هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

همچون هفته‌های گذشته، در آدینه‌ای دیگر، به رویدادهای جهان اتومبیل طی هفتهٔ جاری نگاهی داشته‌ایم و از میان آن‌ها مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را انتخاب کرده‌ایم.

۱۰۴۰

این حداکثر باری است که پیکاپ جدید مرسدس بنز X کلاس قادر به حمل آن است. این پیکاپ که بر پایهٔ پلت‌فرم نیسان ناوارا ساخته شده، با دو پیشرانهٔ دیزلی و یک نمونهٔ بنزینی به بازار عرضه می‌شود و در ماه نوامبر به نمایندگی‌های فروش مرسدس در آلمان خواهد رسید اما X کلاس در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

۳۰۰۰

این تعداد خودروهایی است که در مجموعهٔ باورنکردنی سلطان برونئی وجود دارد. عکس‌ها و فیلم‌هایی از این کلکسیون خارق‌العاده نشان می‌دهد که در آن SUVها، سوپراسپرت‌ها و دیگر خودروهای باارزشی حضور دارند که همگی متعلق به سلطان برونئی هستند.

۱۶۰

این حداکثر سرعت فورد F150 پلیس به کیلومتر است. این نسخهٔ پلیس که بر اساس مدل آفرود FX4 ساخته شده، نخستین پیکاپ فورد برای پلیس محسوب می‌شود. این ماشین برای دستگیر کردن خلاف‌کاران، ارتقائاتی را تجربه کرده که شامل مواردی چون ترمزهای قوی‌تر و سیستم الکتریکی مقاوم‌تر می‌شود. همچنین برای اینکه هنگام تعقیب و گریزهای طولانی با سرعت بالا برای پیشرانهٔ V6 اکوبوست F150 مشکلی پیش نیاید، سیستم خنک‌کنندهٔ آن‌هم ارتقاء پیدا کرده است.

۵۱

این میزانی به اسب بخار است که نسل جدید بیوک ریگال GS نسبت به نسل قبلی خود قوی‌تر است. ویژگی‌های کلیدی این سدان اسپرت شامل پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6، سیستم چهارچرخ محرک، ترمزهای برمبو و تعلیق تطبیقی می‌شود. قیمت ریگال GS جدید از ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود و می‌تواند گزینهٔ جذابی برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی پریمیوم اسپرت هستند.

۱۵

این درصدی از فروش فعلی پورشه است که به مدل‌های مجهز موتورهای دیزلی اختصاص دارد. این شرکت در نظر دارد تا پایان دههٔ جاری تصمیم بگیرد که آیا موتورهای دیزلی را کنار بگذارد یا نه. پورشه برای اولین بار در کاین مدل ۲۰۰۹ از موتور دیزلی استفاده کرد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    3000 خودرو??
    ماشاللّه بهش??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بنز حد اقا باید یه x43 بده بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. aston martin

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    160 کیلومتر در ساعت؟ این یه ماشین پلیس تقویت شدس برا تعقیب خلافکارا؟خداگواهه بدون اغراق میگم من با سمنده 88 با شمعو سر سیلندرای داغون فقط 180 تارو زدم :/ ینی چی اخه ؟میان خلافکارای موستانگ سوار اونجارو با این بگیرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      فکر کنم برای تعقیب مجرمانی باشه که به کوهستان یا تپه میرن بهتره بگم از این نوع تعقب و گریز ها

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا