هفته نامه

درآمد خودروسازان در هر ثانیه از سال 2019 چقدر بوده است؟!

خودروسازان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ میلیون دستگاه خودرو را فقط در بازار آمریکا به فروش رساندند و می‌دانیم که خودرو کالایی ارزان نیست. انتخاب بیشتر کراس اوورها و شاسی بلندها نیز باعث بیشتر شدن قیمت خودروها شده است. این به معنی رسیدن خودروسازان به سودهای بیشتر است و مطالعه جدید وب‌سایت VisualCapitalist نشان دهنده میزان درآمد آن‌ها در هر ثانیه‌ی سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

این مطالعه به درآمد ناخالص ۱۹ خودروساز که ۹۲ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید کرده‌اند پرداخته است. دو خودروساز اصلی این مطالعه گروه فولکس‌واگن و تویوتا هستند که سال پیش در هر ثانیه به ترتیب ۹۲۰۲.۸۸ و ۸۹۴۶.۵۸ دلار درآمد داشته‌اند. این مبلغ زیادی بوده و با خودروساز سوم لیست یعنی فورد فاصله قابل‌توجهی دارد. فورد سال پیش در هر ثانیه ۴۹۴۶.۵۸ دلار درآمد داشته است.

البته دیدن گروه فولکس‌واگن در صدر این لیست سورپرایز کننده نیست زیرا برخی از برندهای زیرمجموعه آن یعنی لامبورگینی، آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی و… جزو سودده ترین شرکت‌ها هستند. تویوتا اما برندهای بسیار کمتری داشته و محصولات خود را با دو برند اصلی تویوتا و لکسس به فروش می‌رساند. درآمد تویوتا همچنین تقریباً دو برابر رقیب هم‌وطن خود یعنی هوندا (۴۵۳۷.۶۷ دلار) بوده است.

اما در انتهای لیست شرکت‌هایی همچون تسلا و سوبارو دیده می‌شوند که درآمد آن‌ها زیر ۱۰۰۰ دلار و به ترتیب برابر با ۷۸۰.۰۶ و ۹۰۴.۰۵ دلار در هر ثانیه بوده است. مزدا نیز با درآمد ۱۰۱۷.۸۸ دلاری در هر ثانیه درست بالای سر سوبارو بوده و سوزوکی نیز درآمد ۱۱۰۴.۸۶ دلاری داشته است. این برندها میزان تولید برابری با دیگر خودروسازان بزرگ نداشته و به همین خاطر از تولید، فروش و درآمد محدودتری برخوردار هستند.

با نگاهی به داده‌ها می‌بینیم که جنرال موتورز درآمد بیشتری از فیات-کرایسلر (۴۳۵۱.۷۶ در برابر ۳۸۵۶.۱۰ دلار) داشته و درآمد ب‌ام‌و نیز چند صد دلاری بیشتر از مرسدس بوده است. حتی هیوندای هم بیشتر از کیا درآمد کسب کرده است. صنعت خودرو در سراسر جهان ابعاد و مقیاس بزرگ و متنوعی داشته و این مطالعه نیز نشان دهنده اهمیت فوق‌العاده‌ی صنعت خودرو در اقتصاد جهانی می‌باشد. حتی کوچک‌ترین خودروسازان نیز در هر سال میلیاردها دلار گردش مالی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
visualcapitalist

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    عجب
    انتظار داشتم درآمد تسلا تو هر ثانیه بیشتر از این حرفا باشه ولی خب مثل اینکه نیست

    موافقم 35
    مخالفم 10
    1. Elmiraj

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      امسال ورق بر میگرده…
      در حالی که درآمد دیگر شرکت ها ریزش بسیاری داشته در مقابل وضعیت تسلا بسیار بهتر از بقیه هست….
      اگر این لیست برای ۲۰۲۰ هم تهیه بشه نتایج دیدنی خواهد بود .

      موافقم 10
      مخالفم 25
      1. Muty

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        تسلا یه نکونی بخودش بده میرسه به فولکس واگن
        البته در جهت عقربه های ساعت :-) راه را میان بر باید بره :-)

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Sina

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تسلا کلا زیاد پر درآمد نیست ، عجیبه که اسمش وقتی میاد آدم فکر میکنه در حد تویوتا و فولکس واگنه ولی الان از سوبارو و کیا ، سوزوکی یا مزدا درآمد کمتری داره.
      چیز دیگه اینه که دوستان طرفدار تسلا نمی تونن بگن هنوز اول راهه و هزینه ساخت کاخونشه چون این درآمدشه و وقتی میگه فروشم بسیار بالاست ولی درآمد کمی داره

      موافقم 12
      مخالفم 12
      1. z

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        تسلا مثل پورشه بنتلی و بقیه ف ر و نمیکنه به مشتری
        گرونترین اپشن تسلا مدل3 اتوپایلوته با قیمت 8هزار دلار که جمعا65 هزار دلار قیمت ماشین در میاد !
        65هزار دلار فقط قیمت اپشن های پورشه است

        موافقم 18
        مخالفم 14
    3. کوشا

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      چیز عجیبی نیست. خیلی از کشور ها هنوز زیر ساخت تردد و سوخت گیری خودرو های برقی رو ندارن. مثل ایران که مثلا تویوتا می تونه سوخت گیری کنه ولی برای شارژ خودرو های برقی زیر ساختی نیست. یا مثلا یه سری برند ها در یه سری جاها عرضه نمی شن مثلا تویوتا تو همه بازار ها عرضه می شه ولی پژو نه. خیلی این مسائل پیچیده یا نیازمند فکر زیاد نیستن! یک روز باید قبول کنیم که تسلا خودروساز قدریه. ممکنه به طرق مختلف سعی کنیم ضعیف جلوش بدیم ولی باعث نمیشه که حقایق کمرنگ بشن. واقعیت اینه که همه ی خودروسازا به سمت الکتریکی شدن پیش رفتن ولی حتی یکدومشون نتونسته بعد از هشت سال خودرویی به کارایی مدل s بیرون بده!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Sajjad.jahan

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پدال درگ تایکان و تسلا رو که carwow انجام داده رو بزارید

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. ممد ژانگولر

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    تسلا بنده خدا مایع به مایع داره میفروشه ?

    موافقم 23
    مخالفم 9
  4. nikzad

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    فولکس حرف نداره هر شرکتی بره زیر مجموعش بشه پشیمون نمیشه الکی نیست دو سال پیش بزرگترین خودروساز دنیا شد.

    موافقم 27
    مخالفم 13
  5. امین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    بی ریا رو نمیبینم جایی سفر کردن؟! ?????????

    موافقم 20
    مخالفم 12
    1. مهدی موتورز

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      اروپا رو به افول است????????

      موافقم 17
      مخالفم 14
      1. مهدی موتورز

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        افووول

        موافقم 12
        مخالفم 4
  6. Hadi

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    جایگاه فولکس و تویوتا معلوم بود…
    ولی جایگاه تسلا خیلی عجیب بود برام…

    موافقم 21
    مخالفم 4
  7. Saman

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فولکس بدهکارترین خودرو ساز هم هست این به اون در خخخخخ

    موافقم 18
    مخالفم 23
  8. امین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    فولکس با ارزش ترینه با ارزش ترین بسیاری از برترین ها مال فولکس هس بخوان نخوان خیلی خیلی قدرتمند پیشرفته و با عظمته هر کدوم از زیر مجموعه ها شاخی هستن ببین دیگه فولکس چی هست?اوروس(برترین شاسی بلند حال حاضر) شیرون (در کنار کوعینگ برترین هایپرکارای فعلی)۹۱۱(سلطان فعلی سوپر اسپورت ها gt2 (زیبای با ابهت رکورد دار فعلی جنهم سبز)svj بنز (که خودش بنزه تعریف نمیخواد?جی کلاس فرمول ۱ میباخ پولمن)دوکاتی(سلطان بی چون و چرای موتورسیکلت)آعودی و بی ام و که سالها موتور رولزرویس بنتلی مکلارن زده و الی ماشاالله اونوقت بی ریا میگه دارن به افول میرن???????? ????

    موافقم 20
    مخالفم 22
    1. sina

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      باارزش ترین برند خودرو سازی تویوتا هس که یازدهمین برند با ارزش دنیاس
      بعدش بنز هست که بیست و سوم هست.

      موافقم 13
      مخالفم 10
  9. امین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    اابته بنز که زیر فولکس نی اونو گفتم برا بی ریا ی مهربانم???

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. Tesla ?

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (447 ديدگاه)

      فشار نیار به خودت فعلا با ارزش ترین تسلا هست

      موافقم 4
      مخالفم 14
  10. ali

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بیشتر زیر مجموعه های فولکس خودرو های گرون قیمت فروش میره که سود زیادی داره
    پورشه که … فرو میکنه به مشتریا یه رینگ پورشه تایکان8هزار دلار قیمت داره !

    موافقم 22
    مخالفم 9
  11. (Saeed(peugeot

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خیلی عالی …… برام جالبه گروه پی اس آ دوپله پایین تر از بنزه …

    و جالب تر اینکه تسلا خیلی پایینه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  12. مهدی موتورز

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    سوال اونهایی که دایره هاشون یه رنگن با هم قرار داد دارن؟
    این مطلب به آرزویم واسه خودرو ساز شدن قوت داد.
    هرچند خودمم میدونم که تو زندان( تجربی برو )حبس شدم

    موافقم 2
    مخالفم 6
  13. مهدی موتورز

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    جالبه که استون مارتین و کونیگ زگ نیستن
    و اینکه سوبارو rbz(نمیدونم همون gt86)پورفروشای امریکا
    تسلا هم همینطور (ولی اصلا با عقل جور در نمیاد)

    موافقم 0
    مخالفم 4
  14. AMG///

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    از نیسان و بنز انتظار بیشتری داشتم
    ولی خدایی هیوندای عجب درامدی داره
    تازه شرکت هیوندای و کیا رو باهم جمع ببندید ببینید چی میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    یجوری میگن پورشه فرو میکنه انگار پورشه وایساده بالاسر ملت با اسلحه تهدیدشون کرده که باید از ما خرید کنین.
    ملت انقدر تو انحصار سایپا بودن فک میکنن بازار دنیا هم همونهمینجوریه اصلا اسم بازار ازاد به گوششون نخورده.
    البته فولکس باعث انحصار هم هست همه برند خوبا رو به اوج رسونده. وگرنه شاید سرنوشت بنتلی هم به سرنوشت مازراتی و استون مارتین دچار میشد. بوگاتی و لامبو هم به خاطره ها پیوسته بودن. فولکس با مدیریت خوب به اوج رسوند سودش رو هم برد
    مگر فراری از جایگاهش نهایت استفاده و شاید سواستفاده نمیکنه؟ میتونه میفروشه بقیه هم اگه میتونن گرون بفروشن. بازار آزاد همینه کسی جلوشونو نگرفته

    موافقم 12
    مخالفم 5
  16. Dr.ALi

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    بنده به شخصه درآمد یک دلار در ثانیه خیلی وسوسه کننده اس اونم وقتی مال هر ثانیه رو همون ثانیه واریز کنن…
    درآمد خودروسازان مبلغ خیلی سنگینه اگه بخش قابل توجه این درآمد صرف توسعه موتورهای بنزینی کنن و خودروهای نوظهور الکتریکی رو که دارن با عنوان خودروی پاک جولان میدن در حالی که باطری خودش نوع الودگی های بزرگ محیط زیستی عه شما تصور کن بعد یک قرن از الکتریک سازی خودروها باطری های کهنه قابل دفع بی ضرر نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا