هفته نامه

معرفی خودروهایی که یک سال پس از استفاده فروخته می‌شوند

وب‌سایت iSeeCars مطالعه‌ای درباره‌ی خودروهایی انجام داده که پس از یک سال اول مالکیت فروخته می‌شوند.


این وب‌سایت به عنوان بخشی از مطالعه‌ی خود بیش از ۴۶ میلیون خریدوفروش خودروی جدید را بررسی کرده تا ببیند کدام خودروها بیشتر از بقیه دوباره به فروش می‌روند. iSeeCars به منظور حذف خطاهای خود اقدام به در نظر گرفتن خودروهایی کرده که حداقل ۱۶۰۹ کیلومتر کار کرده‌اند.


نتایج به دست آمده کمی سورپرایز کننده است زیرا ۴ خودروی اولی که یک سال پس از استفاده فروخته می‌شوند همگی لوکس هستند. این خودروها شامل مرسدس C کلاس، ب ام و سری ۳، لندروور دیسکاوری اسپورت و رنجروور اووک هستند. اگرچه تنها ۳.۴ درصد کل خودروهای جدید پس از یک سال مالکیت فروخته می‌شوند اما هر چهار خودروی یاد شده میزان فروش ۱۰.۹ درصدی یا بیشتر پس از یک سال را دارند.


با بررسی بیشتر لیست به نام‌هایی همچون مینی کلاب من، ب ام و X1 و X3 بر خواهید خورد. تکمیل کننده‌ی تاپ ۱۰ ما هم نیسان ورسا نوت، جگوار XF و نیسان ورسا سدان هستند.

در لیست ۱۰ خودروی اول ۷ نمونه به لوکس سازان تعلق دارند و دلیل این کار کاملاً مشخص و واضح نیست. مدیرعامل iSeeCars می‌گوید برخی احتمالات وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هزینه‌های سرویس و مالکیت بالا و میزان اطمینان پایین‌تر از حد متوسط اشاره کرد. او همچنین خاطرنشان می‌سازد احتمالاً برخی نمایندگی‌ها خودروها را به‌صورت سبدی و وامی و با تخفیف از خودروساز می‌خرند و پس از یک سال آن‌ها را می‌فروشند.

دلایل احتمالی دیگری هم وجود دارند که یکی از آن‌ها این است: شاید مردم دقیقاً از میزان هزینه‌های مالکیت یک خودروی لوکس آگاه نیستند. میزان وام یک خودروی جدید تابستان سال پیش میلادی به رکورد جدید ۳۱۴۵۵ دلار رسید و این امر باعث افزایش اقساط ماهیانه به رکورد جدید ۵۲۳ دلار شد. زمانی که به این اقساط هزینه‌های بیمه و… را اضافه کنید پس به این نتیجه خواهید رسید که شاید برخی افراد از عهده‌ی پرداخت آن برنیایند.


اما در کلاس خودروهای اسپرت، این نیسان ۳۷۰Z است که بیشترین آمار فروش پس از یک سال استفاده را به خود اختصاص داده است. ۷.۸ درصد افراد پس از یک سال این خودرو را می‌فروشند. پس از نیسان هم خودروهای پورشه ۹۱۱ و شورولت کوروت قرار دارند. نیسان تایتان در گروه پیکاپ‌ها و لندروور و رنجروور در دسته شاسی بلندها هم زیاد در دست صاحبان خود باقی نمی‌مانند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    باید هم اینجوری باشه
    کسی که جیپ میخره
    یه جورایی عاشقی هست که ازدواج میکنه
    نمیتونه عوض کنه به این زودی ها عشق خودشو ( مگر اینکه نمونه اپدیت شده عشقش بیاد )
    تازه جایگاه کادیلاک جالب بود نسبت به بقیه لوکس سازارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      بیشترین پشیمونی بعد از خرید رو محصولات المانی دارن
      ماشالله

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Aliasg5

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (264 ديدگاه)

        ماشالا به جمالت میبینی که چقد کم میفروشن تو امریکا و دارن ورشکست میشن ?

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. овsкиكMас

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      اگه متن رو خونده باشی اصلا پشیمونی جزو دلایل تعویض خودرو نبود! دلیل عمده ناآگاهی خریداران از هزینه برندهای لوکس بود! اگر هم میبینی مثلا اسم کادیلاک نیست دلیلش اینه که اصلا تا بنز و بی ام دبلیو و اینا هستن کسی اصلا کادیلاک رو لوکس حساب نمیکنه! برندی که تو کشور خودش سال هاست فروشش کمتر از نصف فروش بنز بوده و هست و سه برند لوکس پرفروش در امریکا المانی بودن و حتی اکورا هم با اون محصولات کمش فروشش از کادیلاک بیشتر بود تو امریکا! ماشالله کادیلاک !!!! کامنتات با این اکانت خنده دارتر از کامنتات با اکانت های قبلیت هست! حالا بفرما برو به لینکلن برس که تو حرکت دراش باز میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        تصمیم گرفتیم بحث بچه گونه نکنیم پس جواب نمیدم تا خاموش شه مسئله
        ولی پشیمونی یه نتیجه هست نه دلیل
        و دلایل زیادی میتونه داشته باشه پشیمونی مثل هزینه بالای نگه داری
        هروقت تونستی فرق بین نتیجه و دلیل و به طور کلی روند تصمیم گیری رو یاد بگیری اون وقت بحث میکنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          اینکه ناآگاهی از هزینه مالکیت خودرو دلیل اصلی هست رو من نگفتم از خودم،همونطور که میبینی توی متن گفته شده توسط کارشناس،میتونی بری با اون در میون بزاری! قیمت خود خودرو ربط انچنانی به هزینه نگهداری نداره که طرف با یه نگاه به قیمت خودرو کل هزینه نگهداری و غیره دستش بیاد! همونطور که تو متن میبینی خیلی ها اینطور ماشین خریدن و بعد متوجه شدن که اختلاف هزینه نگهداری ماشین لوکس با ماشین اقتصادی مثل اپتیما و کمری بیشتر از اون چیزیه که فکرشو میکردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. افشار

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (12 ديدگاه)

          امیر این دوستمون همونه که میگفت با پراید مدل 84 جنسیسو باهاش تو درگ بردم و دیگه نمیتونه اکانت هایی رو که گذاشته مثل گربه زیر خاک قایم کنه شاید تا الان بالای 200 تا اکانت ساخته که از اونا بیشترشون عکس دار هستند و حتی چند تا اکانت بالای 1000 کامنت ساخته و اینقدر بیکاره که چند ساله با مرورگر های مختلف لایک و دیسلایک میکنه اونو باید بزاریم همینجوری به یه سایت وابسته بمونه و دنیاشو توش سهیم کنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. овsкиكMас

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        هزینه نگهداری بالا وقتی دلیل هست که طرف قبلش بدونه نه اینکه با انتظار هزینه نگهداری کرولا بیاد سری ٣ بخره و همونطور که متن گفته با آگاهی خرید کنه! اوکی محمد جون حق با توئه اصلا حالا برو ١٠ تا اکانت دیگه بساز! سایت شده پر از اکانت های جدید همه عشق امریکایی! کسی هم شک نمیکنه!! :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          هر کسی تو دنیا یه نگاه قیمت ماشینی که میخواد بخره بکنه
          همه چی دستش میاد هیچ کس بدون اگاهی ماشین نمیخره
          همه تو دنیا میدونن بی ام و
          بنز و کادیلاک هزینه نگه داری بالایی دارن حتی قیمت بیمه رو هم اول حساب میکنن
          کسسی اینجوری ماشین نمیخره که
          ( اوه من یه ماشین میخوام بی ام و بخرم یا تویوتا بی ام و زیبا تره
          پس اونو میخرم )

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. آرش آمریکایی

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (620 ديدگاه)

        مسکوبیچ
        اولا که فکر نمیکنی همون خرید ناآگاهانه و هزینه بالای نگهداری یا هرچی که اسمش رو میذاری باعث پشیمونی خریدار میشه
        آقا چه بخوایم چه نخوابم ماشینای آلمانی استهلاکش بالاس

        دوما برندهای لوکس هزینه و استهلاک بالا داره
        اما لکسوس و کادیلاک و اینفینیتی و آکورا نشون دادن که میشه یه ماشین لوکس کم استهلاک داشت

        سوما کسی کادیلاک رو لوکس حساب نمیکنه!!!! :-{?????? جواب اینو نمیدم چون پوکیدم از خنده??????

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (66 ديدگاه)

          خفت یعنی کاهش فروش وحشتناک که منجر به حذف یه سری از محصولات میشه نه افزایش فروش کره ای ها ?خفت بعدی هم یعنی ۶٠ هزار دلار پول ماشین بدی بعد موقع حرکت درش وا بشه ??این خودش تکنولوژی هست ?خفت اخر هم فراخوان ٢/۵ میلیونی فورد هست ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. مانی

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        جالب اینه مرسدس تو اروپا حدود 900هزارتا,تو چین حدود600هزارتا و تو آمریکا حدود300هزارتا میفروشه
        کاملا مشخصه تو کل دنیا فروشش خوبه و تو خود آمریکا کادیلاک رو له کرده
        حالا اینا اینجوری میگن و با اینکه بزرگترین بازارش آمریکا نیست
        هی به آمارهای این بازار استناد میکنن

        در مورد این مقاله نگفتم کلی گفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. овsкиكMас

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (66 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/magazine/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-2018/
      این لینک هم واس تو! رتبه لوکس ساز های امریکایی رو فقط :))) اون زیر میرا صدا میاد یا بلند تر صحبت کنم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بعضی هاشون با ماشین نو عوض میکنند ، بعضی ها هم با ماشین ارزونتر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هزینه مالکیت خودروهای لوکس وحشتناکه. از قطعات و وسایلشون گرفته تا حساسیت بالای اونها نسبت به کیفیت روغن و بنزین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. m

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (160 ديدگاه)

    معمولا به روز بودن برای کسی که ماشین لوکس میخره خیلی مهمه ، ضمنا کسی هم که لوکس میخره در طول همون یک سال اونقدر درآمد داشته که دیگه دلش برا افت قیمت نمیسوزه ، عشق حالش رو میکنه . وگرنه میره یه سیویک میخره 10 سال سوار میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      مگه موبایله که هر سال بخواد نسخه جدیدش بیاد؟
      نه داداش کسی که ماشین یسال کارکردشو میفروشه دلیلش بروز رسانی نیست چون حتی معرفی فیس لیفت (نه نسخه کاملا جدید)هر ماشین حداقل2_3سال زمان میبره
      مهم ترین دلیلش همونیه که تومتن گفته یعنی عدم اگاهی عموم مردم از هزینه و استهلاک ماشین های لوکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sina7

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    این اووکی که اونجا میفروشنش و یه چیز دیگه میخرنو الان آگهی کردن 3 میلیارد =))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش آمریکایی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (620 ديدگاه)

    ماشالا به حضور پر شور آلمانی ها در صدر جدول
    یادم به جاهایی افتاد که ایران تو آمار جهانی جایگاه اول رو بدست میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نکته ی قابل توجه اینه که داج به عنوان برند پرفورمنس و حتی داشتن قدرتمندترین موتور تولیدی دنیا داوام و کاراییه و ارزش بالایی داره

    ب ام و هم حتی یه سایت مراجعه به تمیرگاه بر اساس برند بود ب ام و با اختلاف اولین بود
    چلنجرهم جزو کمترین مراجعه کننده گان و ارزونترین تعمیرات
    Mopar or No Car

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    میخرن ادا جموجورارو – درارن میبینن سمبه گشاده / کارهرکسی نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohammadreza

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این مطلب جالب اگه با دقت بیشتر بهش نگاه کنید میتونید به نتیجه های جالبی پی ببرید
    یکی از این نتیجه های جالب عوام فریبی مردم توسط سایت ها و مجلات خودرو ست!(البته این کار عامدانه نیست)
    چیزی که من خودم مدتها پیش بش پی بردم و این مطلب اثبات دیگری بر این قضیه است
    خب حالا این نتیجگیری از کجا میاد؟
    خیلی راحت میشه فهمید دلیل اینکه خودروهای لوکس المانی(دقت کنید نه هر خودروی لوکسی بلکه خودروهای لوکس المانی برای مثال شما هیچ اسمی از خودروهای لوکس ژاپنی بالاخص لکسوس در این لیست نمبیبینید )در این لیست صدر نشین هستن اینه که عموم مردم از هزینه های نگهداری و استهلاک خودرو های لوکس المانی خبر ندارن و با خریدن یه خودروی لوکس المانی تو چاله ای می افتن که چاره ای بجز فروش زودهنگام(در اینجا یکسال پس از خرید) براشون باقی نمیمونه
    بنظرتون چه دلیلی میتونه باعث بشه این افراد (با اگاهی سطحی) اینطوری توی چاله بی افتن؟
    اگه یه سر به مجلات و سایت های خودوریی بزنین و به سرتیتر مقالاتشون توجه کنید دلیل این قضیه را خواهید فهمید
    سایت ها پر شده از تعریف و تمجید از خودروهای المانی که البته نابجا هم نیست
    اما این وسط یه نکته هست که اکثرا بش توجه نمیشه و اونم اینه که این سایت ها و مجلات چند روز یا حداکثر چند هفته بیشتر ماشین دستشون نیست
    خودروهای المانی در دیدار اول سواری و هندلینگ خوب و سرگرم کننده ای ارائه میدن ولی خیلی فاکتور ها هست که در دیدار اول خودشونو نشون نمیدن
    برای همین خیلی از مجلات و سایت ها اصلا به این فاکتور ها توجه نمیکنن
    همون فاکتور هایی که باعث میشن این افراد خودروشون رو یکساله بفروشن
    دنیای واقعی با شرایطی که مجلات خودروها رو تست میکنن فرق های زیادی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نتیجه گیری بدون مطالعه و تخصص خیلی راحته
      مخصوصا که کاملا از رو حدس و گمان شخصی باشه
      یه چیز کوچیک میخونم,مشینم کلی آسمون ریسمون میبافم و یه نتیجه گیری زیرکانه میکنم
      یه نگاهی به این سایت بکن مخصوصا که تو طولانی مدت هم تست کرده
      TUV REPORT
      در ضمن به یه سایت معتبر خودرویی مراجعه کن و نمرات مدلها رو مقایسه کن
      تمامی مدلهای مرسدس از تمامی رقبای لکزز خودشون بهترن
      حااگه قیمت زیاد مهم نباشه که بماند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        مانی جان
        این لیست هزینه نگهداری از سایت YourMechanic هست برای ده سال
        ۱- بی‌ام‌و (۱۷۸۰۰ دلار)
        ۲- مرسدس بنز (۱۲۹۰۰ دالار)
        ۳- کادیلاک (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۴- ولوو (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۵- آئودی (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۶- ساترن (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۷- مرکوری (۱۲۰۰۰ دلار)
        ۸- پونتیاک (۱۱۸۰۰ دلار)
        ۹- کرایسلر (۱۰۶۰۰ دلار)
        ۱۰- دوج (۱۰۶۰۰ دلار)
        لینکش رو هم میذارم بری ببینی خودت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          حرف شما کاملا درسته
          بحث من سر هزینه نگهداری نبود
          سر اینه که ممکنه یه ماشین 5 بار بره تعمیرگاه و مرسدس 3بار بره اما هزینه تعمیر مرسدس بیشتر بشه
          طرف از استهلاک بالا صحبت کرده که اشباهه اما هزینه نگهداری بالا درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. M

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوش به حال شون ما تو حسرت مردیم
    ..
    ..
    ..
    خب بیان پژو پارس بخرن????????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا