هفته نامه

نگاهی به آمار فروش خودروسازان در آمریکا در سه‌ماههٔ اول سال 2020

ماه آوریل آغاز شده و این یعنی زمان گزارش آمار فروش خودروسازان در سه‌ماههٔ نخست سال فرارسیده است. میدانیم که شیوع جهانی ویروس کرونا تأثیر بزرگی روی تقریباً تمام صنایع داشته است و می‌توان گفت هم‌اکنون هیچ خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید خود را کاهش نداده باشد. در حال حاضر بسیاری از خودروسازان کارخانه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و بسیاری از نمایندگی‌های فروش بسته شده‌اند. به همین دلیل، قطعاً فروش خودرو در ایالات‌متحده هم کاهش داشته است.

اما درحالی‌که همهٔ خودروسازان در بازار آمریکا با کاهش فروش مواجه شده‌اند، فروش برندهای کیا و رم افزایش داشته است. طی سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ فروش پیکاپ‌های رم با ۳ درصد افزایش به ۱۲۸,۸۰۵ دستگاه رسیده درحالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰,۰۲۶ دستگاه بود. البته ون‌های پرومستر هم در آمار فروش رم دخیل هستند که فروش آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش داشته است اما این کاهش هم نتوانسته روند فروش کلی رم را منفی کند. این در حالی است که فروش شرکت مادر رم یعنی فیات-کرایسلر طی این مدت ۱۰ درصد کاهش داشته است.

در سه‌ماههٔ اول سال جاری، کیا به‌سختی روند افزایشی فروش خود را حفظ کرده است زیرا فروش این برند کره‌ای به ۱۳۷,۹۴۵ دستگاه رسیده که افزایشی ۱ درصدی را نسبت به فروش ۱۳۶,۵۹۶ دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. البته این افزایش می‌تواند توخالی باشد زیرا فروش کیا در ماه مارس ۱۹ درصد کاهش داشته است. برخلاف انتظار، کراس‌اوورها پرفروش‌ترین محصولات کیا نبوده‌اند بلکه این عنوان در اختیار سدان فورته با فروش ۲۲,۳۵۹ دستگاه قرار دارد. اپتیما نیز با فروش ۲۰,۳۴۵ دستگاه در رتبهٔ دوم قرار گرفته و کراس‌اوور کامپکت اسپرتیج با فروش ۲۰,۰۵۷ دستگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

جنرال موتورز در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ با ۷ درصد کاهش فروش مواجه شده است. دراین‌بین، فروش محصولات شورلت ۳.۸ درصد، جی‌ام‌سی ۵.۵ درصد و کادیلاک ۱۵.۸ درصد کاهش داشته است؛ اما بیشترین کاهش فروش را بیوک با ۳۴.۷ درصد تجربه کرده است. فولکس‌واگن نیز از کاهش فروش ۱۳ درصدی در سه‌ماههٔ اول خبر داده درحالی‌که فروش این شرکت در ماه مارس کاهش شدید ۴۲ درصدی داشته است. اوضاع سوبارو اما از این هم بدتر است به‌گونه‌ای که فروش آن در سه‌ماهه ۱۶.۷ درصد و در مارس ۴۷ درصد کاهش یافته است. احتمالاً این کاهش‌های ترسناک در سه‌ماههٔ دوم امسال هم ادامه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Nissan

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    Ram خوب داره میره جلو اون پیکاپهای غمگین و با ابهتش عالی میفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    کیا با این اوضاع افزایش فروش داشته واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رم و دوج روز به روز دارن پیشرفت میکنن
    امیدوارم به دوران اوج خودشون برگردن مخصوصا دوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چرا ارنولد و بقیشون نمیان دنیارو نجات بدن / همه خوبا و همه کاربلدا رو ویروس پکوند ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      ارنولد و بقیه شون همین که من و شما وقتی تو قرنطینه خونگی سرگرم میکنن پای تلویزیون تا بیرون نری خودش بهترین کار برای نجات دنیاس

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا