هفته نامه

بزرگترین وسایل دنیا: قسمت آخر

بزرگ‌ترین وسیله تاریخی دنیا هلیوپلیس


این وسیله برای حمله به استحکامات دشمن در یونان باستان طراحی و ساخته‌شده است. وزن آن بالغ‌بر ۱۶۰ تن بود و ۲۰ متر عرض و ۴۱ متر طول داشت. ۳۴۰۰ نفر خدمه آن را به راه می‌انداختند. بدنه این برج با صفحات آهنی زره‌پوش شده بود. سلاح‌های شامل دو عدد منجنیق با ظرفیت ۸۲ کیلوگرم، ۴ عدد منجنیق با ظرفیت ۲۷ کیلوگرم و ده عدد منجنیق با ظرفیت ۱۴ کیلوگرم بود. سلاح ذخیره نیز ۴ عدد دستگاه پرتاب نیزه بود. این برج برای محاصره رودس (شهری در جزیره‌ای به همین نام در یونان باستان) در سال ۳۰۵ قبل از میلاد مسیح ساخته شد.


باوجوداین سازه عظیم یونان در محاصره رودس ناکام ماند و مردم آن با استفاده از آهن استفاده‌شده در آن و پول فروش تسلیحات آن، تندیس هلیوس بانام غول رودس (Colossus of Rhodes) را ساختند که هم‌اکنون جزو عجایب هفتگانه دنیا قرار دارد.

طویل‌ترین آفرودر دنیا


قطار زمینی LeTourneau برای دسترسی به یکی از صعب‌العبورترین مناطق دنیا یعنی شمالگان ساخته‌شده است. این قطار زمینی دارای چهار موتور جت با توان هرکدام ۱۱۷۰ اسب بخار و مجموع ۴۶۸۰ اسب بخار بود؛ که بااتصال به ژنراتور، برق موردنیاز ۵۴ عدد موتور الکتریکی (برای هر چرخ یک عدد) را تأمین کرد.


طول این قطار زمینی برابر با ۱۷۵ متر بود که به‌راحتی به آن لقب طویل‌ترین آفرودر جهان را می‌دهد.

طولانی‌ترین بوژی دنیا، بوژی خود کشش SCHEUERLE spmt


این بوژی خود کشش ماژولار اولین بار در سال ۱۹۸۳ میلادی ساخته شد. طول این بوژی عملاً نامحدود است. بااتصال هر تعداد از این بوژی به هم می‌توان به طول موردنیاز دست‌یافت. رکورد حمل باری با وزن ۱۵ هزار تن توسط این بوژی به ثبت رسیده است.

بزرگ‌ترین وسایل زمینی دنیا
بزرگ‌ترین وسایل دریایی دنیا
بزرگ‌ترین وسایل هوایی دنیا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اون بوژی کش عجب عظمتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    به امید روزی که یه عکس با افتخار زیرش نوشته باشه *** ساخت ایران ***
    همین و بس …!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      با عرض احترام به نظر شما دیگه دوران جنگ سرد و به رخ کشیدن این چیزا گذشته.
      وسایل رو باید برای استفاده ساخت نه برای پز دادن.
      الان با اقتصاد واقعی و مولد و کارآمد و توسعه پایدار با برنامه ریزی های دقیق باید کشورها به جلو برن وگرنه این چیزا نون و آب نمیشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. AK_007

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (562 ديدگاه)

    جناب مقدسی به نظرم در اون قسمت هوایی دوتا چیز جا مونده بود که یکیش هیوز H4 هرکولس و دومیش بزرگترین پرنده ی تاریخ, کشتی هوایی هیندنبرگ آلمانی با طول 245 متر.
    و به نظرم بزرگ بودن فقط به طول نیست, مثلا توی همون قسمت هوایی گفتین که 747 بزرگترین هواپیماست ولی همه جا به A380 گفته شده چون از لحاظ, تعداد مسافر, ظرفیت, مسافت پروازی و فاصله بین دوبال برتری داره
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا