تویوتاهفته نامههوندا

نیش گاز: تویوتا کمری یا هوندا آکورد؟

از سال‌های دور تاکنون دو سدان ژاپنی رقابت سختی با یکدیگر داشته‌اند. تویوتا کمری و هوندا آکورد همواره فروش بالایی داشته و البته همانند مقایسه بتمن و سوپرمن هستند.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد
هوندا آکورد و تویوتا کمری سدان های خانوادگی محبوبی هستند که برای مدل سال ۲۰۱۸ نسل جدید آن‌ها عرضه شده است. هر دو خودرو در آمریکای شمالی پرفروش بوده و دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: هر دو سدان ژاپنی برای قابلیت اعتماد مثال‌زدنی، لیست تجهیزات مناسب و دوستدار خانواده بودن شناخته شده‌اند.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد
موضوع جالب اینکه هوندا در نسل جدید آکورد استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر را کنار گذاشته اما نسل جدید تویوتا کمری هنوز هم گزینه پیشرانه ۶ سیلندر را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. آکورد جدید گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک داشته و این گیربکس همراه با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو انجام وظیفه می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد. نسخه پایه آکورد جدید از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۹۲ اسبی و یک گیربکس CVT استفاده می‌کند.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد
اما از طرف دیگر برای مقایسه‌ای بهتر نسخه‌ای از تویوتا کمری را در برابر آکورد جدید قرار داده‌ایم که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۳ اسب و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متر استفاده می‌کنیم. البته همان‌گونه که گفتیم می‌توان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را نیز در کمری انتخاب کرد. هر دو پیشرانه کمری به یک گیربکس ۸ سرعته متصل می‌شوند.

خب هر دو سدان محبوب ژاپنی وارد نسل جدید خود شده‌اند و رقابت این خودروها سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است. کمری پرفروش‌تر از آکورد است اما این فاصله خیلی زیاد نیست و هر دو خودرو ویژگی‌های ممتازی دارند. انتخاب شما کدام است: کمری متحول شده یا آکورد بهبود یافته؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    کمری لایک
    آکورد دیسلایک

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. شاهين

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      مزدا ۶

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. بی نام

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      جلو آکورد
      عقب کمری
      کابین آکورد
      واقعا سخته بین اینا یکیو انتخاب کرد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کابین تویوتا واقعا بینظیره
    توان رقابت با خودروهای لوکس رو داره
    و البته نمای جلوی آکورد خاص تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. CNA

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    والا هر دو خوبن
    ولی من اگه یکیشو انتخاب کنم تویوتاس
    ولی بازم میگم هر دو خوبن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    صد در صد اکورد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SS

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (738 ديدگاه)

      صد در صد اکورد
      ترجیحا با موتور 2 لیتری و گیربکس 10 سرعته

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. علی

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    هیچکدوم ایمپالا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      جناب على
      اىمپالا تو کلاس کمرى و اکورد نىستش

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        منظورش ملیبو بود :))

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. sina

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    راجب اکورد جدید
    قبلا گفتم گه جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیکش اولین باره رو یه مدل دیف جلو عرضه میشه و همچنین گفتم که موتور توربوش به پرمیوم یودن سوخت حساسیت زیادی نداره و در دورهای پایین گشتاور بالایی به چرخ های میده.
    الان یکم کاملترشون میکنم.
    نسخه دو لیتریش تقریبا در همه مشخصات سرعت و شتاب و ضریب چسبندگی به جاده مشابه نسخه v6 نسل قبل هست و مصرف سوختش هم کمتره.
    ولی مسخه 1.5 لیتریش عملکردش نسبت به 2.4 لیتری نسل قبل بهبود خوبی داشته.
    تیم مهندسی هوندا، پیشرانه‌ی سیویک تایپ آر س را در حد آکورد، متمدن کرده .در بلوک سیلندر، میله‌های ضد چرخش کار گذاشته شده است و یک فلای‌ویل دو صفحه‌ای (DMF) برای کاهش لرزش نیز نصب شده است. یک توربوشارژ کوچک‌تر با فشار بوست ۲۰.۸ پوند بر اینچ مربع ( در مدل ۱.۵ لیتری ۲۰.۲ psi)، برای بهبود حساسیت پدال گاز، استفاده شده است ( سیویک تایپ آر حداکثر فشار بوست ۲۲.۸ psi دارد). توان خروجی نیز از ۳۰۶ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۲۵۰۰ در سیویک تایپ آر، به ۲۵۲ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۱۵۰۰ در مدل آکورد، کاهش پیدا کرده است.

    راجب جعبه دنده اش به واسطه‌ی وجود نسبت اکسل کوتاه‌تر تا ۱۱ درصد و چهار ضریب دنده‌ی بیشتر، هر دو جعبه دنده‌ی خودکار موجود، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند.افرادی که با جعبه دنده‌های CVT را تجربه کردند، آن را جزو یکی از بهترین جعبه دنده‌های موجود قلمداد می‌کنند.
    جعبه دنده‌های دستی ۶ سرعته، از مدل دو لیتری از سیویک تایپ آر ( و برخی مدل‌های دیزل بازار اروپا) قرض گرفته شده است، در حالیکه جعبه ‌دنده‌ی موجود در مدل ۱.۵ لیتری از سیویک Si برداشته شده است.
    مهندسان هوندا با الهام از فناوری تایرهای کانتیننتال، از ماده‌ای برای جذب صدا، در رینگ‌های آکورد، استفاده کرده‌اند. برای تضمین کمترین صدا در کابین خودرو، تیم مهندسی هوندا، ماده‌ی رزین پلاستیک مخصوصی را در شیار داخلی رینگ قرار داده است که به تایر ارتباطی نداشته و با هر تعویض لاستیک، کارایی خود را حفظ می‌کند.
    اسفنج‌های اورتان در صندلی‌های آکورد جدید استفاده شده است که استحکام، نرمی و قابلیت ارتجاعی متنوعی دارند. بخش جانبی صندلی‌ها ،۱۲ سانتی‌متر در جلو و ۵ سانتی‌متر در عقب، بلندتر شده است. آرم‌رست مرکزی نیز ۵ سانتی‌متر طویل‌تر شده است.
    تست رانندگی و بررسی تغییرات شاسی جدید
    پاسخ‌دهی بهتر قوای فنی، بدون شک حس کلی چابکی خودرو را به همراه دارد، ولی شاسی جدید آکورد در این زمینه نیز با تجربه عمل کرده است. شاسی مستحکم‌تر شده است (۲۴ درصد افزایش در مقاومت خم شدن و ۳۲ درصد افزایش در مقاومت چرخش)، که این مورد به واسطه‌ی استفاده از لایه‌های بیشتر و نقاط جوش نزدیک‌تر (از چهار سانتی‌متر به دو سانتی‌متر) ممکن شده است.
    تویوتا کمری بهتری ساخته ولی هوندا خودرو بهتری ساخته از نظر من .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      آقا سینا بسیار عالی. مقالات مربوط به آکورد را در این مدت کاملا دنبال کردی:) منم موافقم از نظر فنی، هوندا گزینه بهتریه. گرچه ای کاش نمای عقب آکورد را بهتر طراحی میکردند یا حداقل مثل نسل قبلش، هماهنگتر میبود. از طرف دیگه حالت اسپرت بک بودن آکورد زیاد بهش نمیاد، در حالیکه این حالت برای آئودی RS7 خیلی زیبا در اومده.
      بیشک در بین محصولات سدان نسبتا لوکس میان سایز در کنار کمری وآکورد، من بهترین گزینه را فولکس آرتئون میدونم که با گیربکس 8سرعته و موتور 2لیتری 268 اسبی، گزینه ای فوق العاده ساخته. البته قیمت پایه 35000دلاریش نشون میده بیاد ایران حدود 320تومن قیمت میخوره و 50-60 تومنی گرونتر از سدانهای ژاپنی کم لوکستر است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. sina

        ۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        در اینکه اکورد بهتر هستش من شکلی ندارم رامتین جان ولی برای ایران من کمری رو ترجیح میدم چون هم موتورش تنفس طبیعی هستش و هم اینکه قطعات یدکیش و تعمیراتش خععلی ارزون تر از اکورد هستن.
        کمری دست دوم یه روزه فروش میره ولی اکورد رو مطمئن نیستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سروش

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (135 ديدگاه)

      ممنون آقا سینا
      فقط میخواستم بدونم این تایرهای جدید چقدر تاثیر گذارن ؟ و اینکه صدای داخل اتاق چند دسیبله ؟ مدل قبلش واقعا شاهکار بود . تو سرعت 70 مایلی 70 دسیبل بود. کار اند درایور تو ریووی اولیه نوشته بود ساکت مثل بنز کلاس اس.
      گیربکس 10سرعته هم یه جایی خونده بودم با اینکه عملکرد خوبی داره ولی تعداد تعویض دنده ها رو زیاد میکنه و حس خوبی به آدم نمیده.
      منم انتخابم آکورده ولی تویوتا هم عالیه.
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        سروش جان
        این ریویوی موتورترند عددی ذکر نکرده بود ولی تحسین کرده بود کابین اکورد رو. ضمن اینکه از گیربکس ده سرعته اش خعلی تعریف کرده بود و گفته بود مث ائودی دنده عوض میکنه. از سیستم تعلیقش هم بی نهایت تعریف کرده بود و نقطه ضعفش رو مشکلات شاسی بیان کرده بود تا حدودی.
        این مدل قوی تر اکورد رو بعضی سایتا بهترین خودرو زیر 30 هزاردلار ذکر کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سروش

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (135 ديدگاه)

          ممنون سینا جان. بله گیربکسش عالیه من منظورم اون حس رانندگی بود و اینکه تعویض دنده ها بیش از حد و نیاز بنظر میاد. Reliability هم تو تئوری میاد پایین ولی خب ما داریم درمورد هوندا صحبت میکنیم. گیربکس 10 سرعته توی این بازه قیمت و کاربرد جدیده. کار بزرگی کردن. البته این گیربکس روی هوندا اودیسه بود و خوب جواب داده بود.
          با تشکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          اره درست میگی
          قربونت سروش جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سروش

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (135 ديدگاه)

          البته منظورم Durability بود. عزیزین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mahdi Chevrolet

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      ممنون سینا ، عالی بود
      منم انتخابم اکورد هستش
      منتظر دوئل میمونیم اونجا همه چی مشخص میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        چاکریم مهدی عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. میثم

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ممنون از اطلاعات عالی که در میان گذاشتید, در کل بین این دو خودرو انتخاب بسیار سخته, شاید سخت ترین باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. علی

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    کمری خیلی خوبه ولی ی مشکلی که داره بیشتر جاها ازش به عنوان تاکسی استفاده میکنن که این از ی طرف خوبه ولی ار ی طرف پرستیژه کارو پایین میاره.
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قبلا انتخابم اکورد بود ولی الان هردو عالی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      هوندا اکورد رو انتخاب مىکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      منم انتخابم آکورد بود. این طراحی جدیدش ب دلم نمیشینه. طراحی و مشخصات کمری بهتره.
      بین این دوتا کمری.
      اما در کل توی این سگمنت پاسات و مزدا6.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محسن

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اکورد بدنش عضلانی تره ولی طراحی کمری رو بیشتر دوست دارم..تویوتا رای من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Kian70

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من آکوردو انتخاب میکنم
    اگه یه دوئل بین هوندا crv با کولئوس و راو۴ میذاشتن عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایمان

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    کمری خیلی شبیه لکسوس ES شده تو این نسل.درکل هر دو خودرو جزو بهترینهای این سگمنت هستن ولی من مزدا 6 رو به هر دو ترجیه میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عرفان

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    هوندا آکورد رو نه، اما کمری جدید رو ملاقات کردم
    عقبش خیلی زیباس، جلوش افراطیه، داخلش مخصوصا صندلی ها و کنسول مرکزی بنظرم ی سطح بالاترن و کیفیت عالیی دارن
    سقفش هم پانورامیک شده،باید دید ایا مثل تالیسمان و اپتیما و سوناتا صدا میده یا از اونا جلوتره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عشق ماشین

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوتا واقعا تو کلاس خودشون سرآمد هستن .ولی اگه بین این دو انتخاب کنی .آکورد تو جایگاه بالاتری قرار میگیره.کیفیت کابین هوندا بالاتر از تویوتا هستش که تو مقالات قبلی گفته شده و از نظر زیبایی ظاهری واقعا سخت انتخاب هرچند به نظر من آکورد زیباتر . تنها چیزی که یه کم نگرانی داره اون موتور توربو هستش که دوستان گفتن حساسیتش به بنزین بی کیفیت کمتر شده.در ضمن طراحی عقب آکورد قشنگ .یه جورایی امضا هوندا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی جلو هوندا عقب تویوتا داخل کابین خیلی فرقی نداره از نمای بغل هم تویوتا
    من به خاطر علاقه به موتور تنفس طبیعی تویوتا رو انتخاب می کنم البته همیشه کمری رو دوست داشتم حتی اگر خیلی ها بگن رانندگی باهاش کسل کنندست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارش

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    نمای جلو هوندا و نمای پشت و بغل تویوتا کابین قسمت راننده تویوتا و صندلیهای عقب هوندا با اختلاف خیلی کم تویوتا کمری رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرمین

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    وقتی آدم میتونه مزدا 6 بخره چرا اینا؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. ارمان

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اکورد تو این کلاس پدیدست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MUFC

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    Camry xse

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad_FM 480

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتخاب سخته بین این دوتا بنظرم اکورد طراحی نرم و قشنگی داره ولی از کمری هم نمیشه گذشت چون اونم طراحی خوبی داره .
    اگه تو ایران بخوام یکیو انتخاب کنم انتخابم کمری یکی از دلایلش هم اسم محبوب این ماشین تو ایران هست و جز اولین ماشین هایی بود که دوسش داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کمری و آکورد هردو عالی هستن
    ولی کمری سواری لذت بخش تری رو ارائه میده و آرامش بیشتری داره
    و آکورد هندلینگ بهتری داره و خشک تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hamid...Audi

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    به نظر من تو کل این سگمنت آکورد بیشترین ارزش خرید رو داره.مزدا6 و کمری اختلاف خیلی کمی دارن ولی بقیه ماشینای این سگمنت به گرد پای این سه تا هم نمیرسن.
    ژاپن باشه عشق باشه صفا باشه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. sjs

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کامنت های دوستان خودش یک کلاس درسه.
    من به شخصه خیلی مطلب علاوه بر خود مقالات یادمیگیرم
    همگی پایدار و برقرار باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. شهروز

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خدایا خدایا مردیم از حسرت و حرص”آخه تا کی”تا کی باید اینارو دید و حسرت خورد”یکی ازیکی زیباتر با طراحی پخته و ماندگار”به شخصه هیچکدامش نسبت به هم ارجحیت ندارن و واقعا عالین از هر نظر”

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا