هفته نامه

افت قیمت سریع سدان‌ها به خاطر فروش بیشتر کراس‌اوورها

به نظر می‌رسد هجوم کراس اوورها به بازار با تغییرات بنیادین صنعت خودرو همراه شده است.
اقبال خریداران به کراس اوورها و شاسی بلندها باعث بروز برخی موارد دیگر هم شده به گونه‌ای که مطالعه‌ی هزینه‌های مالکیت سال ۲۰۱۸ موسسه‌ی AAA نشان می‌دهد علاقه‌ی آمریکایی‌ها به این خودروهای قدبلند باعث شده افت قیمت سدان ها با سرعت بیشتری رخ دهد. فقط در همین سال گذشته شاهد کاهش قیمت ۱۳ درصدی سدان ها بوده‌ایم.


البته همه‌ی خبرهای منتشر شده دراین‌باره بد نیست زیرا AAA می‌گوید ۲۰ درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌خواهند خودروی بعدی آن‌ها از نوع هیبریدی یا الکتریکی باشد. افزایش جذابیت خودروهای دوستدار محیط‌زیست به این معنی است که میزان افت قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد. یک مطالعه‌ی دیگر فهمیده همه‌ی ۵ خودروی خوش فروش کارکرده در آمریکا از نوع هیبریدی یا الکتریکی بوده و شامل تویوتا پریوس C، تسلا مدل S، ب ام و i3، تویوتا پریوس و شورولت ولت هستند.


در کل AAA می‌گوید افت قیمت یک خودرو حدود ۴۰ درصد هزینه‌های مالکیت یک خودروی جدید را تشکیل می‌دهد. میزان افت قیمت خودروها متفاوت بوده اما معمولاً بیشتر از ۳ هزار دلار در سال است.


اما بد نیست نگاهی هم به هزینه‌های مالکیت یک خودروی جدید در سال ۲۰۱۸ بیندازیم. AAA می‌گوید رانندگان اگر سالانه ۲۴۱۴۰ کیلومتر رانندگی کنند هزینه‌ی متوسط ۸۸۴۹ دلاری خواهند داشت. این عدد با محاسبه‌ی فاکتورهایی همچون نگهداری، تعمیرات، بیمه، مالیات‌ها و شماره‌گذاری، افت قیمت، میزان وام و بهره و هزینه‌های سوخت ۴۵ خودروی پرفروش آمریکا به دست آمده است.


اگرچه سدان ها افت قیمت سریع‌تری پیدا می‌کنند اما سدان های کوچک کمترین هزینه‌ی مالکیت را دارند زیرا هزینه‌ی متوسط سالانه‌ی آن‌ها برابر با ۶۷۷۷ دلار می‌باشد. خودروهای هیبریدی و کراس اوورهای کوچک نیز خودروهای کم‌هزینه‌ای بوده و به ترتیب هزینه‌ی سالانه‌ی ۷۴۸۵ و ۷۸۶۹ دلاری دارند.


اما پرهزینه‌ترین خودروهای امسال پیکاپ ها هستند که هزینه‌ی مالکیت آن‌ها در سال به حدود ۱۰۲۱۵ دلار می‌رسد. سدان های بزرگ نیز در هر سال حدود ۹۸۰۴ دلار هزینه روی دست مالکان می‌گذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چه خبر از ب ام و i-next پدال جان؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    این تب شاسی بلند و کراس اوورها هم میخوابه ، و مردم دنیا هم دوباره به سدانها و هاچ بکها برمیگردنند ، یه چیز مد شدست و از مد خواهد افتاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    به نظر من که ، یواش یواش پیکاپها حتی جای کراس اوورها و شاسی بلندها رو هم به سبب کارایی میگیره و اگر به آمار فروش پیکاپها در اروپائی که پیکاپ از کم فروشترینها بوده و حالا سالانه داره فروش بیشتر و بیشتری رو به خوش اختصاص میده به حرف من پی میبردین .
    اما این یه نظر شخصیه و کسی از آینده خبر نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. aston martin

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    یارو پراید مدل هفتاد میگیره سمند مدل هشتاد سوار میشه هزینه های سالانش زیر میلیونه گاهی
    چه خبره ده هزار دلار :))))))
    همینش بده کشورای غربی
    او ل خودروی دست دومو به نصف قیمت و کمتر میدن بت خوشحال میشی بعد هزینه نگه داریش اینطوریه
    چن وقت پیش یه مقاله میخوندم راجب کمترین هزینه های نگه داری که مال یه مدل از مزدا بود
    هزینه ی 5 سالش پول یه مزدای دیگه بود تازه بهش گفته بود کم هزینه ترین خودرو طی یک دوره5ساله:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (249 ديدگاه)

      اونها مالیات های مختلفی دارن که باید سالانه بدن، مثل CO2 و عوارض جاده و …
      ما درواقع بخشی مالیاتش رو اول خرید پرداخت میکنیم، و بیمه بدنه هم که معمولا خبری نیست و عوارض شهرداری هم که کسی نمیده، بنزین هم که کاملا ارزون تره، یکسری از هزینه ها هم تا زمانی که ماشین خراب نشه پرداخت نمیکنیم مثل تایر ها که باید یا بترکن یا به مرزش برسن تا فرد به فکر تعویض بیفته. در ضمن هزینه بنزین 1000 تومنی برای 25 هزار کیلومتر (صدی 10) میشه 2.5 میلیون تومن. هزینه های خودرو یک مقداری پنهان است باید با دقت بیشتری بررسی کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا