هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

آدینهٔ دیگری فرارسید و بازهم طبق رسم هفته‌های گذشته با بررسی رویدادهای جهان جذاب اتومبیل طی هفتهٔ گذشته، از میان آن‌ها مهم‌ترین اعداد خودرویی را انتخاب کرده‌ایم.

۱۳.۵۶

این میزان زمانی به ثانیه است که شورلت کامارو ZL1 1LE توانست یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را زودتر از نسخهٔ استانداردش طی کند. این ماسل کار قدرتمند آمریکایی توانست در زمان هفت دقیقه و ۱۶ ثانیه یک دور جهنم سبز را طی کرده و بالاتر از خودروهایی چون شورلت کوروت ZR1 C6 و نسل قبلی پورشه ۹۱۱ GT2 RS قرار گیرد.

۳۰۰

این میزان مسافتی به متر است که سازندهٔ هایپرکار تمام الکتریک ریماک کانسپت وان می‌گوید این خودرو طی سانحه‌ای به رانندگی ریچارد هموند پرواز کرده است. ستارهٔ برنامهٔ گرند تور طی این تصادف جراحاتی جزئی برداشت و به‌زودی برای ادامهٔ فیلم‌برداری فصل جدید این برنامه حاضر خواهد شد.

۳۴۶۵

این مبلغی به دلار است که قیمت کراس‌اوور جدید جگوار E-Pace از مدل کنونی F-Pace کمتر خواهد بود. F-Pace نخستین کراس‌اوور جگوار بود و حالا به‌زودی مدل کوچک‌تر E-Pace نیز به‌عنوان دومین کراس‌اوور این برند بریتانیایی به سبد محصولاتش اضافه خواهد شد. این مدل اوایل سال آینده در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

۲۲۳

این حداکثر سرعت جدیدترین نسخهٔ شلبی کبرا Superformance است که آن‌را به سریع‌ترین مدل تاریخ این خودرو تبدیل می‌کند. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 است که ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

۴۲۵

این میزان فضای باری به لیتر است که در پشت صندلی‌های ردیف سوم نسخهٔ کشیدهٔ نسل جدید لینکلن نویگیتور وجود دارد. فاصلهٔ محوری این غول آمریکایی نیز تقریباً ۲۵ سانتیمتر کشیده‌تر از نسخهٔ استاندارد است و به‌اندازهٔ کافی جادار هست که بتوان با آن هشت نفر را به همراه چمدان‌هایشان حمل نمود؛ اما بااین‌حال، نسخهٔ کشیدهٔ نویگیتور ۸۶۹۵ دلار قیمت بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بخش پرفورمنس شورولت داره قدمهای بزرگی برمیداره باس دید zr1جدید چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina Naseri

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من جدا دارم از کامارو شاخ در میارم?
    کار ریماک هم خیلی جالب بوده با ۳۰۰ متر پروازج هنوز ریچارد هموند زندست ? (ادم رو یاد ایمنی پراید میندازه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من عاشق لینکلن نویگیتورم
    وقتی خودمو پشتش تصور میکنم بالاتر از همه ام
    چقد خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید ع

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    حداکثر سرعت کبری جدید اشتباه ذکر شده.لطفا به 338 تصحیح کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا