هفته نامه

پرفروش‌ترین سدان‌های ممتاز کامپکت و میان‌سایز آمریکا در 6 ماه اول 2016

  • کلاس سدان های ممتاز کامپکت

US-premium-compact

میزان فروش این کلاس در سه ماهه‌ی دوم سال ۲ درصد کاهش یافته و تابه‌حال دستاوردهای این سگمنت را به باد داده است. هرچند در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عملکرد این کلاس همانند دیگر کلاس‌های خودرویی ممتاز بوده و شاهد منقبض شدن بازار هستیم. شایان ذکر است که کلاس سدان های ممتاز میدسایز و بزرگ کاهش فروش دورقمی را تجربه نموده‌اند.

US-sales-2016-first-half-Premium-Compact-segment
موارد برجسته‌ی فروش ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶

دو مدل تاپ این کلاس یعنی آئودی A3 و مرسدس بنز CLA در سه ماهه‌ی دوم سال کاهش فروش ۱۱ و ۱۵ درصدی را شاهد بوده‌اند.

آکورا ILX نتوانسته به رشد خود در سه ماهه اول سال ادامه داده و در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ با کاهش فروش ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

ب‌ام‌و سری ۲ به عملکرد برجسته‌ی خود در سه ماهه اول سال ادامه داده و فروش آن در سه ماهه دوم سال ۷۷ درصد رشد داشته که باعث شده تا این خودرو در رده‌ی سوم پرفروش‌ها و بالاتر از آکورا ILX و لکسوس CT قرار بگیرد.

2015 BMW M235i xDrive

  • کلاس سدان های ممتاز میان‌سایز

US-premium-mid-sized
کلاس سدان های ممتاز میان‌سایز در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ شاهد افت فروش ۲۰ درصدی بوده که دقیقاً همین عملکرد در سه ماهه اول سال نیز مشاهده شده است. این میزان افت بدترین عملکرد در بین کلاس‌های خودرویی ممتاز است. شاید عرض‌اندام آئودی A4 و جگوار XE تکانی به این کلاس بدهد اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۶ سالی بد برای این سگمنت باشد.

US-sales-2016-first-half-Premium-Mid-sized-segment
موارد برجسته‌ی فروش ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶

همه‌ی مدل‌های موجود در این کلاس در مقایسه با نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ شاهد افت فروش بوده‌اند به جز جگوار XE که به تازگی عرضه شده و ولوو S60/V60 که رده‌ی ماقبل آخر را دارد ۶ برابر بیشتر از جگوار فروش داشته است.

یکی از بیشترین افت‌ها را پیشروی این کلاس یعنی ب‌ام‌و سری ۳ و ۴ تجربه نموده است (افت فروش ۲۷ درصدی که باعث شده برتری ب‌ام‌و نسبت به C کلاس رده دومی نصف شود). اینفینیتی Q50 که نیز نسبتاً جدید بوده کاهش فروش ۳۱ درصدی داشته که موجب سقوط این خودرو به رتبه‌ی چهارم پرفروش‌ها در این کلاس شده است.

با توجه به عملکرد کلی این کلاس می‌تواند گفت که برنده‌های نسبی آئودی A4 لینکلن MKZ هستند که ماهش فروش ۵ و ۴ درصدی داشته‌اند.

منبع: left-lane

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    واقعا چه بازار خوبی داره آمریکا
    اونوقت ما تو این کشور به خاطر احمق و روانی بودن بعضیا باید 400 برابر پول ماشینی که اونجا تاکسی هست رو بدیم تو سودش بره تو جیبه تولید کننده ی آشغال داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود برشما دوست فهمیده
      ولی ملت هم نباید خریداری کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      اگه حوصلشو دارید چند تا فرم بدنه رو براتون توضیح می دم می دونم خیلیاتون اینارو می دونید ولی شاید همه اینارو ندونن

      خودرو کامپکت=به ماشینی می گن که از یک سوپر مینی بزرگتر و از یه خودرو سایز متوسط کوچکتر باشه این عبارت بیشتر تو کشورهای آمریکای شمالی استفاده می شه تو اروپا به این رده از خودروها خودرو خانوادگی کوچک می گن.

      شاسی بلند یا اس‌یووی= به گونه ای از خودروها می‌گن که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شدن این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستن و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

      کامپکت اس‌یووی= به نوعی اس‌یووی کوچک گفته می‌شه که طول آن ۴.۲۵ تا ۴.۶0 متر باشد.

      مینی اس‌یووی = به گونه‌ای از خودروی اس‌یووی گفته می‌شه که طول اون کوچکتر از ۴.۱۰۰ میلی‌متر باشه.

      کامپکت ام‌پی‌وی = اصطلاحی اروپاییه که کلاسی از خودروها را معرفی می‌کنه که مابین خودروهای مینی‌ون و مینی ام‌پی‌وی قرار می‌گیره. این خودرو از لحاظ ابعاد خارجی بدنه شباهت زیادی به رده استیشن واگن‌ها دارد. در ژاپن این گونه از خودرو رو واگن فضایی نامگذاری کردن. یکی از وجوه تمایز بین این رده با سایر خودروها را می‌توان در تعداد صندلی‌های آن دونست. تعداد صندلی‌های این خودرو معمولاً ۶ عدد می‌باشد که در ۳ ردیف دوتایی جاسازی می‌شوند.

      لیفت بک =به فرمی از خودرو می‌گن که بین سدان و هاچ بکه در این حالت صندوق عقب از نظر ظاهر مجزاست ولی از نظر باز شدن در صندوق عقب همانند هاچ بکه و شیشه عقب با صندوق عقب پیوسته است.

      خودرو با سقف جمع‌شونده یا کانورتیبل یا کابریو= که معمولا تو ایران به اون خودروی کروکی گفته میشه خودرویی هست که در کنار اینکه متعلق به یکی از کلاس‌های استاندارد خودروست سقف آن نیز امکان جمع شدن یا گسترده بودن را داره سقف این خودروها به طور کلی از دوجنس پارچه و فلز ساخته می‌شن جنس پارچه بیشتر برای مناطقی بکار می‌ره که در مدارات دور از خط استوا قرار دارن، به این خاطر که این سقف در عین سبکتر و کم حجم تر بودن، مقاومت کمتری در مقابل تابش نور خورشید دارد.

      سدان یا سالون = به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می‌گن که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی باشه و می‌تونه دو یا چهار در داشته باشه.

      فست بک = به خودرویی میگن که حالت خاصی از سدانه طراحی این خودرو به گونه‌ایه که سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین میادبه طوری که سقف و صندوق عقب دو جز متمایزبه شمار نیان در این نوع خودرو، سقف با یک زاویه کم و به صورت بیضی شکل به انتهای اتومبیل وصل می‌شه در فست بک، به این گونه از خودروها سدان کوپه نیز میگن .

      کوپه =خودرویی همراه دو در با ظرفیت ۲ یا ۴ سرنشین است. تفاوت کوپه با سدان(خودروی چهار نفرهٔ معمولی) در طول در جلو، ارتفاع سقف و مقدار فضای سرنشینان عقبه. در خودروی کوپه، طول در بیشتر و ارتفاع سقف و فضای سرنشینان عقب کم تره. البته نوعی از کوپه به نام ۲+۲ وجود داره که فضای سرنشینان عقبش از کوپهٔ عادی نیز کم تره اتومبیلی مانند Mercedes Benz CLS 2004 تلفیقی از سدان و کوپه‌ ست که اصطلاحاً به اون سدان کوپه (fastback) می‌گویند.

      رودستر=به اتومبیلی بدون سقف می گن که قابلیت حمل دو سرنشین روداره که دارای سقف جمع شونده چرمی نرم یا سقف سخت جمع شونده فلزی هستند.

      اسپایدر=گونه‌ای از رودسترهاست با این تفاوت که اکثر خودروهای اسپایدر سوپراسپرت هستن، خودروهای اسپایدر موتور وسط یا عقب هستند که اکثر اونها سقف چرمی هستن.

      هاچ بک =در خودروی‌های هاچ بک، در عقب شامل شیشهٔ عقب هم می‌ شه که با بازکردن این در به یک صندوق بار کوچک می‌توان دسترسی داشت اتومبیل‌های هاچ بک دارای ۲ یا ۴ در هستند که معمولاً با به حساب آوردن در عقب، هاچ بک‌ها در دو نوع ۳ در و ۵ در قرار می‌گیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عشق پژو

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کاشکی بازار ایران مثل بازار امریکا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. audi sq7

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      دوست عزیز ی زمانی بوده ، موقعی که ایران سهام دار اصلی مرسدس بنز بود یا زمانی که بیشترین امتیاز و سهام پارس خودرو از آن جنرال موتورز بود یا زمانی که ماشینی که مخصوص فقط بریتانیا بود(پیکان)در ایران تولید می شود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ALIREZA034

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این جرمن ها برا همه جا و هر سلیقه ای بهترین هارو دارن.فقط ماشینای خیابونی یا ماسل کار ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M4 Sherman(مجید)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همه دارن کراس اوور سوار میشن. اصلا جالب نیست. مگه سدان چشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sina

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    خداییش آگه بازار ایران وجود نداشت، کره ای ها تو کدوم لیست اسمشونو میدیدن؟ ??…. بعد یکی مثل zippo میگه بازار دست کره ای هاست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ولی سینا عزیز قبول کن پیشرفت خوبی داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بازار خیلی خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      خوبی از خودتونه احمِدخان …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. BMW

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    توی رده پریمیوم یا ممتاز از کوچیک تا بزرگ دست 3 برند المانی هست ، من هر 3تاشون خیلی دوست میددددارررم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    و همانا کجایید ای ژاپن پرستان ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      در خدمتیم دوست آلمانی پرست
      دوست گرامی اگه دقت کنید در کلاس کامپکت رتبه های فروش چهارم و پنجم برای دو ماشین ژاپنی است و در کلاس میان سایز رتبه های فروش سوم و چهارم و ششم سه ماشین ژاپنی هستند، یعنی فروش بیشتر نسبت به آئودی، لینکلن، کادیلاک، ولوو ، جگوار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سروش

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ما ایرانییا عشق دعوا و بحثیم هر جا میریییم تعصبب به خرج میدیم هی میگین امریکا ژاپن المان انگلیس که چی ؟ با زور می خواین برند نورد نظرتونو به کرسی بشینین ! دنیا در حال پیشرفت ما در حال دعوا بعد میندازیم تقصیر فلان دولت خبببب نخرییییییین ماششین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا