آلفا رومئوبی ام وهفته نامههیوندایولوو

بررسی و مقایسه گروهی چهار سدان محبوب و نامدار بازار

علی صفرپور: برای یک بررسی گروهی به دنبال انتخاب یک کلاس خودرویی مناسب با حال‌وهوای این روزهای دنیای خودرو می‌گشتیم… پس از گذشتن از SUV ها که این روزها بسیاری از بازار را به خود مشغول ساخته‌اند به کلاس موردعلاقه خودمان رسیدیم، یعنی کلاس سدان‌های سایز متوسط اسپرت. با خود گفتیم: «چه کلاسی بهتر از این؟!»

این دسته از خودروها کاربردی، سرگرم‌کننده و اقتصادی هستند و از همه مهم‌تر برای داشتن یک خودروی مناسب در این کلاس نیازی نیست تا به سراغ برترین و عالی‌ترین برندهای جهان رفت.

پس بررسی خود را با چهار خودروی سدان اسپرت-لوکس شروع کردیم که سه تا از آنها جزو ۱۰ خودروی برتر سال بوده‌اند؛ ممکن است درباره خودروی چهارم بپرسید… چهارمین خودرو هم یک ولوو است.

ب‌ام‌و سری ۳ پس از ۲۳ سال افتخار، در سال ۲۰۱۵ از لیست ده خودروی برتر ما بیرون آمد. سپس ب‌ام‌و آن را برای سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی کرد؛ با وجود به‌روزرسانی سری ۳، واکنش‌ها و نظرات نسبت به نسل G20 این خودرو به نوع مشخصاتی که به آن مجهز است بستگی دارد: کدام موتور، کدام تایر، نوع فنربندی و… . مدلی که ما آن را تحت بررسی قرار خواهیم داد ۳۳۰i است که نیروی خود را از یک پایگاه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربو تأمین می‌کند و قیمت آن ۴۱’۲۴۵ دلار است. با پکیج M Sport -که شامل فرمان‌پذیری با نسبت‌های گوناگون نیز می‌شود- به قیمت ۵’۰۰۰ دلار و پکیج Track Handling -که به تقویت ترمزها و دمپرهای متغیر می‌پردازد و دیفرانسیل لغزش محدود را هم به خودرو می‌افزاید- به قیمت ۲’۴۵۰ دلار و… ۱۰’۲۵۰ دلار اضافه‌تر برای آپشن‌های لوکس و تجهیزات فناوری متعدد، قیمت خودروی مورد بررسی ما به ۵۹’۲۲۰ دلار می‌رسد!

آلفارومئو برای سال ۲۰۲۰ و مدل جولیا، به چند به‌روزرسانی بیرونی و درونی بسنده کرده است. از آنجایی که این شرکت مدل جدیدتری را ارائه نداده بود، ما مدل ۲۰۱۹ این خودرو را وارد میدان کردیم. جولیا به محض ورودش به بازار توانست جزو ۱۰ خودروی برتر سال ما شود. مدل کوادریفولیو  (Quadrifoglio) – اگر از تلفظ نامش عاجز هستید باید بدانید که این امری عادی برای همه است- این خودرو در سال ۲۰۱۷ و بررسی‌های پیشین ما توانست قدرت بی‌نظیری را به رخ رقبایش بکشد.

اما تجربهٔ درازمدت این خودرو در تست درازمدت ما آن‌قدر مشکل‌دار بود که نویسندهٔ ما به‌طعنه نوشت: «صندلی پشتی این خودرو اصلاً مکان مناسبی برای نشستن نیست… حتی درحالی‌که یدک‌کش خودروی شما را حمل می‌کند!»

مدل مورد بررسی ما مدل پایه با قدرت خروجی ۲۸۰ اسب‌بخار است. این خودرو هم مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی است و ۴۴’۷۴۰ دلار قیمت دارد. ما نیز با افزودن آپشن‌های متعدد به آن قیمتش را به ۵۲’۹۹۰ دلار رساندیم.

در سویی دیگری از میدان، مدل G70 از برند تازه‌وارد جنسیس -که متعلق به هیوندای-کیا است- خودنمایی می‌کند؛ جنسیس با عرضهٔ G70 توانست جای پای خود را در بازار محکم کند. با توجه به کره‌ای بودن این خودرو از همان قوانین مرسوم خودروهای کره‌ای پیروی می‌کند: ارائهٔ آپشن‌های زیاد با قیمتی مقرون‌به‌صرفه!

اما بگذارید درباره مشخصات فنی این خودرو صحبت کنیم؛ حدس می‌زنید چگونه باشد؟! احتمالاً باید درست حدس زده باشید: G70 نیز مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خطی است! صندلی‌های جلو با گرم‌کن اختصاصی -و قابلیت تنظیم در ۱۶ حالت متفاوت برای راننده- نمایشگری ۸ اینچی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و تایرهای تابستانی همه‌وهمه قیمت این خودرو را برای مدل پایه به ۴۴’۸۹۵ دلار می‌رسانند.

آخرین شرکت‌کننده در این بررسی، خودرویی است که تولیدکننده‌اش تحت مالکیت برند جیلی است. ولوو S60 مدل ۲۰۱۹ در اولین نگاه شما را مجذوب خود می‌کند. پایگاه نیرورسان این خودرو هم یک ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ است، البته در ولوو S60 با کمی مخلفات اضافه می‌توان قدرت را از ۲۵۰ به ۴۰۰ اسب‌بخار رساند. اگر هم ۴۰۰ برای شما زیاد است و فکر می‌کنید ۳۶۰ اسب‌بخار پاسخگوی نیازهای شما است، ولوو برای S60 نسخهٔ T6 را عرضه کرده است که علاوه‌بر توربوها، به یک سوپرشارژر هم مجهز است. در این میان، نسخهٔ T8 است که می‌تواند با سیستم هیبریدی خود قدرت را به ۴۰۰ اسب‌بخار برساند. نوع توسعه‌یافته این خودرو توسط پولستار ۴۱۵ اسب‌بخار تولید می‌کند.

مدل مورد بررسی ما نسخهٔ پایه بود که T5 Momentum نامیده می‌شد. این مدل از ۴ سیلندر خود تنها ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت را استخراج می‌کرد. سه پکیج متفاوت شامل افزایش سطح لوکس بودن خودرو، افزایش سطح فناوری و تکنولوژی و مالتی‌مدیا قیمت S60 را از ۳۷’۰۴۵ به ۴۶’۲۴۰ دلار می‌رساند.

برای انجام بررسی بین این چهار سدان لوکس-اسپرت به سمت جنوب غربی ایالت ویرجینیا رفتیم تا شاید بتوانیم از دمای نامناسب و سرد فعلی منطقه خود دور شویم اما یادمان رفت که آسمان همه‌جا یک رنگ دارد!

رتبه چهارم: ولوو S60

معایب تمایلی به عجله ندارد – هیچ‌گاه انتخاب اول نیست
مزایا آرام و شیک – مکانی راحت برای سفر

این بررسی نخستین بررسی گروهی مجلهٔ ما (Car and Driver) است که موتور رقابت‌کنندگان در آن تا این حد به یکدیگر نزدیک هستند؛ با وجود این شباهت در نوع موتور این خودروها باید گفت که هرکدام شخصیت و کاراکتر منحصربه‌فرد خود را دارد.

ولوو با ظاهر گیرا و جذاب خود اصلاً قصد عجله کردن ندارد، جالب است بدانید که رانندگانش هم همین‌طور هستند. ما از تجربه‌ای که قبلاً با نسخهٔ سفت‌وسخت T6 R-Design داشتیم لذت بردیم ولی نمی‌گوییم که از شرکت دادن مدل T5 در این بررسی پشیمان هستیم. تمام داوران S60 را دوست داشتند؛ تنها مسئله این بود که درحال حاضر به‌دنبال چنین خودرویی نمی‌گشتیم.

پاسخگویی فرمان سریع و مناسب است اما کمی حس عادی و حوصله سر بربودن را به راننده‌اش می‌دهد. باوجود اینکه کنترل خودرو سردرگم نبود و S60 می‌توانست به‌خوبی پاسخگوی نیاز ما به سرعت و چابکی باشد، آن‌قدر که باید محکم و مصمم و صدالبته جذاب نبود! گیربکس علاقهٔ خاصی به تعویض دنده به دنده‌های بالاتر داشت اما به پایین آوردن آنها اشتیاق نشان نمی‌داد؛ اگر هم در دورهای بسیار پایین دنده‌ای گیر می‌کرد، لگ و کندی ذاتی موتورش را آشکار می‌ساخت.

پدال‌های ترمز S60 از ابتدا نرم بودند و در تست‌های ما عملکرد خوبی داشتند و برای متوقف کردن خودرو از سرعت ۱۲۲ km/h، تنها به ۵۰ متر فضا نیاز داشتند. باوجود اینکه ولوو در تست ترمز به رتبهٔ چهارم دست پیدا کرد اما باید گفت که نتیجهٔ کارش ستودنی بود؛ چون لاستیک‌هایش چهارفصل بودند. به همین دلیل هنگامی‌که به جاده‌های جذاب می‌رسیدیم، رانندهٔ ولوو عقب‌تر از همه حرکت می‌کرد تا مجبور به متوقف کردن اعضای دیگر گروه نشود.

جالب اینجا بود که در راه برگشت به سمت شمال ایالت و هنگام تعویض خودروها با رانندگان دیگر، راننده ولوو از تعویض آن با دیگر خودروها امتناع می‌کرد. صندلی‌های راحت سرنشینان جلو و طراحی داخلی بی‌نظیر این ولوو، آن را به همراهی زیبا و خوب برای سفرهای طولانی‌مدت و دراز تبدیل کرده است. گفتنی است که این راحتی فقط مختص صندلی‌های جلو نیست و این قاعده شامل صندلی‌های عقب نیز می‌شود؛ سرنشینان عقب دارای فضایی بسیار راحت به‌همراه تکیه‌گاهی مناسب برای دست‌هایشان هستند. درکل باید گفت که S60 خودرویی بسیار دوست‌داشتنی است اما هرگز نمی‌توان آن را یک قهرمان خطاب کرد… .

رتبه سوم: جنسیس G70

معایب جلوپنجره بزرگ و استایل تقلیدشده – نویز و صدای زیاد درون کابین
مزایا در پیچش و توقف از جولیا بهتر است – طراحی داخلی فوق‌العاده

گفتن اینکه تمام خودروهای حاضر در این بررسی شخصیتی متمایز و خاص دارند کمی نادرست بود. با راندن G70 متوجه شدیم که این خودرو در تلاش است تا هم در حس و هم در تعادل از سری ۳ تقلید کند؛ در برخی موقعیت‌ها هم از الگوی خود (سری ۳) بهتر عمل می‌کرد! درکل جنسیس جلوه و استحکام ب‌ام‌و و آلفا را ندارد؛ در ساختار G70 لرزش و ارتعاش بیشتری نسبت به جولیا و ب‌ام‌و سری ۳ وجود دارد و دست‌اندازها در این خودرو بیشتر از دو رقیب نام‌برده حس می‌شود. موتور این خودرو نیز چندان به آن وفادار نیست، درحالی‌که میزان قدرت خروجی‌اش بسیار به رقبا نزدیک است اما ارائه و تحویل آن قدرت اصلاً خوب نیست.

ب‌ام‌و آواز می‌خواند، آلفا غرش می‌کند اما جنسیس نفس‌نفس می‌زند! صدای G70 اصلاً چنگی به دل نمی‌زند و جذاب نیست، بجای صدای اگزوز می‌توان صدای ورودی‌های موتور آن را شنید. گیربکس نیز طوری عمل می‌کند که انگار آخرین همگام‌سازی‌های لازم را خط تولید نگذرانده است. در برخی موارد دنده‌ها دیرتر از انتظار تعویض می‌شدند. اگر این خودرو در شتابگیری کندترین خودرو نمی‌بود شاید می‌توانستیم از رفتار عجیب موتور و گیربکس صرف‌نظر کنیم.

درباره طراحی داخلی کابین تقریباً گلایه‌ای نداریم. مواد به‌کاررفته در این کابین بسیار باکیفیت هستند و طراحی آن هم در عین سادگی زیباست. صندلی‌ها نیز هم حمایت خوبی را از بدن سرنشینان ارائه می‌دهند و هم راحت هستند.

معمولاً کاهش قیمت در خودروها خود باعث افت کیفیت بخشی از خودرو می‌شود که آن بخش غالباً ادوات داخلی است اما در جنسیس ظاهراً این اتفاق نیافتاده است چراکه کلیدهای صفحه‌نمایش سفت و مناسب هستند. نوار انحنادار بالای ادوات نشان از این دارد که شرکت سازنده برای این خودرو سه نوع طراحی را در دسترس مشتری قرار داده است؛ این مورد برای رقبا یک طرح بیشتر نیست. شاید این مورد نقطه قوت خاصی نباشد اما بد نیست بدانید که در شرکت‌ها افرادی استخدام شده‌اند تا جلوی طراحان را از ایجاد خرج‌های اضافه بگیرند، خرج‌هایی نظیر چیزی که ذکر شد؛ ظاهراً جنسیس این افراد را در کمدی در شهر سئول حبس کرده است!

شرکت مادر جنسیس یعنی کیا-هیوندای قول داده است که در تولیدات خود قدم‌های بزرگی خواهد برداشت. اگر این نرخ رشد برای جنسیس همچنان ادامه داشته باشد احتمالاً نسل بعدی G70 باید بتواند به‌راحتی رقبا را شکست داده و صدرنشین کلاس خود باشد. به‌هرحال در این نسل، G70 خودرویی است که باوجود ارائهٔ امکانات فراوان و انجام درست کارهای روزمره، فاقد احساسات و خلوصی است که شکوه یک خودرو را تعریف می‌کنند. راننده این خودرو آن را این‌گونه تعریف کرد: «۸۵ درصد ب‌ام‌و سری ۳ با ۷۵ درصد پول آن!» در آخر باید گفت که جنسیس G70 خودروی بسیار خوبی است اما سدان‌های اسپرت بهتری هم وجود دارند.

رتبه دوم: آلفارومئو جولیا

معایب کاراکتری اغراق‌آمیز – گاهی اوقات باید آرام باشد!
مزایا قدرت بی‌نظیر – کاراکتر قوی

اگر به‌دنبال یک مزدا میاتا با چهاردر می‌گردید از دیدن آن در نمایشگاه خودروهای آلفارومئو غافلگیر خواهید شد؛ باید بدانید که میاتا زنده‌کننده اشتیاق به تولید خودروهایی است که در دهه‌های گذشته در دو نوع دو و چهار درب تولید می‌شده‌اند. آن اشتیاق را می‌توان در یک واژه این‌گونه تعریف کرد: بازیگوشی، یا شاید شجاعت، شاید هم سرگرمی! هرچه که هست جدی نیست. آلفارومئو جولیا نیز همانند مزدا میاتا پرنشاط و سرحال است؛ همین موضوع باعث می‌شود که به‌خوبی به کار خود بپردازد. جولیا از راننده‌اش می‌خواهد که آن را سریع براند و اگر راننده این کار بکند، حتماً نتیجه رضایت‌بخشش را خواهد چشید.

جولیا شباهت دیگری هم به میاتا دارد و آن هم شخصیت دوست‌داشتنی‌اش است اما این شخصیت خیلی به اعداد و ارقام توجه خاصی نمی‌کند: ۴۸.۴ متر فاصله برای توقف کامل و شتاب ۰.۹۳g بر روی صفحه اندازه‌گیری ارقام خاص و قابل‌توجهی نیستند.

در میان انجام تست‌ها به سؤالی بی‌پاسخ برخوردیم: چرا کنترل پایداری خودرویی تا این حد سرزنده هیچ‌گاه کاملاً خاموش نمی‌شود؟! البته بهتر است سؤال را برای الآن فراموش کنیم… .

فرمان‌پذیری آلفا قادر به درک تکان‌های نرم و اضافه حاصل از جاده است و با تلاشی جزئی و واکنشی سریع و مناسب آن‌ها را برطرف می‌کند. آلفارومئو جولیا طوری حس چابکی و مهارت را در خالص‌ترین و لذت‌بخش‌ترین نوعش به راننده تزریق می‌کند که هیچ‌کدام از رقبایش را نمی‌توان جایگزین آن ساخت. ذات این خودرو یک سدان اسپرت است.

نکته جالبی که در مورد جولیا وجود دارد، تولید دو خودروی متفاوت از یک خودرو است! جولیا پایه و جولیا کوادریفولیو … هردو بر یک اساس ساخته شده‌اند اما با یکدیگر خیلی فرق دارند؛ باید عنوان کرد که با وجود تفاوت زیاد میان این دو نسخه هردو بسیار راضی‌کننده هستند.

تأثیر بسزایی که جولیا بر روی مردم می‌گذارد تنها به خاطر ۵۰۵ اسب‌بخار قدرت نسخهٔ کوادریفولیو  نیست، بلکه بیشتر به خاطر مدیریت و تولید غرشی زیبا از یک موتور ۲ لیتری است. آلفا با حفظ صدا و جذابیت، ذره‌ای از سواری رام‌شدنی و پاسخ مناسب پدال گاز نکاسته است. گیربکس ۸-سرعته ZF این خودرو تقریباً ۱۰۰۰ دوردردقیقه زودتر از ب‌ام‌و دنده‌ها را عوض می‌کند اما در برخی موقعیت‌ها عملکردی نابالغ را از خود به نمایش می‌گذارد.

روی‌هم‌رفته ما نتوانستیم خودروی ۲ لیتری ۴ سیلندر دیگری را با پتانسیلی این چنین بالا و تعادلی این چنین عالی پیدا کنیم. جولیا با سود بردن از ۲۵ اسب‌بخار بیشتر و ۲۵kg وزن کمتر نسبت به دومین خودروی قدرتمند گروه -ب‌ام‌و سری ۳- توانست در شتابگیری ۰.۲ ثانیه از آن سریع‌تر باشد. مقام نخست تست یک‌چهارم‌مایل هم نصیب جولیا شد.

باوجود اینکه آلفا در مسیرهای مستقیم بهترین همراه برای شماست اما آن خودرویی نیست که جمعیت را وادار به ایستاده تشویق کردن بکند، حداقل به اندازه سری ۳ در این کار خوب نیست. باوجود کیفیت ساخت خوب، تمام رانندگان در این مورد که صندلی‌های جلوی جولیا در ساختار کمی خودنما هستند یک‌صدا بودند. پس از اندازه‌گیری حجم بخش عقب خودروها، یکی از اعضای ما گفت که باوجود نزدیک بودن حجم هر چهار خودرو در برگه کاغذ، ممکن است آلفا در این مورد کمی دروغ گفته باشد. سیستم اطلاعات-سرگرمی جولیا نیز واقعاً به یک به‌روزرسانی جدی برای سال ۲۰۲۰ نیاز داشت.

البته این دسته از عیب‌ها در درجه دوم ازنظر اهمیت قرار دارند. جولیا به‌عنوان یک همراه همیشگی و یک ماشین با قابلیت‌های بالا واقعاً شما را مسحور خود می‌کند اما شاید خودرویی سحرانگیزتر از جولیا هم وجود داشته باشد… .

رتبه نخست: ب‌ام‌و سری ۳

معایب فناوری زیاد آن را از وظیفه اصلی‌اش دور می‌کند – عدم وجود حس در پیچ‌ها
مزایا پادشاه خودروهای ۴ سیلندر – جذابیت‌های جولیا همراه با بلوغ

موتور ۲ لیتری B48 نخست در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و سپس به موتور مدولار ب‌ام‌و تبدیل شد که در نسخه‌هایی با حجم بیشتر یا کمتر از ۲۰۰cc استفاده می‌شد؛ این موتور هم‌اکنون به یک استاندارد تبدیل شده است، لیست مشخصات فنی هم گواه این موضوع است. B48 همانند نمونه‌های با حجم بیشتر دور موتور را در دورهای پایین به‌خوبی حفظ می‌کند و مانند رقبای تنفس طبیعی هم به‌خوبی اوج می‌گیرد؛ علاوه‌بر این‌ها، دارای بهترین مصرف سوخت در گزارش EPA است -فقط ولوو عملکرد بهتری داشت-. گیربکس هم یک ۸-سرعته از شرکت ZF است که در این کلاس چیز متداولی است. تایرهای ب‌ام‌و هم آن‌قدر خوب و تحت فرمان بودند که انگار مخصوصاً برای این خودرو توسعه داده شده‌اند.

در منطقه‌ای که ما خودروها را بررسی می‌کردیم -که در آن معادن و راه‌های معدنی برای ذغال‌سنگ فراوان است- سیستم اطلاعات بیشتر خودروهای گروه در مسیریابی اشتباه می‌کردند و حتی راه‌های درون معدن را به‌عنوان راه اصلی به ما نمایش می‌دادند، اما سری ۳ توانست با اعتمادبه‌نفس کامل کار خود را درست انجام داده و مسیر درست را به ما نشان دهد.

شاسی مجهز به پکیج Track Handling در کنار دمپرهای متغیر تعادل ایده‌آلی را در بزرگراه‌ها و سرپیچ‌ها برای سری ۳ به‌همراه داشت. اگر از ۳۳۰i بخواهید، می‌تواند درست همانند جولیا به شما راندمانی لذت‌بخش ارائه دهد و علاوه‌بر آن، راحتی و آرامشی دارد که جولیا فاقد آن است؛ شاید دلیل اینکه سیستم پایداری در جولیا کاملاً خاموش نمی‌شد نیز همین باشد… آرامش! دکمه تغییر وضعیت کنترل پایداری سری ۳ نیز درست در وسط کنسول میانی قرار دارد.

فرمان‌پذیری در ب‌ام‌و سری ۳ آن چیزی نبود که از خودروهای سری ۳ توقع داشته باشیم اما رفتاری خنثی در آن هویدا بود که کاملاً پذیرای خواسته‌های شما است.

جا دارد عنوان کنیم که هرچقدر فرمان‌پذیری آشناست، گله‌مندی درباره قیمت‌گذاری نیز آشناست! ما در خودروی مورد آزمایش خود ۵’۰۰۰ دلار برای پکیج M Sport و ۲’۴۵۰ دلار هم برای پک Track Handling هزینه کردیم تا سری ۳ را به سطحی خاص برسانیم؛ این درحالی است که با هزینه کردن تمام اینها خودرویی با دینامیک یکسان نصیبمان شد. پک دیگری هم با نام Driving Assistance Professional (دستیار پیشرفته رانندگی) موجود است که توصیه می‌کنیم از خرید آن به‌شدت خودداری کنید چراکه سیستم حرکت در خط مستقیم ب‌ام‌و بلااستفاده است؛ این سیستم با چرخش‌های فرمان از سوی شما مخالفت می‌کند و حتی در بعضی موقعیت‌ها خودبه‌خود در جهتی نامعلوم می‌پیچد؛ حتی کامیون‌هایی که خط‌های سفید جاده را می‌کشند به اندازه سیستم ب‌ام‌و نمی‌توانند راننده را این طرف و آن طرف کنند!

درست همانند یک ب‌ام‌و مدرن، سری ۳ نیز به سیستم‌ها و فناوری‌هایی مجهز شده است که حواس شما را از خوبی‌های اصلی این خودرو دور می‌کند، آن‌ها را نادیده بگیرید… متوجه خواهید شد که این خودرو واقعاً برای هر کاری آماده است. بدنه سری ۳ از آلفا و جنسیس به‌مراتب بزرگتر به‌نظر می‌رسد اما محکم‌تر و پایدارتر نیز هست.

نمای داخلی همانند کابین G70 بی‌نظیر و زیبا نیست اما همانند نمای بیرونی‌اش، جذاب و ساده است. صندلی راننده هم پشتیبانی صندلی‌های جولیا را ندارد اما بالشتک‌هایش می‌توانند در شتاب ۰.۹۹g هم شما را یاری کنند یا حتی در سفری ۵۰۰ کیلومتری راحتی را برایتان به ارمغان بیاورند.

سری ۳ خودرویی همیشگی برای همه در هر شرایطی است. سری ۳ خودرویی است که راننده‌اش را واقعاً شاد می‌کند… .

جدول مشخصات فنی: ۲۰۱۹ BMW 330i ۲۰۲۰ Genesis G70 2.0T ۲۰۱۹ Alfa Romeo Giulia Ti Sport Q2 ۲۰۲۰ Volvo S60 T5 Momentum
قیمت پایه/ تست‌شده ۴۱’۲۴۵/ ۵۹’۲۲۰ ۳۶’۴۴۵/ ۴۴’۸۹۵ ۴۴’۷۴۰/ ۵۲’۲۲۰ ۳۷’۰۴۵/ ۴۶’۲۴۰
فاصله محوری: mm ۲۸۴۹ ۲۸۳۴ ۲۸۱۶ ۲۸۷۲
حجم صندوق: لیتر ۴۸۱.۳ ۳۱۱.۴ ۳۶۸.۱ ۳۹۶.۴
موتور ۲ لیتری/ چهار سیلندر توربو ۲ لیتری/ چهار سیلندر توربو ۲ لیتری/ چهار سیلندر توربو ۲ لیتری/ چهار سیلندر توربو
قدرت: hp ۲۵۵ ۲۵۲ ۲۸۰ ۲۵۰
گشتاور: Nm ۴۰۰ ۳۵۲.۵ ۴۱۵ ۳۴۹.۸
گیربکس ۸-سرعته اتوماتیک ۸-سرعته اتوماتیک ۸-سرعته اتوماتیک ۸-سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/ دیفرانسیل لغزش محدود عقب عقب/ دیفرانسیل لغزش محدود جلو
کنترل پایداری دارد/ لانچ کنترل دارد دارد- همیشه روشن دارد
نتیجه تست‌ها:
۰ تا ۱۰۰ ۵.۱ ۶.۴ ۴.۶ ۶.۱
۰ تا ۱۶۰ ۱۳.۸ ۱۶.۲ ۱۲.۲ ۱۵.۲
یک‌چهارم مایل ۱۳.۸ ۱۴.۹ ۱۳.۳ ۱۴.۶
حداکثر سرعت ۲۴۸ ۲۳۲ ۲۳۸ ۲۱۰
وزن خالص ۱۶۷۰ kg ۱۶۶۷ kg ۱۶۴۵ kg ۱۷۰۲ kg
مصرف ترکیبی/ شهر/ بزرگراه: mpg ۳۰/ ۲۶/ ۳۶ ۲۵/ ۲۲/ ۳۰ ۲۷/ ۲۴/ ۳۳ ۲۷/ ۲۳/ ۳۴
نویز در سرعت ۱۱۲ ۶۹ dB ۶۹ dB ۶۸ dB ۶۸ dB

 

 

جدول امتیازات:

نتایج پایانی بیشترین امتیاز قابل دسترسی BMW 33i Alfa Romeo Giulia Genesis G70 Volvo S60
بدنه و داخل:          
راحتی راندمان ۱۰ ۹ ۸ ۸ ۸
ارگونومیک بودن ۱۰ ۹ ۸ ۸ ۸
راحتی صندلی عقب ۵ ۳ ۲ ۳ ۴
فضای صندلی عقب ۵ ۵ ۵ ۵ ۵
فضای بار ۵ ۵ ۴ ۳ ۴
ویژگی‌های اضافه ۱۰ ۱۰ ۵ ۷ ۵
کیفیت ساخت ۱۰ ۱۰ ۸ ۸ ۹
استایل داخلی ۱۰ ۹ ۸ ۸ ۸
استایل بیرونی ۱۰ ۸ ۱۰ ۷ ۸
قیمت نمونه تست‌شده ۲۰ ۱۴ ۱۶ ۲۰ ۱۹
مخلفات دیگر ۵ ۱ ۱ ۱ ۱
نتیجه ۱۰۰ ۸۳ ۷۵ ۷۸ ۷۹
موتور:          
شتاب یک‌چهارم مایل ۲۰ ۱۸ ۲۰ ۱۲ ۱۴
انعطاف ۵ ۲ ۲ ۴ ۳
مصرف سوخت ۱۰ ۹ ۷ ۷ ۱۰
صدا و لرزش ۱۰ ۱۰ ۹ ۷ ۷
گیربکس ۱۰ ۹ ۸ ۶ ۷
نتیجه ۵۵ ۴۸ ۴۶ ۳۶ ۴۱
شاسی:          
عملکرد ۲۰ ۲۰ ۱۸ ۱۹ ۱۷
حس فرمان ۱۰ ۷ ۹ ۸ ۶
حس ترمز ۱۰ ۸ ۷ ۸ ۷
راندمان ۱۰ ۹ ۹ ۷ ۶
سواری ۱۰ ۹ ۹ ۸ ۹
نتیجه ۶۰ ۵۳ ۵۲ ۵۰ ۴۵
تجربه:          
سرگرم‌کننده ۲۵ ۲۳ ۲۳ ۱۹ ۱۶
امتیاز کل: ۲۴۰ ۲۰۷ ۱۹۶ ۱۸۳ ۱۸۱

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
caranddriver

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARWOW رقابت جذاب تری بین سدان های این کلاس انجام داده، یه ویدئو حدود 28 دقیقه ای بین مرسدس کلاس C و آلفارومئو جولیا و ولووS60 و آئودی A4 فیس لیفت و ب ام و سری3 که در پایان هم نتایج به این شکل قرار میگیره.
    جایگاه پنجم:: ولوو S60
    جایگاه چهارم:: مرسدس C کلاس
    جایگاه سوم:: آلفارومیو جولیا
    جایگاه دوم :: آئودی A4 جدید
    جایگاه اول::: ب ام و سری3

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. MAHDI

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      راستی چرا تومتن کلا بجای نوشتن سری 3 نوشتید M3!!!!!

      مجله SPORT AUTO یه کار جالبی کرده اینکه ب ام و 330 و آلفارومئو جولیا رو به پیست هوکنهایم GP برده و با این خودروها زمان گیری کرده در کنار دیگر خودروهای پرفومنس که زمان هاشون به این شکل ثبت شده.

      ب ام و 330i ثبت زمان // 2:08.70
      قدرت 258 اسب بخار
      گشتاور موتور 400 نیوتن

      آلفارومئو جولیا ولوچه زمان// 2:11.60
      قدرت 280 اسب بخار
      گشتاور موتور 400 نیوتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. GERMANY

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      GERMANY

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    ای جان ؛ پادشاه خودروهای ۴ سیلندر ?? BMW ??
    بعدشم آلفای دوست داشتنی با قلب تپنده ای قدرتمند ❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ♤Angus_812♤

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    جای c کلاس خالی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      قسمت معایب آلفا را دیدین ، نوشته : باید کمی آرام باشد ، خدایی هم راست میگه .
      بازی آلفا جولیا سبز رنگ در فیلم (( ۷نفر زیر زمین )) را دیدن ، اگر ندیدین حتماً حتماً حتماً ببینید که از اول تا آخرش بینظیره ، شیفتش میشن بخصوص ماشین بازهای پدالی .

      طرفدار هیچکدامشان نیستم ولی آلفا یک ایتالیائیست که یعنی محکوم به احترامم نسبت به تمام هیجانات ظاهری و باطنی ، اما دوستان من داخل این خودرو نشستم ، صندلیهای خوب و اسپورتی داره اما مواد بکار رفته در داخل چنگی به دل نمیزنه ولی ظاهرش بینظیر خاص آلفاست و این بینظیره .

      توجه کردید از اول تا آخر نوشته های جنسیس معایب بود ولی این خصلت تمام کره ایهاست که در یک جمله میشه گفت تمام کره ایها بی حِسترین رانندگی را دارند که در مقاله خیلی خوب نسبت قدرت و واکنش پدال و گیربکس را بیان کرده .
      ولوو که اصلاً هیچ قواره به این سه تا نمیخوره و بیشتر باب میل جنتلمنهاست .

      اما bmw که همیشه پای ثابت تمام هیجانات خودرویی در هر کلاسی بوده اما در این کلاس وقتی بنز c نباشه ، یعنی یه پای قضیه میلنگه .

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. OPEL

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (141 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        جنسیس برند قوی هستش و همین الان از ولوو پیشی گرفته البته به نظر میرسه اینا همه نظرات نویسنده هستش و قطعا برای همه افراد نتیجه یکسانی نداره خیلی ها در اروپا هستن که به سدان های فرانسوی علاقه مند هستن یا حتی انگلیسی ولی کلا خودم شخصا بی ام میپسندم ولی جنسیس بشدت وسوسه کننده هستش مخصوصا که تیم طراحی المانی داده و اینده فوق العاده ای خواهد داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mahdi

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    چند تایی که سوار ما شدند ۸ پارس ۷ ۲۰۶ ۶ ۴۰۵ ۵ ایکس۳۳ ۴ پژو ۳ پیکان ۲ تیبا ۱ این شما و این پراید (لاکچری و لوکس با۲۵۰۰ سال قدمت

    پرانتزو نبستم چون حکایت همچنان باقیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3437 ديدگاه)

    به نظرم قهرمان واقعیه جنسیسه
    چون اینطور که خودشون گفتن مشکلش صدای زیاد داخل کابینه که میتونی یک هدفون بذاری رو گوشات سوارش بشی حالشو ببری ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      ممد ژانگولر عزیز
      مطمئنی مشکل جنسیس فقط صدای داخل کابین بود !!؟؟!!
      رفیق تو همین مقاله همه چیز ذکر شده ها ، نمیشه تحریفش کرد که .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3437 ديدگاه)

        نوید جون داداش اگه به اموجی که آخر کامنتم گذاشتم دقت لازمه را ابراز بداری به خیلی نتایج برسی
        ضمنا خارج از شوخی من با جنسیس خیلی حال کردم ، خوب شد خودروسازی وارد فاز جدیدی شد که کلیدش افتاده دست تسلا و فولکس تا فاصله دوباره حفظ بشه ، مگر نه شرکتهایی مثل هیوندایی کیا گوی سبقتو بدجوری به دست گرفتن و ترمز هم ندارن البته به لطف مهندسان اروپایی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      البته بعیده اینجور که نویسنده گفته صدا داشته باشه چون تا حالا خیلی ازش تحسین شده بلاخره دست ما که نمیرسه و نخواهد رسید تا ببینیم واقعا انقد پر سروصداست یا نه ولی واقعا خوشکل هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسین

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اگه بهوسفر یا ایمنی باشه ولوو ، اگه به جذابیت باشه الفا!
    این بی ام دبیلو ۴ سیلندر یک ام پاور واقعی نیست و بنظر من اول بودن واسش زیاده!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درسته که خودروهای ولوو به ایمن بودن مشهور هستن اما!!!!!
      ب ام و سری3 از موسسه Euro NCAP بعنوان ایمن ترین خودروی سال شناخته شد.
      درضمن موسسه تحقیقاتی THATCHAM ب ام و سری 3 رو بخاطر داشتن بیشترین معیارها در بخش ایمنی بعنوان ایمن ترین خودروی سال اینگلیس معرفی کرد.
      (( حداقل یه سرچ میکردید تو همین پدال))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2805 ديدگاه)

        اونا تست های اضافی ولوو را هم میکنند؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. مجی

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به ما چه ما باید رو خودروهای داخلی بحث کنیم و سطح ایمنی خودروهای داخلی رو ببریم بالا. لطفا سنگ ماشینای خارجی رو نزنید.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. Bayerische Motoren Werke

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (951 ديدگاه)

    King

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. madadi

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بیژن

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    هیچ لوزومی نداشت که جنسیس توو این رقابت باشه.خودروی چهارم باید یکی از کمپانیهای اروپایی می بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Moein

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    کاری به بررسی اینجا ندارم
    هر چی هم که باشه آلفا برای من یه چیز دیگه است ????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. OPEL

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عالی بود این تست لذت بردم
    جنسیس بین اینا مثل نخاله بود میشد از گزینه های دیگه ای هم استفاده کنن
    خیلی دوست دارم بین دی اس 9 و جنسیس هم یه رقابت انجام بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. MAHDI

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری 3 از زمان معرفیش در اکثر رقابت ها در جایگاه اول قرار گرفته. هرمجله چندین رقابت انجام داده که جایگاه اول اون رقابت هارو ب ام و سری3 در اختیار داره.شاید نزدیک به 100 رقابت مثل رقابت بالا!!!!
    و البته ب ام و سری3 در خیلی از مجلات بعنون بهترین سدان در کلاس کامپکت ها انتخاب شده و در مجلاتی مثل CAR SALES بعنوان بهترین خودروهای سال از بین 28 خودرو در کلاس های مختلف توسط 12 تحلیل گر خودروی انتخاب شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. meysam

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    برای من ولوو انتخاب مناسبتریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. رزیتا

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    به نظر من دوتا از محبوبترین سدانهایی که همه جای دنیا معروفو محبوب هستن تقریبا هیچ کس نمیتونه ازشون ایراد بگیره “بنز” و “بی ام و” هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      البته اونام ایراد های خودشون دارن مخصوصا هزینه بالای نگهداری که برای کار های عاری درون شهری و زندگی کارمندی زیادی گرون هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        آخه کدوم کارمند تو ایران با این حقوقای بخورو نمیر میتونه “بنز” یا “بی ام و” سوار بشه !!؟؟؟ کارمند تو ایران نهایتا بتونه ماشینای معمولی ایرانخودرو یا سایپا رو سوار بشه …. همونطوری که سمند و پژو پارس تو ایران ماشینای معمولی هستن تو کشور آلمانم “بنز” و “بی ام و” واسه مردم آلمان یه چیز کاملا عادی هستش و کارمندا و کارگراشون به راحتی میتونن این ماشینا رو بخرن و تو شهر و کارای روزمزه ازش استفاده کنن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          صحبت اصلا بحث ایران نیست تو ایرلن حتی ای ۱۰ هم لاکچری به حساب میاد در ضمن کمتر کارمند و تقریبا هیچ کارگری نمیشناسم راحت بره بازار دنا ۱۵۰ تونمنی بخره یا حتی پارس رو اونم با حقوق قانون کار و مجبوره با تیبا و پراید سر کنه عین همین داستان اونجام هست فقط کیفیتش فرق داره یعنی اونجا کارگر و کارمند سطح پایین سمت بنز نمیره و ماشین اقتصادی میگذرونه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. رزیتا

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          آقا مهدی چندتا از اقوامو فامیلای من آلمان زندگی میکنن و خودمم واسه سفر آلمان رفتم و اصلا اینجوری که شما میگین نیستش چون اکثریت آلمانیا چه کارگر و چه کارمند میتونن “بنز” و “بی ام و” و “پورشه” و “گلف” “آئودی”رو به راحتی و با پرداخت اقساط ماهانه متناسب با حقوقشون بخرن ، یعنی شما میفرمایین مردم آلمان ماشینای تولید کشور خودشونو نمیتونن سوار بشن !!؟؟ شما حتی اگه تو همین کشورای عربی حوزه خلیج فارسم اقامت داشته باشین به راحتی و با اقساط مناسب با حقوقتون میتونین بنز یا بی ام و بخرین

          موافقم 1
          مخالفم 0
  15. Farzad

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ب‌ام‌و آواز می‌خواند ، آلفا غرش می‌کند ، ولوو هم که واقعا خیلی جذابه ، اما جنسیس باید بره غاز بچرونه ، والا چی میخواد وسط این اسطوره ها .
    انتخاب هم که خیلی سخته بین این سه تا ، اما من ولوو S60 رو انتخاب میکنم .
    از نویسنده این مقاله هم به شدت سپاسگزاریم ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      رزیتا تو همین پدال امدا که پر فروش ترین خودروی اروپا کلیو گلف و حتی داچیا هستن که هر سه خودروی اقتصادی به حساب میان و البته بسیار پیشرفته و با کیفیت حالا شما مایل هستید در اروپا میتونید یک بنز هم بخرید ولی اکثر مردم اونجا به خاطر مصرف سوخت و هزینه نگهداری و تعمیرات و خیلی چیزای دیگه میرن سمت ۲۰۸ کلیو ساندرو و ماشین های اقتصادی هیوندا کیا تویوتا نیسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ♤Angus_812♤

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اینا سدان کامپکت هستن نه متوسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بی طرف

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    معایب خودرو ها بعضی ها آبکی بودن،طراحی داخلی ولوو هم چیزی کم نداشت حداقل در مقابل جنسیس!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. سجاد

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چقد نوع گفتمان متفاوته. مثلا بین مزدا 3 و النترا. ما میگیم النترا یکم از مزدا 3 ضعیف تره و.. ولی خب ارزونترم هست.
    اونا میگن 85درصد مزدا 3 رو داری اما با پرداخت 75 درصد قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Milad AMG

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    انتخاب من الفاست
    البته بعد از C کلاس
    یه انتقاد هم به تیم سایت پدال
    این مطلب رو مجله ماشین تقریبا سه ماه پیش چاپ کرد
    بعد شما الان رو سایت میزارین
    دیگه خدایی خیلی کهنهس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی صفرپور

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (94 ديدگاه)

      دوست عزیز با تشکر از دیدگاه شما، تا جایی که من اطلاع دارم مجله ماشین یک مطلب 9 صفحه ای رو به 3 صفحه تقلیل می ده.
      ما سعی داریم کامل ترین بررسی ها و مطالب رو تهیه کنیم… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Milad AMG

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        بله حرف شما متین
        ولی شما انتظار داری که یه مجله ۸۰ صفحه ای
        ۹ صفحش فقط واسه یه مطلب باشه؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. این مطلب در مجله کار اند درایور به تاریخ 24 ژانویه سال 2020 منتشر شده یعنی در منبع اصلی دو ماه پیش منتشر شده البته باز هم حق با شماست و می توانستیم زودتر منتشر کنیم. با این حال برخی مطالب چون ویژگی خبری ندارند را می توان دیرتر هم منتشر کرد تا کامل تر ترجمه شوند در عین حال که به نظر ما این مطلب هنوز هم داغ است. ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Milad AMG

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        بلع درست
        ولی ۲ماه به قول نویسنده واسه ۹ صفحه؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. محمد

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خب ۲تا ماشین ۴۵ هزار دلاریو با یه۵۲هزار دلاریو بایه ۶۰هزار دلاری مقایسه میکنی انتظار داری برنده هم نشه هر ۳ باید تو یه رنج قیمت باشن تا عادلانه باشه همونطور که دیدید ۳۳۰ با ۶۰هزار اول آلفا با ۵۲ هزار دوم جنسیس با ۴۵ هزار سوم شدن
    کاراند درایو خسته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سینا BMW

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا مطالب این طوری حتی اگه برای چند سال پیش هم باشن ، عالی هستن.
    ولی داخل این لیست بهتر بود سری ۳ با سی کلاس و آلفارومئو مقایسه میشد.
    ولوو هم می تونست باشه ولی سطح G70 کمی پایین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمدهادی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    موضوع مطلب و شرکت کنندگانش که محشر بود
    اما من یادمه تو مجلات خودرویی اینجور موقه ها رقابت حداقل ۶ یا ۷ شرکت کننده رتبه یک دنیا داشت
    اونوقت شما فقط به ۴شرکت کننده بسنده کردید؟؟
    خب جاییکه بی ام و وجود داره نباید آئودی و بنز و فولکس باشن؟حتی میشد نیم نگاهی هم به محصولات فرانسوی و انگلیسی داشت و البته رقبای آمریکایی و ژاپنی
    که مسلما مطلب بسیار جامع و سرگرم کننده ای میشد
    ولی آخه فقط ۴ رقیب؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا