به دست آوردن امتیازهای ایمنی Top Safety یا Top Safety Pick+ از موسسه ایمنی بزرگراهی آمریکا خبری بسیار خوب برای خودروسازان بوده و مشتریان هم میتوانند از خرید خود اطمینان حاصل نمایند؛ اما IIHS برای سال ۲۰۲۰ روشهای سخت گیرانه تری را انتخاب کرده است. برای به دست آوردن امتیازهای ایمنی یاد شده در سال جاری، خودروها باید رتبهبندی خوب در تست تصادف اورلپ کوچک سمت سرنشین به دست آورند. به این ترتیب اساساً یک خودرو باید در تمامی تستها امتیاز خوب را کسب کند.
همچنین سیستمهای پیشگیری از تصادف جلوی خودرو باید در ارزیابیها رتبهی خوب یا عالی را به دست آورند. علاوه بر سیستم ترمز اضطراری خودکار، چراغهای جلو نیز باید امتیاز خوب یا پذیرفتنی را داشته باشند.
اگر این سیستمها بهصورت استاندارد در خودرو وجود داشته باشند امتیاز Top Safety Pick+ به آن تعلق میگیرد اما اگر چراغهای جلوی سفارشی امتیاز یاد شده را به دست آورند خودرو به کسب امتیاز Top Safety Pick بسنده خواهد کرد. رتبهبندی ضعیف چراغهای جلو باعث شده بسیاری از خودروهای قبلی از دستیابی به بالاترین امتیاز ایمنی باز بمانند.
از میان تمامی خودروهای ۲۰۲۰ بررسی شده توسط مزدا بیشترین (۵ خودرو) امتیاز Top Safety Pick+ را به دست آورده است. ۴ خودروی سوبارو از جمله فارستر هم توانستهاند این امتیاز را کسب نمایند.
از دیگر خودروهای ۲۰۲۰ که توانستهاند امتیاز ایمنی Top Safety Pick+ را کسب کنند میتوان به آکورا RDX، لکسس NX، آئودی A6، کادیلاک، XT6، جنسیس G80، هوندا اینسایت، هیوندای نکسو، مرسدس بنز C کلاس سدان، نیسان ماکسیما و تویوتا کمری اشاره کرد.
برخی از خودروهایی که به کسب رتبه ایمنی Top Safety Pick بسنده کردهاند عبارتاند از آئودی Q8، ب ام و سری ۳، شورولت اکوئینکس، هوندا آکورد، کیا تلوراید و…
اما موضوع جالب غیبت محصولات فیات-کرایسلر و میتسوبیشی و مینی ونها و پیکاپ هاست. برای مثال رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ به خاطر اینکه فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده بوده از لیست حذف شده است.
- خودروهایی با رتبه ایمنی Top Safety Pick+ در سال ۲۰۲۰
آکورا RDX
آئودی A6
کادیلاک XT6
جنسیس G70
هوندا اینسایت
هیوندای نکسو
لکسس ES
لکسس NX
مزدا ۳ سدان و هاچبک
مزدا ۶
مزدا CX-3
مزدا CX-5 (با ترمز اضطراری خودکار)
مرسدس بنز C کلاس سدان (با ترمز اضطراری خودکار)
مرسدس بنز GLE کلاس (با ترمز اضطراری خودکار)
نیسان ماکسیما
سوبارو کراس ترک هیبرید
سوبارو فارستر
سوبارو لگاسی
سوبارو اوت بک
تسلا مدل ۳
تویوتا کمری
- خودروهایی با رتبه ایمنی Top Safety Pick در سال ۲۰۲۰
آئودی A7
آئودی Q8
ب ام و سری ۳
شورولت اکوئینکس
فورد اج
فورد اسکیپ
هوندا آکورد
هوندا سیویک کوپه، سدان، هاچبک (به جز تایپ R)
هوندا CR-V
هیوندای الانترا، الانترا GT (با ترمز اضطراری خودکار)
هیوندای کنا (با ترمز اضطراری خودکار)
هیوندای پالیسید
هیوندای سانتافه
هیوندای سوناتا
هیوندای توسان
هیوندای ولوستر (با ترمز اضطراری خودکار)
کیا سراتو/فورته (با ترمز اضطراری خودکار)
کیا سورنتو (با ترمز اضطراری خودکار)
کیا سول (با ترمز اضطراری خودکار)
کیا اسپورتیج
کیا استینگر (با ترمز اضطراری خودکار)
کیا تلوراید
لکسس RX
لکسس UX
لینکلن کورسیر
مزدا CX-9 (با ترمز اضطراری خودکار)
نیسان آلتیما (با ترمز اضطراری خودکار)
سوبارو ایسنت
سوبارو کراس ترک (با ترمز اضطراری خودکار)
سوبارو ایمپرزا، WRX (با ترمز اضطراری خودکار)
تویوتا کرولا سدان، هاچبک (با ترمز اضطراری خودکار)
تویوتا راو ۴
فولکسواگن تیگوان
ولوو S60
ولوو XC40
[دانلود ویدئو]
ali (chevy nova)
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ای ول کادیلاک
مزدا
۲۷ بهمن ۱۳۹۸مزدا سنگ تموم گذاشته
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸کره ای ها عالی کار کردن
مرتضی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸از نظر پیشرفت اره ولی تو این لیست فعلا ژاپنی ها در صدر اند
فرشاد
۲۷ بهمن ۱۳۹۸همین ک ارم مزدا رو دیدم روحم شاد شد
بهراد
۲۷ بهمن ۱۳۹۸حالا نور چراغ جلو باید زیاد باشه یا کم؟ اگه نور کافی و زیاد باشه امتیاز تاپ سیفتی پک میگیره.ولی
یه کمپین بود بخاطر برد زیاد و شدت نور بیش از حد میخواست قوانینی تصویب کنه که قدرت روشنایی ماشینارو محدود کنه چون نورو تا 600 متر پرتاب می کنه! و باعث اذیت چشم میشه.
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news-pictures-600x/bmw-to-bring-intelligent-laser-lighting-and-oled-tech-to-2015-ces-90642-7.jpg
https://www.al-lighting.com/company/history/
کاش پدال یه مطلب راجب تاریخچه ی نور خودرو و قدرت روشنایی ماشینا بزاره.
در ضمن کسی لامپ خوب با پایه H4 سراغ داره؟
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۸واقعا اول انسان براشون مهمه .ایول به همشون که جاشون توی بهشته..