سؤال بزرگ امروز طرفداران و مخالفان زیادی دارد! از نظر آینده تکنولوژی الکتریکی حق با کیست؟ اگرچه به دنبال ساده نشان دادن وضعیت فعلی صنعت خودرو نیستیم اما خودروسازان از نظر قوای محرکه سبد محصولات خود در عصر جدید دو روش متمایز را انتخاب کردهاند.
- همه تخممرغها در یک سبد
به نظر میرسد هدف اصلی بسیاری از خودروسازان انتخاب آیندهای الکتریکی است. خودروسازانی همچون جگوار، فورد اروپا و ولوو قبلاً گفتهاند تمامی تخممرغهای خود را در سبد الکتریکیها خواهند گذاشت. اگرچه این یک تغییر مهم به نظر میرسد اما تصمیم چنین شرکتهایی به خاطر قوانین برخی کشورها که نتیجه اجتنابناپذیرش مرگ پیشرانههای درونسوز است اتخاذ میشود.
شکی وجود ندارد که اکثر خودروسازان تراز اول جهانی در مسابقه الکتریکیها دنبالهروی تسلا بودهاند. این شرکت آمریکایی همچنان حرف اول را در این زمینه میزند و از نظر خودروهای الکتریکی استانداردهای زیادی را وضع کرده است. هنوز هم محصولات تسلا از نظر شعاع حرکتی بهترین هستند و هرچه زمان میگذرد مشکلات کیفیت کنترلی محصولات ابتدایی نیز محو میشوند.
همین ماه پیش بود که اعلام شد ولوو تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و جگوار نیز میخواهد تا سال ۲۰۲۵ چنین سرنوشتی داشته باشد. بهطور مشابه مینی نیز آیندهای الکتریکی را انتخاب کرده و آئودی نیز گفته دیگر نسل جدید پیشرانههای درونسوز را توسعه نخواهد داد. این تنها بخش بالای کوه یخی است که دیده میشود و پیشبینی میکنیم در آینده تعداد خودروسازان الکتریکی بیشتر هم بشود.
- تخممرغهایی در سبدهای متنوع
اما به نظر میرسد روش محتاطتری نیز وجود دارد که برخی خودروسازان آن را انتخاب کرده و هنوز هم آیندهای را برای پیشرانههای درونسوز میبینند. تویوتا مهمترین خودروسازی است که این روش را در پیش گرفته و آکیو تویودا رئیس این کمپانی معظم دراینباره کاملاً خبرساز ظاهر شده است.
تویودا که در کنفرانسی خبری سخن میگفت سخنانی قابلتأمل به زبان آورد:
زمانی که سیاستمداران میگویند بیایید از شر تمامی خودروهای بنزینی خلاص شویم آیا معنی این را میفهمند؟
او در ادامه میگوید:
هرچقدر خودروهای الکتریکی بیشتری میسازیم دیاکسید کربن بیشتری تولید میکنیم.
در واقع او به این نکته اشاره داشته که ژاپن بخش اعظم الکتریسیته خود را از سوزاندن زغالسنگ و گاز طبیعی به دست میآورد. اگرچه تویوتا بهطور کامل پتانسیل خودروهای الکتریکی را رد نکرده اما هنوز هم فکر میکند خودروهای پلاگین هیبریدی و هیدروژنی گزینههای خوبی هستند.
دلیل انتخاب روش یاد شده توسط تویوتا به چند موضوع مربوط است. اول اینکه خودروهای الکتریکی قیمت بالاتری داشته و همچنین هزینههای مربوط به متریال بکار رفته در باتریها نادیده گرفته میشوند. علاوه بر این افزایش تولید الکتریسیته چالش مهم دیگر است.
ب ام و هم به نظر میرسد تفکرات مشابهی دارد. اولیور زیپس مدیرعامل این شرکت پس از نمایش سدان الکتریکی i4 گفت که تقاضا برای خودروهای درونسوز همچنان بالا باقی خواهد ماند. همچنین تویوتا و هیوندای به توسعه خودروهای هیدروژنی ادامه میدهند، تکنولوژیای که اخیراً مدیرعامل فولکسواگن آن را رد کرده است. حتی برخی رقبا گفتهاند تکنولوژی هیدروژنی توسط شرکتهایی بکار گرفته میشود که از مسابقه الکتریکیها عقب ماندهاند.
- آیا جهانی فکر میکنیم؟
اگرچه اروپا و چین نشانههای خوبی از توانایی تحمل انقلاب الکتریکیها را بروز دادهاند اما باقی جهان اینگونه نیست. بسیاری از بخشهای آسیا، استرالیا و حتی آمریکای شمالی فاقد زیرساختهای ضروری برای پشتیبانی از حجم وسیع خودروهای الکتریکی هستند. بهطور خاص کشوری همچون هند هنوز آماده پذیرش این خودروها نیست و از نظر قانونگذاری نیز پشت سر چین قرار میگیرد.
آیا در صورت تمرکز صرف ولوو روی خودروهای الکتریکی، سوئدیها از بازارهایی که با این هدف هماهنگ نیستند خارج خواهند شد؟ یا اینکه اتخاذ آیندهای تمام الکتریکی توسط برخی خودروسازان به معنی اجبار کشورها در ورود به این بازی خواهد بود؟ آیا چنین انتظاری واقعبینانه است؟ مخصوصاً اینکه برخی از اقتصادهای نوظهور هنوز هم با تأثیرات ویروس کرونا دستوپنجه نرم میکنند.
به نظر شما کدامیک از این دو روش انتخاب بهتری برای آینده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
امیر
۲ فروردین ۱۴۰۰تو اروپا ژاپن کره و چین نزدیک اما تو بقیه کشور ها نه تا بیست سال دیگه امکان انقراض کامل یا جایگزینی سوخت با آلایندگی کمتر وجود دارد
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰عزیزان اگر دوتا از بچه های سایت پدال اومدن باهم در حد چهار تا کامنت با هم صحبت کردن
اینقدر ناراحت نشین
بیایید در سال جدید و قرن جدید این بحث های الکی رو فراموش بکنیم
اینکه تویوتا بهتر است یا فلان شرکت
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰یا اینکه فلان شرکت فراخوان داده
بعد طرفداران ژاپنی با اروپایی با هم بحث میکنند
یه خدا چیزی عوض نمیشه
یا اینکه تویوتا سوپرا ی جدید مثل نسل قبل دیکر اصالت ندارد
این ها همه سیاست هست و بس
هیچی به ما نمیرسه
اینکه من با ماهان جان در حد چهار تا کامنت صحبت کردم که اشکالی ندارد که بعضی از دوستان این قدر ناراحت میشنود
لایک و دیسلایک برای هیچ کس ارزش ندارد. برای من هم ارزش ندارد
مثلا اگه فلان کاربر ۲۰۰۰ تا لایک بخورد چه میشود
هیچ
یا برعکس هم صدق میکند
۲۰۰۰ تا دیس لایک هم هیج چیزی را عوض نمیکند
پس بیایید با هم دوست باشیم
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰در بعضی از پست ها باید نظر کلی داد
مثل بحث عمر موتور های درونسوز
در بعضی از پست ها که نمیشود نظر کلی داد
علاقه داشتن به یک خودرو که فقط از روی اعداد خلاصه نمیشود
در بعضی از پست ها باید نظر احساسی داد
احساس خود را نسبت به آن خودرو گفت
مثلا همین درگ URUS با X6 M
یک سری طرفدار لامبورگینی و یک سری طرفدار بی ام و
حالا اینکه نمیشود همهبه هم بپریم
من چون اینجا خودرو های اروندی زیاد هستن
الخصوص آمریکایی ها و صدایشان هم را زیاد شنیده ام
و دیده ام و دوستان هم آمریکایی باز هستن
طرفدار آمریکایی ها هستم
دلیل نمیشود که حالا ما باهم ۲۵۰ تا کامت صحبت های تند و بی معنی کنیم که آمریکایی خوب است یا اروپایی
نمیگم صحبت نکنیم ولی درست تر بحث کنیم
دوستان همه چیز شتاب صفر تا صد یا تاپ اسپید نیست
مقوله های دیگه ایی هم مهمهستن
مثلا من شخصا از نیسان Z 370 بسیار خوشم میآمد
ولی از موقعی که سوار یکی از Z370 های دوستان شدم
اصلا از این خودرو زده شدم
اینقدر از روی اعداد هم را نکوبید
اگر هم دوتا از دوستان سایت باهم صحبت کردن
(صحبت غیر خودرو مثل صحبت های بنده و آقا ماهان )
این قدر ناراحت نشید
درضمن تَشَکُل فِیک یابی راه نَیَندارید
که فلانی فیک فلانی است و نگاه
مثلا آقا رامین که عشق چینی هست
اینقدر نظراتش را سرکوب نکنید
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰به نظرات هم احترام بگزاریم
و اگر کسی داشت توهین میکرد واقعا
آن وقت است که باید با او برخورد شود
ولی اکر کسی گفت خودرو های تسلا بی کیفیت هستن
سریع طرفداران تسلا شاخ نشوند که بنده خدارا را بکوبند
ایشون حقیقت را گفته که خودرو های تسلا کیفیت ندارن
ولی اگر آمد گفت که تسلا آشغال است و طرفدارانش هم خِنگ هستن
توهین کرده و باید با او برخورد شود
جان خودتان و خودم اگر دونفر با هم صحبت کردند (غیر خودرویی )در حد دو یا سه تا کامنت
بگزارید ،اشکالی ندارد
مثلا بنده با ماهان جان صحبتی کردم
چند تا از دوستان بسیار بسیار ناراحت شدن که نگو
بزارید با همدوست باشیم
نهاینکه مدام آمریکایی به ژاپنی بپرد یا آلمانی به ایتالیایی بپرد
بحث کنیم اما بحثی که درست باشد
نه طرفدار پورشه بیاد مدام از خودرو های پورشه حمایت کنه بعد قیمت بالای پورشه را نادیده بگیره
یا از تسلا حمایت کنه بعد کیفیت داخل خودرو را نادیده بگیره
یا بیاد از آمریکایی حمایت کنه که خودم عاشق آمریکایی هستم بعد مصرف سوخت بالا رو نادیده بگیره
بحث با منطق و عقل
نه فقط پرفورمنس دیده شود
فقط شتاب
فقط تاپ اسپید
پسهندلینگ و صدا که خیلی خیلی مهم است چه میشود
قیمت چه میشود.
این ها هیچ
فقط صفر تا صد
همین؟؟؟؟
بحث منطقی با همهی جوانب را در نظر گفتن جالب میشود
کما اینکه یک نفر با خودرو های چینی حال میکنه مثل رامین خودمون که همه میدونیم عشق چینی داره مثلا به رامین بی ام و بدی بعد مثلا رقیب چینی اش هم باشه
حتی اگه بی ام و بهتر باشه
رامین با چینی حال میکنه
با چینی حالش خوب میشه
براش آپشن مهم است
در پایان
بحث منطقی حال میده!!!
به نظرات هم احترام بزاریم
چه نظر احساسی بدون توهین
چه نظر کلی
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان برایت در پست خودروی نظامی پاسخی نوشتم
❤❤
?A.H MOTORS?
۳ فروردین ۱۴۰۰خخخخخخخخخخخ
ما که ایرانیم باید خیالمون راحت باشه!
همین 2 روز پیش ایرانخودرو اشغال از پارس+ رونمایی کرد احتمالا پارس+توربو هم میخواد بزنه تازه از اونور هم هزار تا بلا میخواد سر تارا در بیاره!??♂️??
بعدش سایپا مطمئن هم میخواد هزاران هزار بلا روی همین ساینا و کوییک لگن و شاهین کلاغه در بیاره !??
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰قطعا برق برای اینده هست (اینده ای بسیار بسیار دور) ولی الان باید چسبید به بنزین و صدا های وی ۱۲ ایتالیا و وی ۸ امریکا و…… ولی شاید همون اینده ی بسیار بسیار دور هم متعلق به هیدروژن باشد چون هنوز زیر ساخت های زیاد برای برق وجود ندارد ولی بعضی شرکت ها مثل ولوو و جگوار بجای اینکه به سمت برق بروند به سمت هیبرید و پلاگین هیبرید و هیدروژن بروند برای طرفداران برق هم تسلا هست و اینکه شاید واقعا بنزین برای ماشینهایی مثل ون و کامیون و ماشین خانوادگی خوب باشه و حتی موتور سیکلت اس یو وی و ….. ولی در حال حاضر باید گفت:(بنزین)
MOS
۲ فروردین ۱۴۰۰دیگه دنیای خودرو داره جذابیت خودشو از دست میده
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰همیشه پدیده های نوظهور که خصوصا با سرعت زیادی به یکباره سر از جوامع درمیاره ابتدا با مخالفت و برخورد شدید تفکر سنتی مواجه میشه
این عکس العملی کاملا تکراری و شناخته شدست
دوستان باید هرچه زودتر این حقیقت رو بپذیرید
دنیا فعلا برای برون رفت از تغییرات اقلیمی و پیامدهای شدید اون توی صنعت خودرو سازی و حمل و نقل گزینه ی خودروهای الکتریکی رو انتخاب کرده و با چندتا نظر مخالف نمیشه جهت این انتخاب رو تغییر داد
قطعا اخبار خودروهای الکتریکی فراگیرتر خواهد شد
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰به جز قاره اروپا و آمریکا و چین تمام کشورای دیگه حداقل تا 15 سال دیگه آماده نمیشن حداقل!!!!! اینجاست که تویوتا با ماشینای پلاگین و درون سوزش هم بازارای کشورهای توسعه یافته رو داره هم سلطان بی رقیب فروش تو کل کشورای جهان دوم و سوم.
Avan
۳ فروردین ۱۴۰۰به این سادگی ها هم نیست.هزینه احداث دو نوع کارخانه برقی و بنزینی برای بازارهای مختلف و از طرفی مالیاتهایی که وضع میشه باعث میشه تویوتا هم مجبور بشه از جبر زمان پیروی کند.احتمالا در ادامه قرارداد پاریس قراردادهایی برای کمپانیهای چندملیتی هم ایجاد بشه که نتونن ایجاد آلودگی کنند.
به نظر من بر خلاف عقیده برخی دوستان جایگزینی برقی ها به جای درون سوزها خیلی زودتر از پیش بینی ها باشد.سرعت رشدتکنولوژی روز به روز بیشتر میشه.
R@m!n
۳ فروردین ۱۴۰۰پول جایگاه های برقم از معاهده پاریس میاد ؟؟
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰باریکلا
اینجاست که سیاستگذاری های شرکتها که اونم خودش نشات گرفتع از یک پیمان جمعی مثل پیمان پاریسه نقش خودشو تو جهت دهی به آینده جهان نشون میده
قطعا دنیای مبتنی بر انرژی پاک دوسر داره در صنعت خودرو
یه سرش وجود خودذوهای پاکه
و قطب دومش که بنظر از اولی هم بسیار حیاتی تره وجود تولید انرژی بصورت پاکه
ینی گزینه هایی مثل نیروگاه های هسته یی وخورشیدی
اگر روش تولید انرژی تغییر نکنه و همچنان از روش همون سوزاندن سوختها انرژی تولید بشه ما درواقع هیچ ماری انجام ندادیم و فقط خودمون رو گول زدیم
abdi_porsche fan
۳ فروردین ۱۴۰۰جهان دوم نداریم
زیزیگولو
۲ فروردین ۱۴۰۰در نهایت این اتفاق میوفته ولی هنوز خیلی زوده
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰شاید ما ها ناراحت باشیم
ولی تا زمانی که ما توی ایران زندگی میکنیم
خیلتون راحت که بنزینی ها در دسترس ما هستن
این قسمت اول
قسمت دوم
آیا واقعا شبکه های برق تحمل این همهفشار رو دارن تا مدت های طولانی .؟؟؟؟
بعید بدونم
قسمت سه
آیا تمام کشور های اروپایی پتانسیل این همه برقی شدن رو دارن
میتونن تا سال ها این فشار رو تحمل کنن
همه کشور های اروپایی که مثل آلمان پیشرفته نیستن
بعد این همه برق رو چه قدر میخوان تولید کنن
شاید بگین از نیروگاه های هسته ایی
ولی میدونین که چه قدر کار کردن این نیروگاه ها خطر ناک هست حتی الان هم به صورت گسترده از این نیروگاه ها برای تولید برق استفاده نمیکنن
قسمت چهار
اگه یکی از این نیرو گاه های هسته ایی مشکلی برایش پیش بیاید
آن منطقه تا ۱۰۰ ها سال غیر قابل سکونت خواهد بود
تولید بیشتر باتری بسیار هم آلایندگی دارد
اگر اتفاقی برای نیروگاه هسته ای بیوفته
تمام وسایل شهر تا همیشه غیر قابل استفاده خواهد بود
همهچیز از تلویزیون تا ماشین های تو شهر تا
………
خیلی دیگه مشکلات هست
مثلا برق قابلیت ذخیره سازی نداره
در ایام مختلف میزان استفاده از برق متغیر هست
برق در روستا ها
در شهر ها
در مناطق مختلف که پتانسیل این همه نیرو یکسان نیست
بعد تازه شغل مکانیک های خودرویی از بین میره
تعمیر انحصاری دست شرکت ها میوفته
خیلی چیز های دیگه هماست که اینجا نمیشه گفت چون خیلی طولانی هست
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰آیا زمان خداحافظی با پیشرانه درونسوز فرا رسیده است ؟ نه
نا شناس.
۲ فروردین ۱۴۰۰تا جهان بخواهد برقی بشه
صنعت خودرو های پرنده میاد وسط….
دوباره باید بریم سراغ گاز و بنزین.
احتمالا بعدش خودرو های پرنده برقی بیاد
که ما اون موقع نیستیم خدارا شکر…
شایدم باشیم… ?
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰این هم حرفی هست
Sina10
۲ فروردین ۱۴۰۰به نظرم قبل از اینکه ماشین برقی فراگیر بشن و خودران بیاد ، ماشین های پرنده رواج پیدا میکنن و برقیا رو شکست میدن
به نظرم آینده برای این ایده هستش
00BEHZAD00
۲ فروردین ۱۴۰۰تویوتا از هر چی میترسه ابراز ناراحتی می کنه
وقتی همه ماشین ها الکتریکی بشن تنها برتری تویوتا یعنی دوام که بخاطر استفاده از موتور های قدیمی و کم بازده هست از بین میره
دیگه نمیتونه ماشین با قالپاق و تنظیم صندلی دستی بده بیرون
از ورود اپل به دنیای خودرو ابراز نگرانی کرد
چون ترسید همون جور که تسلا ازش جلو زد اپلم ازش جلو بزنه
دیگه نمیتونه ماشین ۴۰ سال پیش رو با قیمت بالا تو کشور های جهان سوم بفروشه
Amir
۲ فروردین ۱۴۰۰یه جوری میگین تویوتا تکنولوژی چهل سال پیش داره انگار هیوندای و فولکس و فورد و اینا تکنولوژی خداااا دارن !!!!
بشینین پیچای چرخ پرایدتونو بشمارین بابا
ایران
۳ فروردین ۱۴۰۰چرا همش میخوای تویوتا رو بکوبی چی گیرت میاد ؟ چطوری اپل میخواد جلو بزنه و تسلا جلو زده ؟ تویوتا پارسال چند برابر تسلا فروش داشت ؟ نمیدونم این حرفا رو از کجا میارید تا ۱۰۰ سال دیگه هم این دو با هم هم نمیتونن به فروش فولکس واگن و تویوتا برسن خیالت راحت
سگ سرابی
۲ فروردین ۱۴۰۰بغض کردم
بهزاد
۲ فروردین ۱۴۰۰اگر چین و آمریکا و اتحادیه اروپا و ژاپن فروش درون سازهارو ممنوع کنند در مجموع سالانه حدودا 60 میلیون خودرو اجبارا برقی خواهند شد که بیش از 60 درصد تولید جهانی خواهد بود و در سایر بازارها هم احتمالا بخش وسیعی از فروش به سمت برقی ها کشیده میشه.
بنظرم خودروسازانی که بسیار زود تولید موتور درون سوز را متوقف میکنند شاید برای برخی بازارها از انجین شرکت های که تا اون زمان تولیدشون پابرجاست استفاده کنند و هنوز تلکیف آمریکا و چین برای توقف فروش و زمانش نامعلومه و تا اونموقع چندین سال درون سوزها مهمان بازارها خواهند بود.
یک زمانی پیش بینی میشد که آیپد صنعت کامپیوتر قابل حمل و چاپگرها و نمایشگرهارو نابود کنه یا آمازون خرده فروشی ها و مراکز خرید را تعطیل کنه که هیچکدامشون محقق نشد و بنظرم هر دو سبک برقی و درون سوز یا ترکیبشون تا دهه ها تو بازار مشتری داشته باشند.
مهدی ۲۰۰۰
۲ فروردین ۱۴۰۰به نظر ی بیست سالی طول میکشه تا برقی ها کامل جا بیوفتن و تکنولوژی باطری ها به درجه ای برسه که توی هر ماشینی چه ارزون چه گرون بشه استفاده کرد.ینی مثلا ارزون ترین ماشین حداقل دویست کیلومتر رنج حرکتی و صد کیلومتر سرعت رو داشته باشه.و لی خب اگه اوکی بشه بسیاری شرکت های جدید وارد این بازی میشن.و برند های قدیمی احیا میشن.
Elmiraj
۲ فروردین ۱۴۰۰((هرچقدر خودروهای الکتریکی بیشتری میسازیم دیاکسید کربن بیشتری تولید میکنیم ))
اونوقت با تولید خودروی درونسوز چی تولید میشه…؟!؟!
میگفت عقب موندیم سنگین تر بود…
00BEHZAD00
۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا ???
بهزاد
۲ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه نه تنها تویوتا بلکه سایر خودروسازانی که باعث پریشانی و خیالبافی یکسری دوستان شده اند کاری خواهند کرد که چند سال دیگه خاطرات شیرین امروزشون تلخ بشه!
بدبختی اینجاست که شرکت های ضعیف و در معرض خطر اصلا تو معادله ی این خیالبافان جایی نداره و قدرت هایی که 100 درصد مثل قبل بازار تو دستشون میوفته البته در نسل جدید خودروها قراره محو بشن!
Elmiraj
۲ فروردین ۱۴۰۰تو و چند نفر از اعضای سایت بشینید تا این خیالاتتون به وقوع بپیونده…
همه آنالیست ها ، کارشناسان و مدیران خودروسازان هم اشتباه میکنن…
datsun
۳ فروردین ۱۴۰۰پاناسونیک ژاپن کلی خدمات و فناوری در خدمت تسلا گذاشت تا شد تسلا اینا میدونی که.
MOS
۳ فروردین ۱۴۰۰مشکل شما اینجاست که فقط پیش بینی های خوب رو می بینی
کارشناس ها حباب بودن سهام تسلا رو هم میگن اما چون به نفع شما نیست غلطه
حتی اعتراف خود ایلان ماسک به کیفیت پایین خودروهاش رو قبول نداری
MOS
۳ فروردین ۱۴۰۰شما فعلا منتظر باش تسلا به ۱۰ میلیون فروش برسه
به خیال این باش که شرکت های صد ساله هم اونجا می نشینن و تماشا می کنن
NAVID۰۰۹۸
۲ فروردین ۱۴۰۰به نظر من تکامل حدودی برقیها از سال ۲۰۳۰ استارت میخوره و مطمئناً تا آن زمان پیمایش حرکتی و راندمان شارژی به وضعیت و گسترش بالایی میرسه که دیگر نگرانیای هم در پیش نداره !!!
اما یه بحثی در میان است ، حریم خصوصی عملاً دیگر وجود نداره و تماماً تمام انسانها به کنترل دولتها و نهادها در میآیند و راحت میتوانند جریمه کنند و در هر جایی شما را نِگَه دارند و حتی شما را آنلاین ببینند که چی میخورید چی میپوشید و با کی میگردید و…. !
عملاً دنیای وسایل مکانیکی به تاریخ میپیونده و هَکِرها جهان را به آشوب میکشند !
ماشین بازی و عشق خودرو بودن به تاریخ میپیونده و مطمئناً ۵۰ سال آینده خودرو وجود نداره و همه چیز رُبات از پیش کنترل شده میشه !
Sina
۲ فروردین ۱۴۰۰خود من همچنان حداقل تا 15 سال آینده طرفدار خودروهای بنزینی خواهم ماند چونکه بزنینی در طی این صدسال در اوج تکامل خودشونن و بالاترین بهره وری رو دارن و طی این سالها مشکلات خودشونو نشون داده و برطرف شدن
اما الکتریکی تازه ابتدای راهشه و قطعا کلی مشکل و ایراد طی سالهای آینده نشون میدن
اما طرفدار برقی شدن خودروها هستم درسته میگن خب چه فرقی میکنه کارخونه های تولید برق همون سوخت رو دارن میگیرن تا برق تولید کنن بده به ماشین ها ولی من میگم بازم بهتره
اینکه هم دارن از انرژی های پاک برق تولید میکنن هم بجای اینکه این سوخت رو ماشین ها بگیرن و بسوزونن و آلودگی رو همه جا پخش کنن یه کارخونه تولید برق همون مقدار سوخت رو بگیره دور از مناطق مسکونی بسوزونه برق تولید کنه آلودگی دودش رو کنترل و تصفیه کنه
اینجوری آلایندگی سوختی هم تحت کنترل قرار میگیره
فری
۲ فروردین ۱۴۰۰کاش تعلیق عقب ماشینای ایران خودرو مستقل بود وگرنه موتور گازسوزش خوبه الان نیمه مستقله
فری
۲ فروردین ۱۴۰۰آمونیاک و متان سوخت پاکی هستند
Sina10
۲ فروردین ۱۴۰۰جواب من به این سوال اینه: خیر
و تنها یک راه هست:
ماشین های شهری ، خانوادگی : برقی ( البته تا زمانی که مشکلات منابع سازنده باتری ها و تولید برق حل بشه)
ماشین های سنگین ، اسپرت ، پرفورمنس ، آفرود: پلاگین هیبرید ، بنزین ، و مهم تر از همه سوخت های مصنوعی
من اینجا با تویوتا و بامو هم نظرم
Ali
۳ فروردین ۱۴۰۰نچ
Unknown
۳ فروردین ۱۴۰۰درود بر هیوندای و تویوتا و مزدا و بی ام و
تینها با ساخت ماشین و کامیون هیدروژنی و احتراقی حتی در آینده با سوخت های بیودیزل و البته ساخت ماشین های پرنده تبدیل به شرکت های بزرگتری هم می شوند
شرکت ها در دنیا خیلی زیاد شدن وقتشه یکسری ادقام بشن و ورشکسته و یکسری بغا پیدا کنن به نظر این شرکت هایی که همه تخم مرغ ها ر در یک سبد نگذاشته اند شرایط بهتری خواهند داشت علم مسائل مالی و اقتصادی هم این را تائید می کند ….
محمد مختاری آذر
۱۹ فروردین ۱۴۰۰هرچقدر خودروهای الکتریکی بیشتری میسازیم دیاکسید کربن بیشتری تولید میکنیم.
من با این موافقم چون الکتریکی کردن خودرو ها اصلا تاثیر ندارد چون از طرفی باید برق بیشتری تولید شود و یعنی کربن دی اکسید بیشتر
اگربخواهیم از سئخت های تجدید پذیر هم تولید کنیم نیاز جامعه تامین نمی شود چرا این ها به دنبال تولید سوختی بدون الاینده و قابل استفاده در موتور بنزینی نیستند
توصیه میکنم حتما کتاب Alternative fuels and advanced vehicle technologies for improved environmental performance_ Towards zero carbon transportation را بخوانید
حسینی
۲ مهر ۱۴۰۲هیچ موتوری جایگزین موتورهای درون سوز نخواهد شد.بخصوص برای قشر متوسط وضعیف جامعه.. در ضمن آلودگی باتریها بعد از فرسودگی خود جای بحث دارد و قیمت گزاف تعویض آنها نیز وجود دارد.موتورهای درون سوز با مصرف و آلودگی کمتر بهترین گزینه برای اکثریت مصرف کنندگان در جهان خواهد بود.