هفته نامه

اهمیت بالای بررسی‌های تخصصی از نظر مشتریان

خریداران خودروهای جدید به دنبال اسب بخار، گشتاور و تعداد نگه‌دارنده‌های فنجان نیستند! این را یک مطالعه جدید می‌گوید. اگر فکر می‌کنید که دنیای کنونی پر از خبرهای منفی است پس باید بدانید این مطالعه جدید نیز کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند زیرا به نظر می‌رسد ۶۰ درصد خریداران خودروهای جدید گفته‌اند بررسی‌های فنی و تخصصی ضعیف، آن‌ها را از خرید خودرویی خاص دلسرد کرده است.


این مطالعه ملی که نظرات ۲۲۰۲ نفر را جویا شده همچنین نشان می‌دهد ایمنی نیز یکی از فاکتورهای مهم است. از میان افراد حاضر در نظرسنجی ۵۸ درصد افراد گفته‌اند اگر خودروی موردنظر به اندازه دیگر خودروها امن نباشد آن را نخواهند خرید. ۴۸ درصد افراد نیز گفته‌اند اگر خودروی موردنظر به اندازه نیازشان جادار نباشد از خرید خودروی یاد شده منصرف خواهند شد.


اما چیزی که برای مشتریان اهمیت کمتری داشته فاکتورهایی همچون مصرف سوخت و جذابیت است. ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند اگر خودروی موردنظر آن‌ها مصرف بیشتری در مقایسه با سایر رقبا داشته باشد به خرید خودروی دیگری فکر خواهند کرد. ۳۱ درصد نیز اعلام کرده‌اند اگر احساس کند خودرو در مقایسه با دیگر رقبا جذاب نباشد آن را نخواهند خرید. این موضوع بسیار شخصی و وابسته به نظرات افراد است.


اما موضوع جالب‌توجه این است که چه چیزی افراد را از خرید خودرویی خاص منصرف نمی‌کند. برای مثال تنها ۸ درصد افراد گفته‌اند یک خودروی الکتریکی یا هیبریدی را نخواهند خرید. همچنین وفاداری به برند اهمیت کمتری برای خریداران داشته است. تنها ۱۷ درصد آن‌ها گفته‌اند خودرویی را از برندی که تاکنون هرگز مشتری آن نبوده‌اند نخواهند خرید.


این مطالعه نگاهی جالب به چگونگی خرید خودرو توسط مشتریان و فاکتورهای مؤثر روی انتخاب‌های آن‌ها داشته است. با دیدن نتایج این مطالعه شاید فکر کنید خودروهای الکتریکی و هیبریدی باید فروش بیشتری داشته باشند درحالی‌که این‌گونه نیست. همچنین این مطالعه سؤالاتی درباره هزینه‌های بالاتر نپرسیده است. بررسی‌های فنی و تخصصی ضعیف و ایمنی در زمان خرید خودروی جدید بالاترین اهمیت را دارد.

car buying
البته این به معنی اهمیت مطلق بررسی‌های فنی نیست زیرا اگر این‌گونه بود هم‌اکنون همه یک مزدا میاتا را می‌راندند!

منبع: morningconsult

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    متن بسیار جالبی بود و در عین حال آموزنده و کاربردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مال یک دنیای دیگست
    حق انتخاب خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این جلف بازیها مال خارجی هاست . اینجا هر چی پیش فروش بشه اگرچه آشغال باشه و تابوت متحرک،ملت همیشه در صحنه برای خریدش صف می بندند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وای خدایاکسی می‌دونه مدل آیودی زردرنگ چیه
    آخه یک ماشین چقدرمیتونه زیبا باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      جلو پنجره رو نگا کن…. نوشته S3
      کلا تو زبون طراحی جدیدشون خییییلی زیبا شدن آئودی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا