هفته نامه

ماشین‌بازی یعنی همین: فورزا موتوراسپورت 7

فورزا موتوراسپورت ۷ دهمین بازی منتشرشده از سری فورزا است که یک سال بعد از عرضه فورزا هوریزون ۳، راهی بازار محصولات فرهنگی-ورزشی شده است. برخلاف نسخه‌های قبلی سری فورزا که در ژانر arcade قرار می‌گیرند، بازی موتوراسپورت ۷ بیشتر بر روی واقعیات فیزیکی خودروها متمرکز شده است. فورزا موتوراسپورت ۷ شاخصه‌های جدیدی را با خود به همراه دارد که آن را از نسخه ۶ متمایز می‌کند. چیزهایی مانند ویدئو ۴k، قابلیت شخصی‌سازی راننده، ۳۲ پیست مختلف، آب‌وهوای پویا و بیش از ۷۰۰ خودروی مختلف را در خود جای داده است.


اجرای بازی با کنسول‌های مختلف بسیار هیجان‌انگیز است و به‌ویژه که نسخه pc آن نیز موجود بوده و با کمی جست‌وجو در سایت‌های ویژه دانلود، می‌توانید به فایل‌های آن دست پیدا کنید (اگرچه که دانلود غیررسمی عموماً کار درستی نیست) اما یک نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر ویژگی‌های سخت‌افزاری بالای رایانه شخصیتان، بایستی زحمت دانلود حدود صد گیگابایت فایل‌های این بازی را به خود بدهید و یا می‌توانید آن را از بازار تهیه نمایید.


گرافیک خودروها زیباتر از همیشه بوده و دربردارنده جزییات بسیار بالایی است. با انتخاب حالت forzavista، این جزییات بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. صداگذاری نیز خیلی خوب انجام شده و روی جزییات صدای موتور و صدای ورودی به داخل کابین هم دقت زیادی شده است.


ویژگی جدید آب و هوای پویا که به این نسخه اضافه شده نیز موجب به وجود آمدن شرایط مختلفی بر روی پیست می‌شود. در لحظه استارت پیست خشک است اما بعد از گذشت مدتی کوتاه بارندگی شروع و کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود. در سر پیچ‌ها باید بسیار دقت کنید، نوع ترمزگیری را تمرین کنید و خلاصه یک نوع شرایط واقعی رانندگی را تجربه می‌کنید که اگر بناست در شرایط آنلاین قرار بگیرید، بایستی بسیار تمرین کنید.


فیزیک بازی یکی از بهترین‌ها در نوع خودش است، به‌عنوان‌مثال با انتخاب پورشه GT2 RS، خودروی روی جلد اصلی بازی، گویا واقعاً در حال رانندگی با این خودرو هستید؛ هنگام شتاب گیری قسمت جلوی خودرو سبک‌تر می‌شود و با تغییر زاویه دوربین به داخل کابین، از پشت فرمان موارد جذاب بسیاری را مشاهده خواهید نمود که برای تحت کنترل نگه داشتن خودرو بایستی به آن‌ها توجه داشته باشید.

شما هرگز نیروهای جانبی وارد شده بر راننده در طی یک سواری با خودروی واقعی مسابقه‌ای را تجربه نخواهید کرد اما احساسشان خواهید نمود. فرمان‌پذیری خودروها آن‌گونه که باید سریع و دقیق باشد، نیست و عمل پیچیدن به چپ و راست کمی با تأخیر مواجه است که احتیاج به بهبود دارد. اعمال شتابگیری و ترمزگیری کاملاً درست شبیه‌سازی شده‌اند؛ عملگرهای لرزشی تعبیه‌شده در دسته بازی، هنگامی‌که ترمزها نزدیک قفل شدن باشند شروع به ارتعاش می‌کنند که به‌ویژه هنگام خاموش بودن ABS، خیلی مفید هستند. برای نخستین مرتبه در سری بازی‌های فورزا، شما قادر هستید تا چیزهای متفاوتی را شخصی‌سازی نمایید؛ کاراکتر راننده که نشانگر شخصیت شما در مسابقات است، می‌تواند به طرق متفاوتی با البسه مختلف، ملبس شود. از لباس فضانوردی گرفته تا پرچم ملیت‌های گوناگون در این بازی پیدا می‌شود.


در ابتدا حالت چندنفره به پنج یا شش قسمت مختلف محدود شده که هر بخش حاوی چند خودرو است. یکی از این بخش‌ها به نام Welcome to Forza بسیار جالب است چراکه تنها یک خودرو آن هم لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو را در اختیار شما می‌گذارد و آنگاه تنها چیزی که موجب پیروزی شما در مسابقات خواهد شد، سطح مهارت‌های شما است و نه قابلیت‌های خودرو، چراکه همه شرکت‌کنندگان از همین خودرو بهره می‌برند.


بخش دیگری به نام «Track Toys» هم وجود دارد که حاضرین در این بخش به خودروهایی نظیر آریل اتم، BAC مونو و لوتوس ۲-Eleven مجهز شده‌اند و اگر به‌خوبی از پس کنترل خودروی‌تان بربیایید، می‌توانید آن‌ها را شکست دهید.


بخش تک نفره نیز ساعت‌هایی مملو از هیجان و حادثه را به شما تقدیم می‌کند که دربردارنده ژانرهای متفاوتی از موتوراسپورت و مسابقات گوناگون است. افرادی نظیر پاتریک لانگ (راننده مخصوص کارخانه پورشه)، رالف گیلز (سرطراح شرکت فیات-کرایسلر) و افراد مشهور دیگری که درزمینهٔ خودرو فعالیت می‌کنند، دستی از دور بر آتش این پروژه داشته‌اند.


اگر به اتومبیل علاقه دارید، نباید این بازی را از دست بدهید. شاید اگر اولین بار به اجرای این بازی بپردازید دیگر نتوانید به‌راحتی از آن دست بکشید.

مانند بسیاری از بازی‌های خوب دیگر، به طرز باورنکردنی اعتیادآور است؛ دست یافتن به رؤیای حس سوارشدن بر خودروی موردعلاقه، چیزی نیست که بشود آن را هرجایی پیدا کرد. پس اگر امکانش برایتان مهیاست، لحظه‌ای درنگ هم جایز نیست.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. nima

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    فقط need for speed

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      بیشتر بچه ها need for speed دوست دارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        بروبچ یه بازی انروید هم هست که جزابه آسفالت نیترو

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اصلا بحث نید فور اسپید جداست.
      اون یه بازی آرکیده و فقط واسه سرگرمی خوبه و فیزیکش با واقعیت متفاوته و جنبه واقعی نداره‌
      ولی فورزا بازی شبیه سازه و سازنده ها تمام تلاششون رو کردن که همه چیز با دنیای واقعی مو نزنه.
      و کلا مقایسه این دو بازی کاملا اشتباهه و سبک های متفاوتی رو دنبال میکنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. parsa

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ما که کنسول و سیستم گیمینگ نداریم هرچقدر هم واقعی ساخته شده باشه برامون فرقی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      لعنت به بی پولی…???

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محسن

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (148 ديدگاه)

      جانا سخن از زبان ما میگویی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فريد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    از این بازیایی که خیلی سعی میکنن واقعی درست کنن خوشم نمیاد الکی سخت میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Meysam..LaFerrari

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    تخریب پذیری چیزیه که هنوزم که هنوزه من تو بازیهای ریسینگ شبیه ساز پیدا نکردم!! و تخریب پذیری هم مطلقا جزو فیزیک بازیه!!
    واقعا این مسئله بسیار برای من مهمه و بنظرم یه شبیه ساز که ادعای فیزیک واقعی رو داره باید تخریب پذیری معقولی رو هم ارائه بده چیزی که ما هیچوقت تو ریسینگای شبیه ساز نمیبینیم!!
    مودهای مختلف ماشین ، دمای تایرها و اجزای ماشین ، تاثیر میزان خوردگی تایرها تو چسبندگی ، تاثیر کاهش وزن خودرو بر اثر کاهش بنزین تو سرعت خودرو ، تاثیر فنربندی و شاسی خودرو تو چسبندگی و میزان دقیق understeer و oversteer که به نوع ورود و خروج از پیچ ها بستگی داره ، قدرت واقعی سیستم تعلیق خودروهای مختلف و کاهش توان سیستم تعلیق بر اثر فشار زیاد ، افزایش سرعت خودرویی که پشت سر یک خودروی دیگه قرار میگیره متناسب با سرعت ها و فواصل مختلف بر اثر Slipstream ، کاهش دون فورس و چسبندگی ایرودینامیکی تو پیچ ها بعلت همین اسلیپ استریم و در نتیجه یه مقدار کم فرمانی و از دست رفتن بخشی از چسبندگی و چندین مسئله ی مهم دیگه که خیلی رو دقت شبیه سازی یک عنوان ریسینگ تاثیر میذارن هم باید رعایت بشه که اکثرا نمیشه!! بعد از این همه سال من انتطار دارم وقتی پشت یک فراری میشینم و دنده عوض میکنم با وقتی تو یک لامبورگینی میشینم و دنده عوض میگنم تفاوت کیفیت و سرعت تعویض دنده رو توسط گیربکس حس کنم!!
    هنوز Forza 7 رو بازی نکردم اما نقدهایی ازش خوندم که گفتن این بازی فقط یک تکامل نسبت به Forza6 بوده و هیچ چیز انقلابی ای وجود نداره!!
    خیلی انتطاراتم بالاتر از این هاست از عناوین ریسینگ به اصطلاح شبیه ساز ، ولی انصافا هنوز هم لذت بخش و جذابن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      میثم جان چیزایی که گفتی همه تو گرن توریسمو رعایت شده و وجود داره
      خفن ترین شبیه ساز تاریخ نسخه جدیدش هم تا ماه اینده معرفی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Serial winner

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین بازی یعنی حداقل 28000 دلار پول داشته باشی یه GT86 بخری بری پیست و تا میتونی جیغ لاستیک هاش رو در بیاری ، مسابقه بدی ، بهش برسی و باهاش عشق کنی.

    از یک سنی که رد میشی به بازی کامپیوتری فقط به چشم یک گذران وقت برای مواقع بی حوصلگی نگاه میکنی و نه بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      Serial جان سال هاست که هر چیزی که تو کنسول ارایه میشه بازی نیست و شبیه سازهای پیشرفته ای هم وجود داره مثل گرن توریسمو که فدراسیون جهانی اتومبیل رانی باهاش گواهی نامه واقعی میده
      خودت فکرش رو بکن
      و واسه منی که تجربه جفتش پیست و شبیه سازی مثل گرن توریسمو‌رو دارم به جرات میگم تو خیلی موارد لذتش برابری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Serial winner

        ۱۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        بنزما جان این دو تجربه ” برای شما ” برابری کرده.
        منم GT 5 رو بازی کردم. اتفاقا جون شبیه سازه خیلی هم شخته !
        تجربه ی دنیای واقعی هرگز ، اصلا و ابدا با دنیای مجازی برابری نمیکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ali

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خیلی تمرین میخواد
    لذت واقعی رو وقتی میبرید که بصورت انلاین با بقیه بازیکن های جهان بازی کنی و رنکت رو بالاتر ببری و تو مسابقات مقام بیاری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. CNA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    حتماً میشه تیون هم کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. parsa

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ولی ریسینگ بالاتر از ماست وانتد نیس.خاطرات بچگیم با ماست وانتده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parsa

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    راستی پدال جان میشه قالب سایت و لوگو رو بذاری مثل چند سال پیش باحال بود.از‌پدالم خاطره زیاد داریم.
    پ.ن:تعداد کامنت هام کمه ام حدودا هفت هشت ساله میام پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا