هفته نامه

قطعات گران خودروها، هدف نخست سارقان!

بنا به گزارش اداره جرائم بیمه ملی آمریکا هزینه رو به افزایش قطعات یدکی خودروها باعث شده آن‌ها اهداف جذاب‌تری برای خلاف‌کاران باشند. داده‌های FBI هم نشان می‌دهد که تعداد خودروی به سرعت سرقت رفته بیش از ۴ درصد در سال پیش افزایش داشته و این اداره معتقد است بخشی از این رشد به دلیل سودی است که از قطعات دزدیده شده به دست می‌آید.


به منظور آشنایی بهتر با این موضوع، NICB هزینه قطعات یدکی معمول خودروهای مدل سال ۲۰۱۶ را تخمین زده است. بهای قطعات یدکی به وسیله هزینه متوسط صرف شده از دیتابیس بیش از ۲۴ میلیون دستگاه خودروی آسیب دیده ثبت شده توسط بیمه‌ها در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ محاسبه شده است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
تویوتا کمری ۲۰۱۶ محبوب‌ترین خودروی سارقان در سال ۲۰۱۶ بوده و NICB می‌گوید ۱۵ قطعه یدکی معمول جایگزین شده در این خودرو بهای حدود ۱۱ هزار دلاری دارند. این قطعات شامل مواردی همچون کاپوت با قیمت ۵۴۴ دلار و رینگ‌های آلیاژی ۴۱۱ دلاری هستند.

2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima
نیسان آلتیما ۲۰۱۶ حتی گران‌تر بوده زیرا ۱۴ قطعه معمول آن قیمت ۱۴۲۳۶ دلاری داشته‌اند.

2016 GMC Sierra
۲۰۱۶ GMC Sierra
البته دزدهایی که می‌خواهند حداکثر سود را به جیب بزنند احتمالا نیم‌نگاهی به جی ام سی سیرا ۲۰۱۶ خواهند داشت. این پیکاپ دارای ۲۰ قطعه معمول است که بهای آن‌ها بیش از ۲۱ هزار دلار می‌باشد. از جمله گران‌ترین قطعات این خودرو می‌توان به چراغ جلوی ۱۱۴۴ دلاری، سپر جلوی ۹۹۵ دلاری و درب پشتی با قیمت ۷۲۴ دلار اشاره کرد.

سرقت برخی از این قطعات نسبتاً آسان بوده و البته فضای مجازی نیز فروش آن‌ها به خریداران در سایت‌هایی همچون eBay را فوق‌العاده آسان کرده است.


معاون ارشد NICB می‌گوید:

در خودروها و پیکاپ های امروزی قطعات معمولاً ارزش بیشتری از خودروی کامل داشته و شاید جدا کردن و فروش قطعات آسان‌تر باشد. به همین دلیل است که می‌بینیم دزدها بیشتر به سراغ قطعاتی همچون رینگ‌ها، لاستیک‌ها و درب‌های پشتی می‌روند. همیشه بازاری برای این قطعات وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    برا جابجایی رینگ و قطعات سیرا خودش یه سیرا دیگر می خواهد اخه لامصبا چطور این قطعات رو میبرند ماشین رو می دزدند و لخت می کنند یا در محل …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با سلام خدمت اساتید خودرو،بنظرتون بجای ساندرو معمولی دستی،مزدا۲ کارکرده حدود ۵۰ یکم بالاتر بخرم پشیمان نمیشم؟ کسی مزدا۲داشته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (336 ديدگاه)

      مزدا نداشتم ولی بنظرم ساندرو صفر بهتر باشه تا مزدا 2 کارکرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کوروش

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ساندرو بهتره، مزدا هزینه اش با ساندرو یکیه ولی خیلی کوچک تره و زشت تر و نسبت به ساندرو لوازمش سخت تره پیدا می شود بخصوص اینکه شما چیز بیشتری بدست نمی اوری

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا