آمریکاییها خودروی خود را بهطور متوسط به مدت ۱۲ سال نگه میدارند و بنابراین چنین خودروهایی چند ده هزار کیلومتر کار میکنند.
جدیدترین مطالعه iSeeCars به دنبال تحلیل دادههای مربوط به بیش از ۱۵.۸ میلیون دستگاه خودرو بوده تا به این ترتیب بتواند خودروهایی را بیابد که بیشترین شانس برای رسیدن به کارکرد ۲۰۰ هزار مایل (۳۲۱۸۶۹ کیلومتر) را دارند.
نتایج این مطالعه خیلی هم سورپرایز کننده نیست و شاسی بلندهای بزرگ حضور پررنگی در آن دارند. تویوتا لندکروزر اولین رتبه را کسب کرده و ۱۵.۷ درصد از این شاسیبلند به کارکرد بالاتر از ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر میرسند. این درصد بسیار بالایی برای یک خودرو بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که لندکروزر فروش کمی داشته و سال پیش تنها ۳۵۳۶ دستگاه از آن در آمریکا فروخته شده است که شاید کمی باعث گمراهی شود.
چهار خودروی باقی مانده با بیشترین درصد رسیدن به کارکرد یاد شده عبارتاند از تویوتا سکویا (۹.۲ درصد)، فورد اکسپدیشن (۵.۲ درصد) و شورولت سابربن (۴.۹ درصد). تنها کراس اوور حاضر در بین ۵ خودروی اول تویوتا هایلندر هیبرید (۴.۲ درصد) بوده است. شایان ذکر است متوسط درصد خودروهایی که به این کارکرد میرسند تنها ۱ درصد است و بنابراین خودروهای یاد شده از این نظر کاملاً گیرا عمل کردهاند.
۳.۹ درصد از تویوتا ۴ رانرها نیز مرز کارکرد ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر را رد میکنند و این خودرو بین شاسی بلندهای میان سایز بهترین عملکرد از این نظر را دارد. به همین منوال هوندا CR-V هم در کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کوچک با فراوانی ۱.۱ درصد بهترین عملکرد را داشته است.
از نظر محصولات لوکس، ۲.۶ درصد از لینکلن نویگیتورها به کارکرد بالای ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر میرسند. همین موضوع درباره ۱.۶ درصد آکورا MDX ها و ۰.۲ درصد ب ام و X3 ها صادق است.
بهترین خودروها در سایر کلاسها عبارتاند از تویوتا توندرا (۲.۹ درصد)، هوندا ریجلاین (۳ درصد) و تویوتا آوالون (۲.۶ درصد). از جمله دیگر خودروها نیز میتوان به هوندا آکورد (۱.۸ درصد)، هوندا سیویک (۲.۳ درصد)، هوندا اودیسه (۲.۷ درصد) و تویوتا پریوس (۲ درصد) اشاره کرد.
این مطالعه همچنین شامل خودروهای اسپورت و الکتریکی نیز بوده اما از آنجایی که کارکرد این خودروها کمتر از سایر نمونهها میباشد بنابراین تغییراتی در رتبهبندی آنها رخ داده است.
در بخش خودروهای اسپورت مرز کارکرد خودرو به ۲۴۱۴۰۲ کیلومتر کاهش یافته و در این حالت آئودی TT رتبه اول را به دست آورده و ۴.۱ درصد آنها این مرز کارکرد را رده کردهاند. این خودرو بالاتر از داج چارجر (۳ درصد) و فورد موستانگ کوپه (۲.۳ درصد) قرار گرفته است.
اما کارکرد خودروهای الکتریکی به ۱۶۰۹۳۴ کیلومتر کاهش یافته است. از این نظر تسلا مدل S یکی از اولین محصولات الکتریکی است که مالکان از آن کار بیشتری میکشند و ۲.۳ درصد از مدل S ها از کیلومتر ۱۶۰۹۳۴ رد میشوند.
بهنام
۹ اسفند ۱۳۹۸اینجور جاهاست که ژاپنی ها بالاخص تویوتا خودشو نشون میده. همه جای دنیا روال به همین صورته
MOHAMMAD.DEMON
۹ اسفند ۱۳۹۸قبل کامنت گذاشتن و پرستش تویوتا مطلب رو بخونید ( اید به این نکته اشاره کرد که لندکروزر فروش کمی داشته و سال پیش تنها 3536 دستگاه از آن در آمریکا فروخته شده است که شاید کمی باعث گمراهی شود )
یعنی از این تعداد لندکروز 530 تا به 200 مایل رسیدن
و از 105 هزار دستگاه سابربن 5250 دستگاه به 200 مایل رسیدن ( 105 تا سال 2018 فروخته )
تو بقیه کلاس ها هم همینه کافیه امار فروش در بیارید
ADAK
۹ اسفند ۱۳۹۸وا !
خوبی دادا ؟!!
داری گل بخودی میزنی ها …
میگی :
از 3500 لنکروز 500 تا = 1/7
از 105000 تا سابربن 5250 تا = 1/21
:-) :-) :-)
MOHAMMAD.DEMON
۹ اسفند ۱۳۹۸3500 تا لندکروز فروش رفته خب کیا خریدنش؟؟ کسایی که جهت تنوع و تفریح تجربه جدید خریدن
معلومه بیشترشون به کیلومتر بالایی میرسن
وگرنه اون تعداد آدم برای ماشین اول که خریداری نکردن مگه اینکه عقلشون از دست داده باشن
همیشه آدم لباس مهم و مورد علاقشو کم تر از لباسی که واسه تنوع همینجوری خریده میپوشه
یا لباسی که انداختن بهش
ADAK
۱۰ اسفند ۱۳۹۸کسی که جهت تنوع و تفریح ماشین میخره ماشینش را تا 320هزارتا کارکرد نگه میداره ؟!!
شاید شما لباسی یا چیزی که بهت انداختن را بیشتر می پوشی و استفاده میکنی ، اما انسان نرمال طبیعتا ردش میکنه بره نمیزاره جلوش چشمش باشه و 320هزارتا رانندگی کنه باهاش…
بهزاد
۹ اسفند ۱۳۹۸سابربن سال پیش 52 هزار تا فروش داشته!
معیار نباید فروش سال قبل باشه و این کارکرد ممکنه میانگین 7 الی 8 سال یا بیشتر طول بکشه.
شما قبل نصیحت بهتره ببینید فوررانر و هایلندر چقدر فروش داشته اند و باقی خودروها و یکسره یقه ی لندکروز را نگیرید.
یک موضوعی خیلی عجیبه که دوستان آمریکن کارز باز خودشون رو محق دوست داشتن برندهاشون میدونن اما سایرین رو به پرستش محکوم میکنند!؟
ژاپنی بازا سرجمع 4 الی 5 مدل خودرو تو باورهاشون میچرخه مثل سیویک و لندکروز ، GTR و… اما آمریکن بازا ماشالله 150 مدل تو ذهنشون جا گرفته و همزمان کل مدلهای تسلا ، کادیلاک. فورد ، جیپ ، شورولت ، لینکلن ، داج و… را میخوان.
اگر شما به جنبه های مثبت خودروهای مورد علاقتون میپردازین این حق رو برای دیگران هم قائل بشید.
behnam1012
۱۰ اسفند ۱۳۹۸باشه لندکروز فروشش کمه
ولی سوکیا چی ؟
تو این مورد ژاپنی ها حرف اول و آخر میزنن
دیگه فن امریکایی ، باشه ! ولی این که تو هرچی بیای بگی امریکایی ها بهترن درست نیست
من فن ژاپن نیستم یا کشور و شرکت خاصی
به همه ی برند ها علاقه دارم هر کدوم دنیای خودشون دارن بی طرفانه میگم
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۸ظاهرا این امار بازار امریکا نشون میده
Anti-nazi
۹ اسفند ۱۳۹۸ب نظرم قضیه داره بودار میشه
به هزارو یک روش مختلف ی جمله ی “ژاپنی ها خودرو های مطمئن میسازند” رو ب خورد ملت میدن
از ماشینای بالای ی میلیون مایل و بیشترین ماشینای پیر و کمترین هزینه مالکیت و غیره الان ۳۲۱ کا ک خیلی معیار مهمیه قبل از خرید خودرو
اقا من نمیگم ژاپنی بدرد نمیخوره فقط میگم بنظرم داره جنبه تبلیغاتی پیدا میکنه
اصن تو این عالم کیه ک ب این قضیع پی نبرده باشه
ولی قصه ازونجا عوض میشه ک ی ماسل بادیمن هیچ وقت ب مخیلش نمیگنجه ک سوار ادیسه بشه
یا حتی یه منشی اداره مهاجرت کانادا فک نمیکنه ک بره ی روزی نویگیتر بخره
meysam
۹ اسفند ۱۳۹۸چه میکنه این تویوتا
فری
۹ اسفند ۱۳۹۸تو ایران هم فقط 95 درصد پراید ها به بالای 500 هزار کیلومتر می رسند 5 درصد طوری در تصادف مچاله می شوند که قابل بازسازی نیستند صافکاری و مکانیکی که ایران داره هیچ کجا نداره خودروسازی حساب میشن تا صافکاری
M3csl
۹ اسفند ۱۳۹۸و باز هم این ژاپنی نامیرا،،
ژاپنی اگه میخواست بمیره با بمب های اتمی می مرد،
ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه زلزله می مرد،
ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه آتشفشان می مرد،
ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه سونامی می مرد،
ژاپنی اگه میخواست بمیره با یک عطسه ی چین با اون عظمت و نیروی کار و قدرت اقتصادی و نظامی ک کنار گوشش هست می مرد،
ژاپنی یعنی نامیرا،
ژاپنی یعنی ابد و یک روز،
ژاپنی یعنی ***.
Hamidreza
۱۰ اسفند ۱۳۹۸چطوری عشق ژاپن ؟ جپنیز ها به فدات عشق ژاپن!
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۸اینایی که گفتی جز اخریش بلایای طبیعی هشتش و عملا همه کشور ها اینو به خودشون دیدن و نامیرا هستن شما فکر کن مغول چند میلیون نفر تو همین ایران کشت . البته به فرهنگ ژاپنی احترام میزارم ولی شخصا فلسفه فرهنگ و هنر غربی بالاتر میدونم ادمایی مثل دکارت و …
samurai
۹ اسفند ۱۳۹۸نفسکشششششششششششش چینی کره ای نمیبینم :))
دلیل فروش پایین لندکروز کمنر شناخته شده بودن تو امریکا نسبت به فوررانر و سکویاست
تو خاورمیانه و افریقا لندکروز فروش داره ولی فوررانر نه
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۸بخاطر نوع سلیقه و نگرش طرف و خواسته اش درمورد محصول موردنظرشه
طرف توی امریکا به فکر کاراییه محصولیه ک درقبالش بهش پول دادس نه فکر اپشن و اسم ماشینه
همین لندکروز توی کشورای جهان سوم جزو پرفروش هاس بخاطر اپشن هاش میرن میخرن
درحالی ک توی همین محصولات مشابه ازهمون برند همون کارایی رو تویوتا داره ارائه میده
خب عقل سلیم میگه ک برم اونی ک کارایی داره میخرم
اما عرب جماعت یا پولدار بی فکر میره باکلاسه رو میخره ک یه وقت کم نیاره جلو اشناهاش
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۸کره ای نبود؟
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۸کره ای هنو مونده تا به جاپون برسه
(Saeed(peugeot
۹ اسفند ۱۳۹۸درود بر تویوتا …..واقعا حضرت برازنده لندکروزه…?
ولی نعمت
۱۰ اسفند ۱۳۹۸یه جمس به من بدین برم یه گوشه باهاش بازی کنم قول میدم بچه خوبی باشم نمازهامو سر وقت بخونم
باشه؟