هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در جمعه‌ای دیگر همراه شما عزیزان هستیم با قسمتی دیگر از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته که طی آن از اتفاقات و رویدادهای جهان خودرو در هفتهٔ جاری، مهم‌ترین اعداد را استخراج کرده‌ایم.

۱۷

این میزان اسب بخاری است که جگوار XE SV Project 8 از قوی‌ترین محصول قبلی جگوار یعنی F Type SVR بیشتر تولید می‌کند. این سدان فوق تهاجمی جگوار دارای تجهیزات کامل مسابقه‌ای، یک بال بزرگ عقب و رینگ‌های ۲۰ اینچی بوده و تنها ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

۶۲۷

این میزان داون‌فورسی است که در آستون‌مارتین ولکان AMR از نسخهٔ مسابقه‌ای ونتیج V8 که در مسابقات لمانز شرکت کرد بیشتر است. این نشان می‌دهد که این هایپرکار مخصوص پیست چقدر جدی در نسخهٔ AMR تغییر کرده است.

۶.۸

این وزنی به کیلوگرم است که سیستم اگزوز تیتانیومی پورشه ۹۱۱ GT2 RS از سیستم اگزوز ۹۱۱ توربو سبک‌تر است. البته مطمئناً این تنها ارتقاء GT2 RS نیست زیرا پیشرانهٔ آن ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و حداکثر سرعت آن‌هم برابر با ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. تجهیزات استاندارد این ماشین نیز شامل یک بال عقب غول‌پیکر، رینگ‌های ۲۱ اینچی با تک‌پیچ مرکزی و تعداد زیادی ورودی‌های هوا و تجهیزات آئرودینامیکی می‌شود.

۱۷۵۰۰

این مبلغی به دلار است که نسخهٔ جدید آستون‌مارتین DB11 با پیشرانهٔ V8 بای‌توربو از نسخهٔ V12 ارزان‌تر است. این موتور جدید هشت سیلندر که ۴ لیتر حجم دارد، ۵۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که حدود ۱۰۰ اسب بخار کمتر از موتور دوازده سیلندر است اما این موتور سبک‌تر بوده که موجب کاهش وزن دماغهٔ خودرو می‌شود و درنتیجه هندلینگ آن بهبود پیدا می‌کند.

۱۵

این زمانی به ثانیه است که طول می‌کشد تا سقف نسخهٔ اسپایدر مک‌لارن ۵۷۰S باز شود. این خودرو که در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمد حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ کوپه است اما پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 بای‌توربو آن‌همان ۵۷۰ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. در صورت بسته بودن سقف با ۵۷۰S اسپایدر می‌توان تا حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرد اما وقتی سقف باز باشد این عدد به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    همه ی اعداد هفته به جز پورشه متعلق به خودروسازی انگلستان بود.
    آدم هرچی این sv p8 رو نگا میکنه خسته نمیشه.?
    جگوار -لندروور=sv
    مک لارن=mso
    استون مارتین=amr
    Sma=سه ضلع خطرناک تیونینگ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این مدل جگوار چقدر خوشگله لامصب!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا