هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

جمعه‌ای دیگر فرارسید و بازهم طبق سنت هفته‌های گذشته به بررسی رویدادهای جهان اتومبیل طی هفتهٔ گذشته پرداخته‌ایم تا از میان آن‌ها مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را انتخاب کنیم.

۵۰۰

این تعداد تولید محدود از نسخهٔ ویژهٔ سوبارو BRZ tS است. خودرویی که هیچ‌گونه قدرتی بیشتری از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت خود دریافت نمی‌کند اما در عوض به یک اسپویلر جدید قابل تنظیم، رینگ‌های ۱۸ اینچی سبک، ترمزهای برمبو، کمک‌فنرهای Sachs و سپرهای تهاجمی‌تر مجهز شده است. قیمت این کوپهٔ ویژه هنوز اعلام نشده است.

۲۰۰,۰۰۰

این پیشنهاد قیمتی است که تاکنون برای خرید نخستین دستگاه از هوندا سیویک تایپ R عرضه‌شده در ایالات‌متحده داده شده است. این خودرو توسط هوندا برای امور خیریه به حراج گذاشته شده و قرار است کل قیمت فروش آن به خیریه اختصاص داده شود. با وجودی که این ماشین برای امور خیریه به حراج گذاشته شده اما بازهم چنین قیمتی برای یک سیویک تایپ R بسیار قابل‌توجه است. انتظار می‌رود زمانی فروش رسمی که این خودرو آغاز گردد، قیمتی برابر با ۳۳,۹۰۰ دلار داشته باشد.

۲۱۰

این مقدار قدرت اضافی است که آکورا TLX A-Spec آماده‌شده برای مسابقات Pikes Peak International Hill Climb، بیشتر از نسخهٔ استاندارد جاده‌ای خود دارد. این ماشین درمجموع ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و دو دستگاه از آن در کلاس Exhibition شرکت خواهد کرد. علاوه بر این، از یک TLX و یک MDX هم به‌عنوان خودروهای پشتیبانی استفاده خواهد سد.

۴۰

این ثانیه‌هایی است که نسل آیندهٔ آئودی A8 می‌تواند پیشرانهٔ خود را در هنگام رانندگی خاموش کند. این ویژگی که بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت کار می‌کند، در صورت نیاز به استارت مجدد موتور، از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده می‌کند. آئودی می‌گوید این ویژگی موجب صرفه‌جوی در مصرف سوخت به میزان ۰.۷۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌شود.

۱۵۰۰

این وزن مورد انتظار پورشه ۹۱۱ GT2 RS به کیلوگرم است. این وزن درنتیجهٔ استفاده از منیزیوم، فیبر کربن و تیتانیوم در ساختار خودرو و همچنین کاهش مواد عایق صدا به دست آمده است. از طرف دیگر، بنا بر گزارشات، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت بای‌توربو ارتقاء داده‌شدهٔ این ماشین نیز ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که موجب می‌شود در کنار وزن پایین بتواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    عدد 40 خیلی جالب بود!
    من خودم همیشه یکی از دغدغه هام همین مصرف سوخته و بنظرم باید راهکار های فراگیری برای کاهش هرچه بیشتر هزینه های مصرف سوخت ابداع بشه
    خودم برای صرفه جویی در مصرف همیشه با دور موتور ثابته دوهزار و حتی کمتر رانندگی میکنم و بطرز محسوسی مصرف سوختم کاهش پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. DEADPOOL

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دیونگیه محض ینی اون 200 هزارتا امیدوارم هوندا ضایع نشه
    البته اونور آدم خیرخاه زیاد هست شایدم نباشه
    حالا بحرحال خدابخیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    @DEADPOOL
    رقم رو پیشنهاد دادن هوندا اعلام نکرده که ضایع بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا