هفته نامه

دوراهی: جک S5 یا هایما S7 توربو؟!

در این مطلب مقایسه‌ای کوتاه بین جک S5 و  هایما S7 توربو داشته‌ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید مقاله‌ی جامع هایما S۷ و اس ۷ پلاس ایران خودرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید را مطالعه کنید.

مصرف‌کنندگان ایرانی همگام با روند کنونی دنیای خودرو اشتیاق فراوانی به خودروهای شاسی‌بلند نشان می‌دهند. البته اکثر افراد امکان خریداری شاسی بلندها و کراس اوورهای واقعی و باکیفیت جهانی را نداشته و به ناچار باید با نسخه‌های چینی و یا کارکرده آسیایی کنار بیایند.


دو نمونه از شاسی بلندهای چینی‌ای که در بازار خودروی کشورمان طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند جک S5 و هایما S7 هستند (البته یکی از عجایب دیگر صنعت خودروی کشور ما معرفی خودروی هایما S5 هم هست که نامی مشابه با جک دارد!). در محدوده قیمتی ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی شاسی بلندهای چینی زیادی حکم رانی می‌کنند و این بار قرعه به نام این دو شاسی‌بلند افتاده است.


قلب تپنده جک S5 از نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر است که خروجی ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری داشته و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نزدیک‌ترین حریفان خود در کشور قرار می‌گیرد. قدرت بالای جک که نقطه قوت اصلی آن محسوب می‌شود از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در طرف مقابل هایما S7 قرار دارد که برای رقابتی بهتر با جک مجهز به پرخوران شده و از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی استفاده می‌کند که قدرت آن به ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۲۳۰ نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.


اگرچه قدرت هر دو خودرو تقریباً مشابه یکدیگر بوده اما شاهد برتری ۳۵ نیوتون متری گشتاور جک هستیم بنابراین این خود می‌تواند یک نقطه قوت باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر جک S5 به‌طور حدودی در ۱۱ ثانیه ثبت شده درحالی‌که شتاب رسمی هایما S7 توربو اعلام نشده اما نباید انتظار شتابی بهتر از جک را داشت. شایان ذکر است هایما حدود ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر از جک ۱۵۸۰ کیلوگرمی می‌باشد.

اگرچه نباید از چنین شاسی بلندهایی انتظار مصرف سوخت مناسب را داشت اما اغلب خریداران در زمان خرید خودرو نیم‌نگاهی به ارقام مصرف سوخت نیز دارند. اگرچه مصرف سوخت جک برابر با ۷.۸ لیتر اعلام شده اما این رقم به نظر بسیار خوش‌بینانه می‌رسد. از طرف دیگر مصرف سوخت رسمی هایما S7 توربو ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که به واقعیت نزدیک‌تر است. هرچند هر دو خودرو در عمل مصرفی بیش از این‌ها دارند.

نهایتاً به فاکتوری کلیدی در خرید خودرو یعنی قیمت می‌رسیم. جک S5 بهایی در حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳ میلیون تومان دارد درحالی‌که هایما اندکی ارزان‌تر بوده و برچسب قیمتی حدود ۹۶ میلیون تومان را نشان می‌دهد.

خب با این تفاسیر، انتخاب شما کدام‌یک از این دو خودروی شاسی‌بلند چینی است؟ جک شناخته شده یا هایمای پشت گرم به ایران‌خودرو؟

مقایسه مشخصات فنی

جک S5

هایما S7 توربو

موتور

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری
قدرت  ۱۷۴

۱۷۰

گشتاور

 ۲۶۵ ۲۳۰
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک

۶ سرعته اتوماتیک

طول

 ۴۴۷۵  ۴۵۳۰
عرض  ۱۸۴۰

 ۱۸۳۰

ارتفاع

 ۱۶۸۰  ۱۷۳۰
فاصله بین دو محور  ۲۶۴۵

 ۲۶۱۹

وزن

 ۱۵۸۰  ۱۵۴۵
مصرف سوخت ۷.۸

۹.۶

حجم صندوق بار

 ۵۰۵  ۴۰۰
شتاب صفر تا صد حدود ۱۱ ثانیه

حدود ۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

 ۱۸۰ ۱۷۰
قیمت حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳

حدود ۹۶

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آدمها چند دسته اند یکی آدمهایی هستند که سرشان رو از دیوار بالا نیاوردن تا زیبایی های بیشتری رو ببینند و فقط سمند و پارس و ۲۰۶ رو می بینند و اونا رو اسب سفید پادشاهی می بینند سوم افرادی هستند که حاضرند پولشان رو مفت بریزند تو گلوی ماشینهای گران قیمت کره و ژاپن که آپشنی هم ندارند و پز مارکش رو بدن و دومی ها افرادی هستند که با هزینه کمتر و منطقی از آپشنهای بیشتری بهره میبرن و فقط ممکنه چند بار بیشتر برن تعمیرگاه که باز می ارزه ولی در کل همه ماشینهای چینی بالای صد میلیون کیفیت خوبی دارن و بحث درباره بهتر بودن هریک بی فایده است

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. عباس

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آقای نویسنده احتمالا از کسی یا شخصی که نا آگاه بوده سنجش دو ماشین را انجام داده است .چون در واقعیت که خود م هر دو را سوار شدم اصلا اینطور نیست.من ابتدا جک داشتم حدود دوسال ونیم ویکماه هست هایما خریدم .وچون روزانه من ۱۶۰کیلومتر رانندگی میکنم تقریبا اطلاعاتم نزدیک به واقعیت هست. درضمن باور بفرمایید اصلا امکانت ومصرف سوخت وصدای کابین ‌،لذت رانندگی و…در ماشین جک قابل قیاس با هایما اس هفت توربو نیست.هایما برتروشکیلتر هست.قابل توجه شما هموطن های عزیز ، اگر شما فکر میکنی توانایی خرج و ‌مخارج ماشینهای شاسی بلند بالای سیصد میلیونی را دارید و(مصرف بالای سوخت) بهتر بخرید وازان لذت ببرید. ولی تامل بفرمایید آیا اینکار، با این زحمتی که برای درآمد زندگی بدست میاد, اقتصادی است که جیب یکسری انسانهایی که به هموطنهای خود ظلم می کنند ویک شبه یکصد میلیون پول بی زبون را روی ماشینهای خارجی (برند دار) میکشند.وفقط فکر جیب خودشان هستند بریزیم.اگر مردم ندارن با لای صد میلیون وهمین صد میلیون هم با وام میباشدبنظرشما این منطق است که بازهم برود انسان کهنه برندار بخرد ؟ یا نو ومارک خوب چینی . شرمنده یک مقدار برای هموطن خود احترام وارزش بدهیم و برای انسانها خوب بخواهیم تا بتواند از نظرات شما عزیزان کمال بهره را ببرد. سپاس از توجه تان

    موافقم 2
    مخالفم 4
  3. سید حمید رضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستاین چند مسئله رو تو این نظرها خوندم که خواستم نظرمو بگم .
    1 – اینکه بعضی ها گفتن ما لایق بهترینها هستیم مثل اینه که بگی یه بچه پولدار بی سواد و لوس بچه و ننه به خاطر بابای پولدارش لایق بهترین مدارج علمی و بلاترین سطح زندگیو بالاتراحترام اجتماعی باید باشه.؟؟؟
    2 – اون دوستی که ماشین چینی رو به خر بی پالون تشبیه کرد چون نتونسته بود منظورش رو به خوبی برسونه ایجاد شبهه کرد و الا اینکه با این قیمتها تو کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان میشه ماشینهای بهتری خرید شک نکنید. این وضعیت فعلی کشور ماست که ارزش پول به اینجا رسیده . یعنی سانتافه 340 میلیونی فعلی و لکسوز 600 میلیونی وقتی نشه خرید مجبوری به جک و هایما اکتفا کنی . و الا همه دوس دارن با 100 تومن بی ام و سور شن.
    3 – من شخصلا در حد نیازم پول میدم . مثلا وقتی با یه گوشی 700 تومنی سامسونگ همه کارم راه می افته اصلا فکر خرید اپل رو هم نمی کنم .چه پولشو داشته باشم چه نداشته باشم.
    تو این شرایط من پولم به جک میرسه ، پس با تحقیق و بررسی می بینم اکثریت می گن خوبه ، 5 سال گارانتی داره می گم خوب پس می خرم . 5 سال ماشین به روز نسبتا خوب با امکانات خوب سوار میشم یه قرون هم خرج تعمیرگاه نمی کنم.
    4 – اگه به نظر شما جک و هایما ارزش صد تومن رو نداره ، یعنی لکسوز ارزشش 600 میلون تومنه .؟ حتما اینطور نیست . چون این قیمتها شب می خوابی صبح پامی شی صد تومن رفته روش . یعنی صبح تا شب اینقدر کیفتش رفت بالاتر یا بازار بی بند و بار ما این کار رو کرد؟
    پس تو کشوری که هیچ چیز قیمت واقعیش نیست ماشین چینی هم نیست . اینکه ما فقط کلید کنیم ماشین چینی نمی ارزه و هیچی د ر خصوص قیمت 340 تومنی سانتافه و امثال هم نگیم خیلی بی انصافی و نامردیه. اگه می گین جک نمی ارزه ، هایما نمی ارزه ، بگین بقیه برندها هم نمی ارزن با این قیمتها.
    5 – مشکل ما ایرانیها اینه که تو همه زمینه ها بدون تحقیق و بررسی ، بدون داشتن تجربه اون موضوع ، و خلاصه ببخشید از روی معده همه کارشناسی می کنیم و در همه مورد نظر میدیم . از بمب هسته ای گرفته تا سیب زمینی و حتی روش هم وامیستیم.
    ببخشید طولانی نوشتم . ولی لازمه همه قبل از حرف زدن کمی فکر کنیم بعد نظر بدیم . اینطوری کسی گمراه نمی شه ، برای کسی سوء تفاهم پیش نمیاد و کسی یه چیزی از حرفهامون یاد میگیره . یا حق

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. هموطن

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دمت گرم ، زنده باشی که حق مطلب را بجا آوردی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. ارشیا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جک اس ۵ واقعا عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انصافا نخرید من همین که در ماشینو باز کردم فهمیدم ماشین در چه حدیه ؛جنس قطعات داخلیش که واقعا افتضاحه و انگار اسباب بازیه ؛ بوی بسیار بدی هم میده انگار که قطعاتشو از ضایعات بازیافتی پکن درست کرده باشن؛ تو این رنج قیمت ماشینای ژاپنی خوبی مثل کمری۲۰۰۷ و مزدا و سوزوکی هستن حتی ماشین ۱۰ سال پیش ژاپن رو هم سوار شین بهتر از این آشغالای چینیه که حتی خود چینی ها هم حاضر نیستن سوار شن

    موافقم 1
    مخالفم 4
  6. احمد یادگاری

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا بی انصافی است.چین در آینده خیلی نزدیک قلب تپنده جهان درهمه ابعاد اقتصادی(حتی خودرو)خواهد شد.چین کشوری با آینده ای درخشان….
    روزی برسد که کره جنوبی ژاپن وحتی آمریکا مجبور شوند از چین هرچیزی بخصوص ماشین و… بخرند.بخاطر صرفه اقتصادی وتوجه به همه اقشار درآمدی….

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. ali agha

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اگه بخوام نظر واقعی و به دور از اغراق خودم رو بگم، صد در صد هایما s5 رو تایید می کنم. چون از همه لحاظ بهتر از جک هست. من هر دو تا ماشین رو امتحان کردم و به شدت از هایما خوشم اومد. از جوانب مختلف (امنیت، طراحی، امکانات) بهتر از جک هست. به جز اینکه موتور هایما 1.8 توربو و موتور جک دو لیتر توربو است.
    اینکه قیمت هایما کمتر از جک هست، دلیل بر کیفیت پایین تر اون نیست. فقط به این خاطر که قیمت محصولات ایران خودرو رو شورای رقابت تعیین می کنه، قیمت هایما کمتره. اما کارخانه جک خصوصی است و هر قیمتی که دلشون بخواد رو روش می ذارن، حدود 8-9 میلیون قیمت جک بیشتره. در ضمن تعداد نمایندگی ها و متخصصین ایران خودرو بیشتره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      احتراما بفرمایید بر اساس کدام اطلاعات کارشناسی یا حتی تحلیل تست تصادف ب این نتیجه رسیدید.
      اگر کمی اهل فن باشید متوجه میشید ک طراحی عقب و بغل هایما بسیار قدیمیه
      ب استثنای چراغهای عقب و جلو پنجره ک بسیار زیباست ولی چراغهای جلو بیشتر ب ی ماشین سواریه تا شاسی جسور
      در مقابل طراحی جک ب روزتر و اسپرت تر هست
      شما میتونید تظر کارشناسان یا فیلمهای بررسی رو بخونید
      البته در نهایت سلیقه شخصی تعیین کنندست
      ارادتمند

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. احسان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در ضمن قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان خارج از دستور کار شورای رقابت هست و ربطی ب نوع شرکت نداره
      تعداد نمایندگی زیاد و در عین حال پاسخگو نبودن و عدم پذیرش هایما و عدم تامین قطعات توسط اکثر نمایندگیها چه فایده ای داره
      اندکی تامل…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دو خودرو هر دو کیفیت چینی دارند البته جک موتور پر قدرت تری دارد ولی چیزی که این دو را از هم متمایز میکند کیفیت برتر نیست بلکه شرکت تولید کننده ان است شما اگر هایما بگیرید با ایران خود رو کلاهبردار طرفید که علی الرقم تعداد نمایندگیها البته روی کاغذ هیچ خدماتی به شما نخواهد داد و حتی هنگام فروش هم با دلال هایش با قیمتی بالاتر سر شما کلاه خواهد گذاشت درصورتی که با مراجعه به یکی از نمایندگی های کرمان متور مستقیم از کارخانه خودرو را خریداری مینمایید

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      و مطمین باشید کرمان موتور کلاه گشادتری سر شما خواهد گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 5
  9. almas

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وجدانا وقتی مانی نداری چرا بد وسایل چینی را میگید چرا فکر نمیکنیم و ناری مه اش هو و چاو می اندازیم هرکس هرچی دوست دارد میخرد همه چیز خوب است موفق باشید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    هایما s7 ماشین خیلی خوبیه یه ماشین با آپشن ها و امکانات روز خیلیم پر قدرت و نرم و جادار و بیصداست نمیدونم چرا بعضی ها بیخودی قضاوت میکنن معقول اینه که آدم باید خودش اول داشته باشه یا از اونایی که دارن بپرسه که چطور ماشینیه نه این که همین جوری یه چیزی بگه
    این ماشین با توجه به قدرت و امکاناتش و خدمات پس از فروشش بسیار عالیه من که صد در صد راضیم دوستانی هم که میخوان بخرن شک نکنن اگه پول دارن بخرن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. اصغر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من که هیچ کدومش را ندارم ولی اون که ما را جایی میبره برند خودرو نیست بلکه خود خودرو است برا کسی که میخواد شاسی بلند سوار به چه جک چه هایما وچه سانتافه همه ی اینها آپشن های مختلف و بروزی دارند .اونی که واقعا میخواد برا خودش بخره و لذت ببره و کاری به کسی نداشته باشه بهترین گزینه جک و هایما است اگر کسی برا مردم میخواد ماشین بخره که بگن مثلا فلانی سانتافه خریده بره دویست ملیون دیگه بزاره روش اونو بخره .چون با این ماشینها تو ایران بیشتر ۱۱۰ تا تو اتوبان و تو شهر ۶۰تا نمیشه رفت امروزه هم خدمات پس از فروش اینها فراوان یافت میشه .حالا یکی با صد تومان لذت شاسی بلند میبره یکی دیگه هم ۲۰۰ ملیون دیگه میزاره روش و همون لذت را میبره .ولی واقعیت ماشین های چینی این است که اونی که داره راضی است و اونی که نداره ناراضی .یاحق

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. abbas

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من از لحاظ زیبایی و امکانات هایما خیلی سرتر هست حتی میشه با پرادو vx مدل ٢٠٠٩مقایسش کرد
    نسبت به یک ماشین چینی امکانات بسیار خوبی داره درحالی که جک این امکاناتو نداره فایده چیه جک موتور ٢لیتر توربو داره ١٧٠اسب بخار بیشتر نیستش درحالی که هایما با موتور ١.٨لیتری ١٨۴اسب بخار قدرت داره من تست زدم با هایما با ماشین نیسان تیانا موتور ٢۵٠٠ به جرات میگم که شتاب هایما فوقلعاده بودش لوله کردم تیانارو ولی از ١۴٠تا به بعد تیانا میره من رای هم به هایما هستش نظر من جک ماشین بسیار چرتیه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. حامد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخص هر دو خودرو در حد هم هستن و با اختلاف های ناچیز نسبت به هم برتری دارن
    با تو جه به اینکه هایما از لحاظ بزرگی و ابهت به ماشین های کراس اور نزدیک تر هستش
    و ضمن اینکه با قیمت کمتر میشه به امکانات مشابه دسترسی داشت من هایما رو ترجیح میدم
    البته باید گفت که نبود کنترل کروز روی جک عیب بزرگیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. سید

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من یه جک اس 5 اتومات دارم. تو بارندگی شدید رفتم اتوبان. با سرعت 100 ماشین اصلا پایداری نداشت و مرتب لیز میخورد در حالیکه میدیدم پراید و پژو به راحتی تو اون شرایط حرکت می کنند. خلاصه ماشین از چشمم افتاد. خواستم ببینم آیا تمام suvها این مشکل رو دارن؟ آیا این مشکل در هایما هم هست؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. میلاد

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لاستیکها خرابه نه ماشین
      کومهو بنداز حالشو ببر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. hadi

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دیروز یه هایما S7توربو تست کردم. خدایی فرمون و گیربکسش عالی بودن. من همین الان یه پژو 2008 دارم با گیربکس ایسین و به روز. با 2008 تعویض دنده رو متوجه میشم البته خیلی جزیی ولی با گیربکس هایما اصلا مشخص نبود. شتاب ماشین هم خوب بود. بنظرم تو رنج خودش یکی از بهترین هاست. و با هزینه نگهداری بسیار پایین تر از خودرو های وارداتی.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. رامین جلالی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من بین جک و هایما و بی وای دی ..و هاوال.و تیوولی .جک را انتخاب کردم وخریدم…دلیل اصلی برتری یا تساوی نسبی خود ماشین و خدمات بعدیشه که بسیار مهمه..هاوال واقعا بهتره ولی قطعاتش حکم طلا در بازار پیدا کرده در ابتدا کمی ظاهر هایما بیشتر خوشم میاومد و احتمالا موتور گیربکس هایما کمی بهتر بود اماا.چند فاکتور مهم مجابم کرد که جک انتخاب کنم..
    ۱. وقتی پشت فرمون و یا داخل اطاق هایما میشین درست انگار شاسی بلند طراحی حد اقل بیست سال قبل هستین کاملا کوچیکی داخل هایما تو رخ میزنه و با ظاهره بزرگترش باور کردنی نیست..پشت آمپر هایما بسیار چیپ تر بنظر میآد و..و مخصوصا دلیل اصلی من این بود که در نهایت همه ماشینها خراب میشن یا مشکل دار و قطعه میخوان و مکانیک مطمئن و چون واقعا از خدمات ایران خودرو مطمئن نبودم جک خریدم که از سیر تا پیازش هست و تولید هم میشه..
    ۲.نکته بعدی ترمزها و هندلینگ جک است که که واقعا بهتره..مخصوصا راننده حالت اسپورتی تر و راحتتری و در رانندگی حس میکنه و حتی از حالت نشستن راننده و تسلط به جاده مشخصه.۳.
    .در مورد گرمی کلاچ اتومات که میگن من که چیزی خاصی حس نکردم ولی دوستان گفتن در ترافیک بزنین تو منوآل تا گیربکس دنده عوض نکنه و گرم نشه..ولی مصرف بنزین یکم بالاست که خوب دیگه شاسی بلنده سنگینه و توربو..هر کجا به هر ماشین شاسی بلند با این مشخصات فنی مصرفش نسبتا بالاست در هر حال..با کمی بالا و پایین..
    ..وقتی که ماشینو میخری و چند روزی رانندگی میکنی واقعا حس خوبی داره و شاسی بلندی و اطمینان میده و واقعا احساس کمو کسری جز نام وبرند در مقابل هم رده های کره ای نداری..و حتی ارتفاع سر نشین در جک از شاسی بلندهای کره ای وتوسان هم بالاتره‌..البته شما در جک مدل بالاتر و ماشین نو تر میخرین و اگه کره ای بخواهین باید چندین مدل پایینتر بخرین.و با حدوده چهارصد بالاتر در ماشین بسیار تمیز..!!و چیز برتری هم گیرتون نمیآد جز کره ای بودن..!!
    در هم رده ها همون هایما و در نهایت تیوولی است که تیوولی واقعا ضعیف تر و مینی تر است.و البته یه دویست حد اقل گرانتر و لوازم و مکانیک کمتر …ولی خوب..اینجا انتخاب است…
    من بدون تعصب میگم اگه چهارصد تومن دیگه اضافه تر داشتم البته برای برا ماشین .. کره ای هم نمیخریدم تنها دلیلشم اینه که خیالم از خدمات بعدی راحتتره و نه امکانات و نه تجهیزات..و نه برند…فقط دید مردم باعث میشه کره ای بخواهم ولی در عمل واقعا به نظرم عاقلانه ترین جک اس ۵ است.
    البته از نظر من…و بررسیهایم.
    متن نوشته شده به عنوان خریدار جک و کمک به انتخاب افرادی است که مثل من مابین جک و سایر هم رده ها در حال برسی و شک هستند .

    درود بر شما

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا