قدم زدن در غرفه‌های خودروسازان در پاریس 2018 (قسمت سوم)

نمایشگاه خودروی پاریس 2018 از چند روز پیش آغاز بکار کرده و در این چند روزه خودروهای مهمی رونمایی شده‌اند و ما هم تلاش داشته‌ایم در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش خبری کاملی را داشته باشیم. اخبار مربوط به معرفی جدیدترین خودروها خدمت شما عزیزان تقدیم شده‌اند اما حالا وقت بیشتری برای قدم زدن در غرفه‌ی خودروسازان گوناگون فراهم بوده و ما هم تلاش داریم گالری جذابی از خودروهای جدید تدارک ببینیم.

  • کیا


خانواده‌ی محصولات جمع‌وجور کیا برای اولین بار در نمایشگاه پاریس معرفی شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سید GT با قدرت 201 اسب بخاری و همچنین مدل شوتینگ بریک جذاب پروسید اشاره کرد. ما همچنین شاهد معرفی کراس اوور e-Niro بازار اروپا هستیم که با یک‌بار شارژ مسافت 485 کیلومتری را طی می‌کند.

  • هیوندای


هیوندای در پاریس با i30 عمده توجهات را جلب کرده است. این خودروساز نه تنها نسخه‌ی فیس لیفت i30 هاچبک و استیشن را به نمایش درآورده بلکه مدل کانسپت N آپشن و فست بک N با قدرت 271 اسبی را نیز در غرفه‌ی خود جای داده است. مدل کانسپت یاد شده از تجهیزات و قطعات سفارشی زیادی بهره‌مند است.

  • هوندا


مهم‌ترین خبرها درباره‌ی هوندا به معرفی مدل اروپایی CR-V مربوط می‌شود. این خودرو برای اولین بار در تاریخ از قوای محرکه هیبریدی سود می‌برد. دیگر خودروی حاضر در این رویداد سوپرکار NSX به‌روز شده و همچنین برخی موتورسیکلت‌های خاص همچون کانسپت Neo اسپورت کافه می‌باشند.

  • گک


کمپانی خودروی گوانگ ژو یا همان گک از چین به پاریس آمده و می‌خواهد تا سال 2020 وارد بازارهای اروپا و آمریکا شود. این خودروساز در پاریس اقدام به معرفی شاسی‌بلند GS5 با پیشرانه 1.5 لیتری توربو کرد. این خودرو توسط مرکز تحقیق و توسعه گک در گوانگ ژو، شانگهای و آمریکا تولید شده است. سایر محصولات این شرکت همچون GS4، GS8 و GA4 هم به همراه کانسپت Enverge در پاریس حاضر هستند.

  • فراری


با اینکه هیچ دلیل خاص و یا مراسمی ویژه برای بازدید از غرفه‌ی فراری لازم نیست اما این خودروساز ایتالیایی چند خودروی خاص را روانه‌ی پاریس کرده است. جدای از 488 پیستا اسپایدر جدید، فراری اقدام به نمایش خودروهای ویژه‌ی مونزا SP1 و SP2 در این رویداد خودرویی معتبر کرده است.

  • سیتروئن و دی اس


برندهای سیتروئن و دی اس خودروهای زیادی را در وطن خود به نمایش گذاشته‌اند. مهم‌ترین خودروی حاضر در غرفه‌ی این دو شرکت مدل DS3 کراس بک و شاسی‌بلند کانسپت C5 ایرکراس پلاگین هیبریدی است که در آینده‌ای نزدیک وارد خط تولید خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    ۱. کیا و هیوندای ، پیشرفت چشمگیر رو معنی کردن
    ۲. هوندا واقعاً در ۲ جبهه موتور و ماشین حرفای زیادی داره
    ۳. نگین نمایشگاه هم خودروهای خاص فراری هستن بی شک

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (853 دیدگاه) ,

      هیوندای i30 چقد اسپورت بهش میاد

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هیوندای و کیا رو می بینم فقط حسرت می خورم که چرا کشور من با این همه جوون نخبه و پر استعداد و مبتکر ، خودروی بروز جهانی،با طراحی و ساخت و پیشرفت همین جوونا، تولید نمی کنه…

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (853 دیدگاه) ,

      داداش به نظرم اگه‌کشور ما مثل اون قدیما با کشورهای دیگه ارتباط داشت فک کنم نمایشگاه خودرو ایران یکی از بهترینا تو دنیا میشد.طرح های محمود خیامی موسس ایران ناسیونال رو میخوندم واقعا اون زمان خیلی جلوتر از زمانش بود ولی حیف که…

      پاسخ
    2. نوید جهرمی
      سوابق: (2249 دیدگاه) ,

      یه مشکل بزرگ عموم ایرانیا خود بزرگ پنداری و کوچیک دیدن دیگرانه. عمده جامعه همچین پرنخبه و استعداد و … هم نیس. ما باید نخبه ها رو میزاشتیم در رأس امور واختیار بهشون میدادیم که عموم جامعه متوسط رو به بهترین جایگاه ها برسونن. مثل ژاپن. منتهی ما نخبه ها و استعدادامون رو دو دستی فرستادیم برن دیگه هم سراغشون رو نگیریم و فقط پزش رو بدیم که آره فلان سمت و مخترع و مکتشف و ناسا و سیلیکون ولی و … دست ایرانیاست.

      پاسخ
  3. Reza
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    بچه ها امروز لامبورگینی مورسیه لاگو SV رو دیدیم تو تبریز.
    کاملا دست سازه به طوری که اصلاً نمیتونی تشخیص بدی که اصله یا نه. هزار برابر دقیق تر و واقعی تر از اونتادور دست ساز تهران هستش.
    کلا میخکوب شده بودم .داشت گریم میگرفت. یه مهندس فقط تو 4 سال ساختش.
    با وجود همچین نخبه هایی من موندم که خودرو سازان تو این 40 سال چه*** خوردن پس.
    واقعا آدم میمونه چی بگه، فقط اندازه کمر من بود .
    اصلا انتظار نداشتم که یه ایرانی بتونه اینطور دقیق بسازه مورسیه لاگو .
    تنها چیزی که کم داشت صدای واقعی مورسیه لاگو بود.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      سلام اقا رضا
      منم چند تا عکس ازش دیدم و واقعا دست خوش داره سازنده هاش. این نشون میده لامبو انقدر عشقه که ازش بُت میسازن
      های کپی هستش و از نظر طراحی خارجی واقعا مو نمیزنه. منتظرم بیاد تهران و برم زیارتش
      اگه این کارشون یجوری برسه دست لامبورگینی شاید عکس العمل نشون بدن چون دست ساز هستش و با بودجه شخصی تولید شده. خیلی بهتر از اونتادور مشهدی هستش

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (671 دیدگاه) ,

        اره شاهین داداش از نسخه مشهدی خیلی خیلی خوشگل و دقیق هستش.
        کاش اینجا بودی خودت میدیدی چه شاهکاریه.
        اصلاً نمیتونی یه انحراف یا اشتباه تو طراحیش ببینی.
        یه موتور 6 سیلندر روش سوار کرده که حدود 350 اسب بخار قدرت داره.
        درهاش ، اسپویلرش، دیفیوزرش و …. کاملا عین مورسیه لاگو واقعی هستش حتی داخل چراغ هاش هم واقعی هستش یعنی اینقدر دقیق هستش.

        پاسخ
        1. Fk
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          عکساشو دیدم
          تیّم. فوق العاده حرفه ایی روش کار کرده واقعا جای تقدیر دارن
          بعنوان ی ماشین باز تبریک میگم بهشون
          أینم بگم این اصلا با اون مشهدیه قابل قیاس نیست
          این تیّم واقعا زحمت زیادی کشیده

  4. آرین
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    فراری sp2 قلب نمایشگاهه
    از کابین 488 خیلی خوشم اومد

    پاسخ
  5. omid622
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    فراری پیستا اسپایدر میشه گفت بهترین اسپایدر جهان همراه با پورفومانته اسپایدر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.