مطمئن‌ترین خودروی بازار آلمان چیست؟

مطالعه‌ی میزان اطمینان خودروی جی دی پاور آلمان در سال 2016 درست همانند مطالعه‌ی صورت گرفته در آمریکا است به این معنی که جی دی پاور تعداد مشکلات پدیدار شده در طی یک سال توسط مالکان اصلی خودرو را پس از 12 تا 36 ماه مالکیت بررسی و اندازه می‌گیرد.

mitsubishi-outlander-phev
در آلمان به ازای هر 100 دستگاه خودرو به‌طور متوسط 127 مشکل گزارش شده و میتسوبیشی با 77 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو حائز بهترین رتبه شده است. کسب این نتیجه بسیار شگفت‌انگیز و تعجب‌آور است زیرا همین شرکت در آمریکا امتیازی پایین‌تر از حد متوسط 152 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو را به دست آورده است (161 مشکل به ازای هر 100 دستگاه خودرو).

2016-bmw-x1-6
اما موضوع جالب‌توجه‌تر اینکه ب‌ام‌و با داشتن 178 مشکل به ازای هر 100 خودرو در وطن خود بدترین عملکرد را داشته است. این عملکرد پایین‌تر از حد متوسط است. هرچند در ایالات‌متحده ب‌ام‌و بهتر از میانگین عمل کرده و به ازای هر 100 خودرو 142 مشکل داشته است.


اما پس از میتسوبیشی بهترین عملکرد را برندهای پژو (92)، اشکودا (95)، ولوو (96) و سئات (99) داشته‌اند؛ اما برندهای همسایه‌ی ب‌ام‌و در انتهای لیست هم عبارت‌اند از آئودی (150)، مینی (150)، سیتروئن (166) و فیات (170). تنها چیزی که بین مطالعه‌ی صورت گرفته در آلمان و آمریکا یکسان بوده رتبه‌ی فیات است. در آمریکا نیز فیات به ازای هر 100 دستگاه خودرو 171 مشکل داشته و آن را در انتهای لیست جای داده است.

fiat-500-riva-01
منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

52 دیدگاه

  1. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
    سوابق: (8292 دیدگاه) ,

    آفرین به میتسوییشی.
    با محصولات میتسوبیشی همه ی خشکی های زمین رو میشه زیر پا گذاشت.

    پاسخ
    1. peyman
      سوابق: (385 دیدگاه) ,

      باریک به میتسو.واقعا اوتتلندر دوست داشتنی هست

      پاسخ
    2. رامکال
      سوابق: (453 دیدگاه) ,

      مجید جان یکبار قبلا ها در مورد تجربم از اجناس ژاپنی و اتفاقا همین میتسوبیشی گفته بودم.
      حال و حوصله دوباره گوییشون رو ندارم فقط همین رو بگم که بارها خبر سوختن کولر دوتیکه هاشو شنیدم.
      اتفاقا نزدیک خونمون قدیم ها یک نمایندگی بزرگش بود که جمع کرد رفت .
      موقعی هم که بودش هیچ وقت شلوغ نبود.
      از ترکیدن تلویزیون پاناسونیک خودم هم چیزی نگم بهتره.
      یا زوار در یخچال همین میتسوبیشی عزیز.
      یک نگاهی هم به چندین تا مقاله که در پدال هست و درباره جی دی پاور ه بندازی بدک نیست.

      پاسخ
      1. Elemento
        سوابق: (8292 دیدگاه) ,

        رامکال جان اینطوری در مورد اجناس ژاپنی حرف نزن.
        خدای کیفیتن ناموسـا.

        پاسخ
      2. احسان
        سوابق: (87 دیدگاه) ,

        به شنیده ها نمی شه استناد کرد. تجربیات خودت رو بازگو کن. خوب ببین چیکار کردی تلویزیون رو ترکوندی! شاید دشمنات توش بمب گذاشتن. این که دلیل نمی شه! تلویزیون بد می سوزه. منفجر نمی شه! یه کارآگاه خصوصی بگیر تا بفهمی چرا تلویزیون پاناسونیکت منفجر شده!

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل پهلوان مک لارن(مک دانیال)
    پهلوان مک لارن(مک دانیال)
    سوابق: (1164 دیدگاه) ,

    ((تنها چیزی که بین مطالعه‌ی صورت گرفته در آلمان و آمریکا یکسان بوده رتبه‌ی فیات است. در آمریکا نیز فیات به ازای هر 100 دستگاه خودرو 171 مشکل داشته و آن را در انتهای لیست جای داده است.))😭😭👍

    پاسخ
  3. mohammadrr
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    احتمالا برعکسه ها!!
    آخه پژو بعد از میتسوبیشی قابل اعتمادترین برنده آلمانه! بعد ب ام و جزو بدترین هاس😑
    به حقه چیزای ندیده…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
      امیرحسین (Lion26)
      سوابق: (214 دیدگاه) ,

      چه ربطی داره، حالا چون آلمانی هستش، باید خوب باشه؟ این طرز فکر کاملا اشتباه که بعضی از ایرانیا دارن . شما از کسی که پژو 405 موتور 2000 سوار شده باشه، بپرس که این ماشین چطور بوده. خودرویی که تو سال 1987 ایرودینامیک عالی داشت.

      Just France and Japan.

      پاسخ
    2. احسان
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      به نظر من اتفاقا آمارهای آلمانی ها بسیار بدون غل و غش تر از آمار آمریکایی ها است. خدایی آلمانیها بسایر کاردرست هستند. البته منم متعجبم که چرا آئودی و ب ام و و بنز اینقدر ایراد براشون ثبت شده

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (713 دیدگاه) ,

    پژو خیلی خوب داره عمل می‌کنه، مدت‌هاست وقتش رسیده که به چشم یه برند با کیفیت و جذاب بهش نگاه شه 👏 فکر نمی‌کنم دیگه جرمی‌ کلارکسون بتونه محصولات جدید پژو رو به خاطر کیفیت پایین و دردسر بالا، سوژه کنه 😉

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (713 دیدگاه) ,

    《ب‌ام‌و با داشتن 178 مشکل به ازای هر 100 خودرو در وطن خود بدترین عملکرد را داشته است》
    وقتی میگم طبق تست‌های بلند مدتی که برای نشریه خودروامروز انجام دادم و نظر دوستانی که مالک خودروهاش هستن، ب ام و استهلاکش بالاست، یه سری از رفقای پدالی چنان جلوم جبهه میگیرن که انگار من با این برند دوست‌داشتنی، پدر کشتگی دارم!!!

    پاسخ
    1. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
      سوابق: (8292 دیدگاه) ,

      شرمندم.
      من اگر جبهه گرفتم، محترمانه با شما بحث کردم.
      الان هم مثل اینکه حق با شما بود.
      اما چیزایی که دیدم و شنیدم و رضایت مالکان رو نمیتونم نادیده بگیرم.
      کسی ندیدم که از BMW ناراضی باشه.

      پاسخ
    2. سام
      سوابق: (863 دیدگاه) ,

      نظر شما تا حد زیادی صحیح است.یکی از نویسندگان معروف مجله ماشین خودروهای جدید ب ام و را «چرتکه سیار» نامیده است! از بس که این خودروها پرخرج و دردسرآفرین هستند.خودروهای جدید ب ام و را می توان مصداق عینی «استهلاک بالا» دانست.وقتی مالکان آلمانی از آن ناراضی هستند پس وای به حال خریداران ایرانی که نه از خدمات درستی بهره می برند و نه به بنزین مرغوبی دسترسی دارند.

      پاسخ
      1. رامکال
        سوابق: (453 دیدگاه) ,

        آره بابا وای به حال مشتری ایرانی که توی اهواز پر از گرد و خاک همراه با گرمای سوزان اینقدر ب ام و /بنز ریخته مردم دیوونند و هیچی نمیفهمند .
        جالبه که من ماشین کره ایی و
        مزدا رو توی تعمیر گاه ها دیدم ولی ب ام و /بنز ندیدم.
        لابد خودشون توی خونه هاشون درستشون میکنند.
        !!!!!!!!!!!!!!!!

        پاسخ
    3. Parker
      سوابق: (8292 دیدگاه) ,

      هر کسی آزاده نظرش رو بگه.
      من به شما بی احترامی نکردم.
      همچنان هم روی حرفم هستم.
      BMW پرخرج و کم استهلاک.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1291 دیدگاه) ,

        درود.
        پر خرج و کم استهلاک؟ منظورتون چیه؟ یکم بیشتر توضیح بده پارکر جان

        پاسخ
        1. شايان
          سوابق: (76 دیدگاه) ,

          با اجازه پارکر جان منظورشون اینه که پرخرجیه بی ام و برای خرابی های پی در پی نیست بلکه برای قطعات گرون ترشه نسبت به خودروهای ژاپنی

        2. sina
          سوابق: (338 دیدگاه) ,

          به معنی که هر روز خراب نمیشه ولی خب هزینه قطعات یدکیش و روغن و ایناش خعلی گرونه.

        3. Parker
          سوابق: (8292 دیدگاه) ,

          شایان و سینا عزیز منظور من رو گفتن.
          بیشتر چیزی ندارم که بگم.

      2. Bavaria
        سوابق: (552 دیدگاه) ,

        امیدوارم ب‌ام‌و یک بازنگری در خط تولید آلمان داشته باشه
        .
        من بشخصه اگه توو آلمان باشم، ب‌ام‌و رو از نمایندگی امریکا میگیرم!!
        ۱۷۸ مشکل یعنی هر ب‌ام‌و ایی که میخری یک یا دو مشکل حتما پیدا میکنه!!!!!

        پاسخ
        1. هادی ۸ سیلندر
          سوابق: (175 دیدگاه) ,

          ته مشکلاتشون اینه که دمای بخاری یه درجه کمتر نشون میده
          حالا ایران ماشین در میاد کمکش جلوش کار نمیکنه میبری گارانتی میگه شاسی کج شده درست نمیشه

  6. Matin
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    البته در مقایسه با بازار آمریکا باید مقایسه کنن که این شرکت ها ماشین هاشون رو کجا مونتاژ کردن
    پرچم آلمانی هم رفت تو وایتکس😂😂😂

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (453 دیدگاه) ,

      آره مثل پرچم ژاپنی ها که وقتی بنز توی خاک خودشون اول شد با وایتکس پرچم خودشون رو آبکشی کردن.
      یا مثلا همین جی دی پاور که توی این چند ساله اخیر آمار آمریکاش رو بیرون داده همه دیدن که کادیلاک و جیپ کجا قرار دارد.بی زحمت برای آمریکایی ها و ژاپنی ها هم وایتکس بفرستی بد نیست ها.!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  7. ارمان
    سوابق: (1151 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی نیمه جون با اینکه بازارشو از دست داده اما از کیفیت برای کم تر کردن هزینه نمیزنه و این یعنی باید انسانیتو از ورشکستهای ژاپنی یاد بگیریم .

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (176 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا میگن میتسوبیشی ورشکست شده در صورتی که میتسوبیشی یه مجموعه فوق العاده عظیمه که بخش خودروسازیش یه قسمت کوچیکی از اون مجموعه بحساب میاد.
      فقط نمیدونم چرا نخواستن کمکش کنن و اینجوری شد! پس اون همه سود و سرمایه را برا کجا میخوان؟!

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (1151 دیدگاه) ,

        محمد جان قبول دارم اما سهم میتسو از بازار جهانی بسیار ناچیزه و نمیدونم چه خللی در تولیدشون ایجاد شد و الا اگر یه زمانی گفتن میتسو ورشکست شده بدون ژاپن ورشکست شده منظورم خودرو سازیش بود

        پاسخ
      2. احسان
        سوابق: (87 دیدگاه) ,

        مشکل اصلی میتسوبیشی این است که تنوع مدل هاش کمه و طراحی مدلهاش رو عوض نمی کنه!شما نگاه کنین هیوندای-کیا در هر کلاسی و در هر سگمنتی حداقل دو نماینده داره که اگر چه پلتفرم مشترکی دارند اما ظاهرشون به قدری متفاوته که مشتریان خودشون رو دارن. اما میتسوبیشی بیشتر شاسی بلند داره و یه لنسر و یه میراژ!
        بعدشم لنسر از سال 2007 همین طراحی رو داره. بازم به خاطر کیفیتش مردم می خرن!
        میتسوبیشی باید روی پلتفرم های جدید و به خصوص تنوع مدل ها کارکنه و حداقل هر 5 سال یه طراحی جدید ارایه بده نه بعد از 10 سال
        میتسوبیشی اصلا ورشکسته نیست.اما سیاستهای بازاریابیش مال 30 سال پیشه! البته با اومدن کارلوس گوسن این هم حل می شه
        من خودم طرفدار پرو پا قرص میتسوبیشی هستم اما این باعث نمی شه که نواقصش رو نبینم

        پاسخ
  8. سام
    سوابق: (863 دیدگاه) ,

    میتوسبیشی،علاوه بر خودروسازی،یکی از بهترین قطعه سازان دنیاست و عمدتا نیز از قطعاتی با کیفیت برای ساخت و مونتاژ محصولات خود استفاده می کند.خودروهای میتسوبیشی استهلاک فوق العاده کمی دارند.

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      خداییش من میتسوبیشی دارم. کیفیت کلیه قطعاتش از تویوتای پسر خالم با کیفیت تره! شاید باورتون نشه ولی از کی لسش که ساخت امرون ژاپن است بگیر و برو بالا تا لاستیکاش! اما خوب طراحی تویوتا یه چیز دیگس

      پاسخ
  9. parker
    سوابق: (8292 دیدگاه) ,

    اما انتخاب من بین همه ی خودروهایی که بالا عنوان شد ، همون BMW پر استهلاک و درب و داغونه. 😉

    پاسخ
  10. داود
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    جی دی پاور شاید پانزدهمین سایت تخصصیه که چندین ساله مدام عنوان میکنه bmw استهلاکش بالاست و رتبه اول عدم اطمینان را داراست اون هم در خود آلمان سردسیرکه برای همون اب و هوا ساخته شده .حالا ببین توایران گرمسیر و معتدل چه خبره.دوستانی که bmw میخوان بخرن بد نیست یه سری به تعمیرگاه پرشیا خودرو در جاده مخصوص بزنن ببینن جای سوزن انداختن نیست . همش دنبال اخبار bmwblog نگردن .

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      داود جان ببخشیدا ولی جی دی پاور در مورد استهلاک حرف نمیزنه. قابلیت اطمینان و کیفیت اولیه و اجرا و چیدمان و این چیزا رو میگه. بعدشم رتبه اول عدم اطمینان توی لیست جی دی پاور مال فیات بوده در چند سال اخیر. ب ام و هم بالای میانگین بوده (جی دی فقط توی امریکا بوده تا حالا). بعدشم مگه محصول آرایشی بهداشتیه که برای اون آب و هوا ساخته شده باشه؟ این چه حرفیه میزنی؟ این ماشین در سردترین و گرمترین مناطق جهان تست میشه. بیشترین فروش ب ام و توی چین و امریکاس. کشورایی که شمال و جنوبشون کلی اختلاف آب و هوا داره.

      پاسخ
    2. madjid
      سوابق: (8292 دیدگاه) ,

      BMW امسال در آمار JD Powe از نظر کیفیت اولیه دوم بود.
      از نظر قابلیت اطمینان هم فکر کنم هشتم.
      همینمون کم مونده بود از خودمون آمار تولید کنیم.

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1291 دیدگاه) ,

    درود. چندتا نکته ریز و ظریف بگم با اجازه بزرگان:

    اصولا استهلاک و هزینه نگهداری و قابلیت اطمینان تفاوت دارن. البته استهلاک و هزینه نگهداری با هم ارتباط مستقیم دارن. در کل قابلیت اطمینان ماشینا (که در موسساتی مثل JD بررسی میشه) وابسته به عوامل مختلفه که هر کدوم از این عوامل به میزان متفاوتی تاثیر گذار هستن:

    نوع طراحی قطعات – نوع تکنولوژی که انتخاب و استفاده شده – میزان برآورده کردن انتظارات و توقعات مشتری – دقت در مونتاژ – دقت در تولید
    از عواملی هستن که در نتایج قابلیت اطمینان تاثیر میذارن و همونطور که گفتم تاثیر هرکدوم هم با هم برابر نیست (این که کدوم عامل بیشتر تاثیر داره میتونه برای هر برندی متفاوت باشه و قضاوتش هم کار ما نیست. معمولا مجموعه ای از عوامل در کنار هم تاثیر گذارن)

    اما استهلاک به معنی مستهلک و فرسوده شدن قطعاته. هرچه قطعات یک ماشین زودتر فرسوده بشن، زودتر نیاز به تعویض پیدا میکنن و در نتیجه هزینه نگهداری بالا میره. از طرفی ممکنه استهلاک دوتا ماشین برابر باشه اما به دلیل متفاوت بودن قیمت قطعات یدکی و هزینه سرویس، هزینه نگهداری یکیشون بیشتر باشه.

    پورشه رو در نظر بگیرین. توی آمار قابلیت اطمینان همیشه بالای لیسته و جزء خوباس. اما هزینه نگهداریش هم کم نیست. این یعنی هزینه نگهداری با قابلیت اطمینان یکسان نیست.

    ————————- تویوتا ———————–
    در این کامنت قصدم طرفداری از هیچ برندی نبود. اما یه طرفداری میخوام بکنم از تویوتا. اکثر برندها در آلمان با اختلاف زیادی با کیفیت تر از امریکا هستن اما جالبه که تویوتا در امریکا 113 مشکل داشته و در آلمان 118تا (سرچ کنین تو سایت JD آمار دقیق رو میاره براتون). گویا کیفیتش در همه جا ثابته و این خیییییییییلی خوبه. خیلی مهمه. اینکه وابسته به بازار کار نمیکنه، همیشه عالی کار میکنه.

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (8292 دیدگاه) ,

      نیاز نیست اینقدر خودت رو خسته کنی.
      اکثر کسایی که در BMW دم از استهلاک و خرابی میزنن و حسی بهت دست میده انگار در مورد ژیان مدل 59 حرف میزنن، اکثرا قریب به 100 درصد تا حالا حتی یک ثانیه هم سوار BMW 518 هم نشدن.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل حسين
        حسين
        سوابق: (1291 دیدگاه) ,

        درود.
        پارکر جان استثنائاً این دفعه قصدم اصلا صحبت کردن در مورد ب ام و نبود. چندتا نکته کلی گفتم که حتی علیه ب ام و هم میشه ازشون استنباط کرد. 😉

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (8292 دیدگاه) ,

          حسین جان کامنتات همیشه مفید بوده.
          در مورد فراری هم سر فرصت بحث میکنیم.
          فکر نکنی قانع شدم ها.😁😀😊

        2. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1291 دیدگاه) ,

          لطف داری داداش.
          اتفاقا برام سوال بود که چرا جواب ندادی. باشه داداش بازم صحبت میکنیم 😉

        3. ...::: فقط لمبورگینی :::...
          سوابق: (8292 دیدگاه) ,

          ممنون آقای رحمانی. (فامیلت رو یاد گرفتم 😜😍)
          از آمار جی دی پاور سال 015 که گذاشته بودی تو پدال فهمیدم.
          تقریبا همه ی مقالات پدال رو خوندم.

          در مورد کسایی که گفتم سوار BMW 518 هم نشدن منظورم افرادی که انتقاد منطقی و با مدرک میکنند نیست.
          ولی بعضی دوستان جوری حرف میزنند که اگه آدم بی تجربه باشه با توجه به کامنت های این عزیزان ممکنه بین BMW 518 و سمند سورن ، سمند رو انتخاب کنه.
          گاهی با خوندن بعضی کامنت ها حسی بیشتر از همون ژیان 59 که گفتم بهم دست نمیده.

          باور کن اگه با BMW خوب تا کنی ، اصلا اذیتت نمیکنه.
          از 100 نفر پرسیدم.

          خدا قوت.

  12. shahin
    سوابق: (358 دیدگاه) ,

    ایول به میتسوبیشی.خیلی برند باحالیه

    پاسخ
  13. بهزاد
    سوابق: (964 دیدگاه) ,

    نمیدونم متن خوب ترجمه نشده یا دوستان گل ما مرغشون یک پا داره!
    خودروهای مورد نظر ارزیابی بین 12 تا 36 ماه از عمرشون گذشته و مشکلاتی که به وجود اومده توسط مالکین گزارش شده.
    دوستان با مطالعه ی ما توجه نمیکنند وقتی یک برند در نظر سنجی و بررسی کیفیت اولیه در بین 3 رتبه ی اول قرار داره و مجددا در بررسی کارکرد بلند مدت میره زیر 15 قرار میگیره به این معنیست که اون برند استهلاکش بالاست!
    لوازم مصرفی برندهای لوکس مثل بنز و لکسوس و… که هم سطح bmw هستند تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند ولی دوستان تفسیر میکنند که قطعات bmw از تویوتا گرانتره و … که نمیدونم چرا اون موتور ذهن را روشن نمیکنند که این کجا و آن کجا و حداقل برن ببینن audi در چه سطحیه و…
    هنر ساخت قطعه یا قطعات با کیفیت که مثل روز روشنه کدام برندها در اون توانمندن به راحتی زیر سوال میره و برای توجیه و حل داستان میان میگن قطعاتش گرونه وگرنه استهلاکی در کار نیست و اون مشکلات مربوط به دمای بخاری و … میشه!

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    چرا لنسر تولیدش متوقف شد😢😠😓
    خدا لعنت کنه این چینی هارو
    برگرد…عشق است لنسر

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (863 دیدگاه) ,

      اولا تولید لنسر فقط در آمریکا قطع شده است.ثانیا قطع تولید لنسر چه ربطی به چینی ها دارد دوست عزیز؟!

      پاسخ
  15. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (497 دیدگاه) ,

    دقیقا چیزی که یه برند ژاپنی تو هر چی عقب بیفته تو این یه مورد عقب نمیفته قابلیت اعتماده ماشینه ژاپنی شالوده وجودیش استهلاک پایینه عشق است ژاپن کشوری که ماشین میسازه چه تو صحرای افریقا باشی چه الاسکا سوییچ بنداز و با خیال راحت برو در مورد نتایجم باید گفت چیزی که در مورد ماشینهای المانی هست اینه که عقیده شخصیم اینه قطعاتشون دیرتر از ژاپنی ها مستهلک میشن ولی هزینه قطعات و تعمیراتشون بالاس که در دراز مدت سنگین میشه
    در مورد برند پژو هم قبلا گفتم از 2010 به بعد تقریبا یه انقلابی تو کار کیفی پژو شروع شد و دیگه کسی هیچ جا از پژو ایراد خرابی بالا نگرفت و خب چون ذاتا قیمت قطعات و نگه داری پژو خیلی اقتصادیه در دراز مدت تو دنیا قشر متوسط اینو برند رو مد نظر دارن

    پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    اگر به نتایج این بررسی با تعجب نگاه میکنید حق دارید زیرا این بررسی تنها به برند اشاره کرده نه به مدل های فروخته شده این برند ها. به عنوان مثال آلمانی ها سوار آوتلندر میتسوبیشی نمیشوند بلکه اکثر میتسوبیشی های موجود در خیابان های آلمان سدان ها یا هاچ بک های کوچکی مثل لنسر هستند. این مدل ها که برای ارزان بودن با حداقل آپشن فروخته میشوند بطور طبیعی دارای نقایص کمتری از یک بی ام و با امکانات و لوازم پیشرفته هستند. مثلا یکی از مدل های پرفروش هیوندایی در المان آی 20 و آی 30 است که تماما بدون آپشن هایی نظیر رینگ آلومینیومی، سقف شیشه آی، تودوزی چرم و همچنین امکانات برقی کمتری هستند. علت این است که خریدار این مدل ها اگر بدنبال خودرو گران باشد سراغ برند های ژاپنی و کره ای نمیرود بلکه ترجیح میدهد آئودی و بنز و بی ام و سوار شود.

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (964 دیدگاه) ,

      آقای محمد عزیز شما چرا دوست دارید هر طور شده یک جوری این قبیل آمارهارو ماله کشی کنید!
      برادر من فیات ، اپل ، کیا ، هیوندای ، مدلهای ارزان فولکس ، اشکودا ، رنو و… قیمتاشون چند برابره میتسوبیشی هست که برچسب سادگی ساخت را اینجا میزنید.
      این برندها که ارزونن چرا آمار کیفی و اطمینانشون خوب نیست؟

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        آقا بهزاد عزیز، سوء تفاهم نشود، لنسر در آلمان یک ماشین خوش نام است. سالها پیش هم نمونه GDI ان که با یک باک مسافت خیلی طولانی را طی کرده بود تیتر تبلیغاتی میتسوبیشی بود. فقط خواستم بگویم که هرچه اپشن ها و امکانات خودرو زیادتر شود، ریسک خرابی بالاتر میرود. در آلمان اکثر خودرو های لوکس و گران قیمت بنز، بی ام و و آئودی هستند و آن هم از مدل هایی که امکانات و تجهیزات الکترونیک زیادی دارند. بنابراین امکان خرابی بیشتر میشود. در ایران هم دوستانی که خودرو های جدید خارجی دارند حتما تجربه کرده اند که بیشتر اشکالات خودرو هایشان مربوط به تجهیزات اضافی است و خودرو های کم آپشن تر مثل کمری کمتر دچار خرابی میشوئد.

        پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    پسر خوب تولید لنسر تا ماه آوریل ادامه داره بعد از این ماه عزیزم تولیدش کلا متوقف می شه من به آمریکا و ایرانش کاری ندارم حرف من اینه که عمره یه اسطوره تموم میشه.
    بازم می گم خدا ابن چینی ها رو از رو زمین محو کنه با این آشغالاشون دارن دنیا رو پر می کنند از جمله کشور خودمون…
    میتسوبیشی به جای اینکه اینقدر به کارخانه های چینی و کشور های جنوب شرق آسیا کمک می کرد محصولات خودشو توسعه می داد.
    همون بهترکه دوستان چینی سوار منو دیسلایک کنند.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (863 دیدگاه) ,

      خود کارخانه میتسوبیشی موتورز همین چند وقت پیش اعلام کرد که عرضه لنسر فقط در بازار آمریکا متوقف شده و در عرضه این خودرو از سال 2018 در آسیا،آسیا پاسیفیک، خاورمیانه ادامه خواهد داشت.ورشکستگی میتسوبیشی هم هیچ ربطی به چینی ها ندارد.الان مزدا،تویوتا،هیوندای و جنرال موتورز و….با برندهای مختلف چینی مشارکت دارند پس چرا آنها ورشکست نشدند؟ در ضمن بنده چینی سوار هم نیستم.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x