هفته نامه

نمایشگاه خودروی ارومیه؛ تکرار مکررات!

چندی پیش اطلاع یافتم که قرار است در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر ارومیه نمایشگاه خودروی برپا شود. با دیدن بنرهای Urmia motor show 2016 ناخودآگاه یاد موتورشو پاریس که چندی دیگر آغاز بکار خواهد کرد افتادم! اما حداقل خوشحال بودم که بالاخره پس از وقفه‌ای چندین ساله در شهر ما نیز نمایشگاهی برگزار می‌شود. به‌هرحال با فرا رسیدن روز افتتاحیه، ما هم از اولین ساعات شروع به کار نمایشگاه در آن حضور یافتیم تا گزارشی را از روند نمایشگاه و خودروهای حاضر در آن برای شما تهیه نماییم. امید است که این نوشته موردتوجه عزیزان قرار بگیرد.

photo_2016-09-12_14-20-03
پس از رسیدن به محل برگزاری نمایشگاه متوجه شدیم که سه سالن اصلی برای برپای آن در نظر گرفته شده که یک سالن مختص خودروهای سنگین و تجاری، یک سالن مختص قطعه سازان و سالن دیگر نیز مخصوص خودروهای سواری.

photo_2016-09-12_14-16-48
اولین سالنی که حضور پیدا کردیم سالن خودروهای سنگین بود. به محض رسیدن به درب ورودی اصلی حضور سه دستگاه کامیون سنگین جلب توجه نمود. احتمالاً حدس می‌زنید که یکی از آن‌ها چه خودرویی است! بله کامیون بنز ۲۶۲۴ همچون همیشه پای ثابت نمایشگاه‌ها است! این شیر پیر که دیگر آن‌قدر دیده شده هیچ جذابیتی برای کسی ندارد. تنها تغییر ظاهری آن نیز به تعبیه مه شکن‌ها و سپر جدید محدود می‌شود. در کنار این خودرو اما یکی از بزرگان به‌روز این صنعت قرار داشت. اسکانیا R560 که بی‌تردید گل سرسبد بخش خودروهای تجاری سنگین است. در کنار این کامیون نیز کشنده‌ی چینی ساخت گروه FAW به چشم می‌خورد که البته در برابر دو خودروی دیگر هیچ نشانی از ابهت در چهره‌اش وجود نداشت!

photo_2016-09-12_14-16-43
با ورود به داخل سالن متوجه فضای کم برای قرارگیری خودروهای سنگین هستیم. ای کاش این بخش در محوطه‌ای روباز برگزار می‌شد تا عموم علاقه‌مندان بتوانند از تمام زوایا خودروها را مورد بررسی قرار دهند. در بخش خودروهای سنگین شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، اسکانیا و آذهایتکس که با کمپانی ماز روسیه همکاری دارد بخش اعظم نمایشگاه و شاید هم بتوان گفت کل سالن را به خود اختصاص داده بودند. ایران‌خودرو دیزل با کشنده‌های اکسور و اکتروس قدیمی و فوتون Auman h4 که برای اکثر بازدیدکننده‌ها ناآشنا بود در نمایشگاه حضور داشت. پیکاپ چینی این خودروساز نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده بود. با نشستن داخل این خودرو بوی چسب به شدت آزار دهنده‌ای به مشام می‌رسید. پس از این بخش نگاهی به محصولات به‌روزتر اسکانیا انداختیم. اسکانیا با دست پر در این نمایشگاه شرکت کرده و محصولاتی نظیر R420،R440،P310 و R560 در نمایشگاه خودنمایی می‌کردند. بی‌شک مدل قدرتمند R560 از همه‌ی خودروهای حاضر در بخش خودروهای سنگین و تجاری چشمگیرتر بود. اما محصولات شرکت آذهایتکس نیز تبلیغات وسیعی را انجام داده بودند. این شرکت با ماز روسیه همکاری نزدیکی دارد و انواع محصولات آن را عرضه می‌کند. جالب آنکه تأکید شدیدی بر این وجود دارد که پیشرانه‌ی محصولات آذهایتکس ساخت مرسدس بنز است و این را از نوشته‌های روی خودروها و البته تبلیغات شرکت می‌توان فهمید.

در صحبت با یکی از غرفه داران این شرکت متوجه عدم تسلط ایشان به محصولات و حتی ملیت ماز شدیم! و البته ما را دعوت به صبر برای آمدن کارشناس اصلی می‌کردند! نکته‌ای باید اذعان کرد در اکثر مسئولان و غرفه داران نمایشگاه به چشم می‌خورد و کسی نبود که توضیح مبسوط و جامعی را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. اکثراً نیز صرفاً از روی کاتالوگ سعی در روخوانی اعداد و نوشته‌ها داشتند! (البته این موارد به روز اول نمایشگاه مربوط می‌شد و شاید در روزهای آتی وضعیت بهتر شده باشد).

به‌هرحال پس از اتمام بازدید از سالن خودروهای سنگین رهسپار بخش قطعات و صنایع وابسته‌ی صنعت خودرو شدیم. با ورود به سالن شوکه شدیم! شاید به تعداد انگشتان دست نیز بازدیدکننده در این بخش وجود نداشت و اکثر افراد حاضر نیز غرفه داران و مسئولان شرکت‌ها بودند که باهم به گپ و گفت می‌پرداختند! البته چندان تعجبی هم ندارد چون این بخش اکثراً تخصصی بوده و مصرف‌کننده عادی نیز فکر نمی‌کنیم چندان اشتیاقی به دیدن آمپر یا صفحه‌کلاج پراید داشته باشد!

photo_2016-09-12_14-18-16

اما بی‌تردید اصلی‌ترین و جذاب‌ترین بخش نمایشگاه خودروی ارومیه، بخش خودروهای سواری است. باید اعتراف کنم که از همان ابتدای ورود به نمایشگاه انتظار خودروهای جدید را نداشتم و البته بعد از گشت‌وگذار در آن فهمیدم که فکرم درست بوده است. بزرگ‌ترین غایب نمایشگاه در بخش خودروهای سواری ایران‌خودرو و البته شرکت‌های واردکننده‌ی خودروهایی نظیر هیوندای، کیا و تویوتا بودند. بخش خودروهای سواری به‌طور کامل در قرق خودروهای چینی بوده و شاید بدون اغراق بالای ۷۰ درصد خودروهای به نمایش درآمده از دیار اژدهای زرد بودند.

photo_2016-09-12_14-17-22
در ابتدای ورود دو خودرو توجهمان را به خود جلب کردند. یکی وانت پادرای معروف که شرح‌حال آن چندین بار در پدال آمده و دیگری پیکاپ دورکای زامیاد که جلوپنجره‌ای کلیوی شکل همانند محصولات ب‌ام‌و داشت! این وانت پیکاپ بنا به گفته‌ی سازنده قدرت ۸۲ اسب بخاری داشته و ظرفیت بارگیری آن نیز ۹۰۰ کیلوگرم است. در رابطه با کیفیت آن حرف خاصی برای گفتن وجود ندارد هرچند درب آن بسته بود تا با نمای داخلی آن نیز آشنا شویم؛ اما در پادرا هنگام سوار شدن دو نکته جالب‌توجه بود. یکی تاخوگراف آن که در محل جالبی و بین دو صندلی نصب شده بود و دیگری دو لامپ کوچک مربوط به سیستم ایموبلایزر و هشدار افزایش دمای آب. طراحی این دو لامپ به قدری ابتدایی و کودکانه است که ناخودآگاه یاد اسباب‌بازی‌های کودکانه می‌افتید! البته چراغ ایموبلیزر چشمک هم می‌زند!

photo_2016-09-12_14-19-46

به‌هرحال، وارد سالن خودروهای سواری می‌شویم! سایپا با دست پر آمده و به همراه زیرمجموعه این شرکت یعنی پارس‌خودرو تقریباً نصف فضای سالن را به خود اختصاص داده‌اند. در ابتدای درب ورودی دو دستگاه سیتروئن C6 و C3 XR قرار دارند که اولی فعال مختص بازار چین است و معلوم نیست که برای چه در اینجا حضور دارد! شاید هم با همکاری چینی‌ها C6 را نیز در خیابان‌ها ببینیم. با سوار شدن داخل C6 متوجه کیفیت خوب بکار رفته و فضای کابین نسبتاً جادار هستیم. کلیت کابین با توجه به ذات سیتروئن کمی متفاوت طراحی شده و البته کیفیت بالایی دارد. این خودرو از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۲۰۴ اسب بخار سود می‌برد و البته تجهیزات مناسبی هم دارد. برادر کوچک‌تر یعنی C3 XR کار مشترک دانگ فنگ و سیتروئن بوده و به احتمال زیاد در بازار کشور عرضه خواهد شد. متأسفانه مجال سوار شدن به داخل این خودرو میسر نشد. این خودرو از دو پیشرانه ۱.۶ لیتری با خروجی‌های متفاوت ۱۱۶ و ۱۶۵ اسب بخاری سود می‌برد. نگاه‌های پرسشگر بازدیدکننده‌ها گویای جذابیت این دو خودرو است اما دریغ از یک کارشناس یا مسئول غرفه که به سؤالات افراد جواب دهد!

photo_2016-09-12_14-16-53

اما از این دو خودرو به بعد به تیتر اصلی خودمان می‌رسیم یعنی “تکرار مکررات”! اکثر و شاید بتوان گفت تمام خودروهای حاضر در این بخش قبلاً دیده شده و چندین و چند بار در سایت پدال راجع به آن‌ها مطلب به رشته تحریر درآمده است. بنابراین سعی اصلی‌مان این است که بیشتر از حال و هوای غرفه‌ها برایتان بگوییم چراکه ذکر مشخصات فنی خودروهایی که همه‌روزه می‌بینیم کاری عبث خواهد بود.

photo_2016-09-12_14-16-08
در غرفه‌ی سایپا غیر از دو خودروی ذکر شده، خودروی ساینا نیز دیده می‌شد که درست در کنار C6 قرار گرفته بود! شاید بتوان به این خودرو لقب اسطوره‌ی تناسبات را داد! بگذریم! در غرفه‌ی پارس‌خودرو جدیدترین خودرویی که مشاهده می‌شد ساندرو استپ وی بود که چند روز پیش رونمایی شده است. تفاوت چندانی بین این خودرو و ساندروی معمولی وجود ندارد غیر از اینکه ارتفاع آن در حدود ۴.۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. داخل کابین نیز شبیه ساندرو معمولی و تندر خودمان است. پیشرانه‌ی آن نیز همان نسخه‌ی ۱۰۵ اسب بخاری بکار رفته در ساندرو است.

photo_2016-09-12_14-18-28

از دیگر محصولات چینی حاضر در نمایشگاه می‌توان به چانگان CS35 و ایدو اشاره کرد. یک دستگاه ایدو الکتریکی نیز در نمایشگاه حاضر بود که بنا به گفته سازنده قدرت ۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری دارد. محدوده حرکتی این خودرو ۲۰۰ کیلومتر است که فکر نمی‌کنیم با توجه به این مشخصات در بازار کشور موفقیت چندانی را پیدا کند. اما ایدو XT نسبت به دیگر ساخته‌های این شرکت توجه بیشتری را به خود جلب کرده بود. کابین خودرو زیبا طراحی شده و یک سر و گردن بالاتر از دیگر چینی‌ها می‌باشد. این خودرو با دو نوع پیشرانه متفاوت در چین عرضه می‌شود که یکی ۱.۶ لیتری ۱۲۴ اسب بخاری و دیگری نسخه توربو ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار است. احتمال عرضه‌ی این خودرو در بازار کشورمان وجود دارد و با توجه به بهای آن در چین، بهایی بالاتر از ۶۰ میلیون تومان را برای آن می‌توان تصور نمود.

photo_2016-09-12_14-18-23

پارس‌خودرو نیز با محصولات مختلف برلیانس که همه‌روزه در کوچه و خیابان نظاره‌گر آن‌ها هستیم به نمایشگاه آمده بود.

اما در طرف دیگر نمایشگاه محصولات شرکت مدیران خودرو به چشم می‌خورد. طیف کاملی از محصولات این شرکت به دید عموم گذاشته شده بود. دو دستگاه ۳۱۵S جدید با رنگ‌های زیبا،X33 جدید با کابینی واقعاً متفاوت و چری آریزو از آن جمله بودند. آریزو نسبت به دیگر محصولات نسبتاً جدید بوده و نگاه‌های بیشتری را به دنبال خود می‌کشاند.

اما پس از دیدن این همه خودروی چینی دیدن چهار خودروی اسم‌ورسم‌دار از میتسوبیشی همانند نسیمی لذت‌بخش در هوای کلافه کننده و گرم داخل سالن بود! آرین موتور با لنسر، اوت لندر، میراژ و ASX در این نمایشگاه حضور داشت. اوت لندر ۲۰۱۶ با ویژگی‌های جدید خود همچون گیربکس متفاوت، چراغ‌های جلوی LED، تریم کابین ارتقا یافته و… متفاوت‌تر از برادران کوچک‌تر خود نشان می‌داد.

اما غرفه بعدی به رامک خودرو تعلق داشت که تنها ۳ دستگاه تیوولی جدید را به نمایش گذاشته بود. متأسفانه در این بخش بود که به اوج ناآگاهی برخی از هم‌وطنان درباره‌ی وضعیت صنعت خودرو پی بردیم. قریب به ۹۰ درصد بازدیدکننده‌ها سانگ یانگ و تیوولی را چینی می‌دانستند و برخی حتی خودروهای چینی دیگر را به این خودرو ترجیح می‌دادند! بی‌شک یکی از زیباترین خودروهای نمایشگاه همین تیوولی بود.

کرمان موتور نیز با انواع محصولات لیفان از جمله مدل ۸۲۰ در نمایشگاه حضور داشت. در مجموع در این غرفه‌ها اکثر محصولات تکراری بودند و چیز خاصی برای ذکر کردن نیست. دیگر عرضه‌کننده خودروهای چینی یعنی دیار خودرو نیز با M4 و دیگر محصولات حضور داشت.

photo_2016-09-12_14-17-47
هنگام خروج از نمایشگاه نیز با یک دستگاه Faw یا راین D60 مواجه شدیم که برای گذراندن تست‌های پیش از تولید آماده شده بود. به شخصه هیچ حرفی برای گفتن درباره‌ی این خودرو نداشته و قضاوت درباره‌ی آن را به خوانندگان عزیز واگذار می‌کنم.

پس از حدود ۱.۵ ساعت بازدید از نمایشگاه خودروی ارومیه باید گفت جای بسی خوشحالی است که بعد از مدت‌ها وقفه بازهم شاهد برپایی چنینی رویدادی در شهرمان هستیم. نکته‌ی مثبت نمایشگاه برخورد خوب مسئولان و البته امکان بازدید از اکثر خودروها و نشستن داخل آن‌ها بود (!) البته جای خالی ایران‌خودرو و دیگر شرکت‌های واردکننده محصولات پرطرفدار همانند کیا و هیوندای و حتی ب‌ام‌و خالی بود.

امید است که شاهد بهبود وضعیت صنعت خودرو و عرضه‌ی خودروهای به‌روزتر و البته باکیفیت‌تر در کشور عزیزمان باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    “. ..به شخصه هیچ حرفی برای گفتن درباره‌ی این خودرو نداشته و قضاوت درباره‌ی آن را به خوانندگان عزیز واگذار می‌کنم…”
    خخخخخخخ
    ما هم اظهار نظر نمیکنیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      عجب …

      تنوع محصولات رو نگاه !!!!!!!

      خدایی چطور تونستن این همه مدل جدید معرفی کنند .

      دمشون گرم عجب خودرو سازایی داریم تو کشور .

      تعجب نکنید اینارو وقتی یه المانی مطلب نمایشگاه ماشین کشورشو میخونه میگه من فقط اون عجب بالا رو گفتم :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      شاهین جان
      شرکت اذهایتکس چندین ساله که داره کامیون های ماز رو تولید و مونتاز میکنه
      داداش بزرگه من کارش اتاق سازی و تعمیر جرثقیل هست و کارش همیشه با کامیون های سنگینه ازش پرسیدم گفت موتور کامیون ماز مال اکتروس بنز گیربکسش ZF المان هست بدنه کامیون هم مال ماز بلاروس هست بعضی از قطعاتشم تو خود تبریز (ایدم و چرخشگر) ساخته میشه
      و الان کامیونهای آذهایتکس تو ایران جزء باکیفیتهاست و از هوو. دانگ فنگ و فاو خیلی سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      واقعا حالم به هم میخوری از این بدبختی و تحقیر که هر چی اشغاله باید ملت ما با قیمت غیر منصافانه سوار بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ASTON MARTIN

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      قیمتهاشون خیلی فراتر از ارزششونه وگرنه ما با پرایدم مشکلی نداشتیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. king 918

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از سیتروئن و لیفان 820 خیلی خوشم اومد زیبا بودن واقعا …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من که خوشم نیومد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ببین مجید جان نباید انتظار بیشتری داشت این جور ماشین ها برای بازار فعلی ما خیلی خوبن انصافا از نظر ظاهری و کیفیت خیلی بالاتر از زباله های تولید داخلن
        درسته نسبت به ماشین های کشور های دیگه سطح پایینی دارن اما بسته به قیمت مناسب (همون طور که گفتم برای این بازار خودرویی فعلی ) عالین ……..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (85 ديدگاه)

          نخیر از نظر کیفیت هم تفاوت فاحشی بین تولیدات داخلی و چینی وجود نداره و همچنان باکیفیت ترین خودروهای مونتاژ داخل خانواده ال نود و سراتو و مزدا۳ هستند،
          منبع سازمان استاندارد
          http://www.isqi.co.ir//parameters/isqi/modules/cdk/upload/content/file_manager/680/Tir%2095.pdf

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SS

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (738 ديدگاه)

          بله
          اگر قیمت منصفانه داشتن ماشین های خوبی بودن
          اما خرید ماشین چینی با قیمت 80-90 میلیون؟!
          در حالی که قیمت بهترینشون در خارج از کشور 40 میلیون هست و همه هم مونتاژی هستن نه وارداتی…
          من که چنین کاری نمیکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    چه جولانی میده چین تو بازار ایران
    قشنگ بازار را قورت داده
    مردم مملکت از چاله درمیان میفتن تو چاه!
    ((البته در هرصورت مقصر خودشونن که میخرن))
    چه حالی میکنن چینگ چونگ چانگ ها با بازار ایران!!!برجام :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Parvaz

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    ۲بار رفتم و از غرفه سایپا که دو خودروی سیتروئن رو داشت سر زدم، دو خودروی c6 و c3 به قدری خوش رخ و زیبا بودن که مردم زیادی دور این دو خودرو جمع میشدن، رنگ خودرو ها سفید صدفی بسیار با کیفیت بود، کابین c6 واقعا زیبا بود و به نظرم کیفیت عالی داشت و اگه تو بازار ایران با قیمت رقابتی عرضه بشه بازار رو برای اپتیما و سوناتا تنگ خواهد کرد، ولی برسیم به c3 یه کراس هاچ بک زیبا بود و از مسئولی که اونجا بود قیمتش رو پرس و جو کردم بم گفت وقتی عرضه بشه مابین ۸۰ تا ۱۰۰ قیمت میخوره و امیدوارم اینطور باشه چون واقعا زیبا و با کیفیت بود، حرف اخر همان طور که نگارنده اشاره کرد دوستان بنده هم تیوولی رو یه خودروی چینی میدونستن و چینی ها رو به اون ترجیح میدادن ولی به نظر من در بازه ی ۸۰ تا ۹۰ میلیون هیچ ماشینی به نظر من کیفیت و زیبایی تیوولی رو نداره، ببخشید طولانی شد دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      در مورد تیوولی کاملا موافقم.
      با کیفیت ترین خودروی زیر 100 میلیون تومن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منم هر وقت نمایشگاه خودرو میرم فکر میکنم به نمایشگاه توانمندیهای خودرو چین رفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یوسف

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (742 ديدگاه)

    با تشکر از گزارش جامع و کاملتون فقط میخواستم به یک نکته اشاره کنم که در صورت امکان اصلاح بشه. شرکت ماز یک شرکت بلاروسی هست نه روسی و معمولا با کاماز که یک برند روسی هست اشتباه گرفته میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Matin

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این رینگ های لنسر خیلی خوب شده چهرشو اسپورت تر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    جمع کنید بابا مونتاژ کارای…..!!!. هرروز نمایشگاه میزنن ماشینای 50 سال پیشو میارن یا 4 تا ماشین چینی….بسه دیگه بسه….خجالت بکشید روتونو کم کنید…..خدا لعنتتون کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. arash

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تیوولی بخصوص در داخل کابین ماشین خیلی باکیفیتی به نظر می رسید. وقتی درب پشت ماشین رو باز کردم عمق فضای بار در عقب ماشین خیلی عالی به نظر می رسید و اکثر بازدیدکننده ها هم همین نظرو داشتن.وقتی کفپوش فضای بار رو بالا زدم تازه متوجه ماجرا شدن.ماشین چرخ زاپاس نداشت و حذف قاب فضای دربرگیرنده زاپاس کلی به جادار نشون دادن فضای بار کمک کرده بود. این رو مقایسه کنید با فضای بار ماشینهای غرفه میتسوبیشی بخصوص لنسر که بدلیل قرار داشتن چرخ زاپاس با همون سایز رینگ اصلی ،فضای بارشون کم به نظر میومد. از صاحب غرفه سانگ یانگ تیوولی پرسیدم چرا ماشینتون چرخ زاپاس یا حداقل کیت پنچری نداره؟ با رندی خاصی گفت :من در جریان نیستم!! خب صداقت چیزیه که کمتر کسی اونو یک فضیلت می دونه متاسفانه . در مورد تیپ استپ وی داچیا یا همون رنو ساندروی! خودمون باید بدونید اختلاف ارتفاع واقعیش با ساندروی معمولی فقط 1.5 سانتی متره..بقیه ارتفاع بخاطر لحاظ کردنه باربندشه! حالا بیا حداقل 3 تومن اختلاف قیمتو توجیه کن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      تنها اختلاف ارتفاع نیست، برنامه گیربکس متفاوت و تعلیق اصلاح شده و تغییرات قطعات ظاهری و رینگ و لاستیک هم هست که جزییاتش رو سرچ کنین سایتها زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. arash

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک مورد دیگه که قابل ذکر هست اینه که در فیست لیفت جدیدی که شرکت میتسوبیشی برای لنسر بنام 2016 برای بازار ایران درنظر گرفته و تو نمایشگاه موجود بود، متاسفانه سیستم صوتی ماشین که قبلا از برند معروف و با کیفیت راکفورد بود به یک سیستم احتمالا ژاپنی تغییر پیدا کرده بود و از اون ناراحت کننده تر حذف ساب ووفر راکفورد (ساب باکس) تو صندوق عقب ماشین بود. ساب ووفر تو مدلهای سالهای قبل جوری تو صندوق جاسازی شده بود که اونقدرها هم جاگیر نبود . خوشبختانه در کراس آور asx ظاهرا هنوز سیستم صوتی راکفورده و ساب همچنان وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Genius

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا نویسنده محترم فرموده که با دیدن بنرهای این نمایشگاه یاد موتور شوی پاریس افتاده در حالی که اظهر من الشمسه نمایشگاه های خودرو تو مملکت ما این سالها آدم رو میبره به حال و هوای موتور شوی شانگهای اونهم نه ورژن امروزیش بلکه فضای سی سال قبلش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سامان

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا تیتر جالبی بود! دقیقا همینه! الان 30 ساله چنان تو هر نمایشگاهی با کمال افتخار (بخوانید پررویی!) پراید و پژو 405 نشون می دن که انگار یکی ندونه چه محصولات جدید و هایتکی هستن، که مردم باید حتما با این فرقونا و تکنولوژیای خاصشون آشنا بشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. adel

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    از همه خفن تر وانت پادرا هست!!!!!!
    واقعا متاسفم …. یعنی خاک بر سر طراحش کنن.
    یعنی جای تاخوگراف و دو لامپ ایموبلایزر و هشدار افزایش دمای آبش من رو کشته ، واقعا معرکست…
    یعنی مغز …. خورده باشی این رو بخری…… این چیه دیگه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا