میز خبرهفته نامه

میز خبر: اطلاعیه ایران‌خودرو درباره تحویل پژو 2008

مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ) اعلام کرد: تمامی خودروهای پژو ۲۰۰۸ ثبت‌نام شده در برنامه پیش‌فروش به مشتریان تحویل داده خواهد شد.


به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، محمدرضا معتمد ضمن عذرخواهی از مشتریان پژو ۲۰۰۸ به دلیل دیرکرد در تحویل خودروهای ثبت‌نامی تأکید کرد: این شرکت متعهد به تحویل تمامی خودروهای پژو ۲۰۰۸ ثبت‌نام شده است و مشتریان نگرانی درباره تولید و تحویل محصول نداشته باشند. وی افزود: به‌منظور پاسخگویی مناسب‌تر، مشتریان می‌توانند ضمن استفاده از کانال‌های قبلی تماس، در خصوص سوالات حضوری به محل مدیریت ارتباط با مشتریان ایکاپ واقع در تقاطع یادگار امام و خیابان آزادی مراجعه کنند. طبق اعلام ایران‌خودرو، پژو ۲۰۰۸ نخستین محصول مشترک ایران‌خودرو و پژو است که از اردیبهشت سال گذشته به تولید رسیده و تاکنون بیش از پنج هزار دستگاه از آن تحویل مشتریان شده است.

  • خودروسازان فرانسوی باید غرامت بدهند!

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت‌های خودروسازی اروپایی به‌ویژه رنو و پژو سیتروئن در‌صورتی‌که قراردادهایشان را فسخ و ایران را ترک کنند، باید به ایران غرامت بپردازند. به گزارش ایسنا، علی اسدی‌کرم اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی خارجی موظف‌اند بر اساس تعهداتی که به سازمان گسترش و نوسازی ایران یا شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو دارند، عمل کنند و اگر یک‌جانبه، اجباری یا اختیاری از ایران بروند، به منزله فسخ قراردادهای دوجانبه یا چندجانبه است.

وی ادامه داد: این اقدام از نظر حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد حق کرده و شرکت‌های خودروسازی خارجی ملزم به پرداخت غرامت یا خسارت یا جبران خسارت به هر شیوه ممکن هستند. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، بانک‌های متوسط و کوچک اروپایی را روزنه امیدی برای حفظ قراردادها دانست و افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از مقامات اروپایی برای استمرار حضور در بازار خودرویی ایران به گوش می‌رسد، ممکن است فرانسه و سایر کشورهای اروپایی بتوانند از طریق بانک‌های متوسط و کوچک تبادلات بانکی خود با ایران را انجام دهند و این مسئله خود مانع فسخ یک‌جانبه قراردادهای خودرویی و ترک کردن ایران از سوی رنو و پژو سیتروئن یا سایر برندهای خودروسازی خارجی است. وی در عین حال خروج برندهای خودروسازی فرانسوی از بازار ایران را دارای آثار قیمتی دانست و افزود: با توجه به احتمال کمبود عرضه به بازار و بالا بودن تقاضا، رفتن خودروسازان خارجی از ایران سبب افزایش شدید قیمت‌ها می‌شود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازار خودرو کشور علاوه آنکه به «واردات» وابسته است به نوسانات ناپایدار نرخ ارز هم به سرعت واکنش نشان داده و از همین رو گاهی قیمت‌ها افزایشی می‌شود.

هشدار به سیتروئن به دلیل تعلیق همکاری با سایپا
محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به موضوع تعلیق همکاری سیتروئن و سایپا گفت ما به این شرکت و مدیرانش اعلام کرده‌ایم رفتار حرفه‌ای آنها در این مورد را رصد خواهیم کرد زیرا در آینده همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای خارجی، مطمئناً مواضع ایشان در زمان سختی و تحریم موثر خواهد بود.


وی تصریح کرد: مذاکرات جدی با سیتروئن ادامه دارد و آنها باید بدانند که ملت ایران هیچوقت رفتار دیگران را فراموش نخواهد کرد و اگر این رفتار با سطح حرفه‌ای‌گری که ما توقع داریم همسان باشد به طور حتم در آینده همکاری‌های محکم‌تری را تجربه می‌کنیم!

جهرودی خاطرنشان کرد: سیتروئن شریک تجاری ما است و تحریمی که امریکا به صورت یک جانبه اعلام کرده است دیگر جهانی و تایید شده توسط سازمان ملل نیست و این یعنی ایشان نمی‌توانند به همین سادگی از شراکت خود با سایپا صرف نظر کنند.

درحالی‌که بازار خودروی کشور فعلاً در حالت رکورد قرار دارد و قیمت‌های بالا سایه سنگینی را روی این بخش افکنده‌اند، خبری از کاهش واقعی قیمت‌ها نبوده و فاصله قابل‌توجهی بین قیمت کارخانه‌ای و حاشیه بازار دیده می‌شود. به وضوح جای خالی نهادهای نظارتی در فرایند عرضه و توزیع محصولات خودروسازان بزرگ کشور دیده می‌شود. همچنین بد نیست اشاره‌ای هم به افزایش چراغ خاموش قیمت برخی خودروها از سوی خودروسازان اشاره کنیم که این نیز اهمیت نظارت و البته برخورد قاطع با متخلفان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

نام خودرو

قیمت (میلیون تومان)
پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴۸/۳

پژو ۲۰۷ اتومات

۷۲
تندر E2 پارس خودرو

۵۷

تندر اتومات

۶۵
تیبا ۲

۳۱

ساینا

۳۳
پراید ۱۳۱

۲۴

دنا پلاس

۵۹
رانا

۳۹/۵

سمند EF7

۳۷/۵
ساندرو استپ وی

۸۷

سراتو اتومات آپشنال

۱۵۰
پارس تندر

۵۹

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مسعود کرامتی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من گوگل کردم خودروی خورشیدی اینجا رو برام اورد تو لیست
    من یه پروژه تو سرم دارم میخوام که تو یه کلیپ دیدم میخواستم بدونم اصلا میشه یا نه
    به نظرتون میشه یه خودروی برقی رو با چندتا پنل خورشیدی شارژ کرد تو راه>؟ مثلا این بی ام و های الکتریکی رو بخری و بری کوویر و خب اونجام فکر نکنم سیم کشی برق شده باشه و نیاز به برق برای شارژ هست. به نظرتون میشه چند تا پنل خورشیدی رو تو صندوق ماشین گذاشت و بعدم هرجا که شارژ تموم شد پنل رو باز کنی و بعدم ماشینو شارژ کنی/؟
    یه کلیپ دیدم رو سقف خونه هاشون پنل خورشیدی نصب کرده بودن و بعدم جریانو به شارژر سریع تسلا که ماشینشون رو تو پارکینگ شارژ میکرد چندتا باطریم گذاشته بودن تو جریان که اگه ماشین شارژ شد این باطریا شارژ بشه و این باطریام به جریان خونه وصل بودن . شماتیکشو دیدم به نظرم خیلی جالب اومد
    اما مشکل من اینه که ایا میشه این سیستمو رو ماشین الکتریکی پیاده کرد؟ یعنی دو سه تا پنل بزاری تو صندوق ماشین الکتریکی و بری ایرانو بگردی هر وقت شارژ تموم شد پنل رو باز کنی و ماشینو شارژ کنی حالا یک روز شارژ طول بکشه یا دو روز چندان مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ایده جالبیه ولی با تکنولوژی امروزی شدنی نیست. پنل خورشیدی ایده آل تو هر متر مربع حدود ۱ کیلووات توان الکتریکی خروجی داره. یعنی اگه ۱۰ متر مربع پنل خورشیدی ایده آل داشته باشیم و آفتاب هم بی وقفه بتابه برای شارژ یه تسلا مدل اس با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت به ۱۰ ساعت زمان نیاز هست که زمان کمی نیست. حالا اگه واقع بین باشیم میبینیم که بهینه ترین پنل ها در بهترین شدت و زاویه آفتاب فقط ۲۰ درصد انرژی تابشی رو میتونن تبدیل کنن (اغلب پنل های یک متر مربع بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ وات توان اسمی دارن). همچنین زاویه و توان آفتاب همیشه ایده آل نیست. ظرفیت پنل های خورشیدی به درجه حرارت هم وابسته هست یعنی تو دمای ۵۰ درجه اتلاف انرژی خیلی بیشتر از دمای ۲۰ درجه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    یا علی اینا دیگه چه قیمتای نجومیه
    #در شهر که قانونی نباشد زندگی تمام است
    #در شهر ما مردانگیو عشق به مردم حرام است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amin

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    سیتروئن چطور؟
    آیاسیتروئن های پیش فروش شده تحویل میشوند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا چی شد به این فلاکت افتادیم؟کی وقت کردیم این همه دزد پرورش بدیم که بشن مسئولان کشورمون؟!این روزها در کشور ما عدالت مضحک ترین مفهوم خودش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ستار

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    207 اتومات >72 میلیون:))))
    اوضاع اینجوری نمیمونه
    بزارین تحریم های نفتی اعمال شه
    فلج میشه مملکت جوری که دیگه نمیتونن جمع ش کنن”
    مردم که اب و برق شونو قطع کردن بازم بخاری ازشون بلند نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سام

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    آیا تمام سیتروئن C3 های ثبت نامی به مشتریان آن تحویل داده می شوند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ebi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام خدمت پدال
    لطف کنید از خودروهای سنگین و قیمت آنها توی کشور گزارشی تهیه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. A.B

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اینقدر پست و نامرد هستین که اگه پژو و سیتروئن هزار بار دیگه ول کنن برن باز واسه پر کردن جیبتون باهاشون همکاری میکنین و اصلانم مردم ایران براتون مهم نیست چون محاله ایرانی باشین و اینجور به مردمتون ظلم کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      بله متاسفانه انگار خون فرانسوی تو رگهای بعضی مسئولین هست نه تنها در حوزه ی خودرو بلکه در تمام زمینه ها چشمشون به کاخ الیزه خشک شده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا