هفته نامه

بهای برخی از خودروهای «غیر چینی» در بازار روسیه

سام کاویانی: چندی پیش در متنی با عنوان «مقایسه‌ای میان بهای خودروهای چینی در ایران و روسیه» بهای برخی از چینی‌های موجود در بازار روسیه را از نظر گذرانیدم. به‌رغم استقبال شایان توجهی که از آن متن به عمل آمد، برخی از دوستان به ارقام ذکرشده در متن سخت معترض بوده و در صحتشان شک و تردید روا داشتند. حال برای آگاهی بیشتر این دسته از عزیزان و دیگر دوستان خواننده، این بار، بهای برخی از خودروهای غیر چینی موجود در این بازار را درج نمودیم، با این توضیح که تمامی این ارقام مربوط به بهای فروش رسمی این خودروها در نمایندگی فروش آن‌هاست و نکته جالب اینجاست که در غالب اوقات، قیمت این خودروها در بازار آزاد به‌مراتب کمتر از نمایندگی مرتبط است، گاهی مواقع تا ۳۰ درصد نازل‌تر از ارقام رسمی آن!

toyota-camry-production-begins-in-russia_3
امروزه روسیه با پهنه‌ای بیش از ۱۷ میلیون کیلومترمربع، وسیع‌ترین کشور در عالم خاکی به شمار می‌آید. این اقلیم بیکران که گستره‌اش از سویی به آلاسکای آمریکا وصل است و از سویی به اروپا و فاصله میان برخی از شهرهایش از ده هزار کیلومتر هم فراتر می‌رود، جمعیتی نزدیک به ۱۴۳ میلیون نفر را در خود گرد آورده است. در کنارش، منابع عظیم طبیعی من‌جمله نفت و گاز نیز خاکی سخت غنی و ثروتمند را به مردمان آن دیار پیشکش نموده است. تمامی این عوامل در کنار هم، هر سازنده‌ای را ترغیب به حضور در این بازار وسوسه‌انگیز می‌نماید. بازاری که در عین حال، وزنه مهمی در اروپای امروز محسوب شده و بسیاری از سازندگان به نام این قاره را در تار و پود خود درگیر و وابسته نموده است.

به‌رغم وجود تعرفه ۲۶ درصدی برای خودروهای کامل و ۵ درصدی برای قطعات منفصله (CKD)، بهای خودرو در روسیه نسبتاً ارزان و مناسب است، حتی مواقعی ارزان‌تر از برخی کشورهای واقع در اروپا، آمریکا و حوزه خلیج‌فارس، به‌گونه‌ای که گاهی اوقات آدمی از برچسب قیمت‌ها شگفت‌زده می‌شود. مثلاً شما در این بازار، با مبلغی کمتر از ۵ میلیون روبل و یا ۲۷۵ میلیون تومان به‌راحتی می‌توانید مالک یک ب‌ام‌و ۶۴۰i کوپه صفرکیلومتر مدل روز شوید و یا با مبلغی معادل ۱.۸ میلیون روبل و یا حول‌وحوش صد میلیون تومان یک دستگاه از نسل جدید ب‌ام‌و X1 را خریداری نمایید. البته تمامی این پرداخت‌ها هم به صورت اقساط و با شرایط بسیار مناسب و بهره کم در دسترس آحاد خریداران است.

2016-bmw-x1-4
در سطور ذیل قیمت برخی از خودروهای معمولی و لوکس «غیر چینی» را در بازار روسیه درج نمودیم. البته معمولی در عرف جهانی آن، زیرا بی‌تعارف اکثریت مطلق این خودروها در کشورمان مدل‌هایی لوکس و خارج از توان مالی آحاد خریداران هستند.

توضیح: قیمت‌ها با بهای روبل روسیه در بازار آزاد کشورمان معادل‌سازی شده است. قیمت فروش هر روبل روسیه در مورخه ۲۸ شهریورماه سال ۱۳۹۵ شمسی در بازار آزاد معادل ۵۵ تومان بوده است.

شرکت رنو

کمپانی خودروسازی رنو در بازار روسیه حضور بسیار گسترده‌ای دارد و در حال حاضر، اکثریت سهام شرکت خودروسازی آفتاواز، سازنده خودروهای لادا را تحت مالکیت و کنترل خود گرفته است. این سازنده شهیر فرانسوی، در دو مکان متفاوت از روسیه به تولید محصولات خود مشغول است، یکی همان شرکت آفتاواز می‌باشد که محل آن در شهر تولیاتی روسیه قرار دارد و دیگری هم در شرکتی به نام «رنو روسیه» که محل سایت آن در شهر مسکو، پایتخت آن کشور واقع شده است. مدل‌هایی همچون کپچر، فلوئنس، لوگان، داستر و انواع ساندرو از تولیدات فعلی رنو در روسیه هستند.

renault-launches-new-logan-sedan-in-russia
در جدول ذیل بهای تولیدات فعلی رنو در روسیه را درج نمودیم و هر جا که لغت “جدید” به نام خودرویی اضافه شده به معنای نسل جدید آن است.

نام خودرو قیمت به روبل روسیه میلیون تومان
رنو لوگان جدید (سیمبل) ۴۶۹,۰۰۰ ۲۵,۸
رنو ساندرو جدید ۴۷۹,۹۰۰ ۲۶,۴
رنو ساندرو استپ وی جدید ۶۲۹,۹۹۰ ۳۴,۷
رنو داستر ۶۲۹,۰۰۰ ۳۴,۶
رنو کپچر ۸۵۹,۰۰۰ ۴۷,۲
رنو فلوئنس ۸۶۹,۹۹۰ ۴۷,۸

شرکت پژو

برخلاف شرکت رنو که حضور وسیعی در خودروسازی روسیه دارد، محصولات شرکت پژو عمدتاً به صورت وارداتی به فروش می‌رسند و تنها نسخه‌ای از پژو که فعلاً در روسیه به تولید می‌رسد همان نسل اول پژو ۴۰۸ است. بقیه مدل‌ها اعم از ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و ۵۰۸ و… به صورت وارداتی عرضه می‌شوند. در جدول ذیل قیمت برخی از محصولات پژو را درج نمودیم.

2015 Peugeot 508
Peugeot 508
نام خودرو قیمت به روبل روسیه میلیون تومان
پژو ۳۰۱ ۶۶۹,۰۰۰ ۳۶,۸
پژو ۴۰۸ ۸۴۳,۰۰۰ ۴۶,۴
پژو ۳۰۸ ۱,۲۷۶,۰۰۰ ۷۰,۲
پژو ۳۰۸ (GT-LINE) ۱,۵۷۹,۰۰۰ ۸۶,۸
پژو ۵۰۸ ۱,۴۲۴,۰۰۰ ۷۸,۳
پژو ۲۰۰۸ ۱,۲۸۹,۰۰۰ ۷۰,۹

شرکت هیوندای

این روزها کسب و کار هیوندای در روسیه سخت روبه‌راه است و این خودروساز کره‌ای می‌رود که به دردسری جدی برای دیگر تولیدکنندگان داخلی این کشور، به‌ویژه «لادا» بدل گردد. تنها همین بس که در سال ۲۰۱۵ میلادی، هیوندای سولاریس (SOLARIS) که ورژن روسی اکسنت به شمار می‌آید با فروشی معادل ۱۱۵,۸۶۸ دستگاه، مقام دومین خودروی پرفروش این کشور را پس از لادا گرانتا از آن خود نموده است. بهای مناسب محصولات هیوندای و شرایط اقساط سهل و آسان، بسیاری از ساکنان خطه سرد روسیه را متمایل به خرید محصولات این برند نموده است.

hyundai-solaris-facelift-russia-press-shots-front-quarter
بی‌شک وقتی به سهولت می‌توان با مبلغ حول‌وحوش ۳۰ میلیون تومان مالک یک هیوندای صفرکیلومتر شد، دیگر خرید خودرویی مثل لادا محلی از اعراب نخواهد داشت. البته در اینجا منظور این نیست که لادا خودروهای بی‌کیفیتی می‌سازد، زیرا که کاملاً واضح و مبرهن است که امروزه کیفیت ساخته‌های این شرکت تحت نظارت رنوی فرانسه به‌شدت ارتقاء یافته و حتی برخی از تولیدات آن به اروپا نیز صادر می‌شوند، بلکه منظور رقابت تنگاتنگی است که در بازار روسیه جریان دارد و این‌گونه نیست که برای محافظت از محصولاتی از رده خارج و حفظ بازار فروششان، چنان انحصاری بر بازار تحمیل شود که خریدار به‌ناچار مجبور شود که برای خرید خودروی معمولی همچون هیوندای اکسنت بالای صد میلیون تومان هزینه کند. این را هم بگویم که خودروهای لادا تنها کمی ارزان‌تر از محصولات هیوندای هستند و تفاوت بهای مدل‌های هم‌رده هیوندای با آن در چند ده درصد خلاصه می‌شود نه چندین برابر. خلاصه کلام، هیوندای امروزه نقش پررنگی در خودروسازی روسیه دارد و شرکت AVOTOR متعلق به بخش خصوصی روسیه به تولید مدل‌هایی همچون سولاریس، نسل‌های جدید النترا و سانتافه و توسان در استان کالینین گراد مشغول است.

نام خودرو قیمت به روبل روسیه میلیون تومان
       هیوندای سولاریس (اکسنت) ۵۵۱,۹۰۰ ۳۰,۴
هیوندای CRETA (ix25) ۷۴۹,۹۰۰ ۴۱,۲
هیوندای النترا جدید ۹۰۴,۹۰۰ ۴۹,۸
هیوندای توسان جدید ۱,۲۵۴,۹۰۰ ۶۹
هیوندای سانتافه پریمیوم ۱,۸۴۴,۰۰۰ ۱۰۱,۴
هیوندای جنسیس ۲,۳۲۹,۰۰۰ ۱۲۸,۱

کیا موتورز

در اکثر اوقات، هر جا که هیوندای فروش خوبی را تجربه می‌کند لاجرم اوضاع برای همزاد وطنی او یعنی کیا نیز به همین منوال است؛ و بالطبع بازار روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه کیا با محصول کوچک خود به نام ریو سخت در بازار روسیه یکه‌تازی می‌کند به‌گونه‌ای که با رقم فروشی معادل ۹۷,۰۹۷ دستگاه در سال ۲۰۱۵ میلادی، مقام سوم را کسب نمود. در حال حاضر، نسل‌های جدید اپتیما، سراتو و اسپورتیج و نیز نسل جدید و قدیم سورنتو در شرکت AVOTOR به تولید می‌رسند، شرکتی که به تولید برخی از مدل‌های هیوندای نیز اشتغال دارد که البته در سطور بالا نامشان ذکر گردید. در جدول ذیل قیمت برخی از محصولات کیا در روسیه ذکرشده است.
4-kia-rio1

نام خودرو قیمت به روبل روسیه میلیون تومان
کیا پیکانتو ۴۸۹,۹۰۰ ۲۶,۹
کیا ریو سدان ۵۳۹,۹۰۰ ۲۹,۷
کیا سراتو ۹۳۲,۹۰۰ ۵۱,۳
کیا اپتیما جدید (سری JF) ۱,۰۹۹,۹۰۰ ۶۰,۵
کیا اسپورتیج جدید ۱,۱۴۹,۹۰۰ ۶۳,۲
کیا سورنتو قدیم ۱,۵۹۴,۹۰۰ ۸۷,۸
کیا سورنتو جدید ۲,۱۴۹,۹۰۰ ۱۱۸,۲

شرکت تویوتا

بازار روسیه در کنار بازارهای هند و چین، یکی از سه بازار مهم تویوتا در آسیا به شمار می‌آید. سال‌های مدیدی است که مدل کمری در واحد سن‌پترزبورگ تولید می‌شود و اکنون مدل RAV4 نیز به آن اضافه شده است. طبق اخبار رسیده، تویوتا قصد دارد که دومین کارخانه خود را هم در دو سال آینده در روسیه افتتاح نماید. در سطور ذیل بهای انواع تویوتا را در این بازار درج نمودیم اما ازآنجایی‌که مدل‌های این شرکت با تنوع بسیاری در بازار روسیه عرضه می‌شوند لذا به جهت آنکه عدالت را رعایت نموده باشیم، برای هر مدل، بهای ساده‌ترین تیپ و بالاترین تیپ آن را هم‌زمان درج نمودیم.

2016-toyota-rav4-diesel-03

نام خودرو قیمت به روبل روسیه میلیون تومان
تویوتا کرولا جدید (پایه) ۹۴۹,۰۰۰ ۵۲,۲
تویوتا کرولا جدید (فول) ۱,۲۹۵,۰۰۰ ۷۱,۲
تویوتا کمری (پایه) ۱,۳۶۴,۰۰۰ ۷۵
تویوتا کمری (فول) ۱,۹۶۰,۰۰۰ ۱۰۷,۸
تویوتا RAV4 (پایه) ۱,۲۹۹,۰۰۰ ۷۱,۴
تویوتا RAV4 (فول) ۲,۰۲۴,۰۰۰ ۱۱۱,۳
تویوتا لندکروزر (پایه) ۳,۹۷۱,۰۰۰ ۲۱۸,۸
تویوتا لندکروزر (فول) ۵,۲۳۴,۰۰۰ ۲۸۷,۹

منابع:
RENAULT.RU
PEUGEOT.RU
HYUNDAI.RU
KIA.RU

مقایسه‌ای میان بهای خودروهای چینی در ایران و روسیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    هیچ بازاری بازار آمریکا نمیشه ونخواهد شد….قدرت خرید بالا دست باز در انتخاب تنوع و قیمت های بسیار رقابتی و گارانتی های 7 ساله بهشت ماشین بازهاست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. آریا

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      در تایید کلام شما باید بگم که فقط قیمت ریالی یا دلاری خودرو ها ملاک نیست. مثلا اگه یه خودرو تو آمریکا 20 هزار دلار باشه و تو روسیه 15 هزار دلار نمیشه گفت که تو روسیه ارزونتره چون باید به درامد سرانه مردم و قدرت خرید توجه کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      آقا کسی میدونه چطور میشه روسیه پناهندگی گرفت؟
      ماشین ارزون،نزدیک به ایران،تشابه فرهنگی تو حاشیه خلیج فارس.
      یه نگا به این عکس بندازین
      http://donya-e-eqtesad.com/Images/Bitrix/iblock/f53/f539da141b8953e63378de9f9407fdf1.jpg
      درآمد سرانه مردم روسیه میانگین 14820دلار آمریکاس.یا به عبارتی 14820*3570=چیزی حدود 53میلیون تومان
      با 53میلیون تومن میشه اکثر خودروهای غیرچینی موجود در بازار چین رو خرید.
      حالا درآمد مردم ایران:6070دلار طبق عکس بالا یا به عبارتی 20میلیون تومن.
      علاوه بر تفاوت بیش از دوبرابری درآمد مردم روسیه نسبت به ایران،خودرو با قیمت بسیار منطقی ای به فروش میرسه.
      با کمی ارفاق اگر پیکانتوی موجود در روسیه رو با تیبای ایران هم قیمت در نظر بگیریم،قشنگ به عمق بدبختی و فاجعه پی میبریم.
      پیکانتو در بازار داخلی 75میلیون یا به عبارتی درآمد چهار سال یه ایرانی هست.(اگر تمام درآمدو جمع کنه وخرجی نکنه)
      درحالی که تو روسیه میشه تو یه سال دوتا پیکانتو خرید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. آرش

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    لعنت الله قوم الضالمین… جان و مال و زندگی مردم بازیچه منافع حضرات شده،بیش از ۳۰ هزار کشته در سال،به قیمت خون مردم ثروت می اندوزند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      آرش عزیز اصل گفته ی شما کاملا درسته
      ولی کشته های تصادفات رانندگی در ایران تا حدود 16 هزار در سال کاهش پیدا کرده نه بیش از 30 هزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (51 ديدگاه)

        رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کل کشور گفت: در طول 10 سال گذشته، 235 هزار و 50 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در کشور جان باختند و دو میلیون و 221 هزار نفر نیز مجروح شدند.
        http://www.rajanews.com/news/68645

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رضا پ

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        به گفته نیروی انتظامی برای نمونه آمار کشته های شهریور امسال از پارسال بیشتر بوده بعدشم فقط که آمار کشتها نیست کیفیت زندگی و راحتی و آسایش خیال مصرف مهمه
        تو ایران شما ماشینو چند برابر قیمت کشورهای دیگه میخری از اولش که تصمیم میگیری برای خریدحالا فرق نمیکنه از وارد کننده یا مونتاژکار دردسرهات شروع میشه:
        – قیمت بالا
        – تنوع کم در محصول و قیمت
        – بازار آشفته دست دوم و پر از دوزو کلک و کلی دلال که از بیکاری به خرید وفروش خودرو روی آوردن
        – بهره بالای بانکی در صورت خرید لیزینگی
        – بدقولی فروشندگان وعدم تحویل بموقع
        – برخورد بد و دور تز احترام فروشندگان واستفاده از محاسبات غیر شفاف برای پرداخت تخفیف مبلغ پیش پرداخت شده
        – فروش و مونتاژ مدلهای قدیمی
        – واردات دیر مدلهای روز
        – وقتگیر بودن و پرداخت هزینهه های اضافی نقل وانتقال(واقعابا این قیمتهای چند برابری نهادهای حکومتی و دولت چجوری روشون میشه این پولارو بگیرن؟؟؟)
        -دردسر و اعصاب خوردکنی هنگام مراجعه به تعمیرگاهها حتی نپاینگیهای مجاز پیش از اتمام گارانتی خودرو
        – کیفیت پائین خدمات دهی پلیس و راهداری و سختتر کردن قوانین برای اخذ هرچه بیشتر جریمه ( حتی تو خلوترین اتوبانهای بین شهری شما نمیتونی با ماشین آخرین مدل خارجی هم بیشتر از 120 تا بری و زودتر به مقصدت بررسی و اگه کم کردن حداکثر سرعت تاثیری تو کاهش تصادفات داشت آمار شهریور امسال از پارسال بیشتر نمیشد)
        وخیلی موارد دیگه
        همه اینها جون مصرف کنندرو به لب میاره حتما که آدم نباید تصادف کنه بمیره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. amin_dd

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    دلم خون شد.
    اصلا شکستم.
    یکی از اقوام من تو مسکو زندگی میکنه یک آئودی A5 کارکرده خریده حول و حوش60 میلیون تومن.
    خیلی به بدبختی خودمون دلم میسوزه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. madjid911 GT2

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیمت هاشون واقعا مناسبه.
    .
    ولی به نظر من
    .
    لیاقت مردم روسیه برای سوار شدن ماشین های گرون و لوکس خارجی از ایرانی ها خیلی بیشتره.
    از دوستانم روسیه درس میخونه از رعایت قوانین راهنمایی رانندگی توسط مردم خیلی تعریف میکنه.
    .
    الان تو خیابونی که ما زندگی میکنیم صبح ، بعد از ظهر ، عصر ، شب ..
    خلاصه 24 ساعت شبانه روز جوونای این مملکت با پراید و زانتیا مسابقه میذارن و صدای ماشیناشون نمیذاره آدم یک لحظه نفس راحت بکشه. مادربزرگ من واسه همین نمیاد خونه ی ما بمونه.
    حالا شما تصور کنین کسی که با موتور 1.8 لیتری پراید نمیتونه خودشو کنترل کنه با موتور 4 لیتری 8 سیلندر بنز چه سر و صدایی راه میندازه. کسایی که خیلی اوقات گواهینامه ندارن یا گواهینامشون سوراخ شده. وقتی با پراید تو منطقه ی مسکونی وسط شهر که بچه های 4 یا 5 ساله از عذض خیابون تردد میکنن 120 کیلومتر سرعت میره با BMW M6 میخواد چند تا بره ؟؟ شما تو اون منطقه امنیت جانی دارید ؟؟
    .
    همش که نباید یک طرفه به قضیه نگاه کرد.
    به نظر من ماشین های سریع و اسپورت همینطور گرون بمونن به صلاح همست. اما وضع برای ماشین های شهری و با کیفیت و ایمن مثل تویوتا کمری ، هیوندای الانترا ، کیا ریو، باید بهتر بشه. قیمت ها بیان پایین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      آخه برادر من چه ربطی داره این موضوع! وقتی توی مملکت ما جایی نباشه که جوون تفریح کنه همین میشه، انقدر مشکلات رو نباید سطحی قضاوت کرد. شما فرض کن برای آخر هفته میخوای تفریح کنی، چه گزینه هایی داری توی ایران؟ آیا با تفریحاتی که مردم کشورای پیشرفته دارن از نظر تعدد و کیفیت قابل مقایسه است؟ وقتی دوتا پیست معمولی توی کل شهرستانای ایران پیدا نمیشه و اگرم بشه قشر متوسط نتونه از پس هزینش بر بیاد خوب این جوون مادر مرده چیکار باید بکنه؟ همه که امکانات فضا نوردی ندارند! چرا اینقدر فرهنگ مردمو با اونا مقایسه می کنید؟ یکمم امکانات کشورو با اونا مقایسه کنید. بدونید اگر نظر شما تاثیری در تداوم بی کیفیتی و گرونی خودرو های کشور داشته باشه قطعا در مورد خون های ریخته شده در این جریان مسئولید. “فمن یعمل مثقال ذره شرا یره”.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid911 GT2

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز این چه حرفیه میزنی ؟؟
        اگه مکانش نیست باید از کوچه و خیابون استفاده کرد ؟؟
        اگه من باشگاه پرورش اندام نمیرم یا تو شهرمون نیست یا پولشو ندارم باید راه بیفتم تو خیابون بزنم تو سر و کله ی مردم که برای من امکانات فراهم نشده ؟؟
        چی میگی دوست عزیز برا خودت ؟؟

        این آیه ی شریف قرآن هم من ربطشو به کامنتم نفهمیدم !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سجاد

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      پراید ۱.۳ لیتری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تهران ساکن هستی؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مهرداد

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      فقط کافیه سری به یوتیوب بزنید تا ببینید وحشتناکترین و غیرقابل باورترین تصادفات در روسیه اتفاق میفته و به میزان زیاد … !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Sardar

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (165 ديدگاه)

      حرفت خیلی غلطه عزیزم. لیاقت مردم ایران بهترین هاست ولی وای به حال ایران که صاحب نداره و به این روز افتاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجید

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    حالا میفهمم بچه های جنوب چی میکشن وقتی میگن فاصله اونا با اسایش چند کیلومتر آب خداست!!!!!من تو شمال زندگی میکنم واقعا اون ور آب با اون آب و هوای اکثرا سرد این همه رفاه هست این ور با این همه منابع و پتانسیل ما باید مثل جهان سوم زندگی کنیم!!!!!!!!!!!واقعا خدا لعنت کنه باعث و بانی این کار و این وضع رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناشناس

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خاک تو فرق سر این آشغال سازای نامرد
    از این طرف تعرفه گمرک پایین نمیاد
    از یه طرف دیگه اجازه ساخت کارخونه مستقل به شرکتای خودرو ساز خارجی نمیدن که مبادا مشکل بیکاری حل بشه
    از یه طرف دیگه اختلاس های کلان میلیارد دلاری میشه که دودش تو چشم قشر ضعیف میره و برای حفظ …… نباید قیمت ارز بیاد پایین تا اون متوسط و ضعیف مملکت پیرش دربیاد زندگی بچرخونه چه برسه ماشین با حداقل استاندارد امنیت و رفاه بخره
    شرمتان باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. a

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خدایا مرامتو شکر ، سوار پرشیا و پراید میشیم کلی هم کیف می کنیم دریغ از اینکه با قیمت همین لکنته ها چند صد کیلومتر اونورتر میشه به روز ترین خودرو های جهان سوار شد. شکرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهاد كرمستجی

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خلایق هر چه لایق… این جمله رو باید با طلا نوشت رو سر در هر چه سازمانه نصب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Monster_ALM

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    عجب قیمت هایی واقعا واسه مردمشون ارزش قائل هستن ولی اینجا… افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. كوروش

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)


    چرا انقدر ارزون اخه حالا فکر کن دلار ١٠٠٠ بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حميد

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ما سه برابر داریم میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Saied

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عشق یعنی تویوتا. لند کروز وقتی سوار میشی خیالت خیلی راحته و راحتی که تو راه نمیمونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حميدرضا

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه
    داستر که وارداتیه از ساندرو قیمت جهانیش ارزونتره!
    فک کن ماشین صد تومنی میخری تو کشورت که از ماشین پنجاه تومنی باید ارزونتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sunmartin

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    51 ملیون و سیصد هزارتومان کیا سراتو نیوفیس 2016 ?? و 52 ملیون کرولا ?? و 56 تومان اپتیما 2016 …اونوقت من سه روز پیش خودرو فروختم و با وام و قرض و تحت فشار قرار دادند82 ملیون راست و ریس کردم رفتم سراتو سایپایی 94 بخرم که دست دوم هم است طرف میگه 84 ملیون و من بازهم بخاطر 2 ملیون نمیتونم خودروی مورد علاقه ام بخرم از چینی ها هم بشدت متنفرم یک هفته با چری آریزو 5 رانندگی کردم کیفیت داشبورد و کنسول وسط و رول و سر دنده اتومات ورودی های هوا دقیقا مانند پراید و رانا بود صدای موتور غوغا میکرد و کاملا یک خودروی فیک بود حتی تیگو 5 هم با اون همه تبلیغ سوار شدم اونم تو مایه های mvm x33 جدید بود رفتم سراغ mg 6 2014 که با 80 تومان میشه یه تمیزش خرید واقعا کیفیت تریم داخلی و خارجیش در حد سایر چینی ها بود مشکل توربو و ترمز و …هم که تو فروم های تیونینگ تالک کاربرا گفتن کلا دیدم با 80 تومان خودروی سالم نمیشه خرید فعلا هم با آژانس و تاکسی روزی 20 هزار تومان دارم هزینه میکنم در حالیکه در روسیه بر طبق این مقاله میتونستم با 80 تومان
    پژو 508 با اون ابهت بخرم م11 ملیون هم تو حسابم بمونه یا اپتیما jf مدل 2016 سوار شم و 31 ملیون هم ذخیره کنم یا النترا بخرم و 31 ملیون دیگه داشته باشم یا ….واقعا خلایق هرچه لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      آفرین … خدا وکیلی سرمایتون را ندین ازین چینیا بخرین .. اینا ماشین نیست ..اینا فاجعه هست و لکه ننگ صنعت اتومبیل سازی جهان همین چینیها هستن ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. nima

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      حالا نیازی نبود از چینیها بد بگیدها!!!!!اصلا این مقاله و کامنتها ربطی به چین نداشت!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. رضا پ

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    معلوم نیست این فرغونسازها اون 30% از خودروهای جدیدی که میخوان مونتاژ کنن میخوان کجا صادر کنن؟ همش حرف مفت

    تا زمانی که رفتار خودمونو عوض نکنیم و موقع پیشفروش هر ماشین از رده خارج و آشغالی بریم تو صف جلوی نمایندگی تو سرو کله هم بزنیم همینه
    از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. fara2001

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    مشگل اینه که ما همیشه دوربینمون رو آدمای دیگه است نه خودمون.من نوعی ،از ماشینای چینی بیزارم اولش به همه بدو بیرا میگم چرا ماشین چینی میخرن ولی پاش بیفته خودم میرم میخرم و چون محدودیت خرید داشتم همینکه این ماشین از ماشینای ایرانی بهم سواری بهتر میده ازش تعریف میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. parham

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من به شخصه مردم خودمون رو مقصر می دونم هر بلایی سرشون بیارن سازگاری پیدا میکنن. با وامی که چند وقت پیش دادن مردم اتحادشون رو از دست دادن. و تا یه ماشین بدون آپشن معمولی مثل استپ وی معرفی میشه 1 روزه کل ماشین ها پیش فروش میشه.متاسفانه از ماست که بر ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بله اینم از قیمت ماشین ها در کشور دوست و کمونیست روسیه که مثل ایران قدرت نظامی رو چسبیده و رفاه مردم الویت چندمشه !!! همه دنیا وضعیتشون از ایران چندصد پله از لحاظ خودرویی بهتره… البته خودمون خواستیم و ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. جواد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بجای کامنت اگه راست میگین همین الان گفته هاتونو عملی کنید . حالا چه مثبت چه منفی-ما ایرانی ها ( یکیش خود من) هر موقع جای حرف زدن اون کاریرو که میخایم رو انجام بدیم بهترین مملکت رو خواهیم داشت . به عنوان مثال اگه کسی قوانین رو رعایت نمکنه تو ینفر تو 80 میلیون نفر رعایت کن – اگه همه 80 میلیون دزدن تو نباش و اگه دنبال حق پای مال شده خودتی برو اعتراض کن، حقتو بگیر فک کن تو 80 میلیون نفر ینفر خودت فقط میخای اعتراض کنی ولی برو انجام بده و نترس . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. cccp

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم روسم قیمت خودرو ها اونجا از این هم پایین تره مثل این خراب شده نیست که پراید باشه 50 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا