هفته نامه

خطرات اتصال گوشی هوشمند به سیستم اطلاعات سرگرمی

اجاره یک خودرو و اتصال گوشی همراه به سیستم اطلاعات سرگرمی آن فرایند بسیار آسانی است. البته شاید با انجام این کار حریم خصوصی خود را در معرض خطر قرار دهید.

buick-lacrosse-intellilink-cell-phone
بنا به خبر منتشر شده توسط Privacy International داده‌ای که شما در خودرو می‌فرستید شامل مکان و محتوای گوشی هوشمند شما و همچنین آدرس منزلتان می‌باشد.

apple-iphone-in-lincoln-mks
موضوع بدتر اینکه این داده‌ها در سیستم اطلاعات سرگرمی متصل شده ذخیره می‌شود مشخص نیست که چه کسی (در صورت وجود) وظیفه حذف آن‌ها را بر عهده دارد.

یکی از مدیران این موسسه می‌گوید در اکثر خودروهای اجاره‌ای بین ۵ تا ۱۰ گوشی متصل شده مختلف وجود دارد. زمانی که شما با بلوتوث وصل می‌شوید اطلاعات شما نیز در خودرو باقی خواهد ماند.

او اضافه می‌کند:

ما همچنین سیستم‌های ناوبری را بررسی کرده‌ایم. مکان‌های زیادی ذخیره شده‌اند. مکان‌هایی که مردم به آنجا رفته و شما احتمالاً می‌توانید به اطلاعات این مکان‌ها دسترسی پیدا کنید.

2017 All-New GMC Acadia Denali Infotainment
به منظور ایجاد دیدی بهتر، خودروهایی از کمپانی‌های مختلفی چون Sixt، Enterprise، National و… اجاره شد و مدل‌های تست شده عبارت بودند از آئودی A3 و نیسان قشقایی.

ظاهراً کمپانی‌های اجاره خودرویی انتظار دارند کاربران در زمان خاتمه قرارداد، داده‌های خود را پاک کنند.

مدیر موسسه Privacy International تصریح می‌کند:

مسئولیت اصلی نه تنها پاک کردن داده‌های شخصی در زمان بازگرداندن خودروی اجاره‌ای است بلکه فرد باید با احساس مسئولیت بسیار داده‌های دیگر رانندگانی را نیز که گوشی خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو وصل کرده‌اند پاک کنند.

Enterprise تنها کمپانی‌ای است که احساس می‌کند کاربر مسئول حذف اطلاعات خود بوده درحالی‌که Sixt قبلاً به دنبال سیاست‌هایی به منظور حذف اطلاعات راننده به عنوان بخشی از قوانین حفاظت از داده‌های عمومی بوده‌اند.

Ford SYNC3
اشاره به این نکته نیز مهم است که خود خودروسازان نیز نظراتی دراین‌باره دارند. نیسان گفته که مسئولیت این کار با کمپانی اجاره‌ای یا مصرف‌کننده بوده و خود خودروساز اجاره‌ای برای دسترسی به سیستم‌های داخلی ندارد مگر اینکه خودرو به‌طور کامل به اینترنت وصل باشد.

این خودروساز ژاپنی می‌گوید:

از آنجایی که این یک خودروی اجاره‌ای است نیسان اجازه دسترسی یا کنترل خودرو برای انجام اعمالی چون ریست کردن پس از هر بار اجاره را نداشته و انتظار دارد مشتری یا کمپانی اجاره‌ای هرگونه تغییرات ضروری را انجام دهند.

بنابراین اگر هم‌اکنون یک خودرو را اجاره کرده یا برای این کار برنامه‌ای دارید به اطلاعاتی که با سیستم اطلاعات سرگرمی به اشتراک می‌گذارید توجه وافری داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Sajjad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداروشکر از اینا نداریم تو ماشینامون!
    فقط
    بعضیا مولتی مدیا دارن که اونم انقد قدیمی هست که چیزی جز اسم دستگاه و کش آهنگ ذخیره نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا