هفته نامه

لوکس‌سازان و افت فروش در بازار آمریکا

علیرغم تلاش‌های روزافزون برندهایی چون مرسدس بنز و ب‌ام‌و برای کسب سهم بیشتر از بازار، هر دو برند از افت فروش در ایالات‌متحده رنج می‌برند.


همان‌گونه که اخیراً گزارش کرده‌ایم، فروش خودروها و تراک های جدید در ماه گذشته ۳ درصد افت داشته و پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای جدید تا پایان سال حدود ۱ میلیون دستگاه کمتر از میزان فروش سال ۲۰۱۶ باشد. این پیش‌بینی‌ها برخلاف تلاش‌های لوکس‌سازان برای گسترش سبد محصولات خود مخصوصاً با ارائه نسخه‌های گیج‌کننده می‌باشد.


برای مثل ب‌ام‌و سری ۳ کنونی در فرم‌های استاندارد سدان پنج درب، فست بک گرن توریسمو، استیشن، دیزل و پلاگین هیبرید و در مدل سری ۴ بصورت کانورتیبل، دو درب و چهار درب کوپه عرضه می‌شود. خودروسازان پریمیوم فکر می‌کنند این موضوع به افزایش فروش کمک می‌کند اما همان‌گونه که هر دو خودروساز آلمانی اخیراً اعتراف کرده‌اند، مدل‌های بسیار زیادی دارند.

مدیر ب‌ام‌و در آمریکای شمالی گفته است:

هدف ب‌ام‌و کسب سهم بیشتر از بازار بوده اما این امر به همپوشانی محصولات تبدیل شده است. مشتریان ب‌ام‌و تنها از یک مدل به مدلی دیگر نقل‌مکان می‌کنند. برند ما قادر نبوده تا خریداران جدید را جذب نماید.


بسیاری از لوکس سازان تعدادی از مدل‌های سطح پایه را در آمریکا عرضه کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کادیلاک ATS، ب‌ام‌و i3 و مرسدس CLA اشاره کرد. فروش هر سه خودروی یاد شده در حال کاهش بوده و دو مدل کادیلاک و مرسدس افت فروش قابل‌توجهی داشته‌اند.


یکی از تحلیل گران ارشد ادموندز می‌گوید:

در برخی موارد، استراتژی لوکس سازان به ضررشان تمام شده است. ایده‌ی اینکه چه چیزی یک برند را لوکس می‌سازد تغییر یافته است. شتاب صفر تا ۱۰۰ برای هر خودروی لوکسی مهم است اما اگر شما در حال خرید یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل باشید واقعاً هیچ‌کسی به آن شتاب اهمیت نمی‌دهد.

منبع: nytimes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینا به کنار عکس اول چی میگه ما با ارزوهامون زنده هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      The Avengers???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      به نظر من یکی از مهم ترین دلایل هیمین هم پوشانی
      که توی متن گفته به اضافه ی اینکه شبیه شدن
      محصولات بنز و ب ام و به هم خیلی کمک به این
      موضوع میکنه و قشرهای مختلف رو کمتر جذب
      محصولات خودشون میکنن
      مثلا قبلا بنز سی کلاس و ای کلاس و اس کلاس
      3 تا شخصیت مختلف باظاهری متفاوت و
      منحصر به خودشون داشتن ولی الان شما یه
      اس کلاس تو سه تا سایز مختلف داری
      همچنین بی ام و هم تا حد زیادی همین راه رو
      رفته که باعث میشه سلیقه های مختلف
      به یه برند جذب نشن
      سی کلاس قبلا با اون خطوط تیز کاملا اسپرت
      ولی الان اون هم بیشتر ظاهرش لوکس شده
      تا اسپرت
      الان مثلا یکی ازطراحی یه سگمنت از سدان های بنز
      خوشش نیاد کلا از بقیه هم خوشش نمیاد
      و باعث میشه برند یا حتی کلاس خودرویی دیگه ای
      بخره یا مثلا کمتر پیش میاد یکی از سری 3 خوشش نیاد ولی از ب ام سری 4 خوشش بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۱۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        علت اصلیش هیچ کدوم اینا نیس
        اینه که کلا جهان داره میره سمت حمل نقل عمومی و کمتر کسی ماشین “حداقل ماشین نو” میخره
        دیگه گذشت دوران اوج خرید خودرو
        این روند نزولی هم خواهد بود چون دنیا داره میره سمت خودروهای هیبرید و بزودی خودروهای درون سوز تبدیل به اقلیت میشن
        دنیا اومدو رفت با محصولات متنوع ولی ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمد

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (381 ديدگاه)

          حمل و نقل عمومی همین الان هم در امریکا و اروپا تقریبا در تکامل یافته ترین حالت خودشون هستند ، این مبحث درباره افت فروش خودروهای لوکس هست
          تو همین بازه زمانی خودروسازان عادی مثل فولوکس واگن و تویوتا و حتی هیوندای افزایش فروش هم تا حدودی داشتند
          الیته طبق گفته شما دقیقا حذف خودروهای درون سوز اغاز شده و تا 20 سال اینده حذف خواهند شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    به چند دلیل میتونه باشه ..
    کسایی که ماشین لوکس میخرن خیلی کمتر از ماشین های عمومی ازش سواری میگیرن
    و خب بعد یک مدت تقاضا کمتر میشه
    فشار اقتصادی و بحران اقتصادی الان داخل همه کشور ها هست و کشور چین باعث و بانی اصلی این قضیه هست
    خب توان خرید پایین میاد و از پس هزینه های جانبی نمیشه بر اومد
    همه ی این هارو از خودم نمیگم و یکی از دوستانم که تو امریکا کار و تحصیل میکنه میگفت
    ولی ترامپ با فشار بر روی کارخونه ها و سرمایه داران دنبال ایجاد بازار و اقتصاد قوی تر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    البته اوایل برای خودروهای لوکس هم شتاب زیاد مهم نبود ولی کم کم باید علاوه بر لوکس بودن دارای شتاب و سرعت خوب هم میبودن و این موضوع در حال تسری به شاسی بلندهاست مثل شاسی بلند های دوج و بنتلی و لامبو و پورشه در نتیجه جمله اخر متن بی اساس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    چرا متن کامل نیست؟
    پس در مورد بقیه برند های لوکس چی؟
    اینکه ففط بنز و بی ام و رو گفته .
    نتیجه چی شد؟ چرا یه دفه پرید تو شتاب؟
    خیلی ضعیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجتبی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    وای خدا Lexus تو عکس اول چقدر خوبه :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. charger

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    کاهش فروش خودروهای لوکس فقط یه دلیل میتونه. داشته باشه و اون فقر مردم آمریکاست
    به شخصه خیلی دلم براشون میسوزه شما رو نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      شماره حسابی اگه داری برای کمک به مردم مظلوم آمریکا بدین محتاجن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا