هفته نامه

ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 به انتخاب یورو انکاپ

پس از نتایج ناامید کننده‌ی نسل جدید جیپ رانگلر و فیات پاندا در تست‌های تصادفات، یورو انکاپ ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در هر کلاس را معرفی کرده است.


برنده‌ی بزرگ در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک مرسدس بنز A کلاس جدید است. این هاچبک جمع‌وجور توانسته رقبای اصلی را کنار بزند و برای حفاظت از سرنشینان بالغ، خردسال و عابران پیاده امتیازهای ۹۶، ۹۱ و ۹۲ درصد را کسب کند. این خودرو در بحث سیستم‌های ایمنی کمک راننده نیز ۷۵ درصد امتیازات را به دست آورده است.


مدال طلای کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ نیز به لکسس ES رسیده است. این سدان اجرایی که جایگزین GS شده توانسته ۵ ستاره‌ی ایمنی و امتیازات ۹۱، ۸۷ و ۹۰ درصد را برای بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، خردسال و عابران پیاده کسب نماید. این خودرو در بخش سیستم‌های کمک راننده هم امتیاز ۷۷ درصدی را کسب نموده است.


یورو انکاپ برای اولین بار جایزه‌ی بهترین عملکرد ایمنی در بخش خودروهای الکتریکی شده را نیز اعطا کرده است. لکسس ES 300h برنده‌ی این جایزه است.


هیوندای نیز در کلاس شاسی بلندها با نکسو برنده شده است. این کراس اوور سلول سوختی امتیازهای ۹۴، ۸۷ و ۶۷ درصدی را کسب نموده و در بخش سیستم‌های کمک راننده هم ۸۰ درصد امتیازها را به دست آورده است.

یکی از مدیران ارشد یورو انکاپ می‌گوید:

ما در سال ۲۰۱۸ تست‌های سخت جدیدی را معرفی کردیم و البته تمرکز ویژه‌ای روی حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده داشتیم. سه برنده‌ی جوایز بهترین در کلاس‌های خود نشان‌دهنده‌ی این هستند که خودروسازان به دنبال حفاظت بالا از سرنشین‌ها بوده و یورو انکاپ نیز به دنبال این بهبودهای ایمنی حیاتی است.

به منظور دست‌یابی به جایزه‌ی بهترین خودروی ایمنی، خودروها باید بهتر از رقبا عمل کنند. متخصصان ایمنی خودروها در اروپا با جمع‌آوری امتیازهای خودروها در ۴ بخش محصول ایمن را انتخاب می‌کنند. این چهار بخش عبارت‌اند از ایمنی بزرگ‌سالان، ایمنی خردسالان، ایمنی عابران پیاده و سیستم‌های کمک راننده. همچنین در هر سال مقایسه‌ای صورت می‌گیرد تا از اینکه تمامی خودروها دارای استانداردهای ایمنی مشابه هستند اطمینان حاصل گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آلمان ژاپن کره❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    لکسوس تو هر زمینه ای حرف برای گفتن داره
    عالیه این تویوتا و زیرمجموعه لوکسش ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SAEED Z

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (481 ديدگاه)

    عالی عمل کردن, عملکرد هیوندای هم قابل توجهه که توی این لیست هست!
    این هم رتبه بندی ایمن ترین های برگزیده IIHS
    کلاس مینی کار: کیا ریو 2018, هیوندای اکسنت و مینی کوپر 2019
    کلاس کامپکت: شورولت ولت, هیوندای النترا و النتراGT, هیوندای آیونیک هایبرید,کیا فورته و سول و نیرو هایبرید, مزدا ۳ هاچبک و سدان, نیسان کیکس و سنترا, سوبارو کراس ترک و ایمپرزا و WRX, تویوتا کرولا, پریوس و پریوس پرایم و هوندا اینسایت 2019.
    کلاس میدسایز: هوندا آکورد, تویوتا کمری, هیوندای سوناتا, کیا اپتیما, مزدا 6, نیسان آلتیما و ماکسیما, سوبارو لگاسی و اوت بک.
    کلاس میدسایزهای لوکس: آلفا رومئو جولیا, آئودی A3 و A4, بی ام و سری ۲ و سری سه ۲۰۱۸, لکسس ES و IS, ولوو V60 و V70.
    کلاس سدان های بزرگ: کیا کادنزا ۲۰۱۸ و تویوتا آوالون ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹.
    کلاس لوکس های بزرگ : آکیورا RLX۲۰۱۸ و ۲۰۱۹, بی ام و سری ۵, جنسیس G70 و G90, لکسس RC, مرسدس E کلاس, لینکلن کانتیننتال, ولوو S90.
    SUV های کوچک: بی ام و X2, هوندا CR-V, هیوندتی کُنا و توسان, کیا اسپورتیج, مزدا CX-3 و CX-5, میتسوبیشی اوتلندر, نیسان روگ و سوبارو فارستر و تویوتا راو ۴.
    SUV های میدسایز: هوندا پایلوت ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹, هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ و ۱۹, سانتافه اسپرت ۲۰۱۸, کیا سورنتو ۲۰۱۸ و ۱۹, مزدا CX-9, سوبارو ایسنت و تویوتا هایلندر.
    SUV های میدسایز لوکس: آکیورا MDX 2018 و ۱۹, همچنین RDX 2018 و ۲۰۱۹, بی ام و X3 2018, بسوک انویژن ۲۰۱۸, لکسس NX و RX, مرسدس های GLC و GLE, ولوو XC60 و XC90.
    کلاس مینی ون ها: کرایسلر پسیفیکا, هوندا ادیسه, کیا سدونا.
    پیکاپ های بزرگ: هوندا ریج لاین ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sunmartin

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      تشکرررر از شما نام برندهای کیا هیوندای د رتمامی لیست های ایمنی و کیفیت دیده میشه این جهش مدیون شرایر و بیرمن و دانکرلوک 3 نابغه آلمانی در شرکت کیا هیوندای است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایلیا

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        دست این سه نفری که گفتی درد نکنه، ولی این جهش رو مدیون عزم و اراده و سختکوشی مردم و مسئولین کشورشون هستند که با تمام وجود برای بهتر کردن شرایط زندگی در کشور خودشون ونقاط مختلف دنیا تلاش میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    در کلاس شاسی بلند که بهترین عملکرد برای هیوندا بوده ، در بخش عابر امتیاز ۶۷ درصد بدست اومده!
    یعنی خودرو های کراس ، شاسی بلند و امثالشون نتنها بخاطر مصرف سوخت بیشترشون نابود کننده طبیعت هستند ، بلکه قاتل عابرین هم هستند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    این ES جدید خعلی ماشین همه چی تمومی هست
    از نظر ایمنی و کیفیت و نرمی و صدای کابین همه جا تحسین شده
    البت همچنان بزرگترین نقص محصولات تویوتا رو که سیستم سرگرمی و اتصال هست رو داره متاسفانه … امیدوارم تویوتا زودتر انعطاف بیشتری نشون بده به استفاده از اپل کار و اندروید تو مخصولاتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. تاجیک

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقطes ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هیچ شرکت خودرو سازی در جهان تا به امروز سرعت رشد کره تی ها رو نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بنز Aکلاس❤??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pooriya.bmw..german

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    من با سدان های لکسس حال نمی کنم فقط شاسی بلند هاش بخصوص آر ایکس و ال ایکس
    ولی این سدان ای اس جدید عجب چیزیه همه چی تمومه کاملا واسه خانواده مناسبه و خصوصیات همیشگی لکسس یعنی کیفیت عالی و آرامش بالا و تو این نسل زیبایی خاصی داره و از نسل های کسالت آور قبلی فاصله گرفته که این مدیون پلتفرم جدید tnga تویوتا هست همون‌طور که کمری جدید از نسل های خسته کننده قبلی فاصله گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. OMID

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    ماشینای عجیبی انتخاب شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهراب

    ۲۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یعنی es از سری5 جدید و Eکلاس ایمن تره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا