هفته نامه

مشکلات لوکس‌سازان به خاطر محبوبیت شاسی‌بلندها!

برندهای لوکس سازی چون ب‌ام‌و، مرسدس و آئودی در حال روبرو شدن با مشکلات جدیدی هستند زیرا خریداران با سرعت زیادی از کنار سدان های ۴ درب گذشته و به کراس اوورها روی خوش نشان می‌دهند.


به خاطر اینکه خودروسازان یاد شده بیش از برندهای رده میانی به لیزینگ ها تکیه دارند، تعداد قابل‌توجهی از خودروهای اجاره شده پس از انقضای تاریخ لیزینگ به کارخانه‌ها بازگردانده شده و این امر به منجر به ایجاد مشکلات در زمینه موجودی انبار شده است.


به همین دلیل است که در ماه‌های اخیر قراردادهای لیزینگ ب‌ام‌و جذابیت کمتری داشته و این برند خوش‌نام آلمانی فاکتورهایی چون قطع برنامه محبوب سپرده امن چندگانه را در دستور کار قرار داده است. مشتریان با این برنامه می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی از نرخ بهره خود بکاهند زیرا اساساً پول خود را به خودروساز قرض داده و ارزش باقی مانده بیشتری را به دست می‌آورند.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد ولوو و جگوار خریداران مدل‌های سدانی را که به دنبال قراردادهای لیزینگی با تخفیف‌های زیاد هستند به خود جذب می‌کنند. این خودروساز سوئدی حتی برنامه‌ای را ارائه کرده که طی آن پول لیزینگ را تا ۶ ماه بازگردانده و اگر هم‌اکنون خودروی لیزینگی شرکت‌های آئودی، ب‌ام‌و، جگوار، اینفینیتی، لکسس و مرسدس بنز را داشته باشید، در صورت خرید یک S90 جدید تخفیف ۴۵۰۰ دلاری به شما می‌دهد.


تقاضا برای خودروهایی چون آئودی Q5، مرسدس GLE و لکسس GX در ماه پیش افزایش یافت درحالی‌که اوضاع برای سدان هایی چون مرسدس S کلاس، آئودی A4 و لکسس GS خوب نبود و این خودروها با افت فروش مواجه شدند. در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۵۶ درصد فروش خودروهای لوکس به شاسی بلندها و کراس اوورها مربوط می‌شد که این آمار در سال پیش تنها ۴۲ درصد بود.


بازگشت این کوپه‌ها، سدان ها و استیشن‌های لوکس به کارخانه پس از اتمام زمان لیزینگ به معنی مشکلات خودروسازان در فروش آن‌ها در بازار مدل‌های دست‌دوم است؛ بنابراین تا زمانی که تقاضا پایدار نشود، وجود تعداد زیاد خودروها در نهایت بازار محصولات لیزینگی و جدید را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالب بود یعنی الان هم مدل صفر زیاد دارن هم دست دومی که عمده پولشو گرفتن و الان خودروهارو باید بفروشن با مدل قدیم و کسی هم نمیخره اینا چرا ماشینا رو اجاره میدن بعد پس میگیرن از ما یاد بگیرن چند برابر قیمت بفروشن مرزارم ببندن که کسی ماشین وارد نکنه تا رشد خودروشون بیشتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      چون اونجا انسان زندگی میکنه اجازه این کار داده نمیشه.ولی سر گوسفند هر بلایی بیاری حرفی نمیزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پرسپولیس

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونجا چقدرتبلیغ رنگ وارنگ وتخفیف وتشویق میکنند بابا زده دلشون نمیخوان مقداری پیاده روی لازم دارند همه جور ماشین اجاره میدن دیگه طبیعی شده انگار پفک میخرندیکبار سدان یک بار کراس آوور یک بار شاسی بلندچقدرهم تنوع انتخاب دارند خوش به حالشون انتخاب گزینشی هم ندارند با درآمدشان هم جوره نه گزینشی های ثبتارش که سربه فلک کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. milad

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مدیر ایرانی بزارن سر کار همین ماشینارو با سه برابر قیمت میفروشه تحویل 6 ماهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عرفان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    درست میگه
    ما می‌خواستیم سری پنج بگیریم اما بخاطر اصرار خانواده و جاده های ایران، مجبوریم شاسی بلند بگیریم :((

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. قدیمی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دقیقا مث ما،، ما میخاسیم پانامرا بگیریم در نهایت پراید مدل 86 گرفتیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      انصافا روحم شاد شد با این حرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Armin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دست دوم هاتون رو بدین ما دیگه ما هم ادمیم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا