هیچکسی حضور در نمایندگیهای خودرویی را به خاطر تعمیر خودروی خود دوست ندارد اما برخی خودروسازان تجربه بسیار بهتری را برای مصرفکنندگان به وجود میآورند و این یکی از موضوعات تحقیق و مطالعه سالانه جی دی پاور است. این موسسه مشهور میگوید پورشه و مینی در سال ۲۰۲۱ بیشترین امتیاز را در شاخص سالانه سرویس مصرفکنندگان به دست آوردهاند.
همچنین جی دی پاور میگوید رضایت کلی مشتریان از حضور در نمایندگیها با رشد ۱۰ امتیازی نسبت به سال ۲۰۲۰ به رقم ۸۴۷ رسیده است. این شاخص یک عدد ۱۰۰۰ امتیازی است و برای ششمین سال پیاپی شاهد رشد آن هستیم. البته باید خاطرنشان ساخت این مطالعه روی خودروهایی با سن ۱ تا ۳ سال تمرکز داشته و معمولاً این خودروها دارای گارانتی کارخانهای هستند. همچنین افزایش رضایت مشتریان با کاهش اندک میزان مراجعه کلی به نمایندگیها همراه شده که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش ۶ درصدی را نشان میدهد.
موضوع عجیب اینکه جی دی پاور میگوید مالکان خودروهای الکتریکی به اندازه مالکان خودروهای درونسوز از مراجعه به نمایندگیها رضایت ندارند. رضایت کلی خودروهای الکتریکی ۷۶ امتیاز کمتر بوده و این در حالی است که معمولاً چنین خودروهایی کمتر نیازمند سرویس در نمایندگی هستند. البته جی دی پاور میگوید حضور کمتر در نمایندگی باعث میشود شانس تأثیرگذاری مثبت روی مالک کمتر شود. همچنین دورهای سرویس خودروهای الکتریکی نیازمند تعمیرات سختتری است. این فاکتورها میتوانند دلایل محتمل برای کاهش امتیاز خودروهای الکتریکی باشند.
اما در بحث رتبهبندی خودروسازان جزئیات محاسبه امتیازات ذکر نشده است. هرچند برندهای جداگانه در دو بخش لوکس و رده میانی دسته بندی شده و همانگونه که گفته شد رتبهبندی بر اساس شاخص ۱۰۰۰ امتیازی صورت گرفته است.
پورشه در بخش لوکسها با امتیاز ۸۹۹ رتبه اول را به دست آورده و پس از آن نیز برندهای لکسس و اینفینیتی با امتیازهای ۸۹۵ و ۸۸۷ قرار دارند. خودروسازان آمریکایی کادیلاک و لینکلن تکمیل کننده ۵ برند لوکس اول هستند. این دو خودروساز به ترتیب ۸۸۳ و ۸۷۲ امتیاز به دست آوردهاند.
در بخش برندهای رده میانی مینی با امتیاز ۸۶۴ رتبه اول را کسب کرده و پس از آن نیز بیوک و میتسوبیشی با امتیازهای ۸۵۹ و ۸۵۷ قرار دارند. جی ام سی به همراه کیا نیز تکمیل کننده این لیست بوده و امتیازهای آنها برابر با ۸۵۶ و ۸۵۵ میباشد.
مطالعه جی دی پاور شامل خودروهای خریداری و لیزینگ شده در مدلهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بوده و بر پایه پاسخهای بیش از ۶۲ هزار مالک خودرو گردآوری شده است.
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹واقعا این اوضاع داغون جگوار – لندروور رو نمی فهمم. چرا به این روز افتادن ؟
ali (chevy nova)
۲۳ اسفند ۱۳۹۹لندروور و جگوار رو وقتی میگم اوضاعشون داغونه سره همینه دیگه
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹از رتان تاتا باس پرسید
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جایگاهشون نباید اینجا باشه.
::AMIN~GT::
۲۳ اسفند ۱۳۹۹دلیل اینکه جگوار لندرور تو بحث دوام فنی خیلی عملکرد خوبی ندادن و زیاد خراب میشن
احتمالا میتونه این باشه که پیچیدگی زیادی دارن و مهم تر اینکه بر خلاف
تویوتا و لکسوس و پورشه کیفیت ساخت چندان بالایی هم ندارند
آریا منش
۲۴ اسفند ۱۳۹۹راتان تاتا بازنشسته شده از پسرش بپرس
پدرام
۲۳ اسفند ۱۳۹۹مشکل عاشقان برند های لوکس ژاپنی اینه که فکر میکنن با اضافه کردن آپشن و تغییرات ظاهری میشه یه مدل اکانمی مثل راو فور رو به یه مدل لوکس مثل ان ایکس تبدیل کرد ، در حالی که نمیشه از رو کیفیت سواری به صورت چشم بسته فرق دو مدل رو تشخیص داد ، یا تبدیل لندکروز به لکسوس ال ایکس با تغییر جلو پنجره از ال ایکس یه لوکس اصیل نمیسازه ، لوکس اصیل تعریف داره تعویض لوگوی خودرو و اضافه کردن دو تا آپشن باعث لوکس شدن یک خودرو نمیشه ، مشکل اصلی این قشر از ماشین دوستان عزیز که همگی بزرگوار هستند غالبا نداشتن تجربه سواری خودروی آمریکایی هست وگرنه من شخصا بارها دیدم که به محض تجربه مثلا از لکسوس ال ایکس که داشتن به کادیلاک اسکالید شروع کردن به فحش دادن خودشون که چرا زودتر امتحان نکردن ، اگر از بحث هزینه های بالای نگهداری و افت شدید قیمت دست دوم آمریکایی ها بگذریم که ربطی به بحث ندارند از نظر کیفیت سواری مقایسه لکسوس ال ایکس و کادیلاک اسکالید مثل سواری قاطر و اسب عربی هست چون تجربه هر دو رو داشتم با کمال اطمینان میگم
فقط فرق داستان اینه که قاطر کاه میخوره و کم خرجه و اسب عربی شبدر و پوست هندونه تا بتونه بتازه ، ببخشید مثال بهتری به ذهنم نرسید و ادبیاتم ضعیفه ??
بحث رو خودرو ها به نظر من فقط ناشی از دو چیز هست :عدم شناخت صحیح سگمنت های خودرویی و نداشتن تجربه رانندگی با خودرو های مورد بحث و قضاوت از رو اطلاعات ژورنالی یا ظاهر خودرو
جناب ادمین سایت لطفاً کامنت منو پاک نکنید
کامنت من حاوی حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی نیست و قوانین رو نقض نکرده
REVO
۲۳ اسفند ۱۳۹۹مشکل تویوتاسواران را فرمودین…مارا از جهل خارج نمودین…
اصل مشکل شما در چیست؟آیا کمکی از دست ما برایتان برمیآید که تایم و انرژی کمتری صرف پرداختن ب تویوتا کنین؟
ツSAMURAIツ
۲۳ اسفند ۱۳۹۹باشه هر چی تو بگی حالا برو مشق هاتو بنویس
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اصلا جواب اینو ندین یارو تروله. دیروز همین کامنتو گذاشت ادمین پاکش کرد.
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اقا شاهین این کامنتو مثه دیروز پاک کن ممنونت میشیم همگی
حسین
۲۳ اسفند ۱۳۹۹چه جالب دو روز قبل توی مطلب واگونیر عینا همین حرف که میگی لکسوس یه برندیه که فقط ماشین های تویوتا رو یه مقدار تغییر ظاهر میده، یه اکانت دیگه به اسم rman گفت. واقعا چه خبره تو پدال؟
پدرام
۲۴ اسفند ۱۳۹۹مگه غیر از اینه ؟؟؟؟
mahan
۲۴ اسفند ۱۳۹۹حسین جان این عزیز دوتا لکسوس و تویوتا هم ننشسته.نظرش از رو حسادته
علی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹خب تویوتا نخر .
تو خارج هرکی از ماشینی خوشش نمیاد نمیخرتش.
ههههه
mahan
۲۴ اسفند ۱۳۹۹پسر خوب اکثر خودرو هایی که نوشتی رو من سوار شدم و تجربه مالکیتشو داشتم.چرا برای خودت داستان میگی.بعید میدونم پاتو از ایران گذاشته باشی بیرون و یا اصلا ماشین داشته باشی..تو این افرود هایی که رفتم هیچ وقت تویوتا پشت منو خالی نکرد و هرکس بجز تویوتا و پاترول و پاجرو اومد فقط گروه رو اسیر کرد.من با تاجرا و ثروتمندای عربی زیاد سروکار دارم در کنار بنز و رنجروور و خودرو های لوکسشون محاله تویوتا از قدیم تا جدید نباشه
sepehr
۲۸ اسفند ۱۳۹۹میدونی که پلتفرم همه لینکلن ها فورد و همه کادیلاک و جیامسی ها شوی عه؟
خب بازم همون شد که!
پدرام
۲۳ اسفند ۱۳۹۹یه نکته راجب این موضوع بگم
لکسوس بخاطر اینکه تو آمریکا ساخته میشه و همه کار های طراحی و ساخت اون توسط آمریکایی ها انجام میشه قطعا میتونه سرویس بهتری ارائه کنه
با این حال از پورشه عقب افتاده
Amir
۵ فروردین ۱۴۰۰لکسوس صد درصد ژاپنیه
آمریکا چیکاره اس
Ramin
۲۳ اسفند ۱۳۹۹در بخش خودرو های میانی چرا لیست اون شکلی هست ؟؟؟
( عکس آخر )
فورد / دوج / فولکس واگن/ جیپ / کرایسلر / رم
یعنی اینا تو رتبه میان رده جزوه 6 تای آخر هستن ؟؟؟؟ ?
بعد بیوک رتبش 2 هست ؟؟ ?
جلل خالق.
پورشه ، لکسس ، اینفینیتی هم بهترین خدمات رو ارائه میدهند….
????
جلل خالق
آلفا رومئو و لند روور هم خدمات خوبی ارائه نمیدهند….
چه جالب.
?????
?????
آمریکایی فن ها و کره ای فن های عزیز
الفرار که الان ژاپنی باز ها و آلمانی باز ها میان ******
من به عنوان یک آمریکایی فن و حدودا یک کره ای فن. هیج نظری ندارم.
این لیست و صد البته لیست های قبل jd power نشون میده دشمنه سر سخت آمریکایی و کره ای ها هست. و سعی میکنه اون هارو بکوبونه.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
RezaRs
۲۴ اسفند ۱۳۹۹اسم آمریکایی بازو نیار ته تهش چانگان byd
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹همه نزدیک به هم بودند ، خیلی نزدیک اینقدر که میشه گفت شاید خطای انسانی (نظرات نادرست )
تاثیر زیادی در رتبه ها داشته
رتبه یک ۸۶۴
رتبه دو ۸۵۹
رتبه سه ۸۵۷
و…
ali (chevy nova)
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ماشالاه کادیلاک و لینکلن
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹کسی از این مدل مطالعه در رابطه با خودرو نه برند سراغ داره؟
ArashV
۲۳ اسفند ۱۳۹۹پورشه و لکسوس واقعا خفن ترین برندها هستن
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹قابل توجه عزیزان که انقد سایپا ایران خودرو خوب عملکردند چون معلوم بود از ۱۰۰۰ ۱۰۰۱ اند نیوردنشون به روحبه بقیه خودروسازا ضربه نخوره
میثم
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جایگاه میتسوبیشی قابل تامله
با اینکه حال و روز خوبی نداره ولی هرچی در توان داره رو کرده
Dayan5775
۲۳ اسفند ۱۳۹۹الکتریکی ها تو هیچ آماری تا حالا وضعیت خوبی نداشتن
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ازمنظورت تسلاست که واقعا صحیح اما اینو هم درنظربگیر که تایکان همالکتریکی وتوصدره .
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹این همه تنفر از یک شرکت بی سابقه هست !!!
روزی روزگاری تویوتا جای در بین خودرو ساز ها نداشت اما الان ….
بی شک تسلا آینده روشنی داره
Dayan5775
۲۴ اسفند ۱۳۹۹نه منظورم تسلا نیست فقط،کلی گفتم
REVO
۲۳ اسفند ۱۳۹۹یادمه چند سال پیش پورش تبلیغی داشت مخصوص خدمات پس از فروشش ک مشتری تراکتور پورش اورده بود واسه تعمیر.
porsche
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اون تراکتور توی ولکوم بک ائودی به پورشه و خدا حافظی ائودی و پورشه هم بود
akrh78
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ینی تا خبر رو توی صفحه اصلی پدال دیدم هنوز بازش نکرده بودم همین تبلیغ اومد تو ذهنم
یه 911 هم بهش دادن که تا وقتی تراکتورش درست میشه سوار بشه ?
Roham
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جیدیپاور اگه بخواد از مشتریای ایرانی و خودروسازای داخلی ما تحقیق کنه نتایج جالبی به دست میاره!
Sina10
۲۴ اسفند ۱۳۹۹آفرین به لکسوس و پورشه که همواره به فکر مشتری هاشون بودن و تقریبا اکثر ماشیناشون عالی بوده
و اوضاع جگوار و لندروور فاجعه بوده و آینده ای خیلی روشن ندارن
Mohamad rahmati
۱۳ فروردین ۱۴۰۰توی ایرتویا نسکافه میدن بهت،ماشینترو هم دراسرع وقت به بهترین شکل ممکن اماده میکنن(تجربه من مال ایرتویای کیشه)،تو نمایندگی ایران خودرو یه جوری جوابتو میدن که خودت با کمال احترام بری مکانیکای بیرون ماشینو از جیب مبارک خودت درست کنی!