هفته نامه

آمار فروش سه‌ماهه اول 2021 لوکس‌سازان در آمریکا

تسلا از نظر فروش خودرو در آمریکا چهارمین برند لوکس باقی مانده و بالاتر از آن کمپانی‌های ب‌ام‌و، لکسس و مرسدس بنز قرار دارند. این را آمار جدید فروش خودرو نشان می‌دهد.

از آنجایی که تسلا آمار فروش خود در بازار آمریکا را منتشر نکرده، تنها راه برای تخمین میزان روش این شرکت نگاه به داده‌های ثبت خودروها می‌باشد. این داده‌ها نشان می‌دهد در سه‌ماهه اول امسال این شرکت ۷۱۳۴۵ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که رشد قابل‌توجه ۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

در مقام مقایسه باید گفت ب‌ام‌و با فروش ۸۴۳۹۷ دستگاهی همچنان رتبه اول لوکس سازان آمریکا را در اختیار داشته و این میزان فروش حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول پارسال است. پس از باواریایی ها نیز لکسس با فروش ۸۰۱۶۶ دستگاهی و رشد فروش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش قرار دارد. مرسدس نیز با فروش ۷۷۸۲۶ دستگاهی و رشد ۲۴ درصدی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

تعجبی ندارد که تسلا در بحث خودروهای الکتریکی حرف اول را در بازار آمریکا می‌زند و سهم ۷۲ درصدی از این بازار را در دست گرفته است. تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بوده و به دست ۴۰۷۷۲ نفر در آمریکا رسیده است. این خودرو سهم ۴۱ درصدی از بازار الکتریکی‌ها را دارد. فروش مدل ۳ نیز بالا بوده و در سه‌ماهه اول امسال به خانه ۲۷۳۶۲ نفر راه یافته است. پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی که ساخته تسلا نیست شورولت بولت با فروش ۹۰۶۹ دستگاهی می‌باشد.

آن‌گونه که اتونیوز می‌گوید کالیفرنیا بازار اصلی خودروهای الکتریکی در آمریکا بوده و از بین ۳۷۱۸۹ دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شده در سه‌ماهه اول امسال، ۳۸ درصد آن‌ها روانه خانه‌ی کالیفرنیایی‌ها شده‌اند. پس از کالیفرنیا نیز فلوریدا با فروش ۸۰۱۰ دستگاهی قرار داشته و در رتبه‌های بعدی تگزاس با فروش ۵۵۰۰ دستگاهی و نیویورک با فروش ۵۰۴۷ دستگاهی قرار گرفته‌اند.

لکسس رشد فروش بالاتری نسبت به رقبای آلمانی داشته و این درحالی است که خودروهای چندان جدیدی هم معرفی نکرده است. جنسیس بالاتری رشد فروش را نشان می‌دهد اما هنوز هم در سایه قرار می‌گیرد. جگوار وضعیت تاسف‌انگیزی دارد و اینفینیتی هم با آمار منفی حال و روز مطلوبی ندارد.

آمار فروش خودروهای لوکس در ایالات متحده در فصل اول سال ۲۰۲۱
Q1 2021 درصد تغییر
BMW ۸۴,۳۹۷ ۲۹%
Lexus ۸۰,۱۶۶ ۳۲%
Mercedes-Benz ۷۷,۸۲۶ ۲۴%
Tesla ۷۱,۳۴۵ ۵۲%
Audi ۵۹,۳۱۵ ۳۱%
Cadillac ۴۱,۱۱۴ ۳۹%
Acura ۳۹,۳۶۴ ۳۴%
Volvo ۲۸,۸۵۱ ۳۸%
Lincoln ۲۸,۰۵۸ ۱۲%
Land Rover ۲۵,۲۱۴ ۳۳%
Infiniti ۲۰,۴۹۳ -۱۸%
Genesis ۸,۱۹۶ ۱۱۱%
Alfa Romeo ۵,۲۳۲ ۴۲%
Jaguar ۴,۱۲۳ -۳۱%
مجموع ۵۷۳,۶۹۴ ۲۹%
منبع: Experian

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autonews

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    کادیلاک و لینکلن هم با افزایش فروش گل کاشتن خصوصا کادیلاک ?
    راستی پدال لطفاً خبر فورد F-150لایتنینگ رو بزار…

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        پس کجاست؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          بگرد پیدا میشه
          گفت که الکتریکی میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نه معرفی رسمی رو میگم،اتوایوولوشن خبرشو گذاشت…

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. سهند

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      چرا لکسوس اینقدر فروش داشته؟
      ماشین های لکسوس نه تکنولوژی زیاد دارند و نه کیفیت سواری عالی دارند و همیشه در سایت های معتبر امتیاز کمی میگیرند.

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. R@m!n

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        شمام ترول جدیدی ؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. میثم

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        مردم اونجا که اندازه شما اطلاعی از سطح تکنولوژی و کیفیت سواری لکسوس ندارن
        عین مردم ایران ماشینو ندیده رفتن ثبت نام کردن بعد 2 سال که دستشون رسیده تازه فهمیدن چی خریدن

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. mahan

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        شما چندتا لکسوس در کنار کنار رقباش نشستی که با قاطعیت همچنین نظری میدی عزیز!اتفاقا لکسوس از لحاظ کیفیت و زیبایی و هندلینگ و راحتی و … آن قدر از رقبا کمتر نیست و گاهی یا اکثرا به دلیل استفاده از تنفس طبیعی و تدابیری اکثرا دوام بالا و دردسر کمتر هم داره.برات یک مقایسه بکنم من هم لکسس lsهمکارم رو نشستم و میشینم (خودم بارها روندم و چند بار دست خودم بود)هم ۷۵۰داشتم هم ۷۳۰داشتم هم s500 سال ۲۰۱۳دارم هم دوستم s500ساا ۲۰۰۸ لکسوس به این قدیمی نه تنها چیزی کم نداره بلکه با توجه به قیمت پایینترهش و همچنین قیمت کمتر لوازمش و سرویس های و دردسر و گرفتاری کمتر در بازار آشفته ایران نمونه ارزشمندی هست.بگذریم که دوامش نسبت به ماشین های هم سنش عجیب خوبه

        موافقم 5
        مخالفم 2
      4. MOHAMMAD.n.r

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        داداش کی گفته لکسس تکنولوژی نداره؟؟
        به جرعت میگم ماشینای لکسس بهترین سواری رو در سگمنت لوکس دارن، راحتی و نرمی و ایزوله بودن کابین و… . فقط هندلینگ پایین تری نسبت به ژرمن ها دارن.
        کاری با سایت ها نداشته باش. معتبر ترین سایت های جهان هم نظرشون با پول عوض میشه.
        هر موقع خواستید ببنید وسیله ای خوب هست یا نه(موبایل و خودرو و… ) به فروشش توجه کنید و به هوش جمعی مردم اعتماد کنید.

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. سهند

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          یعنی سایت های مثل top gear که مال bbc است و بیشتر سایت ها رشوه میگیرند؟ عجب!
          من نگفتم تکنولوژی ندارد لکسوس تکنولوژی دارد ولی از این نظر اصلا با آلمانی ها قابل مقایسه نیست.
          لکسوس به جز استهلاک و قیمت کمتر هیچ مزیتی نسبت به مرسدس بنز ندارد که آن دو مورد هم در ماشین های اقتصادی مهم است نه در ماشین های لوکس.

          موافقم 1
          مخالفم 6
        2. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          درمورد کیفیت لکسس نظری ندارم.
          ولی با بند آخر کاملا مخالفم، همیشه نمیشه رو فروش زیاد یک وسیله به عنوان کیفیت خوب اون حساب کرد!

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. Reza

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        داداش تو اصلا با برند لکسوس آشنایی داری یا همینطوری یه چیزی گفتی واسه خودت ؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
      6. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10061 ديدگاه)

        کاربر سهند درست میفرمایند !

        البته خداروشکر مدرسه‌ها ماه مهر بازگشایی میشود و بچه‌ها سرگرم آموزش علم که باعث میشه در پدال کمی نظم سالم برقرار بشه !

        سهند جان ، با شما موافقم ? !

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. سهند

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          الان شما جدی گفتید و یا کنایه بود؟ ( منظورم اینه که منو مسخره کردید یا نه؟)

          موافقم 1
          مخالفم 2
    3. Reza

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      پرچم آلمان بالاست ??????

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. R@m!n

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بدونم سری 3 و 4 جدید چقدر فروختن.

    لینکولن هم با اینکه سبد محصولات کوچیکی داره خوب فروخته. جگوارم خدا بیامرزتش همه بعد کرونا رشد فروش داشتن این بیچاره ها بدتر 31% افت فروش دارن ??

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. MOS

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      آمار فروش سری ۴ تو آمریکا در سه ماه اول

      سال ۲۰۱۸ : ۶۹۳۹
      سال ۲۰۱۹ : ۷۴۰۹
      سال ۲۰۲۰ : ۲۱۹۸
      سال ۲۰۲۱ : ۴۷۸۵

      منبع : goodcarbadcar.com

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مثله اینکه دماغ خوکی برنده شد. دنیای عجیبیه !!!

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. mahan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      آلفا رومئو هم کم کم داره محصول حذف می‌کنه و محصولاتش آنچنان گرون هم نسبت به ماشیناب توی لیست نیستن.می خوای همون نتیجه ای که تو ذهنمه رو بگیری،???

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ????? گیرم انداختی ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10061 ديدگاه)

        ماهان جان
        گفتی آلفا ، یاد قضیه‌ی مدریت خوب و بد شدم !!!

        این مشکلات گرانی مرغ و گوشت را میبینی ، اما مشگل گرانی نیست ، مشکل مدریت تولید و عرضه هست که مشکل بر میگرده به فراوانی نعمت کشوری ما و مدریت بی‌سوادانه‌ی برخی‌ها که قدرت دستوری دارند و نمیتوانند از ایرانی که چنین زمین حاصل‌خیز فراوان دارد به روش مدرنیته مرغ و گوشت استخراج و مازادش را صادر کند !

        آلفا اگر دست یه مدیر توانا و پولدار میوفتاد ، اونوقت بود که میدیدیم چطور میتوانست این نام بزرگ را بزرگ‌تر کند و از اعتبارش محصول و پول پارو کند !

        آلفا و مازراتی باید دست آلمانی‌ها بیوفته تا ببینید چطور شکوفا میشه !
        آمریکایی‌ها در طول سال‌ها ثابت کردن که نمیتوانند شرکتی را بخرند و توسعه‌اش دهند و تا حالا هر چی که بوده ، نابودی برندهای خریداری شده‌اش بوده که من احساس میکنم با این روش میخواهند رقبای هم سطحشان را بخرند و سپس تضعیف یا نابودش کنند تا یکه‌تاز باز محصولات خودشان در کشورهای مختلف باشند ، مثل کاری که با محصولات مازاد کشاورزی کشورشان میکنند (( البته در حال حاضر بهتر شده و این قضیه در قدیم بیشتر اتفاق میوفتاد که محصول را نابود میکردند تا مبادا بازارش خراب شود و حتی به کشورهای فقیر هم نمیدادند ) !
        آمریکایی‌ها همین که برندهای خودشان را بچسبند و نابود نکنند ، پیش‌کِش !

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          “آلفا و مازراتی باید دست آلمانی‌ها بیوفته تا ببینید چطور شکوفا میشه !”

          این حرفت مثه این می مونه بگی رو فراری موتور آلمانی بزارن همین قدر توهین آمیز برای کل تاریخ خودروسازیه ایتالیا. آلمانی ها کدوم برندی رو شکوفا کردن ؟؟؟ رولزرویس و بنتلی که صرفا نیاز به یه کمپانی مادر داشتن تا مثله پورشه تو مواقع بحرانی زمین نخورن، لامبورگینی و آئودی هم همینطورن. در کل یه مشت خودروساز کوچیک اما بسیار سطح بالا بخاطر اینکه فروششون پایین بود در صورت مستقل بودن همیشه رو یه لبه تیغ راه می رفتن اومدن زیر چتر کمپانی های بزرگتر تا امنیت روانی و مالی برند حفظ شه. از اون ورم تا می تونن سود و تکنولوژی می رسونن به کمپانی مادر.

          راجب آمریکا هم فورد و جنرال موتورز بازیگرای اصلی هستن و جیپ و داج هم همیشه در پس این دو کمپانی بودن که الان دارن کاری مشابه پورشه و آئودی و…. برای گروه فیات – کرایسلر و الان استلانتیس انجام می دن.
          اگر منظورت دو کمپانی اصلی آمریکایی هست با جزئیات میگم با هم ببینیم چیکار کردن:

          اول فورد که کلا دو تا زیر مجموعه داره، لینکلن که از ۱۹۲۲ خریدش با ۸ میلیون دلار که الانم اوضاع خوبی داره و ترولر که دومی یه کمپانی برزیلی هست که مسابقات آفرود کار می کنه و عملا بخش تحقیق و توسعه آفرود این کمپانی هست. البته مرکوری هم که بود و خود فورد جمعش کرد و تصمیم گرفت تمرکزو رو لینکلن بزاره که کار درستی هم بود. دو تا برند لاکچری در یک سطح بی معنی بود.
          دوم جنرال موتورز که الان هفتا زیر برند جی ام سی، کادیلاک، بیوک، شورولت، وویلنگ، بائوجون و فاو جی ام. بخش اعظم شکست های جنرال موتورز به خاطر بحران نفتی دهه ۸۰ بود که کلا صنعت خودروسازی آمریکارو ترکوندو باعث شد برندایی مثله اولدزموبیل و پونتیاک از اون موقع ضربه خوردن و نهایتا جمع شدن. ساترن، ساب، پونتیاک و هامر هم بخاطر بحران اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ از بین رفتن و به طبع جنرال موتورز بخاطر سهم بزرگی که از اقتصاد آمریکارو داشت بدترین ضربه رو خورد. البته اینم باید در نظر گرفت خرید برندای رو به افول و نزدیک نابودی مثله ساب هم صرفا قماری بود از جانب این کمپانی تا شاید بتونه احیاشون کنه که نشد، شاید اگر به اون بحران نمی خوردن و زمان داشتن ساب و بقیه زنده بودن. حالا راجب دلایل حذف بعضی از این کمپانی ها:
          پونتیاک همه مدلاش همیشه زیر سایه مثلث داج – فورد – شورولت بود با اینکه ماشینای خوبی هم می زد اما هیچ وقت نتونست ماشینی بزنه که از این مثلث بهتر باشه. مثلا مدل GTO که معروفترین مدل این کمپانی بود که به جز یه دوره خیلی کوتاه رقابت با سه ماسل کار اصلی در طول زمان مخصوصا هزاره جدید قافیه رو باخت و از اونجا که جنرال موتورز کامارو و کوروت و …. تو سبد محصولاتش بود عملا پونتیاک بار اضافی و صرفا یه همپوشانی بی فایده بود(البته کم کاری جنرال موتورز هم پذیرفتنی نیست).
          ساترن که فلسفه تولیدش رقابت با ماشینای ژاپنی دهه ۸۰-۹۰ بود هم بازم داستان همپوشانی بی فایدش با بیوک و شورولت و همچنین عدم نیاز به ادامه رقابت ادامه تولیدش منطقی نبود.
          ساب که تاریخ پرافتخاری داشت و کلی نوآوری تو صنعت خودرو داشت با افت فروش تو دهه ۹۰ به جنرال موتوز پناه اورد اما به دلایل نامعلوم ترمز نواوری های ساب با شروع قرن جدید کشیده شد. شایدم این موضوع بخاطر گرفتن گوی سبقت نوآوری خودروسازی توسط آلمانی ها مخصوصا بی ام و و آئودی در قرن جدید باشه (داستان پورشه جداست).
          حالا یه سوال بنظرت آلمانی ها که هیچ وقت همچین تجربه ای نداشتن می تونستن این کمپانی هارو حفظ کنن؟؟؟ قطعا خیر چون همه کمپانی ها در درجه اول سود و فروش تو اولویتشونه حتی به قیمت از بین بردن هویت و اصالت.

          موافقم 4
          مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    اول باید تبریک گفت به لکسوس با اینکه‌ی خودروی جدیدی نداشته اما درصد فروش بالاتری نسبت به آلمانی‌ها داشته .

    از حق هم نگذریم ، درصد فروش جنسیس برایم جالب بود و از همه بیشتر بود اما تعداد فروشش خیلی پائینه با اینکه اینقدر محصول جدید معرفی کرد !

    تسلا هم نشان میده که دیگر مردم برقی‌ها را میپسندند و هروز تعدادشان بیشتر میشود !
    یه عزیزی میگفت که احتمالاً تسلا مدل Y در آینده سرنوشتش همچون فولکس بیتل میشه و جزو مردمی‌ترین خودروی برقی در جهان به حساب میاد ، حالا درست بودنش به کنار اما برقی‌ها قدرت اول در آینده‌ی نزدیک میشوند !

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. PHILIPP

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      ببینید دوست عزیز حرف من در مورد ماشین های برقی چنین است:
      برای استفاده در ماشین های شهری عالی هستند زیرا:
      1-فضای بیشتر
      2-تعمیرات کمتر
      3-صدای خودرو های بنزینی در شهر آزار دهنده است و این خودرو ها در سرعت پایین معمولا صدایی ندارند
      4-آلودگی کمتر(صفر نیست)
      ولی حرف ما در مورد تسلا چیز دیگریست که قبلا بارها گفته شده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. M سابق

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    شمام مثه من دوست دارین تسلا اول نشه ؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      حرف دل منو زدی!

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ??????
      خدایی تسلا لوکس حساب میشه؟!!
      چی بگم که نَپَرَن؟!

      موافقم 3
      مخالفم 2
  5. محمد رستمی نژاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    اون هایی که به تسلا میگن لوکس یا نمیدونن لوکس یعنی چی یا تعریف لوکس رو نمیدونن یا به پلاستیک میگن لوکس!!!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یا سشوار!

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. ""new ""RAMIN

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اگر تسلا لوکس ساز هست. مخصوصا مدل 3 و y
      پس احتمالا byd و nio سوپر لوکس ساز محسوب میشن!

      هیچ وقت تسلا خودرو لوکسی نبوده. حالا مدل S و X یه چیزی… مدل Y و 3 کیفیتشون حتی در حد محصولات پایه byd و nio نیست.(منظورم کیفیت داخلی خودرو و مواد به کار رفته هست)

      https://www.formacar.com/storage/images/8/29304/353ed70c1342ff3b608f7a55967d24e806.jpg
      .
      http://www.formacar.com/storage/images/8/35055/347198a1576d0201f5e3c3295a3fe2ec05.jpg
      .
      http://www.formacar.com/storage/images/8/35055/a272e93b2d93db490054677dbc84766206.jpg

      نمیگم همه ولی بیشتر محصولات byd کیفیتی بیشتر از تسلا داره. Nio هم فعلا باید رو باتری هاش کار کنه. وگرنه تو رنج قیمتیش خیلی بی نظیره. کیفیت داخلش هم نسبت به رنج قیمت 40 الی 60 هزار دلاری خیلی خیلی بهتر از محصولات تسلا هست
      .
      تسلا لوکس ساز نیست. برقی ساز هست. این 2 تا خیلی فرق داره.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  6. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    طبق معمول مثلث لکسس ، بی ام و ، مرسدس اول تا سوم میشن و کسی هم نمیتونه جلوشونو بگیره

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ali

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      ب ام و اول

      موافقم 1
      مخالفم 3
  7. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من خیلی از خودروهای آئودی خوشم میادو بعد از بنز بین لوکس سازا آئودی رو دوست دارم و دوست داشتم رتبه بهتری بگه و احتمال میدادم یه پله بالاتر از تسلا باشه ولی نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    اینکه مرسدس اولی رو داد به بی ام دو سال پیش و الان هم دومی رو داده به لکسس خعلی نکته قابل توجهی هست.
    لکسس یکم تو معرفی نسل جدید کراس اوورهای بزرگش عچله میکرد الان اول بود.
    و در اخر کادیلاک بعد از مدتها آکورا رو پشت سر گذاشت. البت شاید تا اخر سال با حضور MDX ورق برگرده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    برام عجیبه اسم تسلا رو چه حسابی بین لوکس ساز هاست.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Aryan???judo

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      به خاطر قیمتش هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. ae86

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    آقای احمدزاده تشکر

    فروش بازار چین لوکس سازان بیشتر بوده یا آمریکا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Aryan???judo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    لکسوس خیز برداشته برای اولی فک کنم آخر امسال اول بشه بین ژاپنی ها عالیه آکورا هم آهسته و پیوسته پیش میره اینفینیتی هم با سرعت خودشو نابود میکنه اینفینیتی لیاقتش بیشتر از این حرفاست جنسیس هم عالی بود آلفا هم رشد خوبی داشت جایگاه بنز و آئودی راضی کننده نیست آمریکایی ها هم گل کاشتن ولی یه سوال برام پیش اومده با اینکه بی ام و در طراحی محصولات جدیدش گند زد (منظورم نسبت به نسل قبل و با توجه به نظرات طرفدارانش هست) پس چرا رشد فروش داره؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. MOS

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    همون طور که انتظار می‌رفت

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ایران

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      بله من هم این انتظار داشتم این ۳ تا اول باشن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. Farzad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این نشون میده که طراحی های مارکتی کار خودش رو میکنه ، طراحی هایی که ممکنه به مزاج طرفدارها خوش نیاد و اصالت هارو از بین ببره . اما برای بازار طراحی شده و مشتری . و هدف اصلی هم همینه ، فروش بیشتر و بیشتر .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. محمدهادی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    فروش بی ام و رو ببین…
    بالاتر از همه ی رقبای سنتی و مدرنش
    تسلا
    مرسدس
    لکسوس
    حالا باز بگید این جلو پنجره چیه…
    داخلش تکراریه…
    بابا آمار فرووووشووووو
    دست بردارین از تخریب های بی نتیجه
    بی ام و بهترین دوران خودشو داره سپری میکنه
    تو اووووجه
    فقط یییییه سوپراسپرت تا دندان مسابقه ای شده کم داره
    یه چیزی مثل مکلارن اف وان سال ۱۹۹۵

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Philipp

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      اولا که اون جلوپنجره فقط برای سه اتاق استفاده شده و توی شرکتی به بزرگی ب ام و سه اتاق خیلی زیاد نیست که روش فروش تاثیر بگذاره

      دوما که شما به کودوم پارک مراجعه کردی که این خودروهای الان ب ام و رو با مک لارن F1 مقایسه کردی؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  15. بهنام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    لکسوس عالیه
    و تو مسیر خیلی خوبی قرار داره
    جدیدا هم که داره روی نسخه های پرفرومنس کار میکنه ?
    و زنگ خطر واسه ژرمن ها به صدا در اومد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. MAHDI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا آئودی فوق العاده است، خودروهاش هم همه جدید و جذاب و عالی هستن و باید در سطح BMW و مرسدس باشه تو فروش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. پارسا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    اصلاً هیچی جز افت فروش جگوار به چشمم نمیاد. چقدر حیف و ناراحت کننده… :((

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یوسف

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    بچه ها چرا پورش نیست….. یعنی 4 هزارتا نفروخته…. یا آمارش با آئودی حساب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Philipp

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      پورشه لوکس ساز نیست

      پورشه توی دسته ای که استون فراری و لامبو هستن قرار میگیره نه توی دسته لوکس سازها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. •Mohamad•

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (178 ديدگاه)

      پورشه هم مثل مازراتی برند نیمه لوکس محسوب میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا