هفته نامه

چرا خودروهای کوچک هنوز هم خبرساز هستند؟

هفته‌ای دیگر و یک سوپرمینی جدید! اما همان‌گونه که جدیدترین مقاله منتشر شده درباره نسل جدید فولکس‌واگن را خوانده و قضاوت آن را دیده‌اید، هم‌اکنون زمان فوق‌العاده‌ای برای خرید خودرویی کوچک‌تر از گلف یا آسترا می‌باشد.


یکی از دست‌اندرکاران مجله اتواکسپرس می‌گوید ششمین نسل فولکس‌واگن پولو بی‌شک رشد یافته‌ترین خودروی کلاس خود بوده اما چگونگی بالغ‌تر شدن رقبای این خودرو در جدیدترین نسل‌های خود شگفت‌انگیز است. پولو سومین تازه‌وارد این کلاس در ۶ ماه گذشته بوده و دیگران از جمله سئات ایبیزا و فورد فیستا واقعاً تجربه یک خودروی بزرگ را ارائه می‌کنند.


فهم دلیل اینکه چرا سوپرمینی های تاپ هم‌اکنون جذابیت بیشتری برای خریداران دارند آسان است. این خودروها آرام آرام رشد کرده و بهتر از قبل تجهیز شده‌اند بنابراین برای حمل‌ونقل روزانه بسیاری از افراد مناسب‌تر هستند.


از طرف دیگر به تجهیزات بکار رفته می‌رسیم که با بسیاری از خودروهای بزرگ‌تر و گران‌تر برابری کرده و استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی چون اندروید اتو و اپل کارپلی این فاصله را بیشتر از قبل محو کرده‌اند. تست‌های یورو انکاپ نیز نشان می‌دهند که آن‌ها تجهیزات ایمنی زیادی نمی‌خواهند.


فاکتور کلیدی دیگر هزینه‌های مالکیت است. پیشرانه‌های بنزینی کوچک در سوپرمینی ها راحت‌تر از خودروهای بزرگ‌تر کار کرده و مصرف سوخت بهتری در دنیای واقعی نشان می‌دهند.

موضوع جالب اینکه بسیاری از برندها گفته‌اند رویه کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها را ادامه خواهند داد. خریداران به ندرت روی گزینه‌های پایینی کلاس تمرکز می‌کنند اما خودروهایی چون پولو، فیستا و ایبیزا نشان می‌دهند که خودروهای لذت‌بخش ارزان‌قیمت می‌توانند با قربانی نکردن زیاد فضا، تکنولوژی، ایمنی و راحتی، گزینه‌ای قابل‌اتکا و مناسب باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    منم کلاس مورد علاقه ام سدان کامپکت و هاچبک هست.
    دلایلش هم خب واضحه: مصرف سوخت کمتر-قیمت کمتر-جای پارک راحت تر-بازار دست دوم بهتر-مالیات کمتر تو خارج البت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. milad

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (65 ديدگاه)

    با وجود تب تند خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به نظر من هنوز هم خودروهای هاچ بک و کلاس سوپر مینی در خیلی شرایط انتخابهای معقولتر و مناسبتری هستن. لذت رانندگی با خودروهایی مثل مزدا 2 ، نیسان نوت و فولکس گل هنوز هم وسوسه کنندس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اخرین نسل فولکس پولو ب معنایی واقعی کلمه زیبا و کاربردی و کم مصرف و با کیفیت هست و با قیمت پایینش ارزش خریدش خیلی بالاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا