چشم اندازهفته نامه

کدام خودرو زیباترین پشت آمپر را دارد؟!

نظر شما درباره ورود تکنولوژی‌های روز به خودرو و رانندگی چیست؟ یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در خودروهای مدرن امروزی به کار رفته باعث می‌شود جذابیت بیشتری را شاهد باشیم.


اگرچه اکثر رانندگان عمده توجه خود را معطوف صفحه لمسی بزرگ کنسول مرکزی می‌کنند، طرفداران واقعی تنها چشم به پشت آمپرها می‌دوزند!

پشت آمپرهای زیبا می‌توانند کل احساس یک خودرو را تغییر دهند. پشت آمپرهای واضح و خوانا باعث می‌شوند راندن خودرو بسیار بهتر شود؛ اما در نقطه مقابل هم وجود پشت آمپرهای ضعیف می‌تواند باعث دل‌زدگی از خودرو شود. در روزگار کنونی اکثر خودروسازان از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده می‌کنند و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.


اگرچه پشت آمپرهای پیچیده و دیجیتال مخصوصاً در خودروهای سطح متوسط نسبتاً جدید هستند اما سوپرکارهای مدرن بسیاری از این ابزار جذاب بهره برده‌اند. فورد GT جدید یک مثال بارز است زیرا صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی جلوی چشم راننده جایگزین اطلاعاتی شده که به‌صورت سنتی به جلوی دید او قرار داشته است.


زمانی که بحث تنظیمات موردعلاقه در فورد GT می‌شود، حالت V-Max این خودرو بهترین حالت بوده زیرا دمای مایع خنک کننده، فشار و دمای روغن و بوست توربو را نشان داده و سرعت شمار مرکزی نیز بر همه‌چیز غلبه دارد.


اگرچه پشت آمپرهای فورد یکی از بهترین‌های بازار بوده اما باید نگاهی هم به پشت آمپرهای محصولات مک لارن و فراری بیندازیم. ۷۲۰S بخشی از یک دگرگونی بوده زیرا دارای پشت آمپری است که در واقع اطلاعات را بسته به حالت خودرو تغییر می‌دهد. زمانی که شما حالت اصلی را بخواهید صفحه‌نمایش به وضعیت اسلیم درخواهد آمد و تنها شماره دنده، دورشمار و سرعت را نشان خواهد داد.


فراری پیچیدگی کمتری را در لافراری انتخاب کرده است. پشت آمپرهای این خودرو معمولاً شبیه نشان‌دهنده‌های عادی بوده و اولویت آن دورشمار پیشرانه است؛ اما در حالت پیست صفحه‌نمایش جلوی راننده تصویر واضحی از دور پیشرانه و سرعت آن را ارائه می‌کند. در حقیقت حالت ساده بهتر است.

البته این خودروها برای یک درصد پولدار جامعه هستند؛ اما تکنولوژی به خودروهای ارزان‌تر نیز منتقل می‌شود.


سیستم کاکپیت مجازی آئودی باعث شده مفهوم پشت آمپرهای دیجیتال به سطح دیگری ارتقا یابند. فولکس‌واگن نیز سیستم مشابهی داشته اما آن را کاکپیت دیجیتال می‌نامد. این سیستم ارزان نبوده اما قطعاً ارزش مبلغ اضافه را دارد. کاکپیت مجازی بجای نشان‌دهنده‌های سنتی دارای صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی است که به شما اجازه می‌دهد اولویت‌های خود حتی ناوبری را انتخاب کنید. این صفحه همچنین می‌تواند لیست آهنگ‌ها، تماس‌ها و دیگر ویژگی‌ها را نمایش دهد.


نهایتاً به فورد موستانگ ۲۰۱۸ می‌رسیم که پشت آمپرهای جذابی دارد. این نشان‌دهنده‌ها شخصی‌سازی بالایی دارند. درست همانند دیگر نمونه‌های معرفی شده در این نوشتار، صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی جایگزین اطلاعات سنتی شده‌اند.


اما رانندگان همچنین می‌توانند حالت ویژه خود را همچون رنگ پس‌زمینه و… را انتخاب کنند. این سیستم به حدی قابل شخصی‌سازی بوده که شما حتی می‌تواند رنگ شخصی خود را بسازید. بهترین نکته درباره پشت آمپرهای موستانگ این است که اگر آن را نمی‌خواهید پس از آن استفاده نکنید!


اگر ما بخواهیم زیباترین پشت آمپر را انتخاب کنیم موستانگ را معرفی خواهیم کرد. این پشت آمپرها زیبا و قابل شخصی‌سازی بوده و کاربری آسانی دارد. مطمئناً این نشان‌دهنده‌ها می‌توانند لذت بیشتری داشته باشند اما شاید بخواهید پشت فرمان محصولات آئودی و فولکس‌واگن نیز بنشینید.

خب پشت آمپر موردعلاقه شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    مکلارن به نظر از بقیه جالب تر بود تو برنامه گرند تور دیدم وقتی ماشین رو حالت مسابقه میزارن نمایشگر میچرخه و یه حالت دیگه رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا مک لارن جذاب‌تر بود با نوآوری خاص‌تر چرخش صفحه نمایش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "فقط انگلستان"

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        انتخاب من پشت آمپر مکلارن 720S هستش
        مکلارن 720S یه خودرو کامل و عالی هستش که به تمامی جزئیات در ساختش توجه شده
        احساس می کنم قبلا هم این مورد رو گفتم ولی باز هم می گم سوار شدن در سوپر اسپورت ها مقداری مشکل هستش ولی مکلارن در 720S این مشکل رو حل کرده به طوری که با باز کردن درهای پروانه ای قسمتی از سقف هم با در بلند می شه که سوار و پیاده شدن رو راحت می کنه که این کار رو برای اولین در خودروی سوپر اسپورت اولش یعنی F1 انجام داد
        بعضی وقتا جزئیات میتونه همانند کلیات با اهمیت باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      به یه چیزی دقت کردید ؟؟ مک لارن 720 تقریبا داره تو همه چیز ماشین های هم رده خودشو له میکنه؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daytona 1969

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        نه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ولی من پشت امور های پژو رو بیشتر دوست دارم هرچند سلیقه ای هستش

      فرمون کوچولو و آمپر بالای فرمون پژو به حس دیگس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. پویان

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بنظرم از همه اینا بهتر apollo IE ئه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. esi_car

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    جای شیرون خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (114 ديدگاه)

      اتفاقا من هم وقتی صفحه رو باز کردم به امید اینکه شیرون و 720s جزو موارد باشه باز کردم با اینکه مال مک لارن کلا یه چیز دیگست و یه سرو گردن بالاتر از همه ی پشت آمپری ها یه که تا حالا دیدم ولی انصافا مال شیرون هم خیلی زیباست نمی دونم چرا تو این موارد نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. me84

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من آئودی کاربردی تر بود و ظاهر زیبایی هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Daytona 1969

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فراری

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. ستار

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    اولین بار بچه بودم یک ماشین آمریکایی قدیمی دیدم که پشت آمپر اش دیجیتالی بود
    در واقع ماشین بغلی بود و چیز بیشتری یادم نیس چون بچه بودم ولی همون لحظه با خودم گفتم یعنی ممکنه واقعا بعدها اینجور پشت آمپر ها بیان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. kurdishlambo

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی حسی که عقربه های آنالوگ فراری و پورشه 911 و مورسیه لگو و نهایتا اونتادورهای پایه می دادند تو صفحه آمپرهای الان نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mazaher

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    فورد موستانگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    مکلارن در اینجا بهتره اما از نظر خودم بنز اس کلاس و لکسوس lc500 بهترین پشت امپرهارو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ائودی و ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من خیلی پشت آمپر هاbmw وپورشه رودوست دارن.ساده ومدرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. PaRHaM

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    همه شون?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Godfather

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    بدون شک و تردید 720 اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "فقط انگلستان"

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب به جناب Godfather عزیز و گرامی و مکلارن P1 سوار (مانستر سابق)
      720S نه تنها پشت آمپرش بلکه بقیه اجزاش بسیار عالی هستش و این خودرو می تونه جزو انتخاب های اول هر آدمی با هر سلیقه ای باشه
      امیدوارم که شما به یک مکلارن P1 و جناب بنتلی ویلیامز به یک بنتلی کانتیننتال و آقا دانیال به یک مکلارن 720S و عالی مقام مجید(امیر) به یک لامبورگینی مورسیه لاگو یا هر خودرویی که دوست دارید برسید
      بقیه عزیزان هم به خودروی دلخواهشون برسن
      من هم به یک بنتلی فلایینگ اسپر برسم
      خیلی ممنون خودروها به طور عادلانه و دلخواه پخش شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Navajo

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    به هیچ عنوان این نمایشگرهای آمپرنما رو نمیپسندم.
    همون اول که تیتر متن رو خوندم. آمپر های کرایسلر 300 اومد جلو چشمم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    نشانگر ۷۲۰ رو ندیدم متاسفانه اما p1 که تو ذهنم خیلی بد و بیریخته من نشانگر با ظاهر انالوگ رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ali

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شخصی سازی موستانگ خیلی جذاب بود هر چند مک لارن هم نوآوری جالبی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hami

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    همشون عالین هرکدوم حس و حال خودشو داره حس و حال اون کمپانی رو به ادم منتقل میکنه

    من ک واقعا عاشق پشت آمپر پاگانی مخصوصا هوایرا هستم فوق العاده لوکس یه اثر هنری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. دانیال

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    قطعا فورد موستانگ. به این علت که مک لارن و فورد GT کلاس کلاریشون خیلی فرق داره و باید هم ی سرو گردن بالاتر باشن اما این اختلاف با ی ماشین معمولی مثل موستانگ خیلی خیلی کمه.
    راستی تو پارگینگ ما ی موستانگ( به همراه ی کامارو) هست. هوس کردم برم ی دور باهاش بزنم.جای همه دوستان خالی. فعلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Omid622

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    مک لارن
    موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    عاشق فونت Bold و دیجیتال LaFerrari هستم
    ?? فراری همیشه در صدر ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Sajjad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    امپر دیمون هم خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا