هفته نامه

لکسس، رضایت‌بخش‌ترین برند خودرویی آمریکا

مطالعه‌ی جدید انجام شده توسط شاخص رضایت مصرف‌کنندگان آمریکایی ACSI نشان می‌دهد مشتریان نسبت به گذشته کمتر از خودروهای خود راضی هستند.


با توجه به داده‌های به دست آمده می‌توان گفت شاخص رضایت مصرف‌کنندگان ۳.۷ درصد افت داشته و به ۷۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز رسیده است. این افت رضایت تقریباً در اکثر برندها رخ داده زیرا از ۲۷ برند مورد بررسی ۲۱ برند با کاهش میزان رضایت مشتریان دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. همچنین مصرف‌کنندگان می‌گوید کیفیت و ارزش برندها نیز بدتر شده است.


خب بیایید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم. مصرف‌کنندگان بیشترین رضایت را از محصولات لکسس داشته‌اند زیرا این برند ژاپنی امتیاز ۸۴ را به دست آورده است. مرسدس هم با امتیاز ۸۳ دومین برند با بیشترین رضایت مشتری بوده است. رتبه‌ی سوم به‌صورت مشترک بین هفت برند تقسیم شده و آئودی، ب‌ام‌و، هوندا، اینفینیتی، لینکلن، سوبارو و ولوو همگی ۸۲ امتیاز کسب کرده‌اند.

اما سری هم به آخر جدول بزنیم که محصولات فیات-کرایسلر بازنده‌ی بزرگ لقب گرفته و دو برند متعلق به این گروه خودروسازی در کف جدول جا خوش کرده‌اند. داج ۷۴ امتیاز داشته و کرایسلر هم با ۷۱ امتیاز قعرنشین این جدول است.


اگرچه شاخص رضایت اکثر برندها افت داشته اما برخی استثناهای قابل‌توجه هم وجود دارد. برای مثال اینفینیتی بیشترین بهبود را نشان می‌دهد چراکه امتیاز این برند از ۷۸ به ۸۲ رسیده است. این برند لاکچری یکی از سه برندی است که عملکرد مثبتی را ثبت کرده است. شورولت و مرسدس نیز وضعیت مشابهی با اینفینیتی دارند.


نیسان و فولکس‌واگن بیشترین میزان افت رضایت مصرف‌کنندگان را دارند به گونه‌ای که این شاخص برای هر دو برند ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. تکمیل کننده‌ی جمع بدترین‌ها جیپ است که افت ۵ درصدی شاخص رضایت را نشان داده است.


قیمت‌های رو به افزایش خودروها می‌تواند روی میزان رضایت تأثیر داشته باشد زیرا قیمت متوسط خودروهای جدید امسال به رکورد جدید حدود ۳۷ هزار دلار رسیده است. این موضوع مخصوصاً درباره‌ی محصولات کرایسلر صادق است زیرا مالکان این خودروها گفته‌اند بدترین جایگاه ارزشی را دارند.


این مطالعه همچنین فهمیده که خریداران از نظر میزان مصرف سوخت یا تکنولوژی‌های خودروها به اندازه‌ی سال قبل راضی نیستند. مصرف سوخت بیشتر خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه مشتریان همچنان به دنبال خرید کراس اوورها، پیکاپ و شاسی بلندهای بزرگ هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    بی کیفیتی فیات کراسلرو ببینید
    واقعا مایه شرمساریه با اون مدلای قدیمی وپرمصرف وزشتشون یه عده الان میگن فروشش بالاس??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      از اون بدتر نیسان هست که از فیات هم پایین تره اون با رشد منفی ۶

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این رتبه بندیها هیچ تاثیری تو خرید مردم نداره.نمیدونم اگر داج بده چرا میخرن پس.جالبه تویه یکی دیگه از لیستها از داج به عنوان برندی که بیشترین جهش تو رضایت مندی کرده بود نام بردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم
    مخصوصا LFA افسانه‌ای که ناز ترین صدا رو میان ماشین ها داره??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    دوج و‌ کرایسلر چقدتوی این لیست عملکردشون بد بوده!!! برخلاف فروش خوبشون نسبت به سالهای قبل !!
    باز خوبه رم هیچ‌تغییری نکرده و از خیلی از برند ها رنکینگش بالاتره البته بازم پایینتر از حدانتظاره!
    امیدوارم بهتر بشه و مثل فروش بالاشون رتبه بندیشون در این لیست هم افزایش پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Seyed AMG

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دم مرسدس گررررم ❤❤❤
    چون تو نظرسنجی های قبلی رتبه ی خوبی نداشت این درصد از رضایت از مرسدس خیلی خوش حالم کرد …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نمیشه قضاوت کرد.همیشه امارو ارقام,فاکتور دقیق سنجش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کاوه

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چندبار در مورد تاثیر مخرب رنو بر کیفیت نیسان نوشتم در جواب اطلاعات عمومی به رخ می کشید که بله رنو بود که نیسان را نجات داد. اینو می دونم اما مهندسی نوع فرانسوی کیفیت نوع ژاپنی را کاهش می دهد. مطمئن باشید میتسو بیشی هم پس از سه سال صعود، با مدیریت رنو سقوط خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    خب اول بودن لکسوس از نگاه خریداران
    که تکراریه دیگه همه بهش عادت کردیم اما نکته جالب پیشرفت مرسدسه که معمولا جایگاه خوبی نداشت.
    جالبه لکسوس معمولاً توسط سایت ها و مجلات خودریی اول نمیشه ولی از نگاه “مالکان” همیشه به عنوان بهترین، رضایت بخش ترین، وفادار ترین و… انتخاب میشه و این یکی از دلایلی که میگم خیلی به جو سازی سایت ها توجه نکنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکم تفاوت داره با JD POWER 2019چون در جی دی پاور پورشه در جایگاه اول وBMW در جایگاه دوم و جنسیس در جایگاه سوم هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا