طراحیهفته نامه

ترکیب خودروهای کلاسیک و مدرن در دنیای رندرها

برخی از خودروهای کلاسیک دههٔ ۷۰ میلادی و قبل از آن‌، از طراحی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند که بعداً هیچ‌گاه تکرار نشدند. این در حالی است که از طرف دیگر بسیاری از خودروهای مدرن امروزی طراحی‌های بی‌روح و خسته‌کننده‌ای دارند که حتی نزدیک به طراحی‌های جاودانهٔ دههٔ هم ۷۰ نیستند. حال در دنیای رندرها که هیچ‌چیز غیرممکن نیست، طراحی تعدادی از خودروهای پرطرفدار مدرن با طراحی پیشینیان کلاسیک آن‌ها ترکیب شده و نمای جالبی را ایجاد کرده است. برای طراحی این رندرها، از ویژگی‌های ظاهری قدیمی و جدید خودروها استفاده شده تا خودروهای واقعاً منحصربه‌فردی به تصویر کشیده شوند.

دوج چارجر

دوج چارجر کنونی قطعاً سدان خوش استایلی است اما از لحاظ طراحی، نمای عضلانی کلاسیک خود را ارائه نمی‌کند. حال در این رندر شکوه طراحی سابق چارجر با استایل مدرن آن ترکیب شده است. برای طراحی این رندر از عناصر چارجر RT مسابقه‌ای مدل ۱۹۶۸ استفاده شده است و ویژگی‌هایی چون بال عقب بزرگ و قالپاق‌های استیل، نمای بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

بوگاتی شیرون

در این رندر، استایل ظاهری جدیدترین محصول بوگاتی یعنی هایپرکار شیرون با یکی از مشهورترین ساخته‌های کلاسیک این شرکت یعنی تایپ ۵۷ ترکیب شده است؛ بنابراین در شیرون المان‌های کلاسیکی متعلق به سال‌های بسیار دور دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های سیمی، گلگیرهای پوشیدهٔ عقب و شیوهٔ باز شدن برعکس درب‌ها دیده می‌شود.

آئودی R8

در این رندر، سوپراسپرت مدرن آئودی R8 با ویژگی‌های ظاهری مدل کواتروی کلاسیک دههٔ ۸۰ ترکیب شده درحالی‌که در دماغهٔ آن الهاماتی هم از آئودی ۱۰۰ دیده می‌شود. در این رندر، جلوپنجرهٔ پلاستیکی ساده و رینگ‌های چند پره نمایی رترو ایجاد کرده‌اند. آئودی کواترو یکی از محصولات مشهور این شرکت بود که در دههٔ ۸۰ در دو نسخهٔ مسابقه‌ای و جاده‌ای تولید می‌شد.

فراری لافراری

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که یک فراری F40 هیبریدی می‌تواند چه شکلی باشد؟ این رندر پاسخ خوبی به این سؤال داده است زیرا استایل ظاهری مدل کلاسیک F40 را با هایپرکار لافراری ترکیب کرده است. یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این رندر، بال ثابت عقب آن است که کاملاً F40 را یادآوری می‌کند درحالی‌که نمای جلویی آن با چراغ‌ها و ورودی‌های هوای مشابه لافراری، بسیار مدرن‌تر است.

آستون‌مارتین DB11

این رندر به‌قدری زیبا و جذاب از آب درآمده است که آرزو داشتیم آستون‌مارتین آن‌را به تولید برساند! البته مطمئناً این اتفاق روی نخواهد داد اما ترکیب استایل ظاهری مدل کلاسیک DB5 با مدل مدرن DB11 بسیار زیبا و هماهنگ جلوه می‌کند زیرا برخی اجزای کلاسیک DB5 به ظاهر زیبای DB11 اضافه شده‌اند که ازجملهٔ زیباترین آن‌ها می‌توان به سپر کرومی جلو، رینگ‌های سیمی و آینه‌های جانبی روی گلگیرهای جلو اشاره کرد.

مرسدس-آام‌گ GT

این رندر زیبا، دو خودروی اسپرت عالی مرسدس بنز را باهم ترکیب کرده است. این رندر بر اساس مدل مدرن AMG GT شکل گرفته درحالی‌که عناصر طراحی مدل افسانه‌ای ۳۰۰ SL گالوینگ سال ۱۹۵۴ به آن اضافه شده است. در نمای جلویی این رندر بیش از هر چیز چراغ‌های بزرگ و مدرن AMG GT به همراه جلوپنجرهٔ بزرگ جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که در دیگر قسمت‌ها بیشتر ویژگی‌های ۳۰۰ SL دیده می‌شود.

فورد موستانگ

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل کنونی موستانگ اوایل سال جاری معرفی شد اما برخی از طرفداران، چهار جدید این ماسل کار آمریکایی را ناخوشایند توصیف کرده‌اند. حال این رندر راه‌حل خوبی را برای کسانی ارائه کرده که دماغهٔ جدید موستانگ را دوست ندارند. در این رندر، دماغهٔ کاملاً متفاوتی دیده می‌شود که با الهام از سری کلاسیک موستانگ طراحی شده و باید گفت که کاملاً خوب از آب درآمده است. تنها چیزی که به نظر می‌رسد باید در این رندر تغییر کند، دریچهٔ روی کاپوت است که هرچند بد نیست اما با استایل تهاجمی یک موستانگ مدرن هماهنگی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سردار

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خدایی به فورد موستانگ میاد همچین قیافه ایی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    ماستنگ و لافراری خوب شدن
    ائودی هم تا حدودی خوبه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    دوج و فراری تو این ترکیب عالی در اومدن ولی بقیه زیاد هماهنگی ندارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ferrari SFXSuperFast

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      با فرراری اوکی ام
      ولی اتفاقا موستانگ خیلی هم خوب درومده و برعکس دوج بد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. ساسان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    فورد موستانگ و شیرون خیلی باحال شده…بین این دوتا هم فورد از همه هماهنگتر دراومده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    مرسدس gt باحال شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Ali Keyhani

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    لافراری چقدر شبیه f50 شده?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Behrouz anzali

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    موستانگ خیلی خوشکل شده بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مهران

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    موستاتگ خیلی خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NAVAJO

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    چرا ماشینای کلاسیک اینقد با شکوهن ! :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali Keyhani

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      چون کلی خاطره دارن خیلیا ازشون،مثلا خودم با فراری f40 و f50 عاشق ماشین شدم تا الان که با لافراری که جانشین اون بزرگان هست ادامه پیدا کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. nima

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    فقط آئودی R8

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا