جنرال موتورزهفته نامه

سبقت جنرال موتورز از فورد در مسابقه پیکاپ‌ها!

فورد F-150 چندین دهه است که پرفروش‌ترین خودروی آمریکا محسوب می‌شود اما این خودروساز آمریکایی در بحث فروش پیکاپ ها تاج پادشاهی را از دست داده است.

Ford-F-350-Super-Duty-or-Chevrolet-Silverado-3500HD
بنا به گزارش seeking Alpha، فروش پیکاپ های جنرال موتورز با افزایش ۱۲ درصدی در نیمه اول سال جاری روبرو بوده و بنابراین سهم این خودروساز از بازار پیکاپ های آمریکا به ۳۴ درصد رسیده است. فروش فورد نیز افزایش ۵ درصدی داشته اما تنها ۳۲ درصد بازار پیکاپ های آمریکا در دست این خودروساز است.


این خبر کمی سورپرایز کننده است زیرا جنرال موتورز هنوز شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا ۲۰۱۹ را عرضه نکرده است. البته این مدل‌ها نقش مهمی در افزایش فروش بازی می‌کنند زیرا گفته می‌شود این کمپانی در حال اتمام موجودی مدل‌های سال ۲۰۱۸ خود بوده تا فضا برای عرضه نسل جدید پیکاپ های یاد شده باز شود.


دیگر فاکتور کلیدی این است که جنرال موتورز در بازار پیکاپ های میان سایز حضور داشته درحالی‌که فورد غایب است. ۱۸ درصد پیکاپ های فروخته شده در نیمه اول سال جاری به مدل‌های میان سایز تعلق داشته و این نشان دهنده افزایش ۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ است. شورولت کلرادو نیز فروش ۱۹۵۷۴ دستگاهی را ثبت کرده درحالی‌که جی ام سی کانیون حتی بهتر عمل کرده است.


اگرچه کلرادو دومین پیکاپ پرفروش میان سایز در مدت مورد بحث بوده اما رقبای زیادی در حال عرض‌اندام هستند. فورد رنجر اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود و البته نباید جیپ رانگلر پیکاپ را از یاد برد که می‌تواند نام اسکرامبلر را احیا کند. نیسان نیز برنامه‌های خود برای تولید نسل جدید فرونتیر را اعلام کرده اما هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست.


بازار پیکاپ های فول سایز نیز جالب‌توجه است زیرا سیلورادو و سیرای بازطراحی شده در برابر رم ۱۵۰۰ جدید و فورد F-150 فیس لیفت قد علم می‌کنند. محصول فورد هنوز هم از نظر فروش دست برتر را دارد اما رقبا سخت در تلاش هستند تا این برتری را مال خود کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    نکته جالب اینجاست که GM با پیکاپ های میان سایز و فول سایز خودش + دو برند شورولت و GMC فقط ۲ درصد بیشتر از فورد فروخته ولی به نظرم با ورود رنجر دوباره اوضاع فرق میکنه و مثل سابق تاج پادشاهی روی سر فورد میشینه
    ???? Ford F_150 ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فورد رو بیشتر دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من واقعا جی ام سی سیرا رو به f 150 ترجیح میدم، همیشه طراحی سنگین و با ابهتی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    چرا جایی نمیبینم بگه شاسی و پیکاپ و در کل آفرودر ژاپنی در امریکا بیشتر از محصولات امریکایی فروش و طرفدار دارند؟! بقیه اینارو کجا میبینن و برامون تعریف میکنن؟! همیشه تو بحث آفرود این حرف ها زده میشه اما در عمل برعکسه!!!
    یاد آوری:
    (فصل دوم مستند گرندتور قسمت 10)
    فورد اف150 رپتور بهترین خودرویی هست که میشه بجای اس یو وی های بدردنخور استفاده کرد حتی با قیمت نصف اس یو وی هاست. اما در بریتانیا نمیتونید این خودرو را بخرید!
    درکل میخوام بگم اگه پیکاپ فول سایز امریکایی فروش جهانی داشته باشه مردم براشون دست و پا میشکونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من نمی فهمم مگه با این ماشین ها چیکار می کنن انقدر این ماشین ها پرفروشن والا این غولایی که من میبینم حداقل 6 سال تحت فشار سخت کاری دوم میارن بعد چجوری همه هر سال یه نوشو میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا