هفته نامه

فروش خوب کراس استیشن‌ها با‌وجود محبوبیت کراس‌اوورها

هرچند این روزها شاسی‌بلندها بر بازارهای جهانی خودرو مثل ایالات‌متحده سلطه یافته‌اند اما هنوز استیشن‌های بلندقامت نیز در این کشور فروش خوبی دارند. هم‌اکنون بسیاری از خودروسازان نسخه‌های کراس از استیشن‌های خود را به‌طورمعمول با روکش‌های پلاستیکی بدنه، افزایش ارتفاع از سطح زمین و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، به بازار عرضه می‌کنند. هرچند تغییرات فنی کراس استیشن‌ها نسبت به استیشن‌های سنتی جزئی است اما این خودروها در بازار بسیار موفق‌تر هستند تا جایی که فروش آن‌ها نُه برابر بیشتر از استیشن‌های معمولی است.

سوبارو اوت‌بک سلطان بلامنازع بازار کراس استیشن‌ها در ایالات‌متحده بوده و سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه فروش داشته است؛ اما این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که آمار فروش استیشن‌ها را با نسخهٔ کراس همان مدل مقایسه می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال، فروش ولوو V60 و V90 کراس کانتری بیش از ۲۸۰۰ دستگاه بوده درحالی‌که استیشن‌های معمولی V60 و V90 تنها ۱۴۰۰ دستگاه فروش داشته‌اند. همچنین درحالی‌که فروش گلف اسپرت‌واگن کمتر از ۵ هزار دستگاه بوده، نسخهٔ آلترک گلف بیش از ۶۲۰۰ دستگاه فروش داشته است. ازجملهٔ دیگر کراس استیشن‌های حاضر در بازار آمریکا نیز می‌توان به بیوک رگال TourX با فروش ۵ هزار دستگاه و آئودی A4 آلرود با فروش ۱۳۰۰ دستگاه اشاره کرد.

درمجموع از کل فروش ۲۱۶ هزار دستگاهی استیشن‌ها در بازار ایالات‌متحده طی سال گذشته، بیش از ۱۹۶,۵۰۰ دستگاه به نسخه‌های موسوم به کراس اختصاص داشته است. البته سوبارو اوت‌بک تقریباً ۸۴ درصد از این بازار را در اختیار دارد اما این نشان می‌دهد استیشن‌ها هنوز هم محبوب هستند. البته هرچند این فروش قابل‌توجه است اما حتی استیشن‌های بلندقامت هم در بازار آمریکا به‌سختی مغلوب شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها شده‌اند زیرا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲ میلیون دستگاه شاسی‌بلند و پیکاپ در این کشور به فروش رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Car lover

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    تنها کلاسی ک همه نماینده هاش دلکش هستند
    تنها ایودی دوست داشتنی تنها ولوو جذاب و ی بیوییک دیوانه کننده تو این کلاسن
    کلاس مورد علاقع

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      خط اول و خط اخر کامنتت لایک
      دو خط وسط دیسلایک شدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ولی نعمت

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین پلیس ولوو v90cc دیدم فیلمشو. تو اپارت هست ببینین. عجب اعجوبه اییه. تا حالا هیچ ماشین پلیسی مثل این ولوو ندیدم نمیدونم چرا از اینا وارد نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا