هفته نامه

حذف سرعت‌گیرها و بهبود کیفیت هوا!

مطابق خبری جدید حذف سرعت‌گیرها، محدودیت‌های سرعت متغیر، افزایش مناطق no idling و تراکم ایستگاه‌های شارژ می‌تواند باعث کاهش آلایندگی شود.

موسسه ملی سلامتی و سرپرستی (NICE) دستورالعمل‌هایی را برای برنامه ریزان شهری و مجلس و به منظور شروع رانندگی نرم و پرهیز از شتاب گیری و ترمز ناگهانی که عامل افزایش آلاینده‌ها است را منتشر کرده است.

speed-bump
کارشناسان باور دارند که با الزام راننده‌ها به کاهش تغییرات سرعت (افزایش یا کاهش ناگهانی) آلایندگی بسیار کاهش می‌یابد و همین‌الان ترافیک خودروها در مناطق شهری باعث بیش از ۶۴ درصد آلودگی هوا تخمین زده می‌شود. آلودگی هوا و تأثیرات آن بر سلامتی در سال هزینه‌ای بالغ بر ۱۸.۶ میلیارد پوند را بر دوش کشور انگلستان می‌گذارند.

speed-bumps-peterborough
یک جایگزین پیشنهاد شده برای سرعت‌گیرها در این مطالعه معرفی مناطقی با حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت است درحالی‌که محدودیت سرعت متغیر ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز به منظور ایجاد ترافیک روان در بزرگراه‌های متراکم می‌تواند اعمال شود.

شهرهای پرتراکم همچنین می‌توانند در مناطقی که آلودگی بالایی دارند جایگاه‌های شارژ بیشتر و مناطق no idling را ایجاد کنند. در مناطق یاد شده که اکثراً در اطراف مدارس به چشم می‌خورند افراد هنگامی که از خودروی خود استفاده نمی‌کنند و یا منتظر فردی هستند باید پیشرانه‌ی خودرو را خاموش کنند. والدین دانش آموزان نیز در هنگام سوار و پیاده کردن فرزندان خود باید پیشرانه‌ی خودرو را خاموش نمایند.

پرفسور مارک بیکر از مسئولان NICE می‌گوید:

مقابله با آلودگی هوا یکی از تعهدات مهم ماست. پیش‌نویس دستورالعمل یک بازطراحی از سبک کار و زندگی در شهرها را به دست می‌دهد. زمانی که این دستورالعمل نهایی شود، توصیه‌های آن تضمین خواهد کرد که همه‌ی افرادی که قدرت ایجاد تغییر را دارند می‌توانند در راه خود ثابت‌قدم و استوار باشند.

دیگر پیشنهادهای این موسسه دربردارنده‌ی روزهای بدون خودرو برای برخی مناطق، ساخت خانه‌هایی با اتاق‌های نشیمن پشت و دور از جاده‌ها و… است.

سخنگوی شرکت RAC از این دستورالعمل حمایت کرده و می‌افزاید:

درحالی‌که در این مرحله تنها با یک پیش‌نویس مواجه هستیم اما موارد باارزش زیادی در این دستورالعمل وجود دارند که در بحث بهبود کیفیت هوا باید مورد توجه قرار گیرند. برنامه ریزان شهری در بحث مکان‌یابی و توسعه‌ی زیرساخت‌های حیاتی و بهبود کیفیت هوا باید قدرت و مانور بیشتری داشته باشند.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    دروغ میگن اصلا هوا و آلودگی مد نظرشون نیست :)
    میخوان لافراری و مک لارن و لامبو از این قبیل خودروها بخرن مسئولینشون و هدیه بدن به آقازاده هاشون که شبا بیان تو خیابون با دوست بووووووووووووقاشون دور دور کنن و به ریش هموطناشون بخندن ( بعضی کشورها که فرقون توش 41 میلیون هست وضع که اینجوریه. حالا اسم نمیبرم که کسی نفهمه)
    این خارجا هم فک کنم از مسئولین اون کشور فرقون سازه یادگرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Daniel

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    آخه میدونید تو اون کشور فرقون(فرغون) سازه واسه اینکه جواب دندان شکنی به کشور کفار بدن، ماشیناشون و همچنین ماشین های مونتاژ دیگر شرکت ها در اون کشور رو تحریم کردن (چون میدونید دیگه اون ماشین های مونتاژ گرگ هستن در لباس گوسفند) تا انشاا… ضربه بزرگی بر پیکره اقتصادی اون کشور وارد کنن و مردمشو در گرسنگی و مضیقه قرار بدن.
    انشاا… خداوند مسئولین آن کشور فرقون(فرغون) ساز رو حفظ کنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      طلایی بود کامنت?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. 1wp.ir

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    توی ایران فکر نکنم جواب بده مخصوصا بااین عوارض طبیعی و غیر طبیعی جاده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دست انداز ندیدن اینا
    اینا خو هیچی نیست
    ما تو ایران وسط خیابونامون تپه داریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      کاش تپه میزاشتن
      واس ما که خندق حفر میکنن و حواسمون نباشه سکندری میخوریم و با کله میریم تو خندق.4تا شوت زدن به چال اسکندرون شبهای برره… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رادین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    متاسفانه این سرعت گیرا خیلی مشکل ساز هستن.
    برای آمبولانسها و برای ماشین آتش نشانی و …
    از طرفی هم واقعا فرهنگ آروم روندن و رعایت حق عابر پیاده رو نداریم (البته عابر پیاده هم فرهنگ رعایت حق خودرو رو نداره)
    طرفای کردستان و شهرهای مرزی تو جاده سرعت گیر گذاشتن با 206 ارتفاع استاندارد که 4 سرنشین داره زیر ماشین میخوره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid3x

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (394 ديدگاه)

    شهرما قزوین هر صد یا دویست متر یه سرعتگیر ساندویچی گذاشتن یعنی با دنده سنگینم از روش رد شی عقب ماشین انگار از هوا میخوره رو زمین تالاپی،تاز ه جلو مدارس که پیست موتور کراس درست میکنن حس افرودم میده،خلاصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خیلی با سرعت گیر مخالفم
    باید همشونو از بین ببرن
    جریمه هارو باید خیلی سنگین کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد زمانلو

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    چون تو بعضی جاها خود سرعت گیرهای خیابونا از کل همون خیابون صاف و هموارترند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سورنا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    €با نصب یک سرعت گیر میدونید چه هزینه هایی به مالک خودرو و کل هزینه های شهری تحمیل میشه؟ از ساییدگی لنت ماشین و افزایش آزبست موجود در هوا و کاهش عمر جلوبندی و تحمیل هزینه های تعویض آن بر مالک خودرو و تصادفهای گاه و بیگاهی که همه ی ما در پشت این سرعت گیرها شاهد بودیم و در نهایتم افراد بی غم و بی توجهی که با تمام سرعت ممکن از روی اونها رد میشن و عملا به ریش بقیه که متوقف شدن میخندن و بماند که واسه ساخت و تعمیر یه سرعت گیر یه پروژه تعریف میشه و مزایده و در نهایت پورسانت و فسادو هزینه های چندین میلیونی که از جیب مردم بیچاره پرداخت میشه. به نظرتون اینجا حق الناس ضایع نمیشه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سورنا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با نصب یک سرعت گیر میدونید چه هزینه هایی به مالک خودرو و کل هزینه های شهری تحمیل میشه؟ از ساییدگی لنت ماشین و افزایش آزبست موجود در هوا و کاهش عمر جلوبندی و تحمیل هزینه های تعویض آن بر مالک خودرو و تصادفهای گاه و بیگاهی که همه ی ما در پشت این سرعت گیذها شاهد بودیم و در نهایتم افراد بی غم و بی توجهی که با تمام سرعت ممکن از روی اونها رد میشن و عملا به ریش بقیه که متوقف شدن میخندن و بماند که واسه ساخت و تعمیر یه سرعت گیر یه پروژه تعریف میشه و مزایده و در نهایت پورسانت و فسادو هزینه های چندین میلیونی که از جیب مردم بیچاره پرداخت میشه. به نظرتون اینجا حق الناس ضایع نمیشه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راه حل این معضلات سرعت گیر مسطح هوشمند هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا