هفته نامه

فینالیست‌های بهترین آفرودر سال 2020 مجله CarBuzz

اگرچه اکثر مالکان پیکاپ ها و شاسی بلندها به ندرت روانه آفرود می‌شوند اما این امر باعث توقف تولید برخی خودروهای آفرود شاخص توسط خودروسازان نشده است. برنده جایزه بهترین آفرودر سال ۲۰۲۰ مجله CarBuzz خودرویی است که بهترین عملکرد را در مسیرهای سخت و خشن داشته باشد. البته این عملکرد شامل شکل‌های مختلفی از آفرود همچون بالا رفتن از تپه‌ها، عبور از صخره‌ها و گل‌ولای می‌باشد.

سال پیش این تویوتا ۴ رانر TRD-Pro 2019 بود که توانست این جایزه را به خانه ببرد. امسال رقابت فشرده‌تر شده است. برخی خودروها نتوانسته‌اند به فینال راه یابند که عبارت‌اند از فورد سوپر دیوتی ترمور، جی ام سی ۲۵۰۰ AT4، لکسس GX، لکسس LX و جیپ رانگلر آنلیمیتد. برنده جایزه این بخش ۲۱ دسامبر معرفی خواهد شد و ما نیز آن را پوشش خواهیم داد.

فینالیست‌های امسال جایزه بهترین آفرود مجله CarBuzz عبارت‌اند از:

  • جیپ گلادیاتور موهاوی ۲۰۲۰

هیچ لیستی از بهترین خودروهای آفرود بدون حضور جیپ کامل نخواهد بود. اگرچه گلادیاتور محصول جدیدی برای امسال نیست اما اضافه شدن تریم موهاوی اتفاق مبارکی است. این خودرو کمی از توانایی‌های مدل روبیکان را قربانی بهبود هندلینگ در سرعت‌های بالا کرده است. آفرودرهایی که در مناطقی با مسیرهای شنی و نسبتاً مسطح زندگی می‌کنند این خودرو را به روبیکان سنتی ترجیح خواهند داد.

از نظر ما موهاوی بهترین تریم گلادیاتور است. این خودرو نه تنها در آفرود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد بلکه از شوک‌های هوی دیوتی فاکس سود می‌برد که سواری آن را در جاده بهتر می‌کند. البته که سقف و درب‌ها را می‌توان حذف کرد و از رانندگی لذت بیشتری برد.

جیپ گلادیاتور سال پیش هم در فینال حضور داشت و امسال نیز امیدوار است با تریم موهاوی این جایزه را به خانه ببرد.

  • لندروور دیفندر ۲۰۲۰

دیفندر ۲۰۲۰ بازگشت یک نماد است. اگرچه این خودرو نسبت به نسل‌های پیشین تفاوت‌های بسیار زیادی دارد اما همچنان فرمول موفقیت خود را حفظ کرده است. کابین خودرو نسبت به رنجروور اشرافیت کمتری دارد اما هنوز هم حس لوکس و کاربردی بودن را به‌طور هم‌زمان منتقل می‌کند. استفاده هوشمندانه لندروور از متریال و عناصر طراحی باعث شده‌اند کابین محیط دل‌چسبی باشد.

زیر کاپوت خودرو پیشرانه ۴ یا ۶ سیلندر با تکنولوژی هیبریدی ملایم قرار گرفته است. دیفندر شاید محصول لوکسی باشد اما از حمله به مسیرهای سخت ابایی ندارد. وجود سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته نیز آفرود کردن با دیفندر را راحت‌تر کرده است.

  • تویوتا لندکروزر ۲۰۲۰

تحت تأثیر جدیدترین تکنولوژی‌ها قرار گرفتن کار راحتی است اما قابلیت اطمینان بالا هنوز هم جزو مهم‌ترین فاکتورها در خرید یک آفرودر تواناست. خودروهای معدودی مطمئن‌تر از تویوتا لندکروزر ۲۰۲۰ هستند و حتی تعداد کمی از این خودروها می‌توانند با توانایی‌های لندکروزر رقابت کنند.

زمانی که ما اوایل سال جاری لندکروزر هریتیج ادیشن را تست کردیم شاهد گیر کردن برخی پیکاپ ها در مسیرهای شنی بودیم و آن‌ها را با لندکروزر خارج کردیم. شاید این شاسی‌بلند جزو جدیدترین محصولات بازار نباشد اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4893 ديدگاه)

    واسه خیلی از مردم جاده های پر پیچو خمو گل آلودو سنگی یه کابوس هستش ولی واسه آفرودر بازا جاده هرچی سختتر باشه لذت رانندگی واسشون بیشتره کسایی که عاشق ماجراجویی تو خارج از جاده با ماشینای دو دیفرانسیل هستنو معتقدن وقتی همه در حال لذت بردن از مناظر طبیعیو گشتو گذار هستن، مالکای ماشینای دو دیفرانسیل واقعی باید مشغول چالش تو جاده های سنگلاخی باشن یا تو گاراژ مشغول ارتقای ماشینشون باشن

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      از زمانی که لندکروزر اتاق ۲۰۰ رونمایی شده تا به امروز ، خودروهای مختلف کره‌ای ۴ نسل را گذرانده‌اند ، اما شاهدش هستید ، خوب نگاه کنید و یادداشت کنید فرق ژاپنی با خودروهای بی‌اصالت اینجاست که پیدا میشه که لندکروزر هنوز داره مدئیه بهترین‌ها میشه ، اول بشه یا نشه اهمیتی نداره چون باید نسل جدید بیاد ، اما پتانسیلش اینقدر بالاست که هنوز کُری میخونه در برابر رقبای تازه‌نفس !

      جالبیش میدونید کجاست ، اینکه چهارتا بچه کوچولو که یا باباشون کره‌ای داشته یا عاشق ظاهر پوشالیش بودن ، میان اینجا کُری‌خونی در هیچ و پوچ .
      حالا اگر چینی‌ها کُری بخونند ، قابل تحمل هست ، چون هاوال را دارند که اگر بهتر زاپنی‌ها نباشه ، لااَقل آفرودر شایسته‌ای نسبت به قیمتش هست که در استرالیا هم طرفدار داره ، یا کاپرا با تمام معایبش تو آفرود رفیق نیمه راه نبوده و… .

      دوستان و عزیزان ، لندکروزر باید جدید بشه اما این پلتفرم اینقدر شایسته هست که هنوز در اطمینان و کاربرد رو دست نداره .

      موافقم 27
      مخالفم 25
      1. زیزیگولو

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4893 ديدگاه)

        نوید از نظر من در حال حاضر ماشینای کره ای و ژاپنی در یه حد هستن حتی با اینکه برند مورد علاقم لکسوس و مخصوصاً لکسوس RX هستش ولی انصافاً باید واقعیتا رو دید، حقیقتشو بهت بگم من از کسایی که میان بخاطر دوتا برند جرو بحثو دعوا راه میندازن ((هر کس دوست داره برند مورد علاقشو ببره بالا و بهتر نشون بده و برند مورد علاقه طرف مقابلشو بکوبونه و بد جلوه بده)) خندَم میگیره، درکل توصیه من به شما اینه که فضای مجازی رو جدی نگیری چون همونجوری که بازیگرای سینما تئاتر وقتی میرن رو صحنه به اصطلاح ماسک، نقاب یا صورتک میزنن به صورتشونو به ایفای نقشای مختلف میپردازن به همون نسبت میشه گفت که تو دنیای مجازیم این نقابا و صورتکا به وفور دیده میشه!!!! و به لطف سایتا و شبکه ‌­های اجتماعی خیلی از مردم بازیگرای خوبو ماهری شدن و نقشی رو بازی میکنن که در درون خودشونم به اون هیچ اعتقادی ندارن!!! شما فقط یه نگاه به اینستاگرام یا تلگرام یا خیلی از سایتای اینترنتی بنداز …………………

        موافقم 9
        مخالفم 10
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          زیزیگولو جان
          این شد نقد و مخالف بودن با احترام .

          من هم به شما و نطر شما احترام میگذارم اما بدون فلسفه ساخت خودرو در کره و ژاپن در دو راه متفاوت حرکت میکنه .
          در ژاپن کیفیت به همه چیز ارجعیت داره از تولید پیچ و مهره بگیر تا ساخت مونور گیربکس و متریال و حتی رنگی که روی خودرو پاشیده میشه .
          اما در خودروی‌های کره‌ای دقیقاً برعکس ژاپنی‌ها عمل میکنند ، یعنی اول آپشن را با فرقون میزند و سپس که میبینند قیمت رفته بالا ، از کیفیت همه چیز میزنند تا قیمت مترادف بشه و همین باعث میشه یه خودروی کره‌ای در کمتر از ۵ سال به اصطلاح لَش بشه .

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. زیزیگولو

          ۱۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4893 ديدگاه)

          خُب این رو هم در نظر بگیر که ژاپن تو صنعت خودرو سازی 50 سال بیستر از کره سابقه داره

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. پدر خودروسازی جهان

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      بهترین انتخاب ها برای این جایزه :
      جیپ رانگلر
      لندروور دیفندر
      مرسدس G کلاس

      بدون G جای این لیست توی سطل زباله است

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. MAGNUM

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تویوتا هست جی کلاس نیس!؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. حسین

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        شاید بخاطر قیمت زیاد است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همشون لیاقت این مقام رو دارن همینو بس

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دقیقاً
      انتخاب سختیه هر سه تاشون اسطورن ?
      ولی بنظرم امسال دیفندر انتخاب میشه…

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بله
        دیفندر حرف نداره جداً
        کِیف میکنم با دیدنش
        همه‌چیز تمامِ این ماشین
        با اهمیت به جزئیات ساخته شده
        هم زیباست هم سرسخت برای آفرودهای سنگین اما هیچگاه از لحاظ مورد اطمینان بودن به پای تویوتا نمیرسه ولی مهندسی خیلی بالایی در آفرود نسبت به تویوتا داره اما ارزان نیست و در دسترس هم نیست مثل تویوتا .

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. Mazda3

          ۲۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          از نظر اطمینان هم میتونه بهتر از تویوتا باشه همین یه مورد هم راحت میتونه بهتر باشه چون کاری نداره واسش و اینکه اولویتش چیزی دیگس که اونها ملاک هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۲۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        بله منم نظرم اینه که دیفندر برنده میشه من دیفندر رو نمیتونم تصور کنم که همچین ماشینی وجود داشته باشه من خیلی این ماشین رو دوست دارم هم لوکسه هم قشنگه هم آفرودش از همه ی ماشین ها بهتره واقعا یه عجوبس

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    دیفندر برنده میشه

    موافقم 16
    مخالفم 14
  4. Mohammadreza

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تویوتا لندکروز هرچقدر هم ایراد بش وارد باشه در افرود خودرویی تواناست.
    مشتاقانه منتظر نتیجه سرشاخش با یکی دیگه از قدیمی ها و کارکشته های این کلاس یعنی دیفندر هستم.

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. Ahmedreza2002

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ی عیب بزرگ لندکروزر به نظرم اینه که اتمسفریک هست. درسته باعث شده قابلیت اطمینان بالایی داشته باشه اما وقتی تو ارتفاعات قرار بگیره با افت شدید توان مواجه میشه و از این نظر برا افرودر ها خیلی باب میل نخواهد بود
      و همین طور تویوتا میتونست به گشتاور خیلی مناسبی با توربو شارژ برسه بدون قربانی کردن قدرت
      و در کل اینتیی ک من گفتم دلیل بر نقض توانایی‌های تویوتا نیست صرفا حس میکنم اون طوری بهتره

      موافقم 18
      مخالفم 9
      1. Ahmedreza2002

        ۱۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        *اینتیی: اینایی

        موافقم 4
        مخالفم 5
  5. Ahmedreza2002

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    حدس میزنم امسالم این جایزه سهم تویوتا باشه

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. Ahmedreza2002

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ولی ی موردم هست
      4Runner افرودی ترین محصول تویوتاس و لندکروزر به هر صورت از اون توانایی کمتری داره به سبب ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر که این ینی تویوتا نمایندش از پارسال ضعیف تره و از اون طرف نماینده جیپ از پارسال بهتر شده
      باید دید نتیجه چیه

      موافقم 8
      مخالفم 5
  6. Reza

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    دیفندر

    موافقم 14
    مخالفم 7
  7. ??Amin_sto??

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    تویوتا لندکروز از همشون بهتره ، یه ماشین قدرتمند و تواناست و البته لندکروز یه ماشین بسیار قابل اطمینان و با دوامه
    و در کنار تمام این قابلیتها بسیار هم راحت و کاربردی هست

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. MEHDI

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      خیلی آفرودرهای بهتری هستن که لندکروز در مقابلشون عددی نیست تو همین لیست همین لندروور و جیپ از همه نظر بهتر از لنکروز هستن ولی از این جهت لندکروز تولیست وجود داره بدلیل اینه که هنوز تولید میشه وگرنه گزینه های خیلی بهتری هم وجود داره وخیلی آفرودر های بهتری دیگه هم هست مثل هامر که اگه بودش اصلا لندکروز رو تو نامزد های این لیست هم قرار نمیدادن لندکروز واسه ایرانیا که شاسی بلند ندیدن لندکروزه ولی تو امریکا کسی به لندکروز نگاهم نمیکنه چون اونها چیزایی مثل هامر رو دیدن که از همه نظر از لندکروز بهتر و بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    فک کنم دیفندر انتخاب بشه

    موافقم 17
    مخالفم 5
  9. امیر

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    لندکروزر ک اصلا حرفی برای گفتن در مقابل دورقیب دیگه نداره
    حس میکنم دیفندر میشه ولی درواقع همه جوره حق گلادیاتوره

    موافقم 14
    مخالفم 15
  10. Reza

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    فکر کنم دیفندر برنده بشه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  11. SF90 STRADALE

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    جیپ گلادیاتور موجاو درسته نه موهاوی
    جیپ و کیا اینجا با هم قاطی شدن ??
    بهترین آفرودرهای سال ۲۰۲۰ رو هم مجله car and driver معرفی کرده که بهترین و کامل ترین مطلب درباره آفرودرهاست ؛ فقط لیست برترین ها رو اعلام میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  12. میثم

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    دیفندر قیمت بالایی داره.
    کسی این قیمتو نمیبره آفرود
    ولی تواناست

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      قیمت پایه ی دیفندر ۵۰۰۰۰دلاره حدودا ولی قیمت پایه تویوتا بالای۸۵۰۰۰دلاره فکر کنم تویوتا می خواهد جیب خاورمیانه ای ها را خالی کند که اینقدر قیمتش بالاست اما کیفیتش هم از لندروور بهتره لندروور خیلی بی کیفیته.جیپ گلادیاتور قیمتش خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      لندکروز از دیفندر گرونتره ولی مدل پایه ی لندکروز هم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Mazda3

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    پدال لطفا از این مطالب هم بزار این آفرودر هایی که لینک هاشو میزارم :

    https://offroad4x4.ir/wp-content/uploads/2016/02/z2.jpg

    https://roadstars.mercedes-benz.com/en_GB/magazine/2017/october/unimog-live-2017-in-pictures.html

    https://www.google.com/search?q=combat+guard&hl=fa-IR&source=android-browser&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwitzbjRxcDtAhVUqHEKHQl9ALMQ_AUoAXoECBcQAQ#imgrc=4SWQN-iY4N14VM

    https://www.defensenews.com/global/europe/2020/08/10/oshkosh-is-tinkering-with-a-uniquely-british-jltv/

    https://www.google.com/amp/s/www.pinterest.com/amp/pin/359584351477251656/

    اسامی لینکهای بالا به ترتیب:
    آفرودر روسی. یونیماگ. کامبت گارد. جی ال تی وی. نایت اکس وی.

    اینها آفرودر های خفنی هستن که لندکروز هیچه دربرابرشون که انتخاب مهندسان متخصص آفرود هستن از پس چنان شرایط سختی بر میان که لندکروز و شاسی بلند های معمولی توش نابود میشن.
    ولی لندروز و جیپ به درد مردم عادی و کوچه بازاری میخورن.

    پدال مطلب مشکلی نداره پس لطفا منتشر کنید.

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. Ali_x76

      ۱۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      یونیماگ چه ربطی به لندکروز و جیپ و رنجروور داره؟
      اینایی که شما گذاشتی اصلا چیز متفاوتی هستن
      یکیشون هم که jltv بود، ماشین زرهی-نظامی چند منظوره
      اگر اینطور باشه، هلیکوپتر آپاچی یا تانک M1A2 آبرامز تو آفرود از همه ماشینا بهترن و جاهایی میرن که بقیه نمیتونن

      موافقم 13
      مخالفم 3
  14. ارش

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دیفندر.

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا