هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

طبق روال هفته‌های گذشته، آدینهٔ این هفته نیز همراه شما هستیم با بررسی تحولات و رویدادهای جهان اتومبیل طی این هفته و انتخاب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته.

۳.۳۹

این میزان زمانی به ثانیه است که هوندا سیویک تایپ R در پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ از فولکس‌واگن گلف کلاب‌اسپرت S سریع‌تر است. این امر موجب شده که سیویک تایپ R بتواند بار دیگر رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ‌رینگ را از گلف گرفته و بنام خود ثبت کند. سیویک تایپ R جدید در این پیست ۱۰ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است و همین‌طور از بسیاری از خودروهای عملکرد بالای برجسته همچون ب‌ام‌و M2 نیز سریع‌تر است.

۵۴

این میزان درصدی از کل فروش خانوادهٔ ب‌ام‌و سری ۴ است که نسخهٔ چهاردر سری ۴ گرن کوپه به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب نسخهٔ گرن کوپه از مدل‌های کوپه و کابریولت فروش بیشتری داشته است. نکتهٔ جالبی که در این رابطه وجود دارد این است که درحالی‌که ب‌ام‌و مدل سری ۴ خود را در ابتدا به‌عنوان یک کوپهٔ دودر در نظر گرفته است اما نسخهٔ چهاردر آن بیشترین فروش را داشته است.

۴

این تعداد توربوشارژرهای زیر کاپوت مدل جدید ب‌ام‌و M550d XDrive است. این چهار توربوشارژر هوا را به درون پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزل پمپاژ می‌کند که درنتیجه موجب تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت در ۴۴۰۰ rpm و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور تنها ۲۰۰۰ rpm شده است. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌تواند M550d را ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

۴۵۰۰۰

این بخشی از فروش کلی ۱۵۰ هزار دستگاهی فرود موستانگ طی سال گذشته است که در خارج از ایالات‌متحده فروخته شده است. بدین ترتیب فورد گفته است که این ماسل کار افسانه‌ای پرفروش‌ترین خودروی اسپرت در سطح جهان طی سال گذشته بوده است. همچنین فورد انتظار دارد که در ادامه نیز طی سال جاری ۳۰ درصد از فروش کلی موستانگ در خارج از آمریکا باشد.

۱۰۰۰

این مبلغ سپرده به دلار جهت سفارش رضوانی بیست آلفا ۲۰۱۸ است. این ماشین اسپرت وحشی، قیمتی زیر صد هزار دلار داشته و از ۵۰۰ اسب بخار قدرت در کنار وزنی برابر با تنها ۸۸۵ کیلوگرم برخوردار است. بدین ترتیب هیولای رضوانی می‌تواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این شرکت ادعا کرده است که این خودرو قاتل پورشه است اما با تمرکز بیشتری بر علاقه‌مندان و طرفدارانش.

 

منبع: Motor1

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مهم ترین اعداد خودرویی هفته :
    4 توربوشارژر
    3 لیتر
    400 اسب بخار
    760 نیوتن متر
    4.4 ثانیه
    همه مربوط به BMW M550d X Drive ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    ماشالا سیویک خار چشم مدعی ها !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ساسان.م

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    موتور 6 سیلندر با 4 توربو شارژ؟ فکر کنم دیگه هوا میسوزونه به جای بنزین :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    چهار تا توربو ،6سیلندر ، 3لیتری بعد 400 اسب بخار
    کم نیست؟؟!!!!!
    یا انتظار من زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      این موتور دیزله
      گشتاورش زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا