هفته نامه

ارزان‌ترین خودروهای موتورشوی دوبی 2017

موتورشو سال ۲۰۱۷ دوبی، تنها مکانی منحصر و محدود به خودروهایی پرزرق‌وبرق، هیجان‌انگیز و گران‌قیمت نبود. گو اینکه خودروهای بی‌نظیر و شاهکاری در این محل دیده شدند که به برچسب‌های چند میلیون درهمی نیز مزین بودند، اما در کنار آنها شمار اندکی از خودروهای کسالت‌آور و ملال‌انگیز نیز حضور داشتند. بعدها محض یادآوری، لیست ما را به خاطر آورید که در آن سه خودروی این‌چنینی معرفی شدند.

میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸


برخلاف آنچه نام آن تلقین می‌کند، میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ هیچ قسم توهم بصری را در بیننده‌اش ایجاد نمی‌کند و با کمال اطمینان می‌توان گفت که چنانچه تعدادی از این خودرو را در خیابان‌ها مشاهده کنید، به عالم رؤیا و هپروت فرو نمی‌روید. خلاصه کلام، میراژ یک خودروی ساده و بدون هرگونه شلختگی و آشفتگی در فرم ظاهری خود است و به‌جز این، چیزی دیگری را از استایل بیرونی خود بازتاب نمی‌دهد.

میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ با یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری پای به میدان می‌گذارد، پیشرانه‌ای که ۷۷ اسب بخار توان و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. تنظیم قوای محرکه را یک گیربکس خودکار CVT عهده‌دار است که می‌تواند به جرم ۸۸۰ کیلوگرمی میراژ، شتاب ۱۳.۸ ثانیه‌ای از حالت صفر تا صد ارزانی داشته و در نهایت، سرعتی معادل ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت را برایش مهیا نماید.


نمای ظاهری میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ به نحو قابل‌توجهی به همان سبک و سیاق پیشین خود باقی مانده است؛ اما با این وجود، شاهد فیس‌لیفت اندکی در سیمای جلو و عقب آن هستید. بدین‌صورت که سپرهای جلو و عقب آن تحت بازطراحی مجدد و همچنین فرم چراغ‌های جلو و عقب آن نیز دستخوش تجدیدنظر شد. طراحی کابین و چیدمان داخلی آن کماکان به همان وضع سابق خود باقی مانده است. بهای میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ در بازار امارات از ۳۶,۹۰۰ درهم (۱۰,۰۵۰ دلار) آغاز می‌شود.

کیا پیکانتو ۲۰۱۸


کیا پیکانتو ۲۰۱۸ یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار است و در یک کلام، کیس خوب و مناسبی است. این خودرو برای خرید، نگهداری و تعمیرات گزینه‌ای به‌راستی ارزان محسوب می‌شود؛ و می‌توان گفت که شما با گزینش این هاچ‌بک کره‌ای نیازی به آن ندارید که از تجهیزات رفاهی و راحتی خود صرف‌نظر کنید.

زیر کاپوت کوچک کیا پیکانتو ۲۰۱۸، پیشرانه‌ای به همان اندازه کوچک و نقلی،۴ سیلندر و ۱.۲ لیتری، جای گرفته است که توان خروجی آن ۸۳ اسب بخار و نیروی گشتاوری آن ۱۲۱ نیوتن‌متر است. پیکانتو در عرض ۱۳.۷ ثانیه می‌تواند از وضعیت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت نهایی آن نیز برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.


ناحیه جلو این خودرو اینک به سپر جدیدی مزین شده که امضای طراحی این برند را در دل خود جای داده است. همچنین، طرح چراغ‌های جلو و کاپوت آن نیز به تمامی دگرگون شده‌اند. همین رویه در بخش عقب آن نیز تکرار شد، جایی که تغییرات اعمال شده در سپر و چراغ‌ها کاملاً آشکار و هویداست. نیمرخ کناری این خودرو نیز دستخوش تغییر شد و اکنون سیمایی بالغ‌تر و مدرن‌تری را به خود گرفته است. بهای کیا پیکانتو ۲۰۱۸ در بازار امارات از ۳۸,۹۰۰ درهم (۱۰,۶۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

هیوندای گرند i10 مدل ۲۰۱۸


برخلاف همزاد خود کیا پیکانتو، هیوندای گرند i10 به نحو قابل‌ملاحظه‌ای بدون هیچ‌گونه تغییری باقی مانده است. فرم داخلی و خارجی آن کماکان در همان موضع پیشین خود ایستاده است و هیچ تحول محسوسی که چشمان آدمی را به دنبال خود بکشد، در آنها مشاهده نمی‌شود.

قوه محرکه هیوندای گرند i10 همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری است؛ پیشرانه‌ای که توان ۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۴ نیوتن‌متری را تولید می‌کند. این پیشرانه کوچک و گیربکس ۴ سرعته خودکار متصل به آن، به‌سختی این خودرو را به جلو هل می‌دهند و در نهایت، شتاب تنبل و کند ۱۵.۴ ثانیه‌ای را در حالت صفر تا صد برای آن فراهم می‌کنند. ماکزیمم سرعت نهایی آن نیز، چنانچه به اندازه کافی صبور و دلیر باشید، به ۱۵۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Hyundai-Grand-i10-2017-interior
بهای هیوندای i10 گرند در بازار امارات از ۳۹,۹۰۰ درهم (۱۰,۹۰۰ دلار) استارت می‌خورد.

منبع: YALLAMOTOR.COM

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Aminspoort

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    اینا رو تو دبی به چشم اسباب بازی میبینن ولی تو ایران خودمون به عنوان ماشین لوکس با قیمت خداتومنی میدن دست ملت همیشه در صحنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ایمنی شون چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (709 ديدگاه)

      هر سه خودروی این متن از موسسه یوروانکاپ (اروپا) چهار ستاره ایمنی را دریافت کردند.البته کیا پیکانتو در نسخه استاندارد خود سه ستاره ایمنی را از یوروانکاپ دریافت نمود ولی در نسخه مجهزتر خود چهار ستاره کامل را بدست آورد.برای بررسی بیشتر می توانید به سایت موسسه یوروانکاپ به آدرس ذیل مراجعه نمایید.
      http://www.euroncap.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عرفان

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    قالپاق میراژ شرف داره ب پراید
    صفر تا صد پراید ۲۸ ثانیه@@!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یعنی فکرشو بکن یکی تو یکی از این ماشینا بشینه بعد احساس لاکچری بودن بهش دست بده یه عینک افتابی بزنه راه به راه فقر بفروشه):

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      البته هر کی تو همچین ماشینایی میشه عینک افتابیم میزنه حس لاکچری نداره چرا قیما رو میریزی قاطی ماستا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sevlan

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    باور کنید اگه پشت هرکدوم از این ماشینای نقلی بشینیم ،احساس میکنیم پشت جت نشستیم که نویسنده در قیاس با خودروهای دیگه به شتابشون خرده گرفته و میناله ، با پژو ۴۰۵ رفیقم با ۱۵ هزار کارکرد شتاب گرفتیم شد ۲۰ ثانیه ، حالا این فسقلیا واسه ما شدن آرزو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    لطفا گزارشی هم از نمایشگاه اتومبیل تهران بزارید چند روز دیگه باز میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. #ali.m#

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کره ای ها تو این سگمنت خوب کار کردن .
    خودم شخصا به پیکانتو خیلی علاقه دارم ولی خب با اون قیمت تو ایران اصلا نمیارزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (203 ديدگاه)

    الحق که میراژ شمایل پخته تر و تو دل بروتری داره
    از نظر شتاب و قدرتم که با پیکانتو برابره ولی در عوض اتوماتیکه
    خدایی پیکانتو شبیه کوتوله ای شده که سیبیل چخماقی گذاشته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این سبک خودروها هم در دبی خریدار داره بالاخره هندی ها و بنگلادشی های کارگر نیاز به خودرو دارن از نظر طراحی داخلی کیا از همه بهتره و بعدش میتسوبیشی که بی نهایت اقتصادی هست در مورد هیوندای خیلی نظر خاصی ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رها

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    قیمتها به دلار
    h30 cross در دوبی 15765.79 در ایران 46500000
    brilliance frv cross یا c3 cross در دوبی 13886.97در ایران 57500000
    lifan x50 اتومات در روسیه 10321 در ایران 56000000
    chery arizo 5 در دوبی 10864.51در ایران 65500000
    chery fulwin 2 یا همون mvm315 دنده در فیلیپین 13,804.69 در ایران 46000000
    کیا پیکانتو 2017 فول آپشن 87 میلیون تومان
    هیوندا i10 مونتاژ با امکانات پایه 67 میلیون تومان
    من سعی کردم قیمت همون مدل با همون آپشن که تو ایران هست را تو اون کشورها پیدا کنم ولی احتمال وجود اختلاف و اشتباه از من هست شما قیمتها را حدودی در نظر بگیرید و بنظر شما چه نتیجه ای میشه گرفت ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      آخه وقتی هیوندای اکسنت هم 14 هزار دلاره مگه مغز خر خوردن برن h30 cross بخرن 15500 دلار تو رنج 14 تا 18 هزار دلار ماشینای بسیار خوبی تو دبی میشه پیدا کرد چرا کسی باید بالای ماشینای چینی اونجا پول بده اصلا من تو ترکیه دیدم که از هر 1000 تا ماشین که میومد یه چینی هم بود اگه قیمتشون از اروپایی ها مناسب تر بود که ملت میرفتن چینی میخریدن. اصلا همین ایران اگه پیکانتو و یا میراژ و i10 را زیر 50 تومن میدادن خب قطعا کسی سراغ چینی و ساندرو و ال نود و …نمیرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مسعود

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر هموطنان، تا زمانیکه تعرفه واردات خودرو منطقی و عادلانه نشود، وضع خودرو در کشور همین است، متاسفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنده

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا