هفته نامه

نگاهی به آمار فروش خودروی جهانی در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت)

اگر فکر می‌کردید آمار فروش خودروهای جدید در ماه مارس ترسناک و مبهوت‌کننده است پس احتمالاً آمار فروش ماه آوریل را مرور نکرده‌اید.

از آنجایی که ماه آوریل در بسیاری از بازارها اولین ماه کامل با اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده بنابراین با آمار فروش بسیار ناامیدکننده‌ای روبرو هستیم. بدترین منطقه از این نظر اروپا بوده جایی که فروش خودروهای سواری با کاهش تاریخی ۷۸.۳ درصدی به ۲۹۲۱۸۲ دستگاه رسیده است. در ۴ ماه اول امسال ۳.۳ میلیون خودروی جدید در اروپا به فروش رفته که افت ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

این آمار توسط انجمن صنعت خودروی اروپا منتشر شده و شامل اتحادیه اروپا، بریتانیا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپایی شامل ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس است.

تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت تأثیر شدید ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و ایتالیا، بریتانیا و اسپانیا بدترین آسیب در بخش خودرو را دیده‌اند زیرا افت فروش خودرو در این کشورها برابر با ۹۷.۶، ۹۷.۳ و ۹۶.۵ درصد بوده است. بله بازار خودروهای جدید این کشورها در ماه آوریل تقریباً وجود نداشته است.

آلمان کمترین تأثیر از ویروس کرونا را گرفته و فروش خودرو در بزرگ‌ترین بازار اروپا ۶۱.۱ درصد کاهش یافته است. فروش خودروهای جدید کشور فرانسه در این ماه نیز ۸۸.۸ درصد افت داشته است. بدون هرگونه تعجبی خودروسازان هم نتایج وحشتناکی را تجربه کرده‌اند. فروش گروه فولکس‌واگن در آوریل ۷۵ درصد کاهش یافته درحالی‌که فروش رنو و گروه پژو-سیتروئن نیز به ترتیب ۷۹.۵ و ۸۲.۴ درصد پایین آمده است. فروش خودروهای لوکس نیز به‌طور خاصی پایین بوده و افت فروش دایملر و ب ام و به ترتیب ۸۰.۱ و ۶۹.۷ درصد گزارش شده است.

Hyundai dealer

دیگر مناطق جهان هم در ماه آوریل بازار بدی را تجربه کرده‌اند به‌طوری‌که کشور برزیل بدترین آمار فروش خودرو طی ۲۰ سال اخیر را ثبت کرده و فروش خودرو در این کشور با افت ۷۷ درصدی به ۵۱,۵۰۰ دستگاه رسیده است. بازار خودروی امریکا در ماه آوریل فروش ۷۰۷,۸۰۰ دستگاهی را ثبت کرده که حاکی از کاهش ۴۷ درصدی است. این بدترین عملکرد ماهانه از ژانویه ۲۰۱۰ تاکنون می‌باشد. در ۴ ماهه اول امسال نیز ۴.۲ میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شده که افت ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کرونا روی بازار خودروی ژاپن تأثیر کمتری داشته زیرا فروش ماه آوریل این کشور برابر با ۲۱۹,۲۰۰ دستگاه بوده که این به معنی کاهش ۳۰ درصدی است. از میان بازارهای مهم خودرویی چین کمترین کاهش را تجربه کرده است. فروش خودروها در ماه آوریل تنها با افت ۲ درصدی به ۱.۵ میلیون دستگاه رسیده است. در ۴ ماهه اول امسال هم ۴.۴ میلیون دستگاه خودرو در چین به فروش رفته که حاکی از کاهش ۳۵ درصدی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بعد اینجا واسه فروختن یه حلبی که نه ایمنی داره نه آپشن داره نه سواری خون مردم رو کردن توی شیشه و مالشون رو هم که با عرق ریختن جمع کردن به زور از چنگشون درمیارن. تازه همونم نیست و با منت چهارتا ماشین پیش فروش میکنن با موعد تحویل پس از ظهور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      امیدوارم اون الفای استلویو جزو پر فروش ها نباشه چون اصلا ماشین خاصی نیست کلا ماشین های الفا خاص نیستند فقط یه طراحی نه چندان قشنگ دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بنز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این عکس آب معدنی ها که تو نمایندگی مزداست رو پدال خیلی دوست داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      ما هم آب مزدا خیلی دوست داریم ? .
      جدایه از این مباحث ، به فروش در آمریکا طی ۴ ماه توجه کنید ، تازه ۲۱ درصد هم اُفت داشته ، ۴/۲ فروش داشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    موجود خطرناکی مثل آدم که به زمین و زمان ظلم میکنه حتی به خودشم رحم نمیکنه با ریزترین موجودات زمین گیر شده یه عده گفتن کار آمریکاست و یه عده گفتن کار چین ولی گویا کار طبیعت است برای پاکسازی گند کاریهای بشر سوریه عراق افغانستان ویتنام یمن ونزوئلا ایران قاره آفریقا آمریکای جنوبی همه در بلای خودخواهی آدمیزاد نابود شدند حالا این هم نتیجه تابستان ۲۰۱۹ استرالیا یک میلیارد جانور از بین رفتن به خاطر آتش سوزی به دلیل خرابکاریهای آدمیزاد و تخریب محیط زیست حالا طبیعت به پا خواسته چرا که طبیعت باهوش تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      به نظر من کارما حقیقت داره ، هیچوقت به ضرر کسی راضی نیستیم اما همیشه پاسخ ظلم را از جایی میخوریم که فکرش هم نمیکنی ، این یعنی کارما ، یعنی از هر دستی بدی از همون دست هم پس میگیری و من به شدت معتقدم و دیدم زیاد هم دیدم .

      در بین جمع دوستان ، خیلی ها ترامپ را دوست دارند و تا اسمش میاد منقلب میشن اما ترامپ و کلاً سیاست آمریکا یا اروپا اینه که ضعیف را ضعیف‌تر و خونش را بمکه تا جایی که به فروپاشی برسه و تیکه تیکه‌هاش را بین خودشون تقسیم کنند .
      دقیقاً با حرفهای آرش موافقم ، اما آرش جان ، جدایه از مبحث ظلمِ کشورهای قدرتمند نسبت به ضعیف‌ها ، این مردمان همون کشورهای ضعیف هم هستند که با سواد نداشته به دام اینها میوفتند و قاطی بازی بزرگان میشوند که به زیر کشیده شوند .

      اگر نگاهی به سرگذشت کشور لیبی از گذشته تا به امروز داشته باشید ، متوجه تشابه اتفاقاتش با بلایی که داره سر ایران میاد میشوید .

      تاریخ همیشه تکرار میشود ، فقط بستگی داره ما در چه دوره‌ای از تاریخ به دنیا بیاییم و زندگی کنیم که این دیگه شانس و اتفاق هر کدوم از ما چند میلیارد جمعیته روی زمینه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ♤Angus_812♤

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اونجا همه ضرر دارن میدن
    اونوقت من نمیدونم چجوری میشه مدیر عامل ایرانخودرو از وضعیت کنونی بازار راضی باشه و بگه تا حالا اتفاق نیوفتاده
    حالا شرکت هیچی
    اون مشتری ساده دلی که میره پیش خرید میکنه رو چیکار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیاا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      چرا ساده دل؟ الان اونایی که سمند 40 تومنی ثبت نام کردن حالا 120 میفروشن ساده دل بودن؟ میتونی بگی دلال ولی ساده دل نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ♤Angus_812♤

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        من خواستم بگم احمق و سود جو
        ولی دیدم نه
        اونا تو نادانی غرق شدن و کلن بیخیال همه چیز شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Farzad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      جهان سوم جاییه که مردمش به جای حل مشکلات سعی میکنن خودشون رو به بهترین نحو باهاش تطبیق بدن !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ♤Angus_812♤

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        سوم؟؟؟؟
        فکر نکنم عددی برای کشور و جهانی که زندگی میکنیم وجود داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      اون مشتری نیست که میره پیش خرید میکنه ، اون بنده خدا اسیر شده که محکوم به خرید کالایی هست که دیگران برایش تحمیل کردن .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا