هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

آدینه‌ای دیگر فرارسید و ما نیز به‌رسم هفته‌های گذشته، در این جمعهٔ پاییزی هم یکی دیگر از قسمت‌های سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم شما عزیزان کرده‌ایم.

۱۸۲

این میانگین سرعت پورشه ۹۱۱ GT2 RS در پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ است. این سوپراسپرت تولید محدود توانست یک دور جهنم سبز را در زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه طی کرده و رکورد قبلی پورشه که با هایپرکار ۹۱۸ ثبت شده بود را ۱۰ ثانیه بهبود بخشد.

۱

این تعداد صندلی‌های نمونهٔ پروتوتایپ هایپرکار آیندهٔ مک‌لارن است که BP23 نام دارد. این خودرو که بر اساس سوپراسپرت جدید ۷۲۰S ساخته شده، هفتهٔ آینده به نمایش درخواهد آمد. وعده داده شده که BP23 سریع‌ترین مک‌لارن تاریخ خواهد بود.

۱۹۰,۰۰۰

این میزان مبلغی به دلار است که برای خرید نمونهٔ صرفاً مسابقه‌ای شورلت کامارو GT4.R باید بیشتر از قیمت یک کامارو ZL1 1LE جاده‌ای معمولی پرداخت کرد. البته مقایسهٔ یک خودروی تمام مسابقه‌ای با یک نمونهٔ خیابانی چندان درست نیست ولی بااین‌حال کامارو GT4.R قطعاً خودروی ارزانی محسوب نمی‌شود.

۱۹.۷

این میزان زمانی به ثانیه است که آلفارومئو استلویو کوادروفولیو یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را زودتر از برادر سدانش یعنی جولیا پیموده است. با توجه به اینکه استلویو کراس‌اووری است که بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر از جولیا است، این اختلاف کاملاً چشمگیر و قابل‌توجه به نظر می‌رسد. همچنین این کراس‌اوور ایتالیایی رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ که در دست پورشه کاین توربو S بود را هم با ۶ ثانیه اختلاف شکسته است.

۹.۷۵

این میزان عرض یک نقاشی به متر است که توسط هنرمندی بنام John Cerney از خودروی مسابقه‌ای مزدا ۷۸۷B روی یک تخته سه‌لا کشیده شده است. این ماشین، یک خودروی مسابقه‌ای مشهور است که از پیشرانهٔ روتاری یا وانکل استفاده می‌کرد و در مسابقهٔ لمانز سال ۱۹۹۱ به پیروزی کلی دست یافت.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    اینکه رکورد نورنبرگ انبوه ترین کلاس های خودرو (سدان و کراس اور) دست ماشین های یه شرکته حس قشنگی به ادم میدم.
    ایول الفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SERIAL WINNER

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    واقعا پورشه و آلفا رومئو آفرین دارند.

    آلفا حسابی با پورشه دست به یقه شده !

    ایول ! همیشه دوست دارم آلفا و مزراتی رو در حال تکاپو و شاخ‌و‌شونه کشیدن با رقبای آلمانی ببینم. نه خدای نکرده در حال فروخته شدن یا ضرردهی .

    90 سال پیش که هنوز فراری ، پورشه ، لامبورگینی و مکلارنی وجود خارجی نداشتن ، آلفا و مزراتی به عنوان نمایندگان ایتالیا در مسابقات جایزه بزرگ اروپا با نمایندگان آلمان ( که شامل بنز و آئودی میشد) و انگلستان در بالاترین سطح موتوراسپورت مسابقه می‌دادند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رنگ امیزی الفا جالبه هم جیولیا هم استلویو با این رنگ به جهنم رفتن و همه رو کنار زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا