هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در یکی دیگر از جمعه‌های تیرماه ۱۳۹۶ همچون هفته‌های گذشته در ادامهٔ سری مطالب مهم‌ترین اعداد هفته، مروری داریم بر بااهمیت‌ترین اعدادی که طی هفتهٔ جاری در جهان اتومبیل مطرح شدند.

۶۵,۴۲۰

این مبلغی به دلار است که در صورت سفارش تمامی آپشن‌های پورشه ۹۱۱ GT2 RS جدید، به قیمت آن اضافه می‌شود. قیمت این ماشین از ۲۹۴,۲۵۰ دلار آغاز می‌شود اما در صورت سفارش آپشن‌ها، این قیمت به حدود ۳۶۰ هزار دلار می‌رسد که بازهم برای سوپراسپرتی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و تولید محدود تنها هزار دستگاه، رقم چندان بالایی نیست.

۱۰۰

این درصدی از محصولات ولوو است که از سال ۲۰۱۹ مجهز به یک موتور الکتریکی خواهند بود. این سازندهٔ سوئدی اعلام کرده است که از این سال به بعد، هر محصول جدیدی که به بازار عرضه کند از نوع هیبریدی یا پلاگین‌هیبریدی خواهد بود و این پایانی خواهد بود بر عرضهٔ خودروهایی که تنها یک پیشرانهٔ درون‌سوز دارند. همچنین ولوو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک‌میلیون خودروی تمام الکتریکی را به فروش برساند.

۱.۵

این مسافتی به کیلومتر است که یک مرسدس بنز S560 جدید به‌صورت خودران از خط تولید خود در آلمان خارج شد. البته در این خودرو سنسورهای بیشتری نصب شده بود و یک ناظر انسانی هم در صندلی سرنشین جلو نشسته بود اما بااین‌حال موجب شد که مرسدس بنز خودرویی تولیدی با قابلیت رانندگی خودکار را بدون دخالت انسان آزمایش کند.

۲۰,۹۰۰

این مبلغی به دلار است که دوج دورانگو SRT از قدرتمندترین مدل بعد از خود یعنی RT گران‌تر است. البته این اختلاف قیمت، ۱۱۵ اسب بخار قدرت بیشتری را ارائه می‌کند که توسط یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی تولید می‌شود. این موتور ۴۷۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 مدل RT قدرتی برابر با ۳۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. دوج می‌گوید دورانگو SRT با تکیه بر این قدرت می‌تواند ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

۲۳

این تعداد سالی است که فرانسه امیدوار است بتواند تا آن زمان فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را در کشور متوقف کند. این اعلامیه بخشی از یک طرحی ۲۳ بندی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی است که توسط وزیر محیط‌زیست فرانسه «نیکولاس هولوت» امضا شده است.

 

منبع: Motor 1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir Schumacher

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ۹۱۱جی‌تی‌تو ❤❤❤ ۱۰۰٪ ارزش این قیمت رو داره.
    خیلی خاصه لامصب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ماشین خوب و خاصیه اما 360 هزار دلار برای محصولی از خانواده ۹۱۱، فقط و فقط یه عشق واقعی پورشه یا یه کلکسیونر رو وسوسه میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Schumacher

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        منو که خیلی وسوسه میکنه
        ناین الون جزو درخشان ترین خودرو های تاریخ این صنعته و به نظر من هیچوقت قدیمی نمیشه.
        منتظر « جی تی ۲ آر اس »هستم که بیاد و رکورد شکنی کنه.
        با ۳۶۰/۰۰۰ دلار میشه این ماشین رو به صورت فول آپشن خرید. واسه خرید ۴۸۸ فول آپشن هم فکر کنم حدود ۳۵۰/۰۰۰ دلار باید خرج کنی.
        پس زیاد فرقی نمیکنن.
        اگه ۴۸۸ فول آپشن ۳۳۰ تا ۳۵۰ تا ارزش داره ، شک ندارم واسه ۹۱۱ جی‌تی۲ فول آپشن ۳۶۰ تا زیاد نیست.
        فقط تفاوتشون اینه که این پورشه فقط ۱۰۰۰ تا ازش ساخته میشه و خیلی خاص تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    درود ادمین عزیز. وقتت بخیر و شادی. آقا دو تا رندر از نسل بعد CLS منتشر شده که با توجه به تصاویر جاسوسی به نظر میرسه تا حد بسیار زیادی شبیه نسخه نهایی CLS باشن، خواهش میکنم امروز که سایت هم شلوغه منتشرشون کنید، مطمئنا مطلب پر بازدیدی میشه. ممنون
    http://s9.picofile.com/file/8300501742/20170714_160353.png
    http://s9.picofile.com/file/8300501684/20170714_160414.png

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا