هفته نامه

نیش گاز: شورولت ایمپالا یا تویوتا آوالون؟

صرف نظر از اینکه سدان ها را دوست داشته باشید یا نه اما باید اذعان کرد این خودروها هنوز هم کلاسی مهم را تشکیل داده اما در سال‌های اخیر به اندازه‌ای که باید محبوب نیستند. ولی هنوز هم دلایل زیادی برای سواری با این خودروهای ۴ درب وجود دارد…


دو نمونه از پیشروهای این کلاس شامل شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون هستند که آوازه زیادی در سراسر جهان دارند. کدام‌یک از این سدان های چهار درب را ترجیح می‌دهید؟


کار خود را با ایمپالا آغاز می‌کنیم که یک سدان همه‌کاره فوق‌العاده بوده و بدنه‌ای شیک، کابین و صندوق عقبی جادار و پیشرانه ۶ سیلندری را ارائه می‌کند که در نسخه پرچم‌دار بکار رفته است. البته پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری در مدل‌های پایه عرضه می‌شود.


این پیشرانه ۳.۶ لیتری قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۳۵۸ نیوتون متری دارد که باعث می‌شود لقب قدرتمندترین پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی کلاس خود را به دست آورد و قطعاً از این نظر تویوتا را پشت سر می‌گذارد.


گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تنها گزینه انتخابی در شورولت ایمپالاست. از نظر تجهیزات مطمئن باشید که ناامید نخواهید شد. خریداران ایمپالا از تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیقی، شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های الکترونیکی، ارتباط اپل کارپلی و… لذت خواهند برد.


خب پس از شورولت به تویوتا آوالون می‌رسیم که با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود که البته یکی همچون رویه تویوتا هیبریدی است. به منظور مقایسه‌ای دقیق‌تر ما روی پیشرانه ۶ سیلندر آوالون تمرکز می‌کنیم.


این پیشرانه نرم حجم ۳.۵ لیتری داشته و قدرت بیش از حد نیاز ۲۶۸ اسب بخاری را تولید می‌کند. همانند ایمپالا، آوالون نیز نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. شاید این پیشرانه به اندازه ایمپالا قدرت نداشته باشد اما کم‌مصرف‌تر از رقیب آمریکایی نشان می‌دهد.


موضوعی که باعث خوشحال شدن خریدار می‌شود لیست تجهیزات استاندارد آوالون است. این سدان ژاپنی دارای ورود و استارت بدون کلید، تریم های چرم، صندلی‌های جلوی گرم شونده، بسته ایمنی تویوتا و… می‌باشد. این بسته ایمنی شامل ویژگی‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و هشدار خروج خودرو از مسیر است.


زمانی که به بحث مهم و شیرین قیمت می‌رسیم خواهیم دید که شورولت اندکی دست برتر را دارد. نسخه پایه و ۴ سیلندر ایمپالا بهای آغازین ۲۸۳۷۵ دلاری دارد. در مقام مقایسه، پایه‌ترین نسخه تویوتا آوالون که از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده می‌کند قیمت ۳۴۱۸۵ دلاری را نشان می‌دهد.

خب با در نظر گرفتن تمامی این موارد، اگر بخواهید یک سدان شیک و معروف بخرید انتخاب شما کدام خواهد بود؟ تویوتا آوالون مطمئن و بی‌دردسر یا شورولت ایمپالای دوست‌داشتنی و قدرتمند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. SAEED Z

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    برای زندگی در ایران, تویوتا و درغیر این صورت انتخابم ایمپالا خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      تو خود آمریکا هم تویوتا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. مهران

        ۱۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (18 ديدگاه)

        ما داریم در مورد این دو مدل حرف میزنیم من شخصا این مدل ایمپالا را به مراتب بیش از این مدل تویوتا در امریکا دیدم شاید چهار به یک ، اما خب باید به امارفروش رجوع کرد تا دقیقا معلوم بشه . اما در کل تویوتا در این سالها در وضعیت خوب و ثابتی بوده و شوی با شیب تند در حال پیشروی کیفی و طراحی . نقطه ضعف تویوتا طراحی زشت اتوموبیلهابش است .اگر تعصب ندارید آنها را با ماشینهای کره ای که شنیدم در ایران زیاد هستتند مقایسه کنید تا دریاید مشکل تویوتا را .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۱۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          ما تو ایران هستیم و تویوتا هیچ مشکلی نداره داداش. اکثر ماشیناش مثل لندکروز و پرادو و کمری و سی اچ آر و یاریس و … از کره ای ها هم قشنگ ترن هم با ابهت تر.تازه هایلندر و کمری جدید و تاکوما و تاندرا و فوررانر و … هم که شما احتمالا زیاد میبینی به مراتب زیباتر و با ابهت تر از رقیبای کره ایشونن. البته اگه رقیب و هم سگمنتی داشته باشن شما هم نیاز نیس دلت واسه با ارزش ترین و بزرگ ترین برند دنیا بسوزه. همه ی دنیا از طراحی های جدیدش دارن تعریف میکنن. یه مقدار تو سایت ها برین و کامنت ها رو بخونید متوجه میشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۱۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          نسبت فروش ایمپالا به آوالون تقریبا بیش از دو برابر هست و سال گذشته ایمپالا 97 هزار عدد و آوالون 46 هزار در آمریکا به فروش رفته اند.
          تقریبا ایمپالا در آمریکا شدیدترین کاهش فروش را طی این سالیان داشته و به عنوان مثال سال 2007 ایمپالا 311 هزار عدد فروش داشته.
          در این کلاس بعد از ایمپالا نیسان ماکسیما با 62 هزار عدد فروش در رتبه ی دوم قرار داره.
          ظاهر خودرو در فروش و موفقیتش برای همه ی برندها یکسان نیست و اگر مصداق پیدا میکرد الان آزرا یا گرنجور و کیا کادنزا در فروش از آوالون و ماکسیما و… پیش بودن و همینطور در سایر زگمنت ها.
          ممکنه بسیاری به برتری خودروهای کره ای در ظاهر به نسبت مثلا سوبارو رای بدهند ولی تا اینجا در بازار پر سود آمریکا سوبارو از کیا پیشی گرفته و احتمالا تا چندین ماه دیگر هیوندای را پشت سر بزاره و با روند پیش رو کار سختی در انتظار خودروسازان کره ای هست و اگر نتونن در آمریکا به سودهای لازم برسند در آینده دچار مشکل خواهند شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      قطعا درسته چون تو ایران ماشین آمریکایی عرضه نمیشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میلاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      من رو مریخ هم باشم بازم تویوتا رو انتخاب میکنم لحظه ی مردن هم تویوتا رو به شول ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    100 % ایمپالا
    شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      البته برای تویوتا هم خیلی احترام قائلم
      مدتی بود دنبال آریون کارکرده میگشتم و تو این رنج قیمت به هیچ ماشین دیگه ای فکر نمیکردم حتی سری پنج
      ولی وقتی پای یک آمریکایی ناب و اصیل مثل ایمپالا بیاد وسط تمام معادلات به هم میریزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    هر دو عالی اند
    انتخاب من آوالون ❤تویوتا❤
    تو سدان های شورلت، مالیبو رو بیشتر دوست دارم طراحی نسل جدیدش معرکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. DELL

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    قطعا شورلت ایمپالا
    تو قدرت و قیمت دست بالا رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PaRHaM

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ب شخصه اصلا ب غیر از ایمپالا تو این سگمنت فک نمیکنم
    شاهکاره ?????
    ارزش قیمتیش تو کمتر ماشینی دیده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    شوی شویه ایمپالا …… حرف نداری تو والله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نطرم باید قیمت نسخه های شش سیلندر رو با هم مقایسه می کردیم تا بهتر بتونیم تصمیم بگیریم ولی خوب هر دو هم زیبان هم قدرتمند و هم اینکه در کلاس خودشون بهترین البته هوندا کمی بهتر از این دو هست ولی در بین این دو به خاطر مصرف سوخت تویوتا ولی به خاطر چهره شوی رو انتخاب می کنم
    اقا کلا نظر من چه فرقی داره من چرخ هیچ کدومو هیچ وقت نمیتونم بخرم چه برسه خودشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. achtung

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ایمپالا از همه جهات سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش آمریکایی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پسر عموم آوالون داشت
    ینی هرچه از سگ جونی و خوبی این ماشین بگم کم گفتم
    اما تو این کلاس ایمپالا یه چیز دیگس
    اینو حتی خودشم که سوار شده بود قبول داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نیما

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من که فقط سمند یا تیبا ویا دنا رو انتخاب میکنم البته از405نباید قافل شد. سدان شیک و مرغوب بغیراز اینا سوءتفاهمی بیش نیست?(?)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    جناب میلاد صرفا محض اطلاع به شورولت میگن شوی… شول خودش یه مدل از محصولات شورولت بود….در مورد مقایسه دو خودرو رو اهواز سوار شدم هرچند در کل کیفیت اولون بیشتر هست اما ماشین خشکی هست و باید رو اسفالت مخملی ایران مواظب بود و همین موضوع اسایش خاطر رو کم میکنه اما در مقابل ایمپالا واقعا بهترین سواری کلاس خودش رو داره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    شوی از طراحی خودش دور شده و برای
    رقابت با ژاپنیها یکمی شبیه ژاپنیها شده
    با اینحال تویوتا واقعا زشته و شوی خیلی‌ زیباتر و متناسبتره
    قدیم تو این کلاس تویوتا خیلی‌ جلوتر بود اما الان فاصله کم شده
    که پیشرفتِ شوی رو نشون میده،با توجه به زیبایی و کیفیتِ سواری‌
    و قدرتِ بیشتر به نظر من شوی خیلی‌ بهتره و الان مثله ده سال پیش نیست که
    دوام تویوتا خیلی‌ بیشتر از شوی باشه،اختلاف جزیهٔ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اردوان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من 2017 ش رو رنت کردم کیفیت قطعات پلاستیکیش نسبت به تویوتا پایین تره ولی سواریش خیلی بهتره مشکل دیگه همه ماشینها متاسفانه غیر از تویوتا و هوندا قیمت فروش مجددشون هست که اینم مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. جواد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    قطعا تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا