مرسدس بنزهفته نامه

10 خودروی شاخص کندتر از مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S

ما اخیراً پشت فرمان مرسدس-ای‌ام‌جی +GLC 63 S 4Matic نشسته‌ایم، کراس اووری کامپکت که توانایی‌های عملکردی بسیار جدی‌ای دارد…

مرسدس AMG GLC63
همانند هر محصول جدید AMG، این خودرو هم از پیشرانه‌ای ۸ سیلندر توئین توربو در زیر کاپوت سود می‌برد. پیشرانه مذکور به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک جدیدی متصل است که با E کلاس AMG مشترک بوده و اجازه انتقال ۱۰۰ درصدی قدرت به چرخ‌های عقب را می‌دهد. این سیستم چهار چرخ محرک همچنین باعث می‌شود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت شاسی‌بلند توانای مرسدس در ۳.۸ ثانیه ثبت شود که نسبت به برخی از خودروهای شاخص سریع‌تر است. در ادامه مطلب شما را با ۱۰ خودرویی آشنا خواهیم کرد که به‌طور سورپرایز کننده‌ای کندتر از این شاسی‌بلند جدید هستند!

  • تسلا مدل X 100D

تسلا X 100D
کراس اوور تمام الکتریکی و چهار چرخ محرک تسلا مدل X 100D شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای دارد. البته مدل‌های مجهز به حالت Ludicrous شتاب بالاتری دارند اما اکثر مدل‌ها در باربر هیولای نفس‌گیر اشتوتگارتی کم می‌آورند.

  • جیپ گرند چروکی SRT

2015 Jeep Grand Cherokee SRT
گرند چروکی SRT در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قافیه را به GLC 63 S می‌بازد. پیشرانه این آمریکایی همه‌فن‌حریف که از نوع ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری بوده تنها قدرت ۴۷۵ اسبی داشته و در برابر قدرت ۵۰۳ اسبی مرسدس کم می‌آورد بنابراین اینکه جیپ حدود ۱ ثانیه کندتر از مرسدس است توجیه‌پذیر نشان می‌دهد.

  • پورشه ماکان توربو

پورشه ماکان توربو
دو شاسی‌بلند بالایی بزرگ‌تر از GLC هستند اما ماکان توربو ابعادی نزدیک‌تر به مرسدس دارد. این خودرو به همراه پکیج پرفورمنس قدرت ۴۴۰ اسبی داشته و در ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما این عملکرد هم برای شکست مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S کافی نیست. کاین توربوی جدید نیز با شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای اندکی کندتر از مرسدس می‌باشد.

  • بنتلی کانتیننتال GT اسپید


این بنتلی کانورتیبل فوق لوکس از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو استفاده کرده و ظرف ۴.۱ ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. کانتیننتال کوپه جدید که اخیراً معرفی شده سریع‌تر است اما باید منتظر نسخه کانورتیبل آن باشیم. تا آن زمان کراس اوور مرسدس سریع‌تر است.

  • فورد موستانگ GT/شورولت کامارو SS
این دو خودروی عضلانی محبوب آمریکایی کل کلی با مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S ندارند و آرام از کنار این آلمانی جدی عبور می‌کنند. هر دو خودرو شتاب حدود ۴ ثانیه‌ای داشته که اگرچه گیراست اما برای به چالش کشیدن تیم توسعه پرفورمنس مرسدس-ای‌ام‌جی کافی نیست.

  • ب‌ام‌و M2/M3/M6
تقریباً تمامی محصولات پرفورمنس ب‌ام‌و در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کندتر از شاسی‌بلند جدید مرسدس هستند. شتاب اکثر محصولات M ب‌ام‌و حول‌وحوش ۴ ثانیه بوده و تنها استثنا مدل M4 با پکیج پرفورمنس (شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای) و نسل جدید M5 (شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای) است.

  • جگوار اف تایپ R کوپه


کوپه اسپورت و ۵۵۰ اسبی جگوار بسیار سریع است اما نه به اندازه‌ای که بتواند به GLC 63 S برسد! البته افت تایپ R کوپه می‌تواند از نظر جذابیت شنیداری با مرسدس برابری کند زیرا هر دو خودرو صدای بسیار زیبا و باورنکردنی‌ای دارند.

  • فورد موستانگ شلبی GT350

2016 Ford Mustang Shelby GT350R
با صدای منحصربه‌فردی که از دل پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری خارج می‌شود، موستانگ GT350 یکی خودروی اسپورت فوق‌العاده است اما دیدن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای باعث تعجب می‌شود. این خودرو قطعاً کندتر از مرسدس است اما شاید در پیست مسابقه بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

  • پورشه ۹۱۱ GTS


پورشه نسخه‌های بسیار زیادی از ۹۱۱ را تولید می‌کند اما تعدادی از آن‌ها به اندازه شاسی‌بلند جدید مرسدس سریع نیستند. مدل دوست‌داشتنی ۹۱۱ GTS که از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی تخت با قدرت ۴۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند در ۴.۱ ثانیه از حالت ایستا به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته باید به این نکته اشاره کرد زمان یاد شده تنها با گیربکس دستی به دست می‌آید. مدل مجهز به گیربکس دوکلاچه PDK سریع‌تر است.

  • استون مارتین DB11


دو نسخه متفاوت از استون مارتین DB11 ساخته می‌شود و هر دو کندتر از GLC 63 S هستند! نسخه ۱۲ سیلندر با قدرت ۶۰۰ اسبی شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای داشته که واقعاً سریع است. نسخه ۸ سیلندر ۴ لیتری در واقع از پیشرانه ساخت AMG استفاده می‌کند اما با شتاب ۴ ثانیه‌ای پشت سر شاسی‌بلند مرسدس قرار می‌گیرد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این توانایی خیلی خیلی مهم هست ………….

    ولی رابطه احساسی ظاهر ماشین و توانایی حرکتی یک ماشینی که واقعا برای سرعت ساخته شده هم در این جایگاه خیلی موثر هست…………. حتی با شتابی یکسان یا کمتر از نوعی شاسی بلند….

    مثلا اگه یه مدل استثنایی شاسی بلند پورشه سریع تر از یه مدل سواری کوپه پورشه باشه .. بازم برای سرعت اون کوپه انتخاب مطمئن تری هست… هرچند که شاسی بلند رکورد شکنی کنه و به افتخاراتی در زمینه شتاب گیری برسه… بازم چیزی از جایگاه یه ماشین سوپر اسپورت کم نمیشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    این دستاورد ها تا زمانی که برقی وبا رانندگی خودکار سطح بالا و حجم صندوق بالا نباشه برای من و تمام عشق ماشینای پدال ارزش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (79 ديدگاه)

      شما از طرف خودت نظر بده لطفا نه از طرف همه عشق ماشین های پدال.جی ال سی ۶۳ فوق العاده اس و یک پیشرفت خیلی بزرگ نسبت به glk

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    اتفاقا نسل جدید موستانگ قراره باقیمتی تقریبا ۳۰هزار دلاری شتاب زیر ۴ثانیه داشته باشه که این رقم دربرابر قیمت فوق العاده است.در رابطه با بقیه خودروهای امریکایی این لیست هم من باز آمریکایی هارو به المانی زیبای اشتوتگارتی ترجیح میدم ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عشق رادر چشمان موستانگی دیدم که باصدای موتور ۸سیلندر تنفس طبیعیش دل هارا به لرزه درمی اورد???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کارل شلبی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به نظر من هر خودرو در هر کلاس باید شخصیت خاص خودش رو داشته باشه مثلا کسی از رولز رویس نباید انتظار شتاب در حد خودروهای فرمول یک رو داشته باشه چون هدفش فقط لوکس سازی در رابطه با همین مرسدس هم نظرم همینه من لوکس بودن و کاربردی بودنش رو به شتابش ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش آمریکایی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    ایول چه ماشین پر قدرت و سریعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M.us

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    پست خوبی بود خوشم اومد دست بنز هم همیشه تو هر کلاسی بالاست دست آقا شاهینم درد نکنه فقط کاش آخرش مینوشت خیلی مونده به شتاب جیپ ترک هاوک برسه باشتاب 3.4s (:(:اما واقعا خیلی خوش ساخت و نمیدونم بین این و پورش کدوم رو انتخاب کنم هرچند این بنز یکم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    چه ماشینهایی واقعا من پول خریدشونو داشته باشم نمی تونم انتخاب کنم هرکدام رو بخری اون یکی رو سوار نشی ضرر کردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    نمی دونم کی و کجا اما مطمئنم یه روز استون DB11 میخرم.(قرص های شبش را می دهند و آرام می خوابد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    شما اومدین یه ماشینی که توسط AMG کاملا تقویت شده رو با ماشینای فابریک کارخونه مقایسه میکنی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نادر

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ((تقریباً تمامی محصولات پرفورمنس ب‌ام‌و در بحث شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کندتر از شاسی‌بلند جدید مرسدس هستند. شتاب اکثر محصولات M ب‌ام‌و حول‌وحوش 4 ثانیه بوده و تنها استثنا مدل M4 با پکیج پرفورمنس (شتاب 3.8 ثانیه‌ای) و نسل جدید M5 (شتاب 3.2 ثانیه‌ای) است.))
    اول میگی تمامی محصولات کندتر هستن
    بعد میگی این دو تا کندتر نیستن…
    760 جدید که یادتون رفته کلا (صفر تا صد 3.8)
    خوشت اومده از این ماشینا…
    این ماشین باید با موتور های 12 سیلندر ب ام و مقایسه بشه..
    6300 سی سی !!!؟؟؟؟
    بنز همون موتور کامیونش را میزاره رو ماشینش
    البته جمله آخر کنایه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عبدالکریم

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین فوق‌العاده اییه، من سوار glc 300 شدم تو خوزستان نمونه 4 سیلندر، اما 63 اس کوپه یه چیز دیگه است، در اولین فرصت یکیشو تهیه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا