مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

طبق معمول هر هفته در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین اعدادی که در این هفته در جهان خودرو موردتوجه قرار گرفتند.

350

2017-ford-gt-front-three-qu

این حداکثر سرعت فورد GT به واحد کیلومتر در ساعت است. پس از مدت‌زمانی طولانی، فورد درنهایت تعدادی از مشخصات نسل جدید سوپراسپرت GT خود را منتشر کرد. طبق اعلام فورد، این سوپراسپرت آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 اکوبوست است که 647 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت در کنار تنها 1385 کیلوگرم وزن موجب می‌شود که فورد GT بتواند به چنین سرعت بالایی دست پیدا کند.

9

nissan-esflow_concept-2011-1024-01

این زمان باقی‌مانده به ماه است که ما می‌توانیم نسخهٔ کانسپت نسل آیندهٔ نیسان اسپرت Z را مشاهده کنیم. با توجه به یک گزارش جدید، قرار است نیسان این کانسپت که احتمالاً از کانسپت Esflow سال 2011 الهام گرفته است را در نمایشگاه توکیو در ماه اکتبر (مهرماه) رونمایی کند.

7,370,000

1963-jaguar-e-type-lightwei

این قیمت یک دستگاه جگوار E تایپ Lightweight به واحد دلار است که اخیراً در حراجی Bonhams Auction در آریزونا فروخته شد. این خودرو رکورد گران‌ترین خودروی فروخته شده در این حراجی و همین‌طور گران‌ترین جگوار E تایپ دنیا را شکست. بخشی از این قیمت بالا به خاطر نادر و کمیاب بودن این E تایپ است چراکه این یکی از تنها 12 دستگاه باقیمانده از نسخهٔ Lightweight این خودرو است.

175,100

audi-r8_spyder_v10-2017-1024-03

این قیمت پایهٔ آئودی R8 V10 اسپایدر مدل 2017 در بازار ایالات‌متحده است. با پرداخت این مبلغ، خریداران مالک یک سوپراسپرت بسیار زیبای آلمانی خواهند شد که مجهز به یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی است. این موتور که با لامبورگینی اوراکان مشترک است، 540 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و R8 را ظرف 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

2

ford-mustang-in-euro-ncap

این تعداد ستاره‌هایی است که فورد موستانگ از پنج ستاره در آزمون‌های تصادف یورو انکپ اروپا کسب کرده است. این سازمان ایمنی گفته است که موستانگ فاقد برخی از ویژگی‌های مهم ایمنی ازجمله کمربندهای ایمنی با محدودکنندهٔ نیرو بوده و ایربگ‌های جلویی آن نیز به‌اندازهٔ کافی باد نمی‌شوند که بتوانند کاملاً از سرِ سرنشینان محافظت کنند.

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

19 دیدگاه

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    175/100 دلار برای آئودی R8 واقعا قیمت مناسب و پایینی هست.
    همیشه از این انصاف آلمانی ها در قیمت گذاری خیلی خوشم آمده.

    بیشترین نکته ای که در مورد AUDI R8 V10 PLUS FSI دوست دارم این نکته هست که این ماشین یک سوپراسپرت شهری با موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی هست که حدود 560 نیوتن متر گشتاور و 540 اسب بخار قدرت داره. ولی فضای داخلی این ماشین دقیقا مثل یک سدان خانوادگی راحت و جادار است. از این نظر فقط با پورشه 911 توربو اس قابل مقایسست و بس.

    .

    و شاید نکته ی بسیار مهم تر بحث مصرف سوخت این موتور است که نهایت مهندسی آئودی رو نشون میده. موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری این ماشین بصورت ترکیبی فقط 13.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف داره. همین مصرف سوخت در مورد موتور 5 لیتری وی 8 لکسوس RC-F برابر با 16.5 لیتر در 100 کیلومتر هست.

    دانه ی فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه
    هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا

    .

    [ اگر سال ها صرف بررسی صنعت خودروسازی کشور های مختلف نکرده و متوجه برترین بودن آلمان در اکثر موارد نمیشدم، به خدا قسم هرگز عاشقش نبودم. همیشه دوست داشتم طرفدار بهترین ها باشم. ]

    پاسخ
    1. Omid.BM
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      نکته یک اینکه موتورش مال لامبورگینیه و اونجا توسعه پیدا کرده نه توسط آئودی ولو زیر مجموعش باشه (تا جایی که من میدونم توسعش با لامبورگینی بوده) ولی در اینکه المانی ها بسیار عالی هستند شکی نیس ولی سلیقه های مختلف ایجاب میکنه یکی مث من امریکایی دوس داشته باشه یکی ژاپنی ، یه ماشین باز واقعی به هر ماشین با لیاقتی از هر کشور و برندی احترام میزاره و دوستش داره

      پاسخ
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        من نگفتم بقیه رو دوست ندارم.
        همیشه یکی هست که اون رو بیشتر از بقیه دوست داری. همیشه به یکی یک حس خاص داری.

        .

        لامبورگینی رو همه در این سایت با اسم محمد حسین صباغچیان و من میشناسن.
        من همه ی موتور های لامبورگینی رو بررسی کردم. بیشتر از هر کسی در موردش اطلاعات دارم.

        فناوری نوین ماشین های لامبورگینی متعلق به آئودی هست.

        مصرف سوخت بزرگراه رو مثال میزنم :
        موتور V12 لامبورگینی دیابلو(موتوری که در دوره ی قبل از آئودی ساخته شده) :
        حجم 5700 سی سی
        مصرف بزرگراه صدی 20

        موتور V12 اونتادور
        حجم 6500 سی سی
        مصرف بزرگراه صدی 13.3

        .

        کیفیت ماشین های لامبورگینی ریشه در کیفیت آئودی داره.
        در یک قسمت تاپگیر لامبورگینی Urraco مدل 1976 بررسی میکردن.
        12 بار در طول مسیر خراب شد. برق و روغن و … همه چیزش داغون بود.
        جرمی کلارکسون گفت ما فهمیدیم این ماشین چیزی بیشتر از آشغـال نیست.
        در همون مسیر یک فراری قدیمی هم بود. حتی یک بار هم خراب نشد.

        ولی الان لامبورگینی شانه به شانه ی فراری در کیفیت رقابت میکنه.

        پاسخ
      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        10 سیلندر های لامبورگینی هم که اصلا قبل از سال 2000 وجود نداشتند.
        پس آئودی در ساختشون خیلی نقش داشته.

        .

        کار مردم رو اینقدر بی ارزش نکن.

        پاسخ
    2. دیزل گیت
      سوابق: (163 دیدگاه) ,

      منم میگم نیسان جی تی ار نیسمو با قیمت 150 هزار دلار موتور هم حجم و سیلندر برابر توربو اس شتاب بهتر حداکثر سرعت بیشتر 20 ثانیه سریعتر تو جهنم سبز با 100 نیوتن گشتاور کمتر و 60 هزار ارزونتر

      پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        دوست عزیز 1 جمله ی درست در کامنتت پیدا نکردم.
        کامنتت 4 قسمت داره هر 4 قسمت از بیخ و بُن غلط و تعصبی هستند.

        .

        اولا قیمت GTR Nismo مدل 2017 همین الان از سایت Autoblog نگاه کردم 176000 دلار هست نه 150000 دلار.
        911 توربو کوپه 171000 دلار هست. توربو اس کوپه 188000 دلار.

        .

        ثانیا هممون یادمونه که GT-R Nismo چطور در درگ شماره ی 4 موتور ترند از 911 توربو اس شکست خورد.
        اگر یادت رفته و نیاز به یادآوری داری یا ندیدی این متن رو در اینترنت سرچ کن
        World’s Greatest Drag Race 4!

        .

        ثالثا آخرین رکوردی که 911 درپیست نوربرگ رینگ گذاشته مربوط به سال 2010 بوده.
        نسل قبلی 911 توربو. البته مدل GT2. یعنی 7 سال قبل.
        در حالی که رکورد خوب نیسان در رینگ مربوط به GT-R Nismo مدل 2015 بوده. یعنی 1.5 سال پیش.
        مسلما 911 جدید جایی برای GT-R نمیذاره.

        .

        رابعا GT-R نیزمو 601 اسب بخار قدرت داره و 911 توربو اس 540 اسب . چرا این رو نمیگی ؟؟!!!
        911 با همون گشتاور و قدرت کمتر GT-R رو چندین بار لوله کرد. از نسخه ی Track تا Nismo. هم شتابش بهتره هم حداکثر سرعتش.

        .

        خامسا حداکثر سرعت 911 توربو اس برابر با 205 مایل بر ساعت یا 329 کیلومتر هست
        حداکثر سرعت GT-R Nismo برابر با 196 مایل بر ساعت یا 315 کیلومتر در ساعت.
        این جا هم که از 911 خورد

        .

        بسه یا بیشتر بگم ؟؟؟؟!!!

        با من نمیتونی بحث کنی.
        تمام جملاتی که گفتم با سند و مدرک هست. برای تک تکش حاضرم 2-3 تا لینک بدم.
        تا قیامت هم با هر کسی بحث میکنم .
        روی هوا حرف نمیزنم.

        پاسخ
        1. us army
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          میبینى بقیرو ھم به اشتباه میندازى یک توربو اس 580 اسبه و اون جى تى آر تو درگ نیسمو نیست پس بیشتر کار کن

        2. Madjid
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          به پیر به پیغمبر به خدا قسم اون Nismo بود 😆😆😆

        3. u.s army
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          چرا قسم میخوری دقیق نگاه کن کنارش می‌نویسه545 اسب این فیس لیفته

    3. اعتمادیان
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      احسنت آقا مجید
      من از مطالبتون خیلی آموختم و ممنونم که همیشه با اطلاع و مستند حرف میزنی و خوشحالم که مثل من آئودی رو حسابی قبول داری

      پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (2034 دیدگاه) ,

          خب کامنت هار و خوندم گفتم منم یه دخالتی کنم ……..
          رفیق عزیز دیزل گیت جی تی ار نیسمو 150 هزار دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟
          رفیق 20 ثانیه از توربو اس تو نوربرگ رینگ سریع تره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          شتابش از توربو اس بیشتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          البته مجید یکم اعداد ارقامت رو دقیق تر کنم که مدیون کسی نشیم 🙂
          911 توربو اس 2017 580 اسب بخار قدرت داره و 214 هزار دلار قیمت داره شتاب 2.6 ثانیه و تاپ اسپید طبق گفته کمپانی بیش از 335 کیلومتر
          نمونه توربو 540 اسب بخار شتاب 2.8 ثانیه تاپ اسپید 325 کیلومتر بر ساعت قیمت 180 هزار دلار
          اصلا رفیق نیسمو حرف توربو اس نی به زور بگیم حریف توربو و gt3 پس از این بابت خیالت راحت کامنتت سراسر اشتباس ……….

  2. یوسف
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    جگوار E تایپ واقعا زیباست، هنوزم چشما رو به خودش خیره میکنه.

    پاسخ
  3. فيصل.
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    آقا مصرف R8 تو کار اند درایور اینه
    شهری: ٢٠.٢
    جاده: ١٢.٨
    ترکیبی: ١۶.۶
    : مصرف لکسس RCF هم اینه
    شهری: ١٧،٩
    جاده: ١١.٣
    ترکیبی: ١۴.٩
    مصرف RCF ترکیبی حدود ٢ لیتر کمتره. لطفا اطلاعات نادرس ندهید.

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      من آدرس نادرست نمیدم.

      مصرف R8 رو از مجله ی ” سرعت ” نوشتم.
      مصرف RC-F رو هم از همین جدول دیـشـب که تا حد امکان برای دوستان آشنا باشه.
      برای RC-F میتونستم همین 17.9 شما رو گرد کنم بگم 18. اما تریجیح میدوم از اطلاعاتی استفاده کنم که کاربران سایت باهاش آشنایی داشته باشن.

      .

      از خودم حرف نمیزنم.

      پاسخ
    2. Parker
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      دوباره به خاطر شما مصرف R8 V10 Plus FSI رو از اینترنت از سایت Fuel Economy که متعلق به دولـت امریکا هست پیدا کردم.

      شما زرنگی کردی !!!

      اومدی مصرف رو از مایل به ازای هر گالون به لیتر در صد تبدیل کردی.
      منتها برای لکسوس از گالون انگلیسی (واحد ایمپریال) (4.5 لیتر) و برای آئودی از گالون امریکایی (واحد متریک) (3.7 لیتر) استفاده کردی !!!

      ای آدم زرنگ 😉😉😉😉

      .

      مصرف آئودی آر 8 و لکسوس بر حسب گالون متریک که :
      مصرف شهری :
      لکسوس : 17.9
      آئودی : 16.8

      مصرف ترکیبی
      لکسوس : 14.9
      آئودی : 13.8

      مصرف جاده
      لکسوس: 12.8
      آئودی : 10.69

      .

      هیچ وقت روی هوا حرف نزدم.
      برای لکسوس از اعداد خودت استفاده کردم.
      برای آئودی هم از معتبرترین سایت ها.
      لینکش رو پایین جدا میذارم.

      پاسخ
  4. فيصل.
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    من هر دو اطلاعات رو از سایت سازنده گرفتم و بر مبنای گالن امریکایی تبدیل کردم. اصلا همین مقدار مسافت به ازای گالن رو طبق سایت سازنده در امریکا ببینید و خودتون نظر بدید،
    من اطلاعات سایت آئودی و لکسس امریکا رو اینجا میذارم :
    https://www.audiusa.com/models/audi-r8
    شهری : ١۴mpg
    جاده: ٢٢mpg
    ترکیبی: ١٧mpg
    لکسس
    http://www.lexus.com/models/RCF/specifications
    شهری: ١۶mpg
    جاده: ٢۵mpg
    ترکیبی: ١٩ mpg
    هر دو بر مبنای مایل در گالن. مشخصه که لکسس مصرف کمتری داره.

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    واقعا برای من که خوندن کامنت های دوستان و استفاده بردن از مطلب دوستان بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرم تا خوندن مطلب پدال
    من که به شخصه مطمئن هستم اطلاعات این ثروتمندان اون ور آبی که راحت این سوپر اسپرت ها رو می خرن به اندازه ما ها که همه روزه داریم مشخصات این ماشین ها رو از بر حفظ میکنم کمتر اما چکار کنیم تقدیر اینجوری ما حافظ مشخصات ماشین اونا سوار بر ماشین ما با خوندن مطالب مو به تنمون سیخ میشه اونا با گاز دادن و چسپیدن به صندلی ها ماشین ها

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x