شاخ‌به‌شاخ گذری هوندا آکورد و تویوتا کمری 2018

زمانی که بحث شیرین مقایسه سدان های میدسایز به میان می‌آید، معمولاً دو نام ژاپنی در صدر گزینه‌های انتخابی قرار می‌گیرند: تویوتا کمری و هوندا آکورد.


این دو خودرو حاکم بلامنازع کلاس خود هستند زیرا کمری سال پیش فروش 388616 دستگاهی در آمریکا داشته و آکورد نیز به خانه 345225 مشتری آمریکایی راه یافته است. همان‌گونه که هوندا اخیراً گفته، آکورد به تنهایی توانسته از نظر فروش 30 برند مختلف از جمله مزدا، مینی و فیات را پشت سر بگذارد.


هر دو رقیب ژاپنی برای مدل سال 2018 کاملاً نونوار شده‌اند و ما نتوانستیم در مقابل وسوسه مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه مقاومت نماییم. اگرچه این بررسی کوتاه بوده و برخی از شاخصه‌های اساسی در آن ذکر شده اما واضح است که مشتریان هر دو خودرو بهبودهای ملموسی را نسبت به مدل‌های قبلی حس خواهند کرد.


خب بدون حرفی اضافی بیایید این دو حریف را مقایسه کنیم. آکوری که در تست رانده شده از نوع تریم تورینگ بوده که به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با قدرت 192 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتون متر مجهز بوده است. در مقابل، پیشرانه از نوع SE بوده و پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 2.5 لیتری با خروجی 203 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتون متر را در قلب خود داشته است.


مشخصات عملکردی هر دو خودرو کاملاً نزدیک به هم هستند و تجربه رانندگی این ژاپنی‌های پرطرفدار نشان می‌دهد که شتاب‌گیری برجسته‌ای دارند. البته نگاهی دقیق‌تر به مشخصات نشان می‌دهد تفاوت وزنی بین آکورد و کمری وجود دارد. هوندا وزن 1494 کیلوگرمی داشته درحالی‌که وزن تویوتا برابر با 1515 کیلوگرم است.


اکثر خریداران اهمیتی به این تفاوت نخواهد داد. موضوع سورپرایز کننده این است که کمری در تست‌های مصرف سوخت EPA کم‌مصرف‌تر بوده است. از آنجایی که مقایسه یک کمری SE متعلق به ناوگان اجاره‌ای با هوندا آکورد تورینگ لوکس منصفانه نبوده ما از لیست تجهیزات تکنولوژیک دو خودرو رد شده و تأیید می‌کنیم هر دو خودرو کابین‌هایی خوش‌ساخت دارند اما از نظر استایل و طراحی آکورد با فاصله کمی جلوتر از کمری حرکت می‌کند. این موضوعی شخصی است اما ما هرگز طرفدار دو آتشه طراحی کابین تویوتا نبوده‌ایم.


از نظر تجربه سواری و رانندگی، هر دو خودرو سواری راحت و پایداری دارند. البته به نظر می‌رسد آکورد از نظر هندلینگ برتری داشته و کمری به اندازه حریف خود احساس ارتباط قوی با جاده را ایجاد نمی‌کند. کمری همچنین در عبور از پیچ‌ها تکان کمی بیشتر نسبت به آکورد داشته اما بازهم می‌گوییم که این یک تست بسیار محدود بوده و فاصله‌ها نیز بین دو خودرو چندان چشمگیر نیست.


ما در این لحظه برنده نهایی را اعلام نمی‌کنیم اما اگر تاریخ را در نظر بگیریم، آکورد و کمری به حکمرانی طولانی خود در این کلاس ادامه خواهند داد و مصرف‌کنندگان نیز از هر دو خودرو راضی و خوشنود خواهند بود.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

45 دیدگاه

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2414 دیدگاه) ,

      داشبورد: هر دو
      غربیلک فرمان: آکورد
      فرم صندلی‌‌های جلو: کمری
      فرم صندلی‌های عقب: کمری
      ظاهر روکش درها: آکورد
      نمای جلو: آکورد
      نمای پشت، هر دو
      نمای جانبی: آکورد
      رینگ: آکورد
      لذت رانندگی: آکورد
      سیستم تعلیق: آکورد
      مجموعه فنی: هر دو
      پرستیژ: آکورد
      امکانات استاندارد: احتمالا آکورد
      :::برنده: آکورد:::

      پاسخ
      1. matador
        سوابق: (10288 دیدگاه) ,

        .
        بین این 2 تا بیشتر سلیقه و وفاداری به برند تعیین کنندست.
        من خودم کمری رو یه ذره بیشتر دوست دارم. یکی به دلیل موتور تنفس طبیعی تویوتا که معروفه به خوش‌کار بودن و دیگه ظاهر قشنگتر ( از نظر من ) . به نمای جلوی آکورد و کمری به ترتیب 10 و 9/9 میدم . اما از نمای عقب تویوتا واقعا بی نظیره 😍 ، از طراحی این ماشین بوی طراحی بی نقص مدل 2007 رو استشمام میکنم !

        پاسخ
        1. Omid622
          سوابق: (306 دیدگاه) ,

          کمری
          مدل قرمز
          عالیه

    2. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
      سوابق: (763 دیدگاه) ,

      هوندا آکورد 2015 نسخه 6 سیلندرش رو روندم. خیلی ماشین فوق العاده راحت و شیکی بود. از صفحه کیلومترش خیلی خوشم میومد.

      پاسخ
    3. TOYOTA
      سوابق: (119 دیدگاه) ,

      باهاتون موافقم
      البته آکورد چندماه دیرتر معرفی شد و تویوتا زودتر فیس لیفتش معرفی بشه

      با حزن و اندوه فراوان و دلی آکنده از عشق به تویوتا ، به آکورد رای میدم .
      از خیلی جهات بهتره

      پاسخ
    4. شاهين
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      به کمری رای دادم اما اگه مزدا ۶ توی گزینه ها بود قطعا به مزدا رای میدادم

      پاسخ
    5. محمد
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      با نهایت احترام به کمری، همیشه شیفته آکورد بودم
      حتی تو نسلهایی که جلوی کمری کم آورده

      تو این رقابت جذاب ال کلاسیکویی هر ساله هم:
      الان به احترام کمری کلاه از سر بر میدارم
      اما با اطمینان بیشتری انتخاب الان من آکورده

      پاسخ
    6. آریا
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      کمری موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی داره که از موتور 1.5 توربو آکورد کم مصرف تره و هم چنین گیربکس 8 دنده اتومات کمری از گیربکس CVT آکورد بدون شک حس بهتری داره

      پاسخ
  1. كاپيتاليسم
    سوابق: (194 دیدگاه) ,

    هردو فوق العاده هستند نه فقط این دوتا بلکه دوهموطن دیگه شون (مزدا6 و سوبارو لگاسی) هم تو این کلاس خیلی خوب هستند
    بخاطر سلیقه و ظاهر به کمری رأی دادم ،موتور 2.5 تنفس طبیعی و 249 نیوتون متر گشتاور و 203 اسب بخار …افرین تویوتا!

    پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (1221 دیدگاه) ,

    چهره و طراحی داخلی تویوتا خیلی پیشرفت کرده البته من اعتقاد دارم طراحی این نسل از تویوتا شبیه به دو نسل قبل هست که ظاهری اسپرت داره اساسا چون من اپشن رو تا حدی میپسندم که به رانندگی ضربه نزنه تویوتا رو مناسب تر میبینم

    پاسخ
  3. Behi
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    موتور تنفس طبیعی کمری برا ایران خیلی خوبه البته با توجه به حجمش قدرت خوبی هم داره

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (271 دیدگاه) ,

    یکی از شاخ ترین شاخ به شاخ های دنیا 😎

    پاسخ
  5. تیاگو
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    طراحی جلو آکورد
    طراحی عقب کمری
    طراحی داخلی کمری
    و عشق است ژاپن💕

    پاسخ
  6. Kian70
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من آکورد رو دوست دارم
    زیباتر و با فناوری بیشتر

    پاسخ
  7. محسن
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    آکورد ۱۰۰ ٪
    البته با موتور ۲ لیتری توربو و ۲۵۲ اسب بخار 🙂

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      طراحی داخلی کمری شلوغه ولی طراحی داخلی آکورد شیک و ساده است !‌ 🙂

      پاسخ
  8. sina
    سوابق: (852 دیدگاه) ,

    من اکورد رو انتخاب کردم.
    یه دلیل مهمش اینه ک پرستیژ بالاتری داره. یعنی ادم حس نمیکنه سوار خودرو اقتصادی شده. تو یه رده بندی رضایت از خودرو هم ک خبرش یه مدت پیش همینجا کار شد هوندا بالاترین رتبه رو بین خودروهای اقتصادی داشت و حتی از برند لوکس خودش یعنی اکورا و بیوک و مزدا هم بالاتر بود.
    جلوی این اکورد خارق العاده اس انصافا.

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1249 دیدگاه) ,

      تو این که بهترین پیشرانه ها رو دارن و از نظر فنی بی رقیبن شکی نیست ولی از هر دوتاشون توقع یه طراحی بهتری داشتم.
      مخصوصا هوندا که نا امیدم کرد .
      شایدم من اشتباه کنم ولی مزدا 6رو به هر دوتا ترجیح میدم .
      هر چند اگه از نظر پیشرانه در حدشون نباشه .

      پاسخ
  9. هادی
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    خداییش دوستان اصلا من متوجه نمیشم شما چه زیبایی ای در طراحی جلوی آکورد میبینید. شبیه به فک گشاد افتاده است. چیه آخه. خداییش آکورد از هر زاویه ای بهش نگاه میکنی شدیدا زشت و نا همگون است. شما واقع بینانه حرف نمیزنید. البته طراحی داخلی آکورد واقعا عالیه ولی از جلو یک فاجعه به تمام معنا است . طراحی جلو کمری که خیلی تهاجمی و زیباست. آخه چه سلیقه ای است شما دارید

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      جناب هادی سلیقه ها مثل هم نیست ! اتفاقا از نظر من طراحیش فوق العاده است

      پاسخ
    2. matador
      سوابق: (10288 دیدگاه) ,

      .
      یه نگاه به گرافیک چراغ های جلوش بنداز … واقعا قشنگ نیست ؟
      به نظر من که این سبک چراغ که هوندا در اکیورا هم استفاده میکنه ، عالیه.
      البته چراغ جلو فقط یک مورد از زیبائی های هوندا اکورد در نمای جلو هست

      پاسخ
  10. mehran911
    سوابق: (1200 دیدگاه) ,

    هوندا در بین ۵ خودرو ساز مورد علاقه منه سالهاست از بچهگی دوستش دارم
    بین تمام سدانهای اقتصادی جهان هیچ چیز رو با آکورد عوض نمیکنم

    پاسخ
    1. MEHRAN
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      سایت محترم پدال، لطفا یک رقابت کامل و بررسی همه جانبه بین نمونه کاملا فول چهار سیلندر دو ماشین (که امکان ورودشون به ایران هست) رو انجام فرمایید

      پاسخ
  11. احمد
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    طراحی تویوتا کمری خیلی شبیه خودرو های مزداست

    پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (1107 دیدگاه) ,

    من کمری را ترجیح میدم. تو ایران خودروی بالای 200 اسب تنفس طبیعی داشته باشی محشره. در حال حاضر در کل بازار ایران خودروی بالای 200اسب طبیعی پیدا نمیشه!! قدیم بود که آریون 268 اسبی یا جنسیس 340 اسبی بودن، الان چی؟ فقط توربو تو بازاره. امیدوارم بشه خرید. تو پرانتز بگم لکسوس is250 یا gs250 با موتور 2.5لیتری توان برابر با کمری دارند. یعنی 206 اسب. اما لکسوس 6سیلندره و این یعنی پیشرفت کمری با 4سیلندر عالی بوده.

    پاسخ
  13. F.A
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    درود
    خیلی سخته از بین این دو ؛ یکی را انتخاب کردن!
    اما هر کدوم که ارزانتر باشه (ارزانی تقریبأ قابل توجه) ؛ باید اونا خرید!
    با احترام به کمری، واقعأ آکورد ؛ جان سخته و رانندگی بهتری نسبت به کمری داره!
    نماینده هوندا در ایران، ماشین ها را خیلی گرون میده و روی ایرتویا را سفید کرده؟!

    پاسخ
  14. power active
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    من مدل ۱۹۹۲ داشتم واقا عالی بود. هوندا واقعا کیفیت بالتیی داره. مثل ماشینای مزدا کم استهلاکن

    پاسخ
  15. سروش شیرازی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    خدایی نمای نسل قبلی اکورد خیلی قشنگ تر بود اخه این چیه طراحی کرده،ماشین قیافش منگل میزنه عقبشم که تعریفی نیست،باید همون روند قبلی رو طی میکرد(اکورد کوپه با قیافه اسپرت،اکورد چهار در با قیافه کلاسیک)این الان اومده اسپرتش کنه و هم خانوادگی . واقعا قیافش قشنگ نیست ولی داخلشو قشنگ کار کرده،از اون طرف تویوتا طراحیش قشنگه من از اون کمری قرمزه بیشتر خوشم اومد سپر جلوش قشنگ تر از اون خط خطیس،ولی داخلشو بد زده،طراحی کنسول وسطش که خیلی بی ریخته،اخه واسه چی باید همچین کنسولی رو بزنه؟مثلا میتونس کنسولو شبیه اوالون بزنه حالا با یکم تغییرات،اما این ….

    پاسخ
  16. MEHRAN
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    البته توجه بفرمایید دو مدل ۶ و ۴ سیلندر تویوتا کمری ٢٠١٨ تفاوتهای ظاهری خصوصا در جلوی خودرو دارن که اگر ملاک مقایسه نمونه ۶ سیلندر باشه قدرت رقابت با هوندا رو بیشتر میکنه و چه بسا از نظر بعضیا در رتبه بالاتر قرار بگیره

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فقط مزدا 6✌
    ولی برای اینجا آکوردو انتخاب میکنم.
    کمری هم که تهش تاکسی میشه😊

    پاسخ
  18. محسن
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    آکورد ۴۰۸
    کمری ۳۹۹
    یکی از نزدیک ترین رقابت ها !! شاخ به شاخ جالبیه

    پاسخ
  19. Dani
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    عجب!
    آکورد با پیشرانه ١.۵ لیترى توربو و جعبه دنده CVT مصرفش بیشتر از کمرى ٢.۵ اتوماتیک بوده، وزنش هم که ٢٠ کیلو کمتره، نمیدونم چرا احساس میکنم هوندا این نسل آکورد رو همچین با عجله به مرحله تولید رسونده، انگار تو یه بازه زمانى کوتاه طراحى و تولید شده، در کل میتونست خیلى بهتر باشه.
    انتخابم کمرى هست به این دلیل که هزینه نگه دارى (سرویس هاى دوره اى) و تعمیرات کمترى نسبت به آکورد داره و مصرف سوختش هم کمتره و در کل تو این کلاس خودرو که اسمش رو affordable mid size sedan (سدان مقرون به صرفه) گذاشتن، کمرى با توجه به دلایلى که گفتم امتیاز بهترى میگیره. (البته آکورد هم جاى خود داره)

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      باید در پاسخ به شما بگم که بین سدان ها کم خرج ترینشون کرولا هست و در رتبه دوم هوندا آکورد قرار داره.بنظرم باید یه نگاهی به جدولهای جهانی بندازین

      پاسخ
      1. Dani
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        البته کرولا سایز متوسط نیست و کامپکت هست، در مورد هزینه ى نگه دارى راستش من دیدم که یه سرى گفته بودن آکورد هزینه سالانه کمترى داره ولى یه جا هزینه ١٠ سال نگهدارى خودرو ها رو بررسى کرده بود و کمرى سوم بود اما آکورد پانزدهم
        https://www.google.com/amp/www.autoguide.com/auto-news/2016/06/top-10-cheapest-cars-to-maintain-over-10-years.html/amp
        البته این آمار و ارقام مربوط به نسل قبل دو خودرو هست و باید منتظر بمونیم ببینیم آمار نسل جدیدشون به چه صورت هست.
        در کل فکر کنم تو ایران کمرى مناسب تر (کم خرج تر) باشه تا آکورد.
        اینجا رو هم یه نگاه بندازین:
        https://www.yourmechanic.com/article/the-most-and-least-expensive-cars-to-maintain-by-maddy-martin

        پاسخ
      2. Dani
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        البته کرولا سدان متوسط نیست، کامپکت هست. خدمت شما عرض کنم یه تعداد از سایت ها هزینه سالانه آکورد رو کمتر از کمرى نوشتن ولى من چندجا دیدم که هزینه ١٠ سال نگهدارى خودرو ها رو بررسى کرده بودن و ده تاى برتر رو معرفى کرده بودن یکى اینجا:
        http://www.autoguide.com/auto-news/2016/06/top-10-cheapest-cars-to-maintain-over-10-years.html/amp
        البته کسى که تو ایران بتونه همچین خودرویى داشته باشه فکر نمى کنم این اختلاف هزینه نگهدارى اهمیت چندانى واسش داشته باشه.ولى در کل جالب هست آمارشون. یکى دیگه هم هست که نمیتونم لینکش رو بفرستم خودتون پیداش کنید اونجا لیست ٢٠ خودرو کم هزینه و ٢٠ خودرو پر هزینه در مدت ده سال رو نوشته اسم سایت:
        YourMechanic دات کام هست.
        (از اینا بگذریم چه رقابت تنگاتنگیه بین این دوتا😃)

        پاسخ
      3. Dani
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        البته کرولا سدان کامپکت هست ولى این دوتا متوسط هستن. خدمت شما عرض کنم که قبلاً دیده بودم یه سرى سایت هزینه نگهدارى یک سال تا پنج سال این دو خودرو رو برسى کرده بودن و آکورد یه مقدار جزئى کم هزینه تر بود ولى دوتا سایت دیدم که هزینه نگهدارى خودرو ها رو تو مدت ١٠ سال بررسى کردن و برترین ها رو معرفى کردن اگه وقت کردید یه نگاهى بندازید یکى AutoGuide و یکى هم YourMechanic دات کام.لینک اصلیشون رو هردفعه میفرستم کامنتم پاک میشه، این بار چهارمه دارم مینویسم که دیگه بیخیال لینک شدم. خودتون پیداشون کنید آمار جالبى دارن، ٢٠ خودرو کم هزینه و ٢٠ خودرو پر هزینه در مدت ١٠ سال رو بررسى کردن.
        هردو این خودرو ها تو بیستاى برتر هستن ولى کمرى با ۵٢٠٠ دلار رتبه سوم و آکورد با ۶۶٠٠ دلار رتبه پانزدهم رو داره.
        جالب اینجاست که مزدا ۶ با ١٢٧٠٠ دلار تو بیستاى پر هزینه و در رتبه نهم هست.

        پاسخ
  20. Ebi
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    تویوتای قرمز رنگ مدل بنزینیه و اون خاکستریه که جلوپنجره افقی خط خطی داره مدل هیبریدیه هستش .
    این طراحی هم برای متفاوت بودن این دو مدل از همدیگست
    خودمم کمری بنزینی رو ترجیه میدم . اما در گل آکورد هم کم نداره از کمری

    پاسخ
  21. فرهاد كرمستجی
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    505 به 507 اینست عالی بودن دو خودرووووی اسطوره ای، هرچقدر که متعصب باشی بازم رای میدی بهشون.

    پاسخ
  22. عميد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عجب رقابتی😍 من هوندا رو انتخاب میکنم،طراحیش واقعا با اصالتره،و یه سیر تدریجی رو طی میکنه،میتونی بفهمی هونداس،کمری عالیه! اما متاسفانه هیچ خط و مشی رو تو طراحی دنبال نمیکنه،هر نسل با نسل قبل بسیار متفاوت! از لحاظ کیفیتی و قوای محرکه خیلی باجی بهم نمیدن،اما به نظرم هوندا کمی بهتره😃

    پاسخ
  23. MehdiTurbo
    سوابق: (484 دیدگاه) ,

    از همه نظر اکورد ولی جلو پنجرش خیلی بد جور تو ذوق میزنه خیلی شدید ولی در کل اختلافشون خیلی کم تویوتا یکم تو طراحی جلوی کمری کم گذاشته.البته دو تا تویوتا کمریه اون قرمز جلوش واقعن قشنگ ولی اون سرمیه ک ی دست واقعن زشت،نمیدونم تفاوت این دو تا مدل چیه ؟؟؟ ی عیب تویوتا اینه ک برا هر بازاری ی شکل میزنه ک تو ذوق میزنه این کارش.

    پاسخ
  24. شايان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا” هر دو ماشین های عالی هستند اما مشکل اکورد خدمات پس از فروش ضعیفشه که حیف این برند هست، من قصد دارم تا چند روز اینده اکورد ٢٠١٣ بخرم هر جا تحقیق کردم ایرادی از اکورد پیدا نکردم، باز از دوستانی که اکورد داشتن خواهش میکنم بگن این ماشین چه ایراداتی (از هر نظری) داره.
    بلاخره هر چقدرم خوب باشه بی ایراد نمیتونه باشه.
    تشکر

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      ما هوندا آکورد 2013 داریم. هندلینگش خیلی خوبه. کفش پایینه و توی پارکینگ هایی که سطح شیبدار دارن گیر می کنه. آپشناش اصلا کافی نیست البته آکورد ما تیپ ال اکس بی هستش که تو دبی آپشن روش گذاشتن و آپشناش چیزی بین ای اکس ای و ای اکس بی شده. قطعات یدکیش گرونه خیلی ولی سرویساش خوبه. البته یک تعمیرگاه معرفی شده برای سرویس! نمایندگی درست و درمون نداره… در مجموع انتخاب خوبی نیست.

      پاسخ
  25. دانیال
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    من توی نسل قبل طرفدار آکورد بودم کاملا. اما توی این نسل کمری رو می پسندم. طراحی ظاهری و داخلی کمری خیلی بیشتر خوشم میاد. حس لوکس تری بهم میده. فنی هم هر دو خوبن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x