هفته نامه

آمار فروش سه تفنگدار عضلانی آمریکایی در سال 2018

با فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ میلادی، همه به دنبال انتشار آمار فروش خودروسازان تراز اول جهانی هستند. در این نوشتار ما به دنبال آمار فروش سه تفنگدار عضلانی آمریکا هستیم. آمار فروش شورولت کامارو ۲۰۱۸، فورد موستانگ ۲۰۱۸ و داج چلنجر ۲۰۱۸ منتشر شده و یکی از این خودروها برنده‌ی میدان بوده است.


بار دیگر پرفروش‌ترین خودروی عضلانی آمریکا فورد موستانگ بوده است. این خودروی اصیل هنوز هم محبوبیت فراوانی بین خریداران آمریکایی داشته و سال پیش به خانه‌ی ۷۵۸۴۲ نفر راه یافته است. سال ۲۰۱۸ اولین سال کامل برای مدل فیس لیفت شده‌ی موستانگ بوده و نیازی به گفتن نیست که از جمله دلایل فروش مناسب موستانگ عرضه‌ی مدل سفارشی بولیت بوده است. علیرغم قرار گرفتن در رتبه‌ی اول، فروش موستانگ در مقایسه با سال پیش افت ۷.۴ درصدی داشته است.


با معرفی موستانگ فیس لیفت انتقاداتی به ظاهر این خودرو در بخش جلو شد. شاید هم خریداران منتظر مدل GT500 جدید هستند که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. به‌هرحال ما حدس می‌زنیم افت فروش سالانه‌ی موستانگ زنگ خطری برای مدیران این برند می‌باشد.


اما یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در آمار فروش عضلانی‌های آمریکایی به داج چلنجر مربوط می‌شود. علیرغم استفاده از پلتفرمی که ۱۰ سال سن دارد فروش این خودرو با افزایش ۳ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به ۶۶۷۱۶ دستگاه رسیده است. این میزان افزایش خیلی چشمگیر نیست اما چلنجر تنها خودرو در بین این سه عضلانی مشهور است که توانسته با افزایش تقاضا مواجه شود.


یکی از عوامل افزایش فروش چلنجر انجام چندین به‌روزرسانی مهم در این خودرو بوده است. همچنین مدل فوق‌العاده‌ی چلنجر SRT دیمن نیز از استقبال بالایی برخوردار بوده است.


تمامی این عوامل باعث شده‌اند سال ۲۰۱۸ برای شورولت کامارو سال خوبی نباشد. شاید کامارو بهترین عضلانی آمریکا باشد اما فروش آن تنها ۵۰۹۶۳ دستگاه بوده که حاکی از افت چشمگیر ۲۵ درصدی است. کامارو هم مانند موستانگ فیس لیفت شده اما این امر با انتقادات زیادی همراه شده است.


این افت فروش بسیار دردناک است مخصوصاً اینکه کامارو در تمامی رقابت‌های انجام شده به ویژه در بخش دینامیک سواری برتر از رقبا بوده است. امیدواریم دست‌کم فیس‌لیفت آن باعث جلب‌توجه خریداران بیشتری شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Car Lover

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    این ماشینا تقریبا تو یه سطحن یه ذره بالا پایین فقط چلنجر پایه اش شش سیلندره
    اما چیزی که باعث این امار میشه بازاریابی، قیمت(در حد 500-600 دلار) فروش لیزینگی و اقساطی و یه چیزی که خیلی بهش توجه میشه بیشتر به درد شهر بخوره تا پیست و درگ
    هم از نظر هزینه ها و هم از نظر راحتی که اگر بخایم به همه اینا نمره بدیم با اختلاف کمی ماستنگ عامه پسند تره و بعد چلنجر چرا که ظرفیت پنج نفرو ب دو نفر هدیه میده پس خیلی گل و گشاد و راحته کابینش و با اختلاف کم کامارو در آخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    میشه با موستانگ جدید ارتباط برقرار کرد علیرغم اینکه جلوش عامه پسند نیست ولی تو به روز رسانی که داشته خیلی گزینه های جدید بهش اضافه شده فروش داج هم احتمالا به خاطر طوفان دیمن و ردای بوده با وجود اینکه خیلی قدیمی شده هنوز دوست داشتنیه ولی کامارو جدید خجالت اوره درسته شاید خیلی برتری داشته باشه ولی اصلا نمیتونم به عنوان ی ماسل قبولش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر، این افت و خیزای فروش این سه تا بزرگوارم اگه آمار هرساله رو نگا کنین، میبینین یه سال این یکی یذره بیشتر فروخته، اون یکی یذره کمتر. (ولی 25% افت کامارو واقعا از حالت عادی فاصله گرفته، منم فک کنم بخاطر آخرین فیس لیفتشه که نسبت به سالای قبلش تو دل برو نیس، مخصوصا از جلو)
    درکل هر سه عشقن، خودم چلنجر رو خیلی دوست دارم.. : )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    وقتی فیس لیفت کامارو اومد گفتم پسرفت داشته تو طراحی و خیلی ها مخالفت کردن و گفتن مثل فیس لیفت موستانگ عادی میشه و منفی دادن حالا برفرض من در مورد ظاهر جدید کامارو اشتباه فکر میکردم , بازار فوق رقابتی آمریکا هم در مورد پسرفت فیس لیفت کامارو اشتباه میکردن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جاست دوج
    خدایی چلنجر یه چیز دیگس
    ابهت و جذابیت و وحشی بودنو باهم داره
    محبوبترین رترو..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    سه خودروی عالی و البته با قیمتی به صرفه در کلاس خود…ممکن است این سه خودرو از فورد موستانگ گرفته تا شورولت کامارو از حیث کیفیت متریال مصرفی در کابین در حد و اندازه خودروهایی تراز اولی چون پورشه نباشند ولی در حد خودشان خودروهای بسیار فرز و کارآمدی بوده و غنی از تکنولوژی های مدرن هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این نشون میده طراحی چقد تاثیر داره واقعا کامارو بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین قاف

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هرچی اغراق تو طراحی دوج دلچسبه و تناسب و هارمونی داره تو کامارو یجورایی از قاب زده بیرون اصالتش خیلی کمرنگ شده حالا موستانگم خیلی اروپایی شده ولی برعکس کامارو هنوزم قابل توجهه واقعا نسل های قبلی کامارو خیلی جذاب بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    من که هنوز کامارو رو به موستانگ و چلنجر ترجیح میدم.گرچه که نسل قبلی جذابتر بود ولی بین این سه تا برای من همیشه کامارو بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اون روح وحشی که توی چلنجر هستش توی هیچ ماشینی با این قیمت و حتیرقیمت های بالاتر هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا