هفته نامه

بازار داغ شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها!

ون‌ها، استیشن واگن‌ها و حتی خودروهای اسپورت قربانی محبوبیت فوق‌العاده شاسی بلندها و کراس اوورها شده‌اند. ظاهراً، بنا به گزارش موسسه اطلاعات تجاری IHS هیچ نشانی از کاهش علاقه مشتریان به این‌گونه خودروها دیده نمی‌شود!


بیش از دوسوم مالکان شاسی بلندها و کراس اوورهایی که در چهارماهه اول سال جاری دوباره بازار مراجعه کرده‌اند یک کراس اوور یا شاسی بلند جدید دیگر را خریداری کرده‌اند. وفاداری به این کلاس خودرویی از ۵۳ درصد سال ۲۰۱۲ به ۶۶ درصد در آوریل سال جاری افزایش یافته که رکورد جدیدی به شمار می‌آید. همچنین وفاداری به همه نوع خودروی شاسی‌بلند و کراس اوور تقریباً ۱۴ درصد بیشتر از متوسط ۵۳ درصدی صنعت خودرو می‌باشد.


تام لیبی از مدیران موسسه IHS می‌گوید:

ما این داده‌ها را دسته‌بندی کرده و به مشتریان خود در هر ماه ارائه می‌کنیم اما احساس کردیم که نتایج به دست آمده در زمینه میزان وفاداری مشتریان به شاسی بلندها و کراس اوورها بسیار قابل توجه است بنابراین نتایج آن را به‌صورت عمومی نیز منتشر کردیم.


یک موضوع دیگر که به خاطر رشد روزافزون محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها خود را نشان داده کاهش محبوبیت و وفاداری به خودروهای سدان است. در سال ۲۰۱۲ میزان وفاداری به خودروهای این کلاس ۵۶ درصد بود که در ۴ ماه ابتدایی سال جاری به ۴۹ درصد افت پیدا کرده است. در حال حاضر این عملکرد کمتر از متوسط وفاداری صنعت خودرو محسوب می‌شود.


اما موضوع جالب‌تر اینکه دوسوم مالکان خودروهای سدان که دوباره برای خرید خودرویی جدید به بازار مراجعه کرده‌اند بجای خودرویی سدان یک شاسی‌بلند یا کراس اوور خریده‌اند. با این وجود سدان ها هنوز هم محبوب هستند.
لیبی می‌گوید:

اگرچه میزان وفاداری به سدان ها کاهش یافته اما هنوز هم در بازار حضور دارند. سدان ها هنوز هم نقش پررنگی را در بازار ایفا می‌کنند و به این زودی‌ها حذف نخواهند شد.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تو عکس اولی ردیف جلو سه تا ماشین سمت چپ یه دنیا عشق توشونه .
    سلطان افرود ،ماشین الکتریکی و کراس اوور اقتصادی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جلو سمت راست که بهتره.
      ابهتش رو‌ نگاه کن
      نیسان پاترول
      فکر‌ کنم چون پاترول کنار آئودی کیو۷ بوده ابهت و زیباییش به چشم شما نیامده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        راستش مجید جون منظورم عکس عنوان بود?سوتی دادم
        اونجا لکسس Lx تسلا و مزدا بودن ک گفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ملت از غالب سنتی خارج شدن و دنبال تجربه یه مدل جدید که خیلی فراگیر شده هستن
    قطعا اس یو وی ها و کراس اوور ها
    همین حس ماجراجویی جدید هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرسپولیس

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    اینجور پیش برود سدانها کوپه ها سواریها به موزه و خاطرهها میپیوندد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Achtung

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    هزینه اضافی کنی از راحتی بگذری با ایمنی کمتر بشینی اون بالا که چی؟ !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    واقعا لذت رانندگی کمتر میشه.من خودم بعد از پنج سال رانندگی با مزدا تری وقتی سوار سانتافه شدم واقعا حالم گرفته شد.تا یکماه پکر بودم الان هم که حدو د نه ماه میگذره به زور عادت کردم.یعنی چاره ای ندارم.البته قطعا منظورم این نیست که هر سدانی از هر شاسی بلندی ،لذت بیشتری در رانندگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    واقعا سدان و کوپه لذت دیگه ای دارن مگه اینکه واقعا قصد افرود داشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا