یوروانکاپ دور جدید تستهای تصادف خود را با بررسی ۷ خودروی جدید انجام داده و یکی از آنها مرسدس بنز EQC بوده است.
این شاسیبلند الکتریکی توانسته ۵ ستارهی ایمنی را به دست آورد. درصد حفاظت از سرنشینان بزرگ و خردسال این خودرو به ترتیب ۹۶ و ۹۰ درصد بوده درحالیکه EQC در بخش ایمنی عابران پیاده و سیستمهای کمکی هم ۷۵ درصد امتیازات را کسب کرده است.
مرسدس بنز شاهد تست دومین نسل CLA هم بوده است. این کوپهی چهار درب هم توانسته حداکثر امتیاز ایمنی یعنی ۵ ستاره را به دست آورد. این خودرو در بخشهای حفاظت از بزرگسالان و خردسالان ۹۶ و ۹۱ درصد امتیازات را به دست آورده و امتیاز بخشهای عابران پیاده و سیستمهای ایمنی نیز ۹۱ و ۷۵ درصد بوده است.
آئودی و ب ام و هم با نسل جدید A1 و Z4 در این تستها حضور داشتهاند. هر دو خودروی آلمانی توانستهاند ۵ ستاره ایمنی را کسب کنند. A1 در بخشهای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال به ترتیب ۹۵ و ۸۵ درصد امتیازات را کسب کرده و در بخش عابران پیاده و سیستمهای ایمنی هم با ۷۳ و ۸۰ درصد امتیازات درخشیده است. نسل جدید Z4 کمی بهتر بوده و در دو بخش اول ۹۷ و ۸۷ درصد امتیازات را به دست آورده و در بخشهای عابران پیاده و سیستمهای ایمنی هم ۹۱ و ۷۶ درصد امتیازها را به خود اختصاص داده است.
دیگر خودروی ۵ ستارهی تستهای یوروانکاپ خودروی اشکودا کامیک بوده است. این کراس اوور ساب کامپکت که ارتباط نزدیکی با سئات آرونا و فولکسواگن T-Cross دارد در ۴ بخش یاد شده به ترتیب ۹۶، ۸۵، ۸۰ و ۷۶ درصد امتیازها را به دست آورده است.
اولین خودروی ۵ ستارهی تاریخ سانگ یانگ چهارمین نسل کوراندو است. این شاسیبلند کامپکت ۸۸ و ۸۵ درصد امتیازها را در بخشهای حفاظت از سرنشینان بالغ و کودک کسب کرده و در دو بخش دیگر نیز ۶۸ و ۷۴ درصد امتیازات را به دست آورده است. یوروانکاپ این خودرو را مجهز خوانده و از سیستم ترمز اضطراری خودکار آن تعریف کرده است.
دوستان امروز تسلا Model S p100d Plaid در یک دور آزمایشی در نوربرگرینگ توسط راننده ثابت پیست Thomas Mutsch در زمان ۷:۲۳ ثانیه یک دور ۲۰/۶ کیلومتری نوربرگرینگ را زده…!!! ۱۹ ثانیه سریعتر از تایکان و ۱۲ ثانیه سریعتر از BMW M5 کامپیتشن…!!!! . تایم گیری رسمی شنبه آینده ۲۱ سپتامبر توسط نیکو روزبرگ یا توماس مونش انجام میشه…. . . ((به وبسایت Electrek مراجعه کنید))
دوستان یه سوال نسبتا بی ربط داشتم. چرا نتایج تست ها ایمنی در euroncap و nhtsa اندکی متفاوت هست؟ مثلا BMW x5 تو nhtsa امتیاز top safety plus رو بدست آورده که بالاترین امتیاز ممکن هست ولی امتیازش تو euroncap نسبتا کم هست(تو بخش سرنشین و سرنشین خردسال) و عجیب اینه که نمرش از خیلی از ماشینای برند های اقتصادی مثل اشکودا و سئات و هیوندایی کمتر هست! کسی میتونه علت این تفاوت رو توضیح بده؟ برعکسش هم هست مثلا مزدا ۳ یکی از بالاترین امتیازات ایمنی تاریخ euroncap رو داره ولی در nhtsa امتیازش اینقدر بالا نیست!
حمیدرضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۸چه امتیازاتی چقدر خوب ادم لذت می بره از این همه اهمیت به مردم عادی و البته قوانینی که برای هیچ کس تمایزی قرار نمیده
Elmiraj
۲۶ شهریور ۱۳۹۸دوستان امروز تسلا Model S p100d Plaid در یک دور آزمایشی در نوربرگرینگ توسط راننده ثابت پیست Thomas Mutsch در زمان ۷:۲۳ ثانیه یک دور ۲۰/۶ کیلومتری نوربرگرینگ را زده…!!!
۱۹ ثانیه سریعتر از تایکان و ۱۲ ثانیه سریعتر از BMW M5 کامپیتشن…!!!!
.
تایم گیری رسمی شنبه آینده ۲۱ سپتامبر توسط نیکو روزبرگ یا توماس مونش انجام میشه….
.
.
((به وبسایت Electrek مراجعه کنید))
Elmiraj
۲۷ شهریور ۱۳۹۸نگاه کنید :
https://electrek.co/2019/09/17/tesla-plaid-model-s-crushes-porsche-taycan-nurburgring-time/
UNAS
۲۸ شهریور ۱۳۹۸والا خوده ایلان ماسک انقدر متعصب و حساس نیست به این قضیه !
بابا ول کن
یا خیلی بچه ای
یا خیلی دلت خوشه و شکم سیری
یا خیلی …
کوشا
۲۷ شهریور ۱۳۹۸دوستان یه سوال نسبتا بی ربط داشتم.
چرا نتایج تست ها ایمنی در euroncap و nhtsa اندکی متفاوت هست؟ مثلا BMW x5 تو nhtsa امتیاز top safety plus رو بدست آورده که بالاترین امتیاز ممکن هست ولی امتیازش تو euroncap نسبتا کم هست(تو بخش سرنشین و سرنشین خردسال) و عجیب اینه که نمرش از خیلی از ماشینای برند های اقتصادی مثل اشکودا و سئات و هیوندایی کمتر هست! کسی میتونه علت این تفاوت رو توضیح بده؟ برعکسش هم هست مثلا مزدا ۳ یکی از بالاترین امتیازات ایمنی تاریخ euroncap رو داره ولی در nhtsa امتیازش اینقدر بالا نیست!
شاهین
۲۷ شهریور ۱۳۹۸سلام
قطعا نوع تست ها و استانداردها و امتیازدهی فرق میکنه.